Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
Aika ruokapainoitteiseksi muuttunut. Ennen oli enemmän kosmetiikkaa..
Luin muutama vuosi sitten sitä, mutta en ole seurannut piiitkään aikaan. En pitänyt kauhean kiinnostavana ja meikki oli aina sateenkaari-ilotulitusta, joka ei ole tyyliäni.
Ei tunnu meikkaaminen bloggaajaa enää juuri kiinnostavan, mikä on harmi. Muuten ihana blogi.
Vaikuttaa harvinaisen pihiltä ihmiseltä. Enkä tarkoita millään pahalla, mutta esim pitää päiväkirjaa siitä kuinka monta käyttäkertaa mikäkin shampoo on riittänyt niin tietää mitä jatkossa hankkia...
Tykkään tosi paljon, mutta en odota kirjoituksia. Käyn ehkä joka toinen viikko ja luen kaikki putkeen mitkä edellisen kerran jälkeen ovat tulleet.
En ole mitään vinkkejä saanut mutta selvästi tykkää itse kirjoittaa blogia.
Aika köyhä on, kun liian usein valittaa kalleudesta ja rahan riittämättömyydestä. Huvittaa se yltiösäästäminen matkustamisessa.
Pidän myös, mutta tosiaan tumtuu, että enää ei kiinnosta.. Miekkien vähyyden vuoksi..
Mun mielestä hyvä blogi. Meikkijutut joo vähentyneet, mutta ei mua enää ne niin kiinnostakkaan. Eikä haittaa ruokajuttujen määrä, bloggaa kuitenkin niin usein, että mahtuu sinne muutama ruokabloggauskin sekaan. Oon kiinnostunut luonnonkosmetiikasta, ja Sanni kirjottaa rehellisiä juttuja. On muutenkin jalat maassa. :D
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:49"]
Vaikuttaa harvinaisen pihiltä ihmiseltä. Enkä tarkoita millään pahalla, mutta esim pitää päiväkirjaa siitä kuinka monta käyttäkertaa mikäkin shampoo on riittänyt niin tietää mitä jatkossa hankkia...
[/quote]
Ainakin silloin kun tosiaan vuosia sitten blogia luin, hän monesti avautui siellä miten tiukkaa rahallisesti hänellä oli.
Multa on mennyt tuo shampoo-päiväkirja täysin ohi! :D Mulla on sellanen käsitys, korjaa jos olen väärässä, mutta Sannin elämä on vähän sellasta downsiftaamista? Oon ymmärtänyt että tekee töitä sen verran että pärjää taloudellisesti... Ja matkustelee kuitenkin Suomessa ja ulkomailla, syö ravintoloissa, panostaa ruoan laatuun... Ei mun mielestä mikään sairaalloisen pihi! Kivaa vaihtelua kulutusjuhla-blogeille, joita itse en edes lue.
onko väärin puhua tiukasta rahataloudesta?
Mielestäni Suomen paras blogi. Kirjoittaa uskomattoman taitavasti, selkeästi ja hyvällä suomenkielellä. Vastaa kommentteihin asiallisesti, ja arvostelut ovat oikeasti kattavia. Kirjoitustyylikin on jotenkin niin nerokas, toisaalta kirjoittaa kovin henkilökohtaisista asioista, että lukijalle tulee olo, että tuntisi hänet hyvinkin, mutta toisaalta taas ainakaan minä en tiedä esim. sitä, missä hän asuu. Ja tosiaan todella mukavaa vaihtelua näille kulutuskeskeisille blogeille. Sanni tietää tarkkaan, mitä haluaa, ja kuinka paljon työtä vaatii sen saavuttaminen. Kaikki postaukset (esim jotkut ruokajutut) eivät niin kiinnosta, mutta ne on helppo skipata.
Mun mielestä ne shampoo- ym. päiväkirjat eivät kerro pelkästään piheydestä, vaan myös valtavasta intohimosta ja kiinnistuksesta kosmetiikkaa kohtaan. Se intohimo paistaa kyllä läpi blogia lukiessa, ja mikä olisikaan kosmetiikkabloggaajalle tärkeämpää.
Tykkään blogista, mutta mullakin on vähän se, etten seuraa säännöllisesti, vaan käyn aina silloin tällöin lukemassa edellisen vierailun jälkeen ilmestyneet postaukset.
