Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hämmästynyt, sain ajan lääkärille koska olen potenut masennusta hetken. No sain ajan vaikeuksista huolimatta ja olin ällikälä lyöty, koko keskustelun ajan lääkäri ei kysynyt kertaakaan omista elintavoistani mitään?

Vierailija
24.08.2023 |

Ei mitään, ei minun ruokavaliostani eikä siitä kuinka paljon harrastan liikuntaa? Hän ei kertaakaan mennyt tähän aihepiiriin vaan oli miettimässä minulle jo lääkkeitä? miten tämä voi olla mahdollista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin valituksen lääkäristä.

Vierailija
2/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta heti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#läskiviha

Vierailija
4/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ällikkä,jolla sinua lyötiin?

Vierailija
6/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus vuosia sitten sairastanut masennusta. Minua ei olisi alettu hoitaa jos en olisi suostunut lääkehoitoon. Useita lääkkeitä myös kokeiltiin ennekuin löytyi sopiva, Lääkehoito kesti yli vuoden ja pikkuhiljaa lopetettiin. Parannuin lääkkeiden ansiosta masennuksesta. Terapiasta ei ollut hyötyä, koska se oli yksin puhumista. Terapeutti vain kuunteli ottamatta kantaa mihinkään.

Vierailija
7/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se masennus on ihan oikea sairaus. Jos se on päällä, niin ei se liikunnalla parane. Sori. Tsekkaa faktat Googlesta esim.

Vierailija
8/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että olet potenut masennusta etkä sohvaperunuutta.

Vierailija
9/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyikö hän muusta voinnista, sairauksista, käyttämistäsi lääkkeistä ja käyttämistäsi päihteistä? Lääkäri ei yleensä tyydy valmiiksi esitettyyn diagnoosiin, vaan alkaa miettiä erotusdiagnooseja. Jos potilaan mieli tuntuu alakuloiselta ja väsyneeltä, taustalla voi ollakin vaikka päihdeongelma, kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia, haimasyöpä tai alkava dementia. Jos hän päätyy masennusdiagnoosiin, hän miettii vielä kaksisuuntaisen mielialahäiriön mahdollisuutta. Jos masennus kuitenkin on se diagnoosi, hän tekee vielä arvion masennuksen vaikeusasteesta ja etenkin itsetuhoisuudesta.

Vierailija
10/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se masennus todellakaan aina liikunnalla ja ruualla parane. Näillä voi toki yrittää ehkäistä masennusta. Kun minulla oli pahin vaihe menossa en jaksanut edes nousta sängystä ylös kunnolla. Ei vaan ollut voimia. Sitten kun olo koheni riitti voimat taas liikkumiseen ja ruuan laittoon. Lääkitystä ja terapiaa en saanut helpolla, vaan pyysin sitä itse työterveyden kautta. Näiden avulla sitten lähti paraneminen ja olo koheni yllättävänkin nopeasti.

Vierailija
11/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoitko itse lääkärille näistä asioista?

Jos kerran lääkärille pääsy oli vaivan takana, istuit siellä hiljaa ja sitte tulit kotiin kirjoittamaan nettiin ?

Lääkärit näkee satoja potilaita ja katsoo asiaa erilaisesta näkökulmasta.

Lääkärillä käynti ei ole mikään ohituskaista vaan keskustelutilaisuus jossa on kaksi osallistujaa.

Lääkäri ei ole myöskään selvännäkijä tai ihmeidentekijä.

Josko tulkkasi sinut niin flegmaattiseksi jotta tuumi ettei tuo tokenevkuin lääkkeillä

Vierailija
12/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö sinusta päältä päin henkisen tilan? Raskaampaa liikuntaa ei ole tullut harrastettua ja ruokaa on mennyt liikaa, tai liian vähän. Yleisolemus ahdistunut ja vähän nuupahtanut?

Masentuneet eivät aina jaksa huolehtia itsestään ja siinä tilassa olevaa on turha syyllistää elintavoista. Pitää nukkua, liikkua paljon, syödä terveellisesti, huolehtia sosiaalisista suhteista jne. jne. Sitä voi tehdä sitten, kun potilaan tilanne paranee ja hän alkaa jo oma-aloitteisestikin tsempata.

Vierailija
13/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus vuosia sitten sairastanut masennusta. Minua ei olisi alettu hoitaa jos en olisi suostunut lääkehoitoon. Useita lääkkeitä myös kokeiltiin ennekuin löytyi sopiva, Lääkehoito kesti yli vuoden ja pikkuhiljaa lopetettiin. Parannuin lääkkeiden ansiosta masennuksesta. Terapiasta ei ollut hyötyä, koska se oli yksin puhumista. Terapeutti vain kuunteli ottamatta kantaa mihinkään.

Masennuksesta toipuu noin 6kk ilman lääkkeitäkin. Luultavasti viivytit niillä mömmöillä omaa toipumistasi etkä edes ole sairastanut mitään masennusta.

Vierailija
14/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuksesta toipuu noin 6kk ilman lääkkeitäkin. Luultavasti viivytit niillä mömmöillä omaa toipumistasi etkä edes ole sairastanut mitään masennusta.

Jos sinulla toivut ilman lääkkeitä masennuksesta niin minä en toipunut. Et voi sanoa kuin omasta puolestasi. Luuletko, että menin heti lääkäriin kun vähän oli paha mieli. Kyllä siinä vuosi meni odotellessa, että paranisi ajan kanssa. Liittyi myös unettomuus joka paheni ja lopuksi pahat ahdistusoireet. Hyvä kun sain lääkkeet ja paranin. En viivytellyt mömmöillä omaa toipumistani vaan toimin psykiatrin ohjeiden mukaan lääkkeiden suhteen.

Vierailija
15/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on se Big Pharma. Katsos kun eivät he saisi rahaa jos oikeasti ihmisiä parannettaisiin 🤗

Vierailija
16/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se masennus on ihan oikea sairaus. Jos se on päällä, niin ei se liikunnalla parane. Sori. Tsekkaa faktat Googlesta esim.

Mitä vittua. Todellakin masennuksesta parannutaan elämäntapa muutoksilla. Koko masennus johtuu suoliston ja aivokemioiden epätasapainosta. Tietenkään Big Pharma ja lääkärit eivät tätä myönnä vaan pumppaavat ihmiset täyteen lääkkeitä.

Vierailija
17/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytät niin tervehenkiseltä? Ei minunkaan elintavoistani ole tivattu, vaikka annettiin todella pitkä sairasloma. Ja lääkitystä suositeltiin.

Vierailija
18/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin 5 vuotta sitten lääkärillä käymisen ja paransin itse itseni ruokavalio muutoksilla ja liikunnalla, sekä pitämällä huolen vitamiinien saannista. Ei siihen lääkäreitä tarvita. Tottakai ison työn sitä joutuu itsenäisesti tekemään mm. Se tiedon hakeminen ja oikean hoidon valitseminen.

Vierailija
19/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rauta-arvot ja kilpirauhasarvot pitäisi mitata ennen lääkitykseen päätymistä? Lisäksi uniasiat olisi hyvä puhua läpi mm. unettomuus ja uniapnea.

Vierailija
20/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käypähoitosuositus ei kehota tutkimaan potilaan terveystilaa muuten, vaan masennusoireet riittävä masennusdiagnoosin tekemiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän