Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä mistä lapsettomien normi työssä käyvien ihmisten väsymys johtuu

Vierailija
21.04.2012 |

kun sitä oikeen facebookissa päivitellä...

Kyllä mä itsekin muistan kun ei ollut vielä lapsia ja sitä oltiin mukamas niin väsyneitä...hah hah!

Nyt sen vasta tietää mitä oikea väsymys on...

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta väkisin hymyilyttää kun 22v uikuttaa miten raskasta on töissä ja kauhea kiire kun on niiiiin pitkät työpäivät (normi 8h).

Siinä 40v miettii, että joo, sen lisäksi että teen vaativaa työtä sen 8h, hoidan kodin ja kaksi lasta, harrastankin eikä silti ole "kauhea kiire".

Vierailija
22/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta väkisin hymyilyttää kun 22v uikuttaa miten raskasta on töissä ja kauhea kiire kun on niiiiin pitkät työpäivät (normi 8h).

Siinä 40v miettii, että joo, sen lisäksi että teen vaativaa työtä sen 8h, hoidan kodin ja kaksi lasta, harrastankin eikä silti ole "kauhea kiire".

sen hymyilemisen ohella ajatella, että ehkä sitä nuorta stressaa se työ eri tavalla, juuri siksi, että se on nuori ja uransa alussa? Sulla on jo työkokemusta ja sen mukanaan tuomaa varmuutta.

Muutenkin parikymppisenä ympäristö painostaa ihan eri tavalla kuin nelikymppisenä: joko sulla on mies? millon te menette kihloihin? entäs lapset? mites työ? kai se on vakipaikka? miten siellä ylenee? oletko omaa kämppää ajatellut ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on lapsia, eivät voi levätä, vaikka kuinka väsyttäisi. Pakko laittaa päivällistä, siivota, pyykätä, laittaa aamuksi vaatteet valmiiksi jne ja hoitaa lapsia ainakin sinne kahdeksaan-yhdeksään. Sitten voi mennä nukkumaan, jos on väsynyt. Yötkin saattavat olla vielä pienten lasten vanhemmilla rikkonaisia.

Lapsettomat taas voivat vaikka ottaa pikku tirsat töistä tultuaan ja katsella koko illan telkkaria tai käydä vaikka lenkillä tai teatterissa, jos huvittaa. Viikonloppuisin voi nukkua vaikka puolillepäivin jne. Kyllä tuo ero vaikuttaa jaksamiseen, että oman vapaa-aikansa saa käyttää, miten haluaa.

t. kahden alle kouluikäisen äiti, joka ei mistään hinnasta luopuisi lapsistaan ja rakastaa perhe-elämää, mutta on välillä älyttömän väsynyt.

Vierailija
24/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on lapsia, eivät voi levätä, vaikka kuinka väsyttäisi. Pakko laittaa päivällistä, siivota, pyykätä, laittaa aamuksi vaatteet valmiiksi jne ja hoitaa lapsia ainakin sinne kahdeksaan-yhdeksään. Sitten voi mennä nukkumaan, jos on väsynyt. Yötkin saattavat olla vielä pienten lasten vanhemmilla rikkonaisia.

Lapsettomat taas voivat vaikka ottaa pikku tirsat töistä tultuaan ja katsella koko illan telkkaria tai käydä vaikka lenkillä tai teatterissa, jos huvittaa. Viikonloppuisin voi nukkua vaikka puolillepäivin jne. Kyllä tuo ero vaikuttaa jaksamiseen, että oman vapaa-aikansa saa käyttää, miten haluaa.

.

lapsettomathan eivät tosiaan joudu syömään, siivoamaaan ja pyykkäämään :DDD

Selvää ainesta ap-marttyyrin perintöprinsessaksi!

Vierailija
25/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyökään ei välttämättä sovi kaikille.

Jos taas valitetaan sellaista väsymystä mikä johtuu unenpuutteesta, niin se johtuu varmaan vaan siitä ettei osata mennä nukkumaan ajoissa.

Roikutaan netissä, biletetään liikaa.

Vierailija
26/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sun synnytys voinut sattua, mä en saanut puudutteita"

"Ei sulla voi olla rankkaa kun on vain yksi lapsi, mulla on kaksi"

"Ei sun työt voi olla uuvuttavia, mä teen joka päivä tunnin pidempää päivää"

"Et sä voi olla yksinäinen, onhan sulla koira"

"Ei sun arki voi olla raskasta, sullahan on mies sitä jakamassa"

Eikö ihmiset tajua, että tuntemukset ovat subjektiivisia. Minun esikoinen syntyy kesäkuussa, enkä sano ettenkö joskus olisi ollut väsynyt. Esimerkiksi silloin, kun tein kahta työtä. Tai kun olen ollut vammaisten leirillä yövahtina ja avustajana. Miksi lasten kanssa tuleva väsymys olisi ainoaa oikeaa väsymystä?

Vierailija
27/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

väsynyt, menee hän suoraan sänkyyn nukkumaan. Perheellinen alkaa tehdä ruokaa LAPSILLE, viemään mahdollisesti lasta/lapsia harrastuksiin, pesee lapset, laittaa seuraavan päivän vaatteet valmiiksi lapsille, tekee iltapalan, pesee lasten hampaat, siivoaa lasten ruokasotkut pöydältä ja pöydän alta jne. jne. Sitten kun on saanut lapset vihdoin nukkumaan, on aika mennä itse unille.

Mitään noista hommista ei lapseton tee. Itselleen ruuan laittaminen... voi tirsk - on se raskasta, nyyh! Miten sä jaksat avata jugurttipurkin?

Vierailija
28/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli sanoa parille, että haistakaa paska!

Tiedättekö te niiden väsyneiden lapsettomien taustoista mitään?

