Miksi ulkomaalaiset miehet menee naimisiin vähemmän viehättävien suomalaisten naisten kanssa, siis italialaiset, espanjalaiset jne?
En siis puhu nyt näistä kiintiömamuista enkä mielestäni ole myöskäön rasistinen, ihmettelen vaan että lähes aina, voisi sanoa 9/10 kun törmää pariskuntaan jossa mies on vaikkapa italialainen/espanjalainen/turkkilainen ja vaimo suomalainen on mies ihan mukiinmenevän näköinen ja ulkonäöstään huolehtiva ja vaimo pullea suomalainen harmaavarpunen. Olen miettinyt vaihtoehtoja..viehättääkö sellainen perus suomalainen maatiaislookki oikeasti näitä ulkkismiehiä, ottavatko tarkoituksella mitäänsanomattoman näköisen naisen vaimokseen, onko kyse puhtaasta rakkaudesta jossa ulkonäöllä ei ole niin väliä, onko vaaleus heille jo riittävä meriitti ulkonäöstä muuten viis..mikä?
Tämä häiritsee juuri nyt siksi että tänään facessa huomasin vanhan työkaverini menneen naimisiin espanjalaisen miehen kanssa, mies oli suorastaan komea ja nainen on em. pulliainen.
Ja ei en ole kateellinen, enkä pidä itseäni muita viehkompana..kunhan hämmästelen mikä tässä on takana.
Kommentit (116)
Muualla nähdään suomalaisten vaalea iho, vaaleat hiukset eri tavalla kuin suomessa, esim. eräskin italialainen tuttuni kuvailee suomalaisten ulkonäköä "enkelimäiseksi" vaaleuden takia.
Suomalaisten naisten itsenäisyys tekee myös yleensä vaikutuksen ulkomaalaisiin miehiin, se on jotenkin jännittävää niiden mielestä, erilaisuuden takia varmaan.
Mutta siis, siinä missä ap näkee pullavaisen suomisorsan, joku toinen sen enkelimäisen ulkonäön.
Myös ruotsalaiset ja norjalaiset miehet käy kuumina suomalaisiin naisiin, ovat niiden mielestä jotenkin suloisia, ja pieniä, sievä kasvoisia pienine nenineen. Ruotsalaiset ja norjalaiset naiset ovat paljon pidempiä ja ehkä rotevampia, vähemmän lapsenomaisia kasvoista (kapeammat kasvot, isommat nenät jne), kuin suomalaiset. Täällä tietysti ruotsalaisten pituus herättää ihastusta, mutta siellä se on sitä massaa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:14"]
En siis puhu nyt näistä kiintiömamuista enkä mielestäni ole myöskäön rasistinen, ihmettelen vaan että lähes aina, voisi sanoa 9/10 kun törmää pariskuntaan jossa mies on vaikkapa italialainen/espanjalainen/turkkilainen ja vaimo suomalainen on mies ihan mukiinmenevän näköinen ja ulkonäöstään huolehtiva ja vaimo pullea suomalainen harmaavarpunen. Olen miettinyt vaihtoehtoja..viehättääkö sellainen perus suomalainen maatiaislookki oikeasti näitä ulkkismiehiä, ottavatko tarkoituksella mitäänsanomattoman näköisen naisen vaimokseen, onko kyse puhtaasta rakkaudesta jossa ulkonäöllä ei ole niin väliä, onko vaaleus heille jo riittävä meriitti ulkonäöstä muuten viis..mikä?
Tämä häiritsee juuri nyt siksi että tänään facessa huomasin vanhan työkaverini menneen naimisiin espanjalaisen miehen kanssa, mies oli suorastaan komea ja nainen on em. pulliainen.
Ja ei en ole kateellinen, enkä pidä itseäni muita viehkompana..kunhan hämmästelen mikä tässä on takana.
[/quote]
Älä niputa kaikkia eteläeurooppalaisia, saati sitten turkkilaisia samaan joukkoon.
Turkkilaisilla, kreikkalaisilla ja afrikkalaisilla on varmaan näitä vähemmän viehättäviä vaimoja.
Mutta italialaiset ovat ihan eri maata. Italialaiset ja ranskalaiset ovat esteetikkoja, jotka arvostavat kauneutta ja tyyliä yli kaiken. Italialaiset vielä enemmän kuin ranskalaiset.
Menepä joskus kansainväliselle lentokentälle istuskelemaan ja katselemaan ohikulkijoita. Italialaiset miehet erottaa heti. He ovat niitä kaikkein tyylikkäimpiä ihmisiä. Armanin puvuissaan, Guccin laseissaan ja Pradan kengissään he todellakin erottuvat virheettömällä tyylikkyydellään kaikista muista ihmisistä.
