Mitä ajattelet minusta ja perheestämme tämän perusteella:
- syötin juuri taaperolle pilttiä telkkarin ääressä
- kävin kaupassa kulahtaneet college-housut jalassa, tukka likaisena ja ilman meikkiä
- mieheni on työtön eikä edes varsinaisesti etsi töitä, enkä minä sitä vaadikaan
- syömme usein pakastepizzaa ja -ranskalaisia
- taapero saa katsoa tv:tä joka päivä
- imetän vielä (lapsi 1.5v)
- nukun lapsen kanssa perhepedissä, mies olohuoneessa sohvalla
- emme aio tehdä enempää lapsia
- en halua viedä lasta päiväkotiin
- minulla ei ole harrastuksia
Tuleeko ajatuksia?
Kommentit (65)
koska oma tilanteeni on seuraava:
- olen opiskelija, mutta en ole käynyt tämän vuoden puolella juuri lainkaan luennoilla eikä suorituksia tule yhtään
- mieheni opiskelee mutta on statuksella työtön, eikä hän siis aio etsiä töitä kuin ehkä kesäksi
- miehellä on 2 lasta joista nuorempi 2,5v
- odotan itse meille yhteistä lasta
- minullakaan ei ole varsinaisia harrastuksia
ainakin omasta mielestäsi, koska tällaisella kysymyksellä lähestyt av:ta.
Todennäköisesti oma sukusi ja miehen suku on täynnä duunareita. Asutte vuokralla, sisustuksessa lastulevyistä tehtyjä pyökkihuonekaluja. Et ole nähnyt maailmaa. Olet ehkä hieman masentunut? Et jaksa pitää itsestäsi etkä lapsestasi huolta ja syötöt itsellesi ja kersallesi paskaa joka päivä. Saat sosiaalitukia eri muodoissa. Et ole sivistynyt. Juot kaljaa. Sinulla on tatuointi. En haluaisi ikinä olla tekemisissä sinun tai perheesi kanssa.
tuli mieleen, että olette aikas nuoria ja vailla kunnon koulutusta.
Miksimiehesiei etsitöitä? Vaioletteko jo useammassa sukupolvessa "kotonaviihtyvää" yhteiskunnan tuella elävää porukkaa.
En tuomitse,mutta maailma muuttuu ja hyvinvointiyhteiskunta murenee,joten ehkä ihan vaan LAPSEN/LASTEN tulevaisuuden kannalta voisi vähän miettiä.
Ps. toi ruoka laiskistuttaa:)
Miettikää lapsenne tulevaisuutta.Vanhempien esimerkki on se paras "kasvatusmetodi".
Toisaalta,voittehan olla tienne valinneet.
Heh, tulihan sieltä niitä tuomitseviakin :) Halusin tällä vaan näyttää, että yksittäisten faktojen perusteella ei voi piirtää koko kuvaa. En pidä itseäni lainkaan erinomaisena, vaan todella tavallisena tapauksena. Olen vaan huomannut, että av:lla saa turpiinsa on mitä vaan.
Olen itse 37, mies 35. Mulla on yliopistotutkinto Englannista, amk-tutkinto Suomesta, ja suoritan toista amk-tutkintoa. Olen hoitovapaalla toimistopäällikön töistä kunnes lapsi 3v, elän säästöilläni. Mies on medianomi amk (tekee animaatioita), eikä etsi töitä koska sai juuri apurahan oman animaatioelokuvansa tekemiseen. Vetää tällä hetkellä vapaaehtoisena työpajoja lapsille ja (muille) työttömille. Mies tekee meillä useimmiten ruoan, siivoaa, ja käy kaupassa. Useimmiten lapsi saa siis kotiruokaa, mutta tulimme just kiireellä kotiin eikä ruokaa ollut valmiina, joten annoimme pilttiä tähän suurimpaan nälkään. Joo, mulla on yks tatuointi, bambukepillä hakattu indonesiassa joskus nuorena. En ole koskaan tupakoinut, eikä miehenikään. Kaljaa voin jouda jääkylmänä saunan jälkeen, mutta harvemmin silloinkaan kokonaista. Lapsen syntymän jälkeen (enkä tietty raskausaikana) ole ollut kertaakaan humalassa, mutta ennen sitä saatoin jopa pari kertaa kuukaudessa käydessäni keikoilla tms. En siis ole pyhimys tässäkään suhteessa.
