Onko siis vaimolla oikeus kieltää minua yöpymästä hotellissa pikkujoulun takia?
Ihmettelen, menettääkö mies avioliitossa liikkumisen vapautensa. Haluan jäädä hotelliin, ettei tarvitse häiritä perhettä yöllä. Vaimoni epäilee nyt uskottomuutta ja hakee tukea avaamalla asiasta ketjun tänne. En ymmärrä.
Kommentit (78)
Aiotko kertoa vaimollesi, että huomasit hänen avaamansa ketjun täällä?
Luottamus kateissa?
Vai löysitkö nykyisen vaimosi joskus pettämällä ja panemalla häntä pikkujouluissa?
Ei, mutta, et voi myöskään vaatia vaimosi olevan ymmärtäväinen hotelli yölle, jolla tarkotuksesi sekstailla...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaimosi ylireagoi.
Sinähän et heidän historiaa tiedä joten siihen voi olla myös aihetta,turha meidän on vastauksia antaa
sivu
Jos kommunikoitte av-palstan välityksellä sen sijaan että puhuisitte suoraan toisillenne, ei hotelliyö taida olla se pahin ongelmanne.
Ei tietenkään ole oikeutta kieltää. Mutta ei sinullakaan ole oikeutta pakottaa häntä pysymään avioliitossa, jossa hän ei koe olevan riittävästi luottamusta ja emotionaalista turvaa.
Avioliitossa ollaan, jos kumpikin haluaa. Molemmilla osapuolilla on nyt punnittavana, onko tämä itselle kynnyskysymys.
Tuo on keneltä tahansa luonnollinen reaktio. Kyllä minäkin kovasti ihmettelisin, jos olisit minun mieheni.
Oma ukkoni on aina tullut pikkujoulujen jälkeen kotiin, jopa 60km takaa ja umpitunneleissa.
Ei ole, ota varmuuden vuoksi naispuoleinen työkaveri kaveriksi hotellille jos vaimo mököttää, voi työkaveri lohduttaa ja halia.
Minä toivoin, että mies menisi hotelliin pikkujouluista eikä könyäisi kotiin kännissä!
Herätään pojan kanssa 06 ärsyttäisi vaan kuorsaava mies vierashuoneessa. Heräisin myös kotiin saapumiseen.
Mutta ei, kotiin pitää tulla väkisin, onneksi ei käy ulkona kun kerran vuodessa nk. pitkän kaavan mukaan.
Niinpä menen lapsen kanssa hotelliin, koska miehen on päästävä kotiin.
Jos kävisi useammin, saisi kustantaa mulle hotellin joka kerta.
Mutta koska käy vaan näissä pikkujouluissa kerran vuoteen, otetaan oma loma lapsen kanssa.
Ap, teillä on iso luottamusongelma, jos et saa mennä hotelliin!
No, sanoisin, että luottamus voi karista, jos jäät hotelliin.
Luottamus rakennetaan. Ei ole luottamusta ilman, että on todisteita luotettavuudesta. Jos elämään tulee tilanne, jossa luottamusta ei voi osoittaa, voi se jäädä jäytämään vaimon päähän.
Tuo on hankala tilanne sen vuoksi, että aloite hotellista tulee sinulta, ei vaimolta. Jos vaimo itse sanoisi, että älä tule häiritsemään, niin asia olisi toinen. Nyt vaimo ei sinun häiritseminen häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Häiritä perhettä yöllä?
Tarkoittaa, että herra on konttaustaitoinen.
Jos minun mieheni haluaisi viettää yön hotellissa sen sijaan, että tulisi pikkujoulujuhlasta kotiin, niin vetäisin siitä omat johtopäätökseni. Tätä asiaa ei kuitenkaan tapahdu, koska hän ei käy koskaan pikkujoulujuhlissa.
Pikkujoulut ovat pakollinen paha ja velvollisuus, joten ihmettelisin kyllä kovasti, jos mies tuollaista tekisi. Olet niitä rasittavia työntekijöitä, joita saa paimentaa kuin pikkulapsia ja joita varten ei voi pitää piikkiä auki.
Meillä on raha melko tiukassa ja miehen dokausreissu hotelleineen lohkaisis ison osan budjetista. Se olis sitten keskustelun paikka, että otetaanko rahat ruuasta, anoppilareissun bensarahoista, joululahjoista vai uuden pesukoneen säästötililtä. Eli ei toinen kyllä voi yksinään päättää tuollaisesta rahankäytöstä.
Mielestäni vaimosi ylireagoi.