Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä mistä lapsettomien normi työssä käyvien ihmisten väsymys johtuu

Vierailija
21.04.2012 |

kun sitä oikeen facebookissa päivitellä...

Kyllä mä itsekin muistan kun ei ollut vielä lapsia ja sitä oltiin mukamas niin väsyneitä...hah hah!

Nyt sen vasta tietää mitä oikea väsymys on...

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien väsymystä aiheuttaa myös työstressi, kun jonkun pitää tehdä niidenkin työt joilla päiväkoti ikäiset lapset ovat kokoajan kipeänä.

Vierailija
102/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHA KETJU
.
.
Odotapa vaan. Et sitten taas itsekään tiedä, millainen väsymys ikääntymisen myötä työssä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. On varmasti lapsiperheitä, joissa vanhemmat ovat väsyneitä, lapsiperheitä, joissa vanhemmat eivät ole väsyneitä, väsyneitä lapsettomia, virkeitä lapsettomia. Ei se ole mikään kilpailu. Minun sympatiani menevät kaikille itsensä väsyneeksi tuntevalle, varmasti on rankkaa olla jatkuvasti uupunut, johtui se mistä tahansa.

Vierailija
104/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana vasta väsynyt olinkin kun joka viikonloppu piti notkua baarissa aamuun asti.

Vierailija
105/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni lapsi joka eräille muutaman kerran yössä ja käyn töissä. Mun mielestä ennen lasta kun väsytti töiden jälkeen, se oli erilaista väsymystä, kun oli käyttänyt niin oaljon energiaa fyysisessä työssä.

Nyt mu väsymys on taas erilaista, selvästi vähistä yöunista johtuvaa. Töiden jälkeen koitan ottaa nokoset vauvan kanssa samaan aikaan niin jaksaa sitten loppuillan hyvin. Eli kyllä hei lapseton voi ihan hyvin olla väsynyt, valoja päälle heimolaiset.

Vierailija
106/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:51"]Mulla on pieni lapsi joka eräille muutaman kerran yössä ja käyn töissä. Mun mielestä ennen lasta kun väsytti töiden jälkeen, se oli erilaista väsymystä, kun oli käyttänyt niin oaljon energiaa fyysisessä työssä.

Nyt mu väsymys on taas erilaista, selvästi vähistä yöunista johtuvaa. Töiden jälkeen koitan ottaa nokoset vauvan kanssa samaan aikaan niin jaksaa sitten loppuillan hyvin. Eli kyllä hei lapseton voi ihan hyvin olla väsynyt, valoja päälle heimolaiset.
[/quote]

* joka heräilee muutaman kerran yössä siis :D puhelin ja autocorrect...

Vierailija
107/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa vähättelevät ihmiset. Jos ihmisestä tuntuu että se on väsynyt, niin silloin se on, oli sillä lapsia tai ei. Ei kukaan toinen pysty määrittelemään sitä mikä kenestäkin on raskasta tai väsyttävää. Jos sinua ei väsyttänyt työviikon jälkeen lapsettomana niin se ei tarkoita sitä etteikö jotakuta toista voisi väsyttää ja pahasti.
T: 21-vuotias pk:ssa työskentelevä (Saatetaan mennä monta päivää viikosta vajaalla miehityksellä) ja opiskelija joka todellakin on väsynyt työ/opiskeluviikon jälkeen

Vierailija
108/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoista elämän tavoista

Vierailija
109/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:31"]Voihan ne väsyneitä olla. Työstä, valvomisesta, bilettämisestä, boreoutista. Mutta ero on siinä, että heillä on mahdollisuudet nukkua univelkoja pois koska haluaa. Viikonloppuina ja lomilla voi nukkua vaikka kellon ympäri.
[/quote]

Näin. Väsynyt voi toki kuka tahansa olla ja lukuisista eri syistä. Sitä on turha kieltää. Ero on siinä, mitkä mahdollisuudet on levätä ja päästä eroon univelasta.

Vierailija
110/110 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen keskustelu voi edes olla mahdollista? Eiköhän jokainen tee valinnan itse hankkiiko lapsia vai ei? Mitä sitä sitten valittamaan että lasten hoito väsyttää? Eiköhän jokaisella ole oikeus väsymykseensä mistä ikinä se johtuukaan. Lapsellisilla ja lapsettomilla. Silkkaa provoamistahan tämä keskustelu on mutta huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi