Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotona lasta hoitavan äidin työajan tulis olla 24h/vrk, kun isällä on n. 8h/vrk ?

Vierailija
27.04.2012 |

Eli en ymmärrä miks toisen pitää hoitaa kaikki (jatkuva vauvan hoito, JOKAINEN yöherääminen myös viikonloput+ kaikki kotityöt ym) ja toinen tekee vaan sen kolmasosan. Meillä näin ei ole, mut niillä joilla on, vastauksia kiitos, perusteluineen. Kiinnostaa!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan.

Vierailija
42/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvi tapella ja mankua noista ainaisista "kuka tekee mitäkin kotitöitä" -ongelmista.

Minä teen kun ei muitakaan ole. :) Ja mielelläni teenkin nykyään kun ei tarvi tapella.

Rakastan pyykinpesua ja siivousta, ennen ne oli tuskaisinta ja muka raskainta "työtä" mitä tiesin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn määritelmään kuuluu aika olennaisena tuo jonkin saaminen vastineeksi, yleensä rahan.

Eli kyllä, jos hoidat lastasi kotona, et tee työtä. Kun taas vastaavasti joku muu hoitaa lapsesi ja saa siitä korvausta, tekee työtä. Daa!

Joku esikoisensa just saanut marisee siellä nyt siihen malliin, että ohhoijakkaa..

Vierailija
44/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän tosiaan tarkoittaa sitä, että olet koko ajan saatavilla eli periaatteessa töissä.

Meillä homma toimii tasavertaisesti. Itse hoidan kodin ja lapsen kun mies on töissä. Sitten kun mies tulee töistä niin koti ja lapset hoituu yhdessä. Myös yöheräämiset. Tämä on molemmille ok ja mies ei meillä edes suostuisi siihen, että huitelisi vain omissa menoissaan eikä osallistuisi perhe-elämään. Koska sitenhän sitä lapsiin tunnesidettä rakennetaan eli olemalla niiden lasten kanssa.

Itsekin olen vaativassa työssä ja kyllä minäkin koen töissä pääseväni helpommalla. Johtuen siitä, että kun työpaikan oven nakkaan kiinni pois lähtiessä, niin työt ei seuraa perässä. Kuten ne kotona tekee.

Enkä myöskään ole yhtään mitään kotiäitityyppiä muutenkaan. Se ainainen ruuanlaitto, siivoaminen ja muu puunaus päivästä toiseen on niin puuduttavaa. Sama jumalan ralli alkaa aina aamulla.

Kyllähän niitä kotitöitä tehdään kun töissäkin käydään mutta silloin elämässä on muutakin kuin ne puuduttavat kotityöt. Tai mammojen kanssa puistossa juoruilu.

Vierailija
45/45 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun niitä vaippapyllytihulaisia on useampi kuin yksi, niin kyllä tämä työstä käy.

Mä oon ajatellut, että teen 75 %, mies 25 % (suunnilleen) kotitöistä/lastenhoidosta. käytännössä menee 85 %/15 %, mutta koitan kyllä pitää huoli oikeuksistani, etten katkeroidu. Samoin ollaan samassa veneessä, että jos mä en joka jumalan yö jaksa 5 kertaa herätä, niin kyllä mies hoitaa. Ja aamulla töihin.

Mä tykkään niin olla lasten kanssa, mutta 3,5 vuoden jälkeen on ihan huippua mennä "oikeisiin" töihin.

Ja sehän tosiaan tarkoittaa sitä, että olet koko ajan saatavilla eli periaatteessa töissä. Meillä homma toimii tasavertaisesti. Itse hoidan kodin ja lapsen kun mies on töissä. Sitten kun mies tulee töistä niin koti ja lapset hoituu yhdessä. Myös yöheräämiset. Tämä on molemmille ok ja mies ei meillä edes suostuisi siihen, että huitelisi vain omissa menoissaan eikä osallistuisi perhe-elämään. Koska sitenhän sitä lapsiin tunnesidettä rakennetaan eli olemalla niiden lasten kanssa. Itsekin olen vaativassa työssä ja kyllä minäkin koen töissä pääseväni helpommalla. Johtuen siitä, että kun työpaikan oven nakkaan kiinni pois lähtiessä, niin työt ei seuraa perässä. Kuten ne kotona tekee. Enkä myöskään ole yhtään mitään kotiäitityyppiä muutenkaan. Se ainainen ruuanlaitto, siivoaminen ja muu puunaus päivästä toiseen on niin puuduttavaa. Sama jumalan ralli alkaa aina aamulla. Kyllähän niitä kotitöitä tehdään kun töissäkin käydään mutta silloin elämässä on muutakin kuin ne puuduttavat kotityöt. Tai mammojen kanssa puistossa juoruilu.