Musta kivaa että on tällainen blogi, joka vaikuttaa aikuismaisemmalta ja rauhallisemmalta ja josta saa realistisemman kuvan elämästä kuin näistä iänikuisista vuitton/macaron -blogeista. Toisaalta tuntuu vähän vaivaannuttavalta lukea niitä ruikutuspostauksia rahan vähyydestä, kun on sellaisen elämäntavan itse valinnut, mutta toisaalta taas hienoa että tuo noita ajatuksia rahan suhteen realistisesti esille, ja että on olemassa bloggaajia, jotka eivät halua haalia maallista omaisuutta tai aina uusia ihania sisustusjuttuja tms. Kuten edellä jo sanottiinkin, niin köyhäilyä hänen elämänsä ei ole, kun kuitenkin matkustelee jne.
Shampoon laskeminen voi tuntua pihiltä, mutta toisaalta on ihan fiksua. Tuntemani hyvin toimeentulevat ihmiset ovat niitä, jotka pitävät tarkkaa kirjaa tuloistaan ja menoistaan ja miettivät miten saada rahoille eniten vastinetta, nousukkaat ja äkkirikastuneet ovat niitä jotka tuhlaavat surutta ja miettivät miten rahat ei ikinä riitä...
Mun mielestä toi rahojen vähyydestä puhuminen on virkistävää verrattuna suurimpaan osaan blogeista. Vaikka tietysti sitä aina tulee mietittyä, että itse sitä ehkä säästäisi välillä eri asioista, mutta omapa on elämänsä.
Mulla on ikävä niitä sateenkaari-ilotulitusmeikkejä kyllä, nykyään ei tunnu olevan enää yhtään blogia, jossa vedettäisiin meikeissä rehellisen räikeitä övereitä. En mäkään sellaisia itse käytä, mutta niitä olisi niin kiva katsella muilla.
Paras blogi - tykkään niin ruoka- kuin meikkijutuistakin. Erityisesti tykkään siitä, ettei blogisti kerskakuluta vaan päinvastoin elää nuukasti: yritän aina ottaa mallia hänestä.
Tykkään Karkkipäivästä ja Sannista tosi paljon. On kertonut rehellisesti sen, että on valinnut elämässään mihin asioihin haluaa käyttää rahaa, ja sen takia muissa pihistelee. Se on normaalia elämää, mitä muissa blogeissa ei kyllä näy! Suurimmasta osasta blogeja saa helposti sellasen kuvan, että tottakai jokaisen opiskelijan rahat riittää merkkilaukkuihin, jatkuvaan ulkona syömiseen ja matkustamiseen. En yhtään ihmettele, että pikavippien suosio nousee kun ihmiset ei tajua, että elämässä pitää tehdä valintoja.. Musta on myös tosi ihanaa, että Sanni selvästi saa iloa siitä kun pystyy tekeen hyvää ruokaa halvalla ja löytämään sen hinta-laatu-määräsuhteeltaan parhaan shampoon.
Hän kitsastelee rahan kanssa sen takia että on varaa pitää kahta asuntoa, toinen suomessa ja ns. Arjen pakopaikka ahvenanmaalla..
hänhän kirjoitti joskus postauksen siitä..
Tykkään eniten kaikista blogeista juuri Sannin tavasta kirjoittaa. Hänellä ei ole koskaan minkäänlaisia ylilyöntejä eikä provosoidukaan kovin helposti. Jätän kyllä väliin ne ruokapostaukset mutta jos etsin jotain arviota meikeistä, etsin aina ensin hänen blogistaan. Sanni vaikuttaa mukavalta ihmiseltä.
Ai se tarkoittaa että on köyhä, jos pitää joitain asioita kalliina tai matkustaa halvalla :D
Itse en TYKKÄÄ ostaa ylikalliita (tämä on tietysti tapauskohtaista) asioita, ja RAKASTAN sitä, että saan kaivettua oikein halvan (mutta hyvän) matkan. Se on osa sitä matkailun iloa minulle, ei suinkaan rahakysymys. Lieneekö jotain metsästäjä-keräilijäviettiä :)[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:49"]
Aika köyhä on, kun liian usein valittaa kalleudesta ja rahan riittämättömyydestä. Huvittaa se yltiösäästäminen matkustamisessa.
[/quote]
No jaa, ihan ok blogi mutta ei vastaa kommenttilaatikossa kysymyksiin, kuin harvoille ja valituille. Itsellä tullut sellainen olo, että Sanni on vähän ylimielinen. Voin toki olla väärässäkin. Luen, mutta en enää niin usein kuin ennen...
Hyvä blogi.