Muuttuuko ajatuksenne yhtään?
Todennäköisesti oma sukusi ja miehen suku on täynnä duunareita. Asutte vuokralla, sisustuksessa lastulevyistä tehtyjä pyökkihuonekaluja. Et ole nähnyt maailmaa. Olet ehkä hieman masentunut? Et jaksa pitää itsestäsi etkä lapsestasi huolta ja syötöt itsellesi ja kersallesi paskaa joka päivä. Saat sosiaalitukia eri muodoissa. Et ole sivistynyt. Juot kaljaa. Sinulla on tatuointi. En haluaisi ikinä olla tekemisissä sinun tai perheesi kanssa.
Miehen suku on duunareita, mun akateemisempaa väkeä. En ole masentunut, ainakaan tietääkseni. Mitäs sosiaalitukia.. lapsilisä ja kht ja mies saa muutaman satasen työkkäriä. Omistusasunto eikä noita lastulevyjäkään taida olla. Ei antiikkiakaan, eikä mitään kamalan erikoista, Anttilaa ja Ikeaa ja IndiQlivingiä vissiin. Ap.
Siis se loiste menee ihan sinne Englantiin saakka, so pathetic...
Ja joo muuttuu, kusettajat on perseestä. t. työtön
Siis se loiste menee ihan sinne Englantiin saakka, so pathetic...
Ja joo muuttuu, kusettajat on perseestä. t. työtön
Kiitos, kun tuet mielikuvaani. En vain ymmärrä, että missä ja mitä mä kusetin? Kaikki mitä kerroin on faktaa. Ja sä poimit sen, että mä olen opiskellut Englannissa?? Onko se SUN mielestä jotenkin erinomaista? Mulla on useita kavereita ja tuttuja ja suurin osa työkavereista sellaisia, jotka ovat joko opiskelleet tai työskennelleet ulkomailla, ei kai siinä mitää ihmeellistä ole? ja Englanti on vielä melko epäeksoottinen maa. Ei me siellä enää asuta, lapsen syntymän jälkeen en ole käynyt edes Tallinnassa.t. ap
AMK = ammattikoulu. Kaikki ketkä eivät Suomessa pääse yliopistoon menevät sellaiseen Englantiin. 37-vuotiaana edelleen opiskelet kahden tutkinnon jälkeen? Kertoo siitä, että et ole pärjännyt aiemmilla urillasi ja nyt yrität sitten kolmatta. Et maksa yhteiskunnalle veroja. Edelleenkään en haluaisi tuntea sinua enkä kelpuuttaisi sinua ystäväpiiriini.
Ainakin perheesi ruokavalion ja elämäntavan perusteella. Painajaiseni olisi, että lapseni naisi jonkun tuollaiseen porukkaan kuuluvan luuserin.
hyvin koulutettu tai kielellisesti lahjakas.
edelleen olen sitä mieltä, että laiskalta porukalta kuiten kuulostaa. Nyt vain ihmettelen, että miksi sä taas opiskelet? Kaks vielä menee, mutta jo kolmatta kertaa??? Mahtaako olla hyötyä? No, on varmaan, hyvä niin. Ruokavaliotanne voisitte muokata, mutta saahan sitä pakastepitsoja vedellä vaikka joka päivä.
