Mitä ajattelet minusta ja perheestämme tämän perusteella:
- syötin juuri taaperolle pilttiä telkkarin ääressä
- kävin kaupassa kulahtaneet college-housut jalassa, tukka likaisena ja ilman meikkiä
- mieheni on työtön eikä edes varsinaisesti etsi töitä, enkä minä sitä vaadikaan
- syömme usein pakastepizzaa ja -ranskalaisia
- taapero saa katsoa tv:tä joka päivä
- imetän vielä (lapsi 1.5v)
- nukun lapsen kanssa perhepedissä, mies olohuoneessa sohvalla
- emme aio tehdä enempää lapsia
- en halua viedä lasta päiväkotiin
- minulla ei ole harrastuksia
Tuleeko ajatuksia?
Kommentit (65)
AMK = ammattikoulu. Kaikki ketkä eivät Suomessa pääse yliopistoon menevät sellaiseen Englantiin. 37-vuotiaana edelleen opiskelet kahden tutkinnon jälkeen? Kertoo siitä, että et ole pärjännyt aiemmilla urillasi ja nyt yrität sitten kolmatta. Et maksa yhteiskunnalle veroja. Edelleenkään en haluaisi tuntea sinua enkä kelpuuttaisi sinua ystäväpiiriini.
ap kuulostaa perheineen ihan leppoisalta naiselta, mutta sinua taas en haluaisi tuntea livenä. Makuja on monia, onneksi, niin ettei kenenkään tarvii leikkiä hiekkalaatikolla yksinään
Muistutat minua :) Minulla ei ole vielä lapsia, mutta:
-Tulemme varmasti syöttämään lapsillemme pilttiä monet monituiset kerrat tv:n ääressä.
-Käyn välillä nykyäänkin kaupassa college-housut jalassa. Entäs sitten kiireisen perhe-elämän pyörteissä? :D
-Käytän tosi vähän meikkiä joten meikittömänäkin eksyn usein kauppaan.
-Tukka ei kyllä oo koskaan likainen tai jos on niin kuljen huppu päässä. Voi yleistyä sitten ku on pieniä lapsia?
-Mun mies on työtön enkä hoputa häntä etsimään töitä. En sekaannu siihen osa-alueeseen.
-Ollaan miehen kanssa kauheita mänkkejä. Minä rakastan ranskalaisia ja mies pizzaa.
-Tottakai lapsi saa kattoa tv:tä! Me varmaan sitten katsotaan kans ihan innoissaan Muumeja ja muuta lapsen kans :)
-Imetyksestä en osaa sanoa... Saa nähdä miten pitkälle meillä imetetään.
-En usko että nukutaan perhepedissä. Lapsi mieluiten omassa sängyssä ja mies mun vieressä. Toki jos lapsella on painajaisia niin saa hipsiä meidän viereen. Jompikumpi aikuinen saattaa tilanpuutteen vuoksi siirtyä sohvalle. Näin oli mun lapsuudessa ja uskon että siitä otan mallia omankin lapseni kasvatukseen.
-En tiedä montako lasta meille tulee vai tuleeko ollenkaan.
-Haluan viedä lapseni päiväkotiin. Olen itse töissä päiväkodissa ja meidän paikkakunnan päiväkoti on tosi hyvä. Työntekijät aidosti välittää lapsista ja lapsiryhmät on sopivan pieniä. Jokainen otetaan huomioon ja saa tulla sylkkyyn milloin vaan.
-Mäkään en harrasta mitään. Käyn koiran kanssa kävelyllä mutta en laske sitä harrastukseksi. Se on vaan koirasta huolehtimista.
t. ap
Ainakin perheesi ruokavalion ja elämäntavan perusteella. Painajaiseni olisi, että lapseni naisi jonkun tuollaiseen porukkaan kuuluvan luuserin.
Määritteletkö vielä mulla wt:n? Ymmärrän, että noista pakastepizzoista vedit sen jotenkin, mutta mitä sä muuten tiedät meidän elämäntavoista? Sen, että mies on taiteellinen ja tekee vapaaehtoistyötä? Että mä olen hoitovapaalla?Joo, olen kyllä samaa mieltä jonkun vastaajan kanssa, että ruokavalioon vois tulla lisää vihanneksia ja hedelmiä. Jostain syystä aina talvisin unohtuu vähemmälle ne! Ja kun koittaa olla herkuttelematta sokerilla, tulee herkuteltua noilla suolaisilla ja rasvaisilla ruoilla. Lapselle emme anna pizzaa emmekä muitakaan 'aikuisten eineksiä'. Hän syö melko usein kalaa ja sen kanssa pastaa tai perunaa tai sitten höyrystän pakastevihanneksia. Emme noudata mitään erikoisruokavaliota.
