Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko normaalissa ja terveessä suhteessa rakastua viidessä viikossa?

Vierailija
27.11.2023 |

Vai onko nämä aina niitä lopulta myrkyllisiä suhteita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Miksipä ei? Toki se edellyttää, että viiden viikon aikana on myös vietetty tarpeeksi aikaa yhdessä. 

Vierailija
2/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Miksipä ei? Toki se edellyttää, että viiden viikon aikana on myös vietetty tarpeeksi aikaa yhdessä. 

No ei kyllä ole sitäkään, mutta juteltu on todella paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastuin ja minuun rakastuttiin. Normaali ja terve olen, enkä edes taipuvainen pikarakastumisiin. Päinvastoin, juuri kukaan ei ole juuri koskaan aiemmin tuntunut juuri miltään. 

Vierailija
4/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastuin mieheeni jo ennen kuin aloimme seurustella. Toki tunsin hänet jo aika hyvin tässä vaiheessa. Mutta se tapahtui nopeasti ja suhde on terve vielä 13 vuoden jälkeen. 

Vierailija
5/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastuin ja minuun rakastuttiin. Normaali ja terve olen, enkä edes taipuvainen pikarakastumisiin. Päinvastoin, juuri kukaan ei ole juuri koskaan aiemmin tuntunut juuri miltään. 

Kiitos kokemuksesta!

Vierailija
6/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet mitään muuta kuin jutelleet? Livenä vai puhelimella?  

Vierailija
7/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastua voi vaikka viidessä päivässä. Rakastaminen on sitten haastavampi asia. 

Vierailija
8/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet mitään muuta kuin jutelleet? Livenä vai puhelimella?  

Kummallakin, on myös halittu ja tehty yhdessä asioita.

Vierailija
9/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastuin mieheeni jo ennen kuin aloimme seurustella. Toki tunsin hänet jo aika hyvin tässä vaiheessa. Mutta se tapahtui nopeasti ja suhde on terve vielä 13 vuoden jälkeen. 

Häh, alkaako ihmiset muka seurustella jonkun kanssa, johon eivät ole rakastuneet? 

Vierailija
10/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, alkaako ihmiset muka seurustella jonkun kanssa, johon eivät ole rakastuneet? 

No monikin. Sellaisen ihan kivan kanssa. Sellaisen joka on hyvä paperilla vaikka ei herätäkään sen kummempia tunteita. Hyvin tavallista. 

Vierailija
11/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Kääntäisin niin päin, että jos et ole viidessä viikossa täysin rakastunut, et ole sitä koskaan. Ei kannata lähteä mihinkään kädenlämpöisiin juttuihin. 

Vierailija
12/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monikin. Sellaisen ihan kivan kanssa. Sellaisen joka on hyvä paperilla vaikka ei herätäkään sen kummempia tunteita. Hyvin tavallista. 

Ok. Todella hämmentävää. Näin pihalla mä näköjään autistina oon ihmisten käyttäytymisestä 🙄😃. 

Vierailija
13/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Kääntäisin niin päin, että jos et ole viidessä viikossa täysin rakastunut, et ole sitä koskaan. Ei kannata lähteä mihinkään kädenlämpöisiin juttuihin. 

Olen samaa mieltä mutta tällä palstalla viidessä viikossa rakastuminen yleensä tarkoittaa narsistia. Ihmettelen että ei ole vielä yhtään kommenttia rakkauspommituksesta. 

Vierailija
14/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä kukin rakastumisella tarkoittaa. Jollekin se on on vain vähän voimakkaampi ihastus, toiselle halu viettää loppuelämä toisen kanssa. Ja muille sitten jotain siltä väliltä.

Vierailija
15/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun en ole koskaan edes ajatellut että valtsisin jonkun siksi että hän on hyvä "paperilla". Sellaisiahan on maailma täynnä. Erityistä on se jos joku näistä hyvistä herättääkin sitten ihan erityisiä tunteita.

Vierailija
16/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni alkaa seurustella jo ihastumisvaiheessa. Toisaalta ei ole helppoa sanoa, milloin ihastuminen muuttuu rakkaudeksi ja missä vaiheessa ihminen itse tajuaa rakastuneensa. Monille pareille sekään ei ole selvää, milloin tapailu tarkalleen on muuttunut seurusteluksi. 

Vierailija
17/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitä kukin rakastumisella tarkoittaa. Jollekin se on on vain vähän voimakkaampi ihastus, toiselle halu viettää loppuelämä toisen kanssa. Ja muille sitten jotain siltä väliltä.

Jep. Sitten samat ihmiset jotka on ajan kanssa kiintyneet toiseen kuvittelevat sen olevan rakkautta. Sitten kun oikeasti rakastuu, tajuaa mitä se on. Se on aivan järisyttävä tunne. Ei voi erehtyä. 

Vierailija
18/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi, lyhyemmässäkin ajassa.

Itse olin kuusi viikkoa tapaamisesta jo kihloissa ja yhdessä olemme olleet pian 35 vuotta hyvin onnellisina. Kaiken huipuksi suhteemme alkoi pettämisellä eli mies vaihtoi lennosta minuun, minkä pitäisi palstatotuuden mukaan olla varma merkki narsismista ja ties mistä.

Mutta näin vain kävi, että me sovimme paremmin yhteen ja mies kuulemma tiesi tämän heti, että haluaa mennä kanssani naimisiin ja saada lapsia. Vaikka avovaimokin oli ja on ihana ihminen, he eivät sopineet yhteen yhtä hyvin kuin me sovimme. Ja mies oli tässä oikeassa.

Itsekin olen aina luottanut intuitioon miesvalinnoissa. Mies vain tuntuu oikealta ja kaikki poikaystäväni ovatkin olleet todella kivoja minua kohtaan niin kuin miehenikin on. Kyse on vain siitä, että löytyy joku vielä paremmin yhteen sopiva ja niihän voi aina käydä yhä edelleenkin, kummallekin. Se pitää virkeänä.

Vierailija
19/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä moni alkaa seurustella jo ihastumisvaiheessa. "

No tuossa ero on lähinnä siinä mitä sanaa käytetään. Aika moni kyllä sanoo rakastuneensa silloin kun joku toinen sanoo vain ihastuneensa.

Vierailija
20/21 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastua ja hullaantua joo, rakastua ei. Kyllä se TERVE rakastuminen vaatii vähän enemmän toisen tuntemista kuin mitä viisi viikkoa tarjoaa. Moni vaan sekoittaa tuon ihastumisen rakastumiseen.