AMK = ammattikoulu. Kaikki ketkä eivät Suomessa pääse yliopistoon menevät sellaiseen Englantiin. 37-vuotiaana edelleen opiskelet kahden tutkinnon jälkeen? Kertoo siitä, että et ole pärjännyt aiemmilla urillasi ja nyt yrität sitten kolmatta. Et maksa yhteiskunnalle veroja. Edelleenkään en haluaisi tuntea sinua enkä kelpuuttaisi sinua ystäväpiiriini.
Amk on siis ammattiKORKEAkoulu, mutta lähinnä mun mielestä se ero yliopistoon on siinä, että amk:ssa opiskellaan siis ihan ammattiin, ja meillä on ainakin työharjoitteluakin, joten on ihan erilainen ote työhön ja työelämään kuin yo:sta valmistuessani. Luin aikoinani yliopistossa kääntämistä, mutta muutin sitten Englantiin ja suoritin siellä yliopistotutkinnon kirjallisuudesta, koska se kiinnosti minua. Pilipali-tutkinto, jolla ei ole mitään tekemistä minkään työn teon kanssa. Olinhan mä töissä kirjakaupassa, mutta kun palasin Suomeen, opiskelin tradenomiksi koska halusinkin kokeilla jotain muuta. No, 12 vuotta toimistotyötä riittää, ja nyt kouluttaudun kulttuurialalle. En tiedä lasketaanko tämä sitten siksi, etten pärjännyt. En ole koskaan ollut kovin urakeskeinen ihminen.
ja sitä paitsi...maksanhan mä veroja! Kaikista tuista lähtee veroa 17%, lisäksi osingot ovat verotettavaa tuloa. t.ap
Muistutat minua :) Minulla ei ole vielä lapsia, mutta:
-Tulemme varmasti syöttämään lapsillemme pilttiä monet monituiset kerrat tv:n ääressä.
-Käyn välillä nykyäänkin kaupassa college-housut jalassa. Entäs sitten kiireisen perhe-elämän pyörteissä? :D
-Käytän tosi vähän meikkiä joten meikittömänäkin eksyn usein kauppaan.
-Tukka ei kyllä oo koskaan likainen tai jos on niin kuljen huppu päässä. Voi yleistyä sitten ku on pieniä lapsia?
-Mun mies on työtön enkä hoputa häntä etsimään töitä. En sekaannu siihen osa-alueeseen.
-Ollaan miehen kanssa kauheita mänkkejä. Minä rakastan ranskalaisia ja mies pizzaa.
-Tottakai lapsi saa kattoa tv:tä! Me varmaan sitten katsotaan kans ihan innoissaan Muumeja ja muuta lapsen kans :)
-Imetyksestä en osaa sanoa... Saa nähdä miten pitkälle meillä imetetään.
-En usko että nukutaan perhepedissä. Lapsi mieluiten omassa sängyssä ja mies mun vieressä. Toki jos lapsella on painajaisia niin saa hipsiä meidän viereen. Jompikumpi aikuinen saattaa tilanpuutteen vuoksi siirtyä sohvalle. Näin oli mun lapsuudessa ja uskon että siitä otan mallia omankin lapseni kasvatukseen.
-En tiedä montako lasta meille tulee vai tuleeko ollenkaan.
-Haluan viedä lapseni päiväkotiin. Olen itse töissä päiväkodissa ja meidän paikkakunnan päiväkoti on tosi hyvä. Työntekijät aidosti välittää lapsista ja lapsiryhmät on sopivan pieniä. Jokainen otetaan huomioon ja saa tulla sylkkyyn milloin vaan.
-Mäkään en harrasta mitään. Käyn koiran kanssa kävelyllä mutta en laske sitä harrastukseksi. Se on vaan koirasta huolehtimista.
Mun mielestä ulkomaille lähtevät opiskelemaan tutkintoa rikkaiden tai julkkisten lapset joilla on varaa siihen ja joille mamma tai pappa betalar. ja joilla ei ole istumalihaksia lukea puoli vuotta aamusta iltaan pääsykokeisiin.
amk: tarkoittaa mulle samaa kuin ammattikoulu. ihan ok.