Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotona lasta hoitavan äidin työajan tulis olla 24h/vrk, kun isällä on n. 8h/vrk ?

Vierailija
27.04.2012 |

Eli en ymmärrä miks toisen pitää hoitaa kaikki (jatkuva vauvan hoito, JOKAINEN yöherääminen myös viikonloput+ kaikki kotityöt ym) ja toinen tekee vaan sen kolmasosan. Meillä näin ei ole, mut niillä joilla on, vastauksia kiitos, perusteluineen. Kiinnostaa!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin tässä sellaisen luuserin kanssa eläisinkään joka noin olettaisi.

Vierailija
2/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 h päivässä oleva mies tuo

kotiäitys on oma valinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin naisvaltaisilla aloilla tapana on. Minulla esimerkiksi on lastenhoito 9h/vrk, mies hoitaa pääasiassa illat ja yöheräämiset.

Vierailija
4/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei hoitaisi, isän pitäisi palkata hoitaja tai hoitaa itse. Kotiäidille ei kuulu kaikki millään perusteella. Rahat ovat perheessä yhteisiä, avioliitossa puolisot ovat elatusvelvollisia toistensa ja lastensa suhteen.

Vierailija
5/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tuon rahaa taloon, vaikka olen äitiyslomalla. En niin paljon kuin normaalisti, mutta päälle 2000 euroa kuussa kuitenkin.

Vierailija
6/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitys on oma valinta

eikös se kotiäiti mahdollista et mies voi yleensäkin käydä töissä?? Tosi monet miehet ihan mielissää uraputkea, moniko jäis kotiin vapaaehtoisesti hoitaa lapsiaan? Kyllä vastuu lapsista kuuluu isällekin!

Vierailija
7/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa edelleen puolet kaikista kustannuksista (lainoista, matkoista, lasten kustannuksista, ruoista jne) ja tietysti omat hömppänsä. Niinpä meillä mies osallistuu ihan yhtä paljon kuin jos olisin töissä...(olen siis hyväpalkkainen nainen jolla on hyvät äitiyspäivärahat)...Ja koska mies ei "kärsi" taloudellisesti - minä otan takkiin, koska olen se hyväpalkkaisempi ja mulle jää käteen n. 1000 - 1500 euroa vähemmän kuin jäi töissä, mies maksoi puolet autoni kustannuksista (mulla on normisti työsuhdeauto)...

Vierailija
8/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nykyään kolmen kanssa on paljon helpompaa kuin töissä olo oli.

Ja kyllähän mies kotona ollessaan osallistuu, yöheräämiset hoidan tietty minä kun ei aamulla tarvi lähteä autolla ruuhkaan.

Vierailija
9/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä kokenut sitä mitenkään työnä varsinaisesti...toki mies iltaisin vauvaa hoiti mutta öisin ei,mielestäni työssäkäyvä on unensa ansainnut.

Eri asia sitten jos vauva on koliikkssa tms erityisen rasittava,sitten on syytä miehenkin joustaa unistaan.

Vierailija
10/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitys on oma valinta

monikohan mies olis jäämässä kotiin? ja jonkunhan ne lapset on pakko hoitaa.. ;)

Vierailija
11/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä kokenut sitä mitenkään työnä varsinaisesti...toki mies iltaisin vauvaa hoiti mutta öisin ei,mielestäni työssäkäyvä on unensa ansainnut.

Eri asia sitten jos vauva on koliikkssa tms erityisen rasittava,sitten on syytä miehenkin joustaa unistaan.

itse pidän kotiäitiyttä töissä olemisena ja kyllähän äiditkin tarvitsee unta. se on ihan selvää. (tietty jos pystyy päikkäreitä nukkuu niin se sit ok, mut jos on useempi lapsi, niin sit ei välttämättä onnistu) mut ihan kivat jos itse olette tyytyväisiä.

Vierailija
12/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kotona hengaaminen niin raskasta ollut. Riippuu tietysti siitä millainen vauva on sattunut kohdalle ja mitä tekee työkseen muuten. Oma lapseni oli tosi terve ja leppoisa. :)

Vierailija
13/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomallahan sitä saa olla ja vuodesta toiseen!

