Onko Tiibetinspanieli kiva koira?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 19:50"]
Eikös nää tipsut ole aika aggressiivisia vai? Korjatkaa väärät mielikuvani jos olen väärässä, eli mun mielestä tipsut
- on vihaisia vieraille
- pelkopurijoita
- räkyttäjiä
- väsyvät jo parin tunnin maastolenkillä niin että niitä joutuu kantamaan
- hengitysvaikeuksia
- allergioita
- lyhyt ikä
[/quote]
höpö höpö, nykyään tipsu rotuna on erittäin rauhallinen rotu, ne aggressiiviset piirteet saatiinm karsittua jo 80-luvulla pois.En tunne yhtäkään räksyttävää pelkopurija tipsua ja keski-ikä 12-15v
[/quote]
Tiibetinspanieli on mitä rauhallisin koirarotu ja miksi ihmeessä seurakoiran pitäisi jaksaa lenkkeillä 2h? En viitsis itsekään....jos joku sellaista haluaa niin hankkikoon jonkin ajokoiran...
[/quote]
Hä, meillä nelivuotiaskin jaksaa lenkkeillä 2 tuntia, viikonloppuisin koko perhe lenkkeilee metsissä tuntikausia, joskus jopa 4-5 h ja eväät mukana. Silti haluttais seura- eikä ajokoira.
Miksi muka tipsu ei jaksaisi lenkkeillä 2h putkeen? Meillä kyllä jaksaa saman kokoinen toisenrotuinen koira
Meillä oli Tiibetinspanieli, joka eli 16-vuotiaaksi. Hieno koira. Pieniä lapsia se ei voinut sietää. Tarkkana piti olla, tämän yksilön kohdalla. Arjessa ei ollut pieniä lapsia, joihin totuttaa pentuna, vain vanhempia teinejä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:22"]
Meillä oli Tiibetinspanieli, joka eli 16-vuotiaaksi. Hieno koira. Pieniä lapsia se ei voinut sietää. Tarkkana piti olla, tämän yksilön kohdalla. Arjessa ei ollut pieniä lapsia, joihin totuttaa pentuna, vain vanhempia teinejä.
[/quote]
Kai se on niin että koira kuin koira saattaa vierastaa lapsia jos ei alkujaan ole niihin tottunut...
Itse en tykkää kuin pienistä koirista. Kyllä tipsu
on suloinen ja jaksaa mun makuun liiankin pitkiä lenkkejä. Monet pelkääkin isoja koiria kauheineen hampaineen.
Meillä on nyt vähän yli vuoden vanha tipsu ja aivan valloittava pakkaus! Huoleton hoitaa, ainakaan meillä turkki ei takkuunnu, ruokakulut pienet pienistä määristä johtuen. Ei räky, ei tuhoa paikkoja ja ymmärtää asioita ihan normipuheesta. Lapsirakas. On hurmannut meidän molemmat mummulatkin älykkyydellään.
ainoa haittapuoli on kurakelit jolloin turkki pitää kuivata ulkoilun jälkeen.
Meillä 5 v tyttötipsu, ihmisrakas ja lapsirakas kun saanut kasvaa rauhassa ja tottua lapsiin. Vähän nirso ja ovela lupsuttaja. Rakastaa pieniä poikakoiria ja lenkkeilee vaihtelevasti, tykkää metsästä ja korkesta paikoista.
EI räksytä, hälyttää vain muutaman haukun jos joku tulossa tms.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2012 klo 22:33"]
Tipsut on puhtaita seurakoiria, niistä ei ole harrastamiseen tai lenkkiseuraksi. Pikkulenkit kyllä jaksavat. Jalostuksessa ei tarvitse huomioida muuta kuin ulkonäky, ja sitten terveys saattaa olla, mitä sattuu. Ehkäpä luonnekin?
Itse en ikinä ottaisi tipsua. Haluan, että koirani voivat elää elämänsä koirina. Sohvakoristeet meillä on erikseen sitten.
[/quote] Vittu jos et erota tiibetinspanielia sohvankoristeesta,niin hanki rillit!
Mulla ei ole vielä mitään niin huonoa sanottavaa tipsuista , jotta voisin jollekkin sanoa ettei tota rotua kannata ottaa se on ihan p:stä luonnevikainen räköttäjä jne. Meillä on neljä tipsua ja kaikki omia persoonia , kukaan ei ole samanlainen. Yksi varsinainen tähystäjä ja vahti , kolme touhottajaa ja
kaikki haukkuu kun joku menee ohi .Meillä kaikki ihan sekaisi innosta kun joku tulee ja näin ollen lapsien kanssa pitää hetken aikaa olla tutustumassa vaikka tuttuja ovatkin , ensihurman mentyä meillä ollaan ihan normisti kokoajan jaloissa tai maataan jossain tuolilla tai pöydän alla seuraten tilannetta. Tyhmiä ei tosiaankaan, sohvaperuna= halutessaan tai omistajan halutessa, lenkkeilijä = aina valmis lähtemään ja jaksaa . Sairas EI OLE meillä ollut ell käynnit kun touhutessa sattunut joku haaveri, rokotukset, passit, tiineystarkastukset, PEVISAN
silmä ja polvitarkastukset niin että pysyvät voimassa, lonkkakuvaukset sillä haluan että koirani ovat
kasvatuksen ja rodun terveyden vuoksi hyvin tutkittuja .Luonne =mitä parhain eli pää on kunnossa .Sanotaan että toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ,sama pätee koirista toinen tykkää pienistä toinen isoista.Tipsut tulevat loistavasti toimeen myös kissojen kanssa johtuen samankaltaisista luonteeltaan piirteistä eli kissamainen koira ♡ Turkki helppohoitoinen...suuri koira pienessä kuoressa .
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 19:31"]En pidä mistään koirasta, jonka säkäkorkeus on alle 60 cm.
Varsinkin kaikki pienet sylikoirat ovat ikäviä. Ne räksyttävät ja haastavat riitaa kun niitä ei kouluteta kunnolla. Eikä niitä tarvitse kouluttaa kunnolla, koska niitä voi hallita fyysisellä voimalla ja ne voi nostaa syliin räksyttämään muille.
Vähä oot seko ei koiran koko merkitse vaan se et se on kiltti oikein koulutettu/hoidettu!!
Ja ei se että koira on vaa pienikokoinen ei se tee siitä mitä riidanhaluista piskiä! Vitsi et oot tyhymä mieti vähä vaikka ihminen ois joku pienikokoinen oisko ne riidan haluisin senki torvi!!!
Mulla on itellä tipsu se on 3v uros eikä hauku ei oo tyhmä eikä oo riidanhaluinen ei haasta riita esim toisten uroksen kanssa! Tipsut ei oo tyhymiä!
Mulla on itellä tipsu se on 3v uros eikä hauku ei oo tyhmä eikä oo riidanhaluinen ei haasta riita esim toisten uroksen kanssa! Tipsut ei oo tyhymiä!
Meillä oli tipsu, joka eli lopuksi 17 vuotiaaksi.
Hyvä perhekoira, joka kestää lapsia mutta on aikas reviiritietoinen. Kaipaa myös omaa aikaa, mutta kyhnää vieressä kun seuraa haluaa. Kiltti, mutta vahvaluontoinen koira.
Tulipa ikävä <3
Kumma ketju, kun kukaan ei ota kantaa eläinlääkärin esittämiin terveysongelmiin rodulla. Ks. ketjun sivu 1. Miettisin itse pitkään lyttykuonoisen koiran ottamista, aina näkee kuinka hapenotto on vaikeaa. Sympaattisiltahan lyhytnenäiset näyttävät, mutta terveys ensin.
meillä on tipsu ja käyn senkanssa näyttelyissä ja koikeiltii agilityä, mutta se ei oikein sopinut meille. Ollan oltu monissa näyttelyissä ja on ollut niin tottelevainen ja kyllä se ihan ´fiksu´ koiraksi on, mutta onko oikeasti mikää koira nii kauhean fiksu. Ei ole! Kiitoksia kun luit
tipsut ei oo mitää noist. Meillä o niit kaks ja molemmat o iha rauhallisii ja kyl niist saa lenkkiseuraa =)
On kokemusta muutamasta. Lyhyesti:
- söpöjä
- seurallisia
- omapäisiä, eli vaikeita kouluttaa (eivät ihan syystä ole mikään palveluskoirarotu)
- saattavat syyllistyä keskivertoa useammin räksyttämiseen ja myös osoittavat mieltään mustasukkaisuuttaan yms. useammin kuin monet muut tietämäni rodut
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 19:50"]
Eikös nää tipsut ole aika aggressiivisia vai? Korjatkaa väärät mielikuvani jos olen väärässä, eli mun mielestä tipsut
- on vihaisia vieraille
- pelkopurijoita
- räkyttäjiä
- väsyvät jo parin tunnin maastolenkillä niin että niitä joutuu kantamaan
- hengitysvaikeuksia
- allergioita
- lyhyt ikä
[/quote]
höpö höpö, nykyään tipsu rotuna on erittäin rauhallinen rotu, ne aggressiiviset piirteet saatiinm karsittua jo 80-luvulla pois.En tunne yhtäkään räksyttävää pelkopurija tipsua ja keski-ikä 12-15v
[/quote]
Tiibetinspanieli on mitä rauhallisin koirarotu ja miksi ihmeessä seurakoiran pitäisi jaksaa lenkkeillä 2h? En viitsis itsekään....jos joku sellaista haluaa niin hankkikoon jonkin ajokoiran...