Italia on tyylin ja luksuksen kotimaa. Kuuluisimpien muotitalojen kotimaa (Versace, Dolce & Gabbana, Armani, Prada, Gucci, Valentino, Fendi, Bulgari, Benetton...), luksusautojen suurin valmistaja (Ferrari, Lambourghini, Maserati, Alfa Romeo...) ja maailman suurin laatuelintarvikkeiden viejä (parmegiano, grana padano, mozzarella, pecorino, mascarpone, pastatuotteet, tomaattijalosteet, oliiviöljyt, viinit...). Italialainen design ja huonekalut (Alessi, Scavolino, Natuzzi...) ovat maailmankuuluja.
Italialaiset eivät tyydy huonoon laatuun missään asiassa. "Made in Italy" on laadun tae - olipa sitten kyse italialaisesta muodista, italialaisista kengistä, italialaisesta ruoasta tai vaikkapa italialaisista luksusautoista.
Italialaiset eivät tyydy yhtään vähempään laatuun puolisoa valitessaan. En tiedä yhtään italialais-suomalaista pariskuntaa, jossa suomalainen vaimo olisi jotenkin epäviehättävä. Päinvastoin. Kaikki tuntemani italialaisen kanssa naimisissa olevat suomalaisnaiset ovat keskimääräistä viehättävämpiä ja tyylikkäämpiä!
Mainitsin aloituksessani ne kansalaisuudet joihin olen itse tämän asian suhteen törmännyt, tuttavapiirissäni on siis myös italialais-suomalainen pari jossa mies on mielestäni ihan eri tasoa kuin suomi-vaimo. En itse tunne mitään erityistä vetoa ulkolaisiin miehiin, olen naimisissa suomalaisen kanssa ja mielestäni näistä em. Kansalaisuuksista löytyy kyllä sekä todella komeita että taviksia ja jopa rumia miehiä. Heistä kaikki eivät näytä ainakaan omaan silmääni viehättäviltä kuten joku aiemmin ehdotti syyksi.
Ap
Vaikka täällä palstalla aina haukutaan naiset jotka eivät meikkaa tai pukeudu naisellisesti, niin osa ulkomaalaisista ihailee juuri sitä luonnollisuutta ja itsevarmuutta.
Mutta joo en ymmärrä miksi aina ihmetellään näitä ulkonäöllisesti epäsuhtia pareja, ihan kuin suhteissa vain ulkonäkö ratkaisisi. Kyllähän löytyy ihan suomalaisia pareja joissa nainen on vähemmän kauniimpi ja mies komistus.
niillä' naisilla pitää olla muita avuja. Niitä avuja voi vain arvailla. Ehkä he ovat mukavia ihmisiä.
Kauneus on katsojan silmissä. On kuitenkin sanottava myös että suomalainen nainen elättää usein itsensä, maksaa osansa talosta etc, seikka joka painaa monen miehen vaakakupissa. Puolisoksi on valittu suomalainen harmaavarpunen mutta siinä sivussa mies pitää yllä oman kotikylän tyttöä. Kun asuntoa on maksettu tarpeeksi kauan niin mies ei edes välitä piilotella suhdettaan. Ihmetyttää että vaikka tämä toistuvasti tulee esiin ulkomailta Suomeen palanneiden naisten jutuissa niin silti löytyy aina uusia jotka syöksyvät tuollaiseen suhteeseen silmälaput silmillä. Kaikki eivät tietysti ole tälläisiä suhteita mutta yllättävän moni kylläkin.
Onpa hassua ajatella, että ulkonäkö olisi se ainoa kriteeri, jolla puoliso valitaan. Että jokainen meistä pyrkisi pariutumaan sen mahdollisimman hyvännäköisen kanssa, jonka "pystyy saamaan".
Oma mieheni olen kyllä valinnut ihan muista syistä. Vaikka luultavasti olisin voinut "saada" jonkun komeammankin ;)
Eikö kukaan muista sellaista silminnäkemätöntä ja alitajuista asiaa kuin eri geenipooli. Feromonit, tuoksut, se että eri geenipoolista tuleva ihminen on kiinnostavampi ja viehättävämpi. Ei sitä järjellä tai kulttuurilla voi selittää.
Mulla on ystäväpiirissä sekä kauniita että vähemmän kauniita näköisiä ulkomaalaisen miehen suomalaispuolisoja. Itse taidan kuulua tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Yhteistä meillä kaikilla naisilla on se, että meillä on hyvä ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne puolisojemme kanssa, meillä on hyvä itsetunto sekä olemme viehättäviä seuralaisia.
Olen iloinen, että mieheni ei ottanut kauneinta vaan sopivimman vaihtoehdon! Hänen mielestään olen parasta mitä hänelle on tapahtunut :)
Jos nyt katsotte suomalaisten miesten aviopuolisoita ja tyttöystäviä (suomalaisia naisia) niin täytyy sanoa, että keskimäärin taso ei ole mitenkään päätä huimaava. Eli miksi edes lähdetään siitä olettamuksesta, että ulkomaalaisen kanssa olevan pitäisi olla tosi hyvännäköinen jos edes keskimääräinen suomalaista miestä tapaileva suomalainen nainen ei sitä ole.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:23"]
En halua olla ilkeä, ihan vaan puhtaasta uteliaisuudesta asiaa pohdin kun olen tähän ilmiöön nyt viimeaikoina usein törmännyt.
Ap
[/quote]
Minusta kyllä tuntuu, että ainakaan italialais-suomalaisten pariskuntien kohdalla tämä sinun teoriasi ei ole kovin pitävä. Italialaisten miesten suomalaiset vaimot ovat mielestäni kyllä järestään keskimääräistä viehättävämpiä, kun taas italialaiset miehet ovat yleisesti melkoisia taviksia. Näin varsinkin tapauksissa, joissa pariskunta on asettunut Suomeen. Olen aikanani tuntenut todella paljon Suomessa asuvia italialais-suomalaisia pariskuntia, ja yhtään oikeasti hottista miestä ei heidän joukossaan ole ollut.
[/quote]
Minä tunne joitakin pariskuntia, joissa suomalainen mies ja italialainen nainen, ei ole mitenkään erityisen hotteja rouvia, mutta miehet keskivertosuomalaista paremman näköisiä. Toimiiko tämä molemmin päin, ettei sen naisen tarvi olla niin hot, kunhan on erimaalainen kuin mies.
Minua kyllä kummeksuttaa tämä keskustelu puolison hottiudesta ja muun maalaisuudesta. Ihan samat luonnon lait näissäkin suhteissa toimivat kuin suomi-suomi -suhteissa. Ei parisuhdetta aloiteta eikä perusteta aina ulkonäön varaan. Minulla on ulkomaalainen piuoliso, parisuhdetta toistakymmentä vuotta. En ole ollut nuorena kovin hotti, mutta en mikään harmaavarpunenkaan taikka plösö. Luonteeltani olen itsenäinen ja iloinen. Olisivatkohan ne luonteenpiirteet kuitenkin, jotka vetoavat ja sielujen sympatia.
Minulla on taviksen näköinen eteläeurooppalainen mies, itse olen ihan hyvännäköinen. Miehen kotimaassa minua on luultu useaan otteeseen postimyyntivaimoksi, vaikka siis en pukedu ollenkaan horatsumaisesti.
Ihan yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi suomalaiset miehet menevät naimisiin vähemmän viehättävien suomalaisten naisten kanssa?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:14"]En siis puhu nyt näistä kiintiömamuista enkä mielestäni ole myöskäön rasistinen, ihmettelen vaan että lähes aina, voisi sanoa 9/10 kun törmää pariskuntaan jossa mies on vaikkapa italialainen/espanjalainen/turkkilainen ja vaimo suomalainen on mies ihan mukiinmenevän näköinen ja ulkonäöstään huolehtiva ja vaimo pullea suomalainen harmaavarpunen. Olen miettinyt vaihtoehtoja..viehättääkö sellainen perus suomalainen maatiaislookki oikeasti näitä ulkkismiehiä, ottavatko tarkoituksella mitäänsanomattoman näköisen naisen vaimokseen, onko kyse puhtaasta rakkaudesta jossa ulkonäöllä ei ole niin väliä, onko vaaleus heille jo riittävä meriitti ulkonäöstä muuten viis..mikä?
[/quote] Olet varmasti kateellinen, myönnä pois! Siis lihava nainen ei ansaise komeaa ulkomaalaista miestä, niinkö? ehkä heissä on jotain sellaista jota sinussa ei tule koskaan olemaan!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:32"]
meillä on hyvä ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne puolisojemme kanssa, meillä on hyvä itsetunto sekä olemme viehättäviä seuralaisia.
Olen iloinen, että mieheni ei ottanut kauneinta vaan sopivimman vaihtoehdon! Hänen mielestään olen parasta mitä hänelle on tapahtunut :)
[/quote]
Meillä myös näin. Meillä on todella hyvä ja läheinen suhde, joka vuosikymmenten saatossa vain paranee.
Itselläni on saksalainen mies, komea, mukava ja kaikinpuolinen salskea, ja itse olen hyvin tavallinen suomalainen tallustelija. Ylipainoinen en ole, mutten kyllä olen todella mikään hottiskaan. Ehkä muiden silmissä tosiaan sellainen reppana, joka nyt kuitenkin miehen sitten sai, vaikkei suomalaista onnistunutkaan saamaan ;-)
Koska suomalaiset ovat erittäin helppoja verrattuna noihin etelä-euroopan maitten naisiin. Siellä "komea" ei ole vielä mikään meriitti.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:37"]
Latinomaissa pelkkä vaalea tukka riittää tekemään ihmisestä tavattoman kauniin.
[/quote]
Suomessa pelkkä tummuus riittää tekemään ihmisestä tavattoman komean
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 02:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 02:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:14"]
[/quote]
Älä niputa kaikkia eteläeurooppalaisia, saati sitten turkkilaisia samaan joukkoon.
Turkkilaisilla, kreikkalaisilla ja afrikkalaisilla on varmaan näitä vähemmän viehättäviä vaimoja.
Mutta italialaiset ovat ihan eri maata. Italialaiset ja ranskalaiset ovat esteetikkoja, jotka arvostavat kauneutta ja tyyliä yli kaiken. Italialaiset vielä enemmän kuin ranskalaiset.
Menepä joskus kansainväliselle lentokentälle istuskelemaan ja katselemaan ohikulkijoita. Italialaiset miehet erottaa heti. He ovat niitä kaikkein tyylikkäimpiä ihmisiä. Armanin puvuissaan, Guccin laseissaan ja Pradan kengissään he todellakin erottuvat virheettömällä tyylikkyydellään kaikista muista ihmisistä.
Italia on tyylin ja luksuksen kotimaa. Kuuluisimpien muotitalojen kotimaa (Versace, Dolce & Gabbana, Armani, Prada, Gucci, Valentino, Fendi, Bulgari, Benetton...), luksusautojen suurin valmistaja (Ferrari, Lambourghini, Maserati, Alfa Romeo...) ja maailman suurin laatuelintarvikkeiden viejä (parmegiano, grana padano, mozzarella, pecorino, mascarpone, pastatuotteet, tomaattijalosteet, oliiviöljyt, viinit...). Italialainen design ja huonekalut (Alessi, Scavolino, Natuzzi...) ovat maailmankuuluja.
Italialaiset eivät tyydy huonoon laatuun missään asiassa. "Made in Italy" on laadun tae - olipa sitten kyse italialaisesta muodista, italialaisista kengistä, italialaisesta ruoasta tai vaikkapa italialaisista luksusautoista.
Italialaiset eivät tyydy yhtään vähempään laatuun puolisoa valitessaan. En tiedä yhtään italialais-suomalaista pariskuntaa, jossa suomalainen vaimo olisi jotenkin epäviehättävä. Päinvastoin. Kaikki tuntemani italialaisen kanssa naimisissa olevat suomalaisnaiset ovat keskimääräistä viehättävämpiä ja tyylikkäämpiä!
[/quote]
Hei Italiankehuja suosittelen vierailemaan myös Napolissa ja Palermossa se voisi olla sinulle silmät avaava kokemus? Näissä kaupungeissa näkee miehillä paljon vanhoja verkkaritakkeja, kuluneita lenkkareita, reppuja jne. Kaikkea sellaista vanhaa ja nuhjuista. Guccia ja Versacea vain bisnesmiehillä, mafiosoilla ja rikkailla "julkkiksilla". Vaikka kehutkin Italiaa niin Ranska on kumminkin maailman suosituin matkailumaa ja sieltä tulevat Chanel ja Dior joita arvostetaan yhtä paljon (enemmänkin) kuin D&G:tä ja Versacea. Itse olen jättänyt italialaisen miehen, exä juoksi huorissa jolloin ei todellakaan riittänyt se että "pukeutuu hyvin". Haukkui minua takertuvaksi naiseksi kun vaadin uskollisuutta häneltä, kun sain asioista tietää kaikki riitti. Jätin hänet netissä ja sen jälkeen exäni aloitti ryyppyputken. Tekee tietääkseni yhä seksimatkoja Baltian maihin kuten niin monet muutkin italialaiset miehet, italialaisilla on yksi foorumi jossa keskustelevat näistä seksimatkoistaan ja arvostelevat eri maalaisia naisia (kyllä myös suomalaisista on juttua siellä). Italialainen exäni leikki mykkäkoulua aina kun ei halunnut puhua jostain tietystä asiasta ja meni omia menojaan. Olen onnellinen etten jäänyt huonoon suhteeseen, hyviäkin miehiä on mutta exäni oli tälläinen tapaus. Niin ja merkkituotteita exäni ei tosiaankaan omistanut yhtään, jos joku mittaa sillä "ihmisen arvoa".
[/quote]
Katkeria, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Tässä ei nyt ollut kyse pieleen menneestä suhteesta ja katkeran naisen tilityksestä, vaan ihan muista asioista.
Ranskalaiset miehetkö eivät sitten petä? Taitavat pettää paljon enemmän kuin italialaiset.
Eipä siitä ole kuin muutama viikko, kun Ranskan presidentti joutui eroamaan puolisostaan petettyään häntä jonkun näyttelijättären kanssa. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun Ranskassa presidenttikin pettää vaimoaan. Mieleen tulee vaikkapa presidentti Mitterand 1990-luvulta. Hänellä oli kokonainen kakkosperhe rakastajattarensa kanssa samaan aikaan, kun oikea vaimo ja perhe oli julkisuudessa presidentin perheenä. Kyllä pettäminen on ihan maan tapa Ranskassa kaikilla yhteiskunnan tasoilla.
Ja suomalaiset miehetkö eivät käy seksimatkoilla Baltian maissa? Kyllä se tapa taitaa olla paljon yleisempi Suomessa kuin Italiassa. Suomalaiset miehet ovat tilastojen mukaan esimerkiksi Viron prostituoitujen suurin asiakasryhmä. Lisäksi virolaisia ja muita balttiprostituoituja on Helsingin ja muiden Suomen kaupunkien kadut täynnä.
Joka maassa on valitettavasti WT-porukkaa, myös Italiassa. Ja ilmeisesti exäsi kuuluu heihin. Tässä oli kuitenkin kyse keskivertoitalialaisesta, ei alaluokasta.
[/quote]
Vai niin, itseasiassa exäni kuuluu Italian "yläluokkaan" on akateemisesti kouluttautunut ylemmän tutkinnon suorittanut jne. Se olikin yksi syy miksi kuvittelin hänen olevan jollain tapaa sivistynyt, mutta totuus paljastui hyvin pian hän oli myös rasistinen afrikkalaistaustaisia kohtaan. Koulutus ei kerro ihmisestä mitään. Italiassa muuten saa kaikenlaisia tutkintopapereita maksamalla kun on tarpeeksi kontakteja, aivan kuten Romaniassa. Myös Berluconi taitaa kuulua "yläluokkaan" vaikka oikeasti on alaluokan pohjimmaista sakkaa ja entinen imurikauppias ensimmäiseltä ammatiltaan. Ranskalaista tai italialaista miestä en ottaisi. Joten myös akateemisista löytyy mätiä miehiä Välimeren maissa. Tietenkään kaikki eivät sellaisia ole. Korostan etenkin sitä että ne hyvät miehet eivät pidä "meteliä itsestään" eivätkä halua olla esillä juhlissa sun muissa runsaine naisystävineen koska viettävät aikaa oman naisystävän luona tai perheensä kesken. Esimerkiksi Italian presidentistä ei juuri koskaan lehdissä lue, toisin kuin Berlusconista lukee aina, tässä ero.
Jos menee naimisiin esim suomalaisen kanssa saa pidemmät oleskeluluvat (?) ja saa jäädä suomeen :D tässä syy. En tosim halua yleistää
Italiassa (kuten kyllä Espanjassakin) lähes ainakin 1/5 naisesta on vaaleaksi värjätyt hiukset, luultavasti myös miesten vuoksi koska paikalliset niin tykkäävät vaaleista hiuksista kun niitä näkee harvoin Etelä-Italiassa. Yhdessä pienemmässä kylässä näkyi kerran vaalea venäläinen tyttö jolla oli pitkät kiharat vaaleat hiukset, kaikkien miesten päät kääntyivät, Suomessa saman näköistä olisi pidetty taviksena. Sekä italialaisten miesten (kyllä myös varattujen ja pappojenkin päät kääntyivät) ja pitserian turkkilaisten työntekijöiden päät kääntyivät myös. Mitä vaaleampi sen enemmän saa huomiota etelässä, jos haluaa.
T. brunetti