Koitan tehdä mahdollisimman paljon kotitöitä ettei niitä jää miehelle. Tehkää vaihto niin tiedät mitä on lähteä töihin kun muu perhe nukkuu, tulla kotiin iltapäivällä ja laittaa kaikkea mitä toiselta on jäänyt. Koittakaa hypätä miehen kenkiin niin ymmärtäisitte että kotona oleminen on luksusta, iso etuoikeus.

Vierailija
14/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olen koko päivä kotona tekemässä ne hommat jotka tekisin oman ansiotyöni jälkeen.

Eli helpommalla pääsen nyt. Säälittää mies joka joutuu joka aamu heräämään kuudelta ja painamaan raskasta duunia koko päivän. Saakin levätä työpäivän jälkeen.

Toki on lasten kanssa mutta ei meistä kumpikaan pidä sitä työnä!

Vierailija
15/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään ymmärrä, että IHAN KAIKKI kuuluisi kotiäidin hoitaa, mutta suurin osa kuitenkin.

Yöheräämiset kuuluu kotiäidille kyllä, siksihän siellä kotona ollaan, että jaksetaan se lapsi siinä hoitaa, ja muualle ei tarvitse välttämättä jaksaa lähteäkään. Miehen vapaapäivinä kyllä pitää suoda sitten lepomahdollisuus äidille, jos on väsynyt.

Töiden jälkeen/ennen riippuen työajasta pitäisi isänkin kyllä lapsen kanssa olla ja häntä hoitaa, ihan pelkästään jo tunnesiteen vahvistumisen vuoksi.

Kotitöistä suurin osa kuulunee kotiäidille ihan syystäkin, kun hän siellä kotona on pääsääntöisesti.

Ei normaali lapsi ja normaalit kotityöt vie kyllä keneltäkään 24/7 ajasta... En tajua marttyyriksi heittäytymistä.

Vierailija
16/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin siksi että kotiäiti ei tuo rahaa taloon

no kyllä minä ainakin tuon. En kovin montaa tonnia, mutta kuitenkin.

Vierailija
17/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kotiäidit, jotka marmattaa. Itse olin 5 vuotta kotona ja nautin! Nyt kun olen töissä ja TEEN ne kaikki hommat työnteon päälle, en jaksa kuunnella turhaa marinaa kotiöitien suunnasta. Oman lapsen/omien lasten kanssa oleminen on ihanaa. Ei se ole mitään työtä! Potku persuksiin vaan valittajille. Jos ei kelpaa voi mennä sinne oikeisiin töihin. Jos yteiskunta maksaisi kotiäidille yhtään enemmästä kuin 3 vuodesta niin kuka enää viitsisi mennä töihin? Jo aamuissa huomaa eron. Nyt on oltava klo 7 jo töissä, kun kotona ollessa sai rauhassa köllötellä lasten kanssa pitkään ja ottaa pitkät ja hitaat aamut ennen kuin meni puistoon.

Ja meillä minä menin töihin hetkeksi niin että mies jäi kotiin. Ja minä (työssäkäyvä!) nukuin kyllä yöt ja pitkät viikonloppuaamut. Voi mies parkaa, mutta näin oli ihan luonnollista. Kitinät pois ja kokeilemaan sitä oikeaa työelämää niin johan loppuu marina. Kotielämä oli niin auvoista, että ihan haaveilen neljännestä lapsesta. Taitaa jäädä vain haaveeksi kyllä.

Vierailija
18/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti muka työskentelee 24h/vrk. häh?! kai ne lapset nukkuukin? kouluikäisenkin pitäis nukkua 10h/vrk. siihen jää enää 14h. ja joo, lapset heräilee (kuopukseni puolen tunnin cälein joka yö vielä 2-vuotiaana) mutta silti?! 24h/vrk...

Vierailija
19/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite en viitti raataa ihan itseäni rikki.. sääli jos miehillänne on niin epämukavat työt et imee kaikki mehut. ihme jos se lasten hoito on vaan niin ihanaa ja leppoisaa, et täälläkin palstat kiljuu äitien valituksia väsymyksestä ja ahdistuksesta. ja mikspä sitä neuvolassa esille otettais jatkuvasti..

Vierailija
20/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin siten, että kotona olevakin saa vapaata silloin tällöin, kuten työssäkäyväkin työstään.