Uskaltaisitko muuttaa yksin ulkomaille, jos sulla olisi kohtalaisen vaikea sairaus?
Mä haluaisin lähteä, mutta en tiedä selviänkö yksin.
Kommentit (8)
Jos siinä maassa on hyvä sairaanhoitojärjestelmä ja saisi hoitoa siihen sairauteni, niin kyllä.
Mun eräs sukulainen on asunut ulkomailla, myös kolmansissa maissa eli afrikassa ja hänellä oli sairauksia. Hän ei ihan yhtä pitkään elänyt kuin suomessa eletään, mutta kun ajattelee mitä se vanhustenhoidon taso suomessa voi olla niin en sitten tiedä onko se siunaus lopulta päästä pois ennenkuin joutuu vanhainkotiin. Afrikassa hänelle oli kai tehty jotakin ikävää kuten kun täältä suomesta lähetettiin hänelle joku lentolähteys tarvikkeita kuten petivaatteita yms. niin ne sieltä kylältä oli tulleet ja vaan vieneet ne tavarat että et sinä noin paljon tarvi. Että sitten voi olla röyhkeääkin toimintaa jos ulkomailla asuu. Röyhkeys on erilaista siellä kuin täällä.
Riippuu maasta.Esim. Ranskaan, Saksaan, Hollantiin uskaltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä maassa on hyvä sairaanhoitojärjestelmä ja saisi hoitoa siihen sairauteni, niin kyllä.
Mua pelottaa lähinnä ne tilanteet, jolloin olen toimintakyvytön, mutta en sairaanhoidon tarpeessa (mitään hoitoa tähän ei edes ole).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa lähinnä ne tilanteet, jolloin olen toimintakyvytön, mutta en sairaanhoidon tarpeessa (mitään hoitoa tähän ei edes ole).
Ap
Oletko ollut siinä maassa jo? Osaatko kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voisin olettaa että Keski-Euroopan maissa tähänkin on olemassa jonkinlainen apu ja käytäntö. Suomen tarjoamat ei kiireelliset palvelut ei välttämättä ole kirkkainta kärkeä.
Monessa maassa hoitoon on paljon helpompi päästä eikä hinta ole suurempi kuin Suomessa. Monissa maissa ei myöskään tarvitse lompsia kilometrikaupalla isoissa laitoksissa kun pieniä terveysasemia on jokapuolella. Eli kyllä uskaltaisin.
En.