- kävin kaupassa kulahtaneet college-housut jalassa, tukka likaisena ja ilman meikkiä
- mieheni on työtön eikä edes varsinaisesti etsi töitä, enkä minä sitä vaadikaan
- minulla ei ole harrastuksiaTuleeko ajatuksia?
Mulle tulee mieleen se Perintönä köyhyys -perhe.
Meillä oli tilanne tuollainen kun esikoinen syntyi. Mieheni on nyt valmistunut DI, (silloin jäi työttömäksi ja jatkoi opiskelua, eikä hakenut töitä vähään aikaan) ja minulla on vielä yliopisto kesken, tosin sairastuminen keskeytti opinnot hetkeksi. Mies on tällä hetkellä hyvässä työpaikassa hyvällä palkalla. Muuten on ihan samanlaista kuin meillä.
Mutta luin siitä täältä. Olisko siinäkin ollut niin, ettei koko totuus tullut esille, jos haluttiin jotenkin maalata 'surkeampaa' kuvaa kuten itse tein ensimmäisessä viestissäni - vaikka kaikki siis on totta, mutta jos korostaa vaan huonoja puolia?
Tulin vaan sanomaan, että olipas kiva kuulla positiivisiakin kommentteja! Niille, jotka kuvittelee, että pidän itseäni jotenkin erinomaisena, helpottaako jos kerron, etten ole täysin tyytyväinen ulkonäkööni, että mieheni juo välillä enemmän kuin pitäisin soveliaana, ettei meilläkään aina kaikki hyvin ole? t.ap
Olet minun silmissäni ns. alempaa sosiaaliluokkaa Todennäköisesti oma sukusi ja miehen suku on täynnä duunareita. Asutte vuokralla, sisustuksessa lastulevyistä tehtyjä pyökkihuonekaluja. Et ole nähnyt maailmaa. Olet ehkä hieman masentunut? Et jaksa pitää itsestäsi etkä lapsestasi huolta ja syötöt itsellesi ja kersallesi paskaa joka päivä. Saat sosiaalitukia eri muodoissa. Et ole sivistynyt. Juot kaljaa. Sinulla on tatuointi. En haluaisi ikinä olla tekemisissä sinun tai perheesi kanssa.
kaltaisillasi älykkäillä ja ilmeisen avarakatseisilla henkilöillä.
Olet minun silmissäni ns. alempaa sosiaaliluokkaa Todennäköisesti oma sukusi ja miehen suku on täynnä duunareita. Asutte vuokralla, sisustuksessa lastulevyistä tehtyjä pyökkihuonekaluja. Et ole nähnyt maailmaa. Olet ehkä hieman masentunut? Et jaksa pitää itsestäsi etkä lapsestasi huolta ja syötöt itsellesi ja kersallesi paskaa joka päivä. Saat sosiaalitukia eri muodoissa. Et ole sivistynyt. Juot kaljaa. Sinulla on tatuointi. En haluaisi ikinä olla tekemisissä sinun tai perheesi kanssa.
kaltaisillasi älykkäillä ja ilmeisen avarakatseisilla henkilöillä.
t. alipalkattu yliopistopohjanen opesijainen
olet hyvin erilainen kuin minä.
Toivottavasti olet onnellinen omanlaisessasi elämässä :)
ja hieman siihen suuntaanhan juttu sitten etenikin
Joo ihan tosi meidän perheestä, mut ette sit tiedäkään kaikkea, kyllä meillä syödään muutakin kun pakastepizzaa. So nice... Lisää!
ja hieman siihen suuntaanhan juttu sitten etenikin
Tää on hauska palsta, eli sinusta olen oikeasti hieno ja erikoinen? :) Kenen kantilta katsottuna? Olen kohta 40-vuotias yhden lapsen äiti, niin kuin moni muukin. Asun Helsingissä omistusasunnossa, niin kuin käsittääkseni moni muukin. Minulla on muutama tutkinto, alempia korkeakoulututkintoja, monella on enemmän korkeampiakin. Mieheni on taiteellisella alalla, mutta täysin tuntematon ja PA.
Sain mitä halusin: kuten sanoin jossain viestissä, halusin 'todistaa, ettei muutamasta faktasta saa maalattua täydellistä kuvaa. En ole valehdellut tai liioitellut missään vaiheessa. Ja kyllä, olen tyytyväinen elämääni, vaikka paras nuoruus onkin jo ohi ja vaikken ihan joka aterialla syötäkään lapselleni kotiruokaa. Tuskin se siitä kovasti kärsii, että syö joskus purkkiruokaa, tai siitä, että isä on ollut aika plajon kotona!
Me jotkut maksetaan nää ikuiset opiskelijat ja itsensäsivistäjät isoilla veroilla. Omani tällä hetkellä 37%.
Häpeä! Ja ihan sama mitä syötte. Onneksi tähän hemmetin itsensäikuisuuskouluttajien maahan on tulevaisuudessa tulossa toivottavasti joku roti.
T. Yliopistotutkinnon 5 vuodessa suorittannut (ja siihen mahtui vuoden ulkomailla opiskelu, pitänee mainita. Sen jälkeen työn ohessa olen lisäkoulutusta hankkinut. Harrastukset ihan itse kustantanut, vaikkas ne kultturiopinnot.
Me jotkut maksetaan nää ikuiset opiskelijat ja itsensäsivistäjät isoilla veroilla. Omani tällä hetkellä 37%.
Häpeä! Ja ihan sama mitä syötte. Onneksi tähän hemmetin itsensäikuisuuskouluttajien maahan on tulevaisuudessa tulossa toivottavasti joku roti.
T. Yliopistotutkinnon 5 vuodessa suorittannut (ja siihen mahtui vuoden ulkomailla opiskelu, pitänee mainita. Sen jälkeen työn ohessa olen lisäkoulutusta hankkinut. Harrastukset ihan itse kustantanut, vaikkas ne kultturiopinnot.
Tää on hauska palsta, eli sinusta olen oikeasti hieno ja erikoinen? :) Kenen kantilta katsottuna?
Mutta kun kerrot 'white trash -piirteistä' itsestänne, haluat varmaankin osoittaa olevasi oikeastaan suorastaan sen vastakohta... Ja ihan fiksuilta ihmisiltähän te oikeasti vaikutattekin, mutta sori, tulkitsen tämän palstalle ominaiseksi oman hännän nostamiseksi tällä kertaa kiertoteitse.
Tää on hauska palsta, eli sinusta olen oikeasti hieno ja erikoinen? :) Kenen kantilta katsottuna?
Mutta kun kerrot 'white trash -piirteistä' itsestänne, haluat varmaankin osoittaa olevasi oikeastaan suorastaan sen vastakohta... Ja ihan fiksuilta ihmisiltähän te oikeasti vaikutattekin, mutta sori, tulkitsen tämän palstalle ominaiseksi oman hännän nostamiseksi tällä kertaa kiertoteitse.
En kai mä ole wt:n vastakohta, jos niitä piirteitä musta löytyy - pointtinani olikin juuri se, että meistä mielestäni tavallisista ihmisistäkin löytyy näitä palstalla halveksittuja piirteitä, ja että osatotuus ei ole koko totuus. Jos joku ei joskus meikkaa, ei tarkoita ettei se koskaan meikkaa. Jne.
Määritteletkö vielä mulla wt:n? Ymmärrän, että noista pakastepizzoista vedit sen jotenkin, mutta mitä sä muuten tiedät meidän elämäntavoista? Sen, että mies on taiteellinen ja tekee vapaaehtoistyötä? Että mä olen hoitovapaalla?
Joo, olen kyllä samaa mieltä jonkun vastaajan kanssa, että ruokavalioon vois tulla lisää vihanneksia ja hedelmiä. Jostain syystä aina talvisin unohtuu vähemmälle ne! Ja kun koittaa olla herkuttelematta sokerilla, tulee herkuteltua noilla suolaisilla ja rasvaisilla ruoilla. Lapselle emme anna pizzaa emmekä muitakaan 'aikuisten eineksiä'. Hän syö melko usein kalaa ja sen kanssa pastaa tai perunaa tai sitten höyrystän pakastevihanneksia. Emme noudata mitään erikoisruokavaliota.