Kyllä mua väsyttää, kun 13 tunnin työpäivän jälkeen ajan 1,5 tuntia ensin kotiin, sitten alan laittamaan ruokaa jne. Käyn hoitamassa vanhempiani, toinen vakavasti sairas ja tarvitsee paljon paljon apua. Sen lisäksi hoidan usein sisarukseni lapsia. Työ stressaa ja uuvuttaa, henkilökuntaa on liian vähän ja olen aivan poikki päästyäni kotiin. Stressaa sekin, kun ei inhimillistä työtä meinaa löytyä, lopareita en voi ottaa KOSKA MEILLÄ LAPSETTOMILLAKIN ON LASKUT MAKSETTAVANA!

PS: On se jännä, että väsynyt lapsellinen ei ehdi nukkua nyyhnyyh ja on niin väsynyt. Miten vitussa sä sitten jaksat täällä istua ruotimassa muiden elämää ja väsymystä? Sun energias menee paskanjauhantaan, ei niihin lapsiin!

Vierailija
29/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

väsynyt, menee hän suoraan sänkyyn nukkumaan. Perheellinen alkaa tehdä ruokaa LAPSILLE, viemään mahdollisesti lasta/lapsia harrastuksiin, pesee lapset, laittaa seuraavan päivän vaatteet valmiiksi lapsille, tekee iltapalan, pesee lasten hampaat, siivoaa lasten ruokasotkut pöydältä ja pöydän alta jne. jne. Sitten kun on saanut lapset vihdoin nukkumaan, on aika mennä itse unille.

Mitään noista hommista ei lapseton tee. Itselleen ruuan laittaminen... voi tirsk - on se raskasta, nyyh! Miten sä jaksat avata jugurttipurkin?

Lapsettomat syö siis vain jogurttia? Lapsettomilla ei ole lemmikkejä, joita joutuu lenkittämään töiden jälkeen? Lapsettomilla ei koskaan siivota tai pestä pyykkiä?

Hohoh. Mitäs teit lapsia jos on noin rankkaa, että tarvitsee muille inistä?

Vierailija
30/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan olleeni väsynyt lapsettomanakin, mutta se oli erilaista, yleensä tilapäistä jostain tietysti asiasta/ elämäntilanteesta johtuvaa.

Nyt väsymys on jatkuvaa ollut jo vuosikausia. Joka ikinen aamu olen väsynyt, olen edellisen kerran herännyt pirteänä uuteen aamuun viime kesänä kun olin ollut lomalla pari viikkoa ja saanut ladattua akkuja hieman.

Tiedän, että väsymys on ehkä osittain itseaiheutettua, pingotan liikaa työelämässä (vaikka en luo mitään uraa) ja haluan antaa perheelle ja lapsille aikaa. Kodinhoito, lapset, työ, ystävät jne, aikaa itselle jää klo 22 jälkeen. Osaan ottaa omaa aikaa, mutta satunnaiset hetken eivät enää auta.

Vierailija
31/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ihminen voi väsyä monesta asiasta ihan ilman lapsiakin. Lapselliset on monesti yliväsyneitä, missä ei ole mitään hienoa- ainoastaan olosuhteen pakko halusi tai ei. Ihminen voi olla silti väsynyt työstä, huonoista ihmissuhteista, elämänhallinnan puutteesta yms. Se on ihan oikeaa väsymystä jos väsyttää. Minä taas en käsitä ihmisiä jotka luulee olevansa lähes jumalia käsrimystensä kanssa siksi että on lapsia. Itsensä nostaminen toisia väheksymällä on aika surkea tapa.

Vierailija
32/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellinen alkaa tehdä ruokaa LAPSILLE, viemään mahdollisesti lasta/lapsia harrastuksiin, pesee lapset, laittaa seuraavan päivän vaatteet valmiiksi lapsille, tekee iltapalan, pesee lasten hampaat, siivoaa lasten ruokasotkut pöydältä ja pöydän alta jne. jne. Sitten kun on saanut lapset vihdoin nukkumaan, on aika mennä itse unille.

No voi kuule, ihan siinä ja siinä onkin. Se metallikansikin aina repeää ja tulee sotkua. Kynnetkin voi mennä.

Mä olen pahoillani, että sun lapsista on noin paljon haittaa ja vaivaa. Ja sitten vielä se mieskin vaatii seksiä.

Alkaa olla tungosta palkintosijoille.

Vierailija
33/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme kilpailu siinä on, kuka on väsynein. Eikö jokainen saa kirjoittaa fb:hen mitä tahtoo? Ja jokainen voi tuntea itsensä väsyneeksi.

Mutta mikä ihme tässä ketjussa on, kun itseään korostetaan jonain suurenakin pyhimyksenä, kun on väsynyt lasten takia. Kukaan ei pakottanut niitä lapsia hankkimaan, jos niiden kanssa eläminen on NIIN rankkaa.

Lapsettomana olin väsyneempi kuin nyt kahden lapsen äitinä. Silloin opiskelin päivät ja olin illat töissä erityislasten kerhojen ohjaajana, yöt taas tein koulutehtäviä. Unta tuli muutama tunti. Nyt lasten kanssa saan kuitenkin nukkua enemmän ja rentoutuakin välillä. Jokaisella on erilainen tilanne, eikä muiden tuntemuksia saisi vähätellä. Ainakaan sillä perusteella "ettei ole edes lapsia".

Vierailija
34/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lapsiperheet.

(poislukien yhden lapsen perheet sekä perheet, joissa yh:t saavat viikonloppulomansa)

Vierailija
35/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat olla niin helkkarin tehokkaita ja ehtiä joka paikkaan. On ilmeisen noloa myöntää että tarvitsisi 9h yöunta 6h sijaan. Meillä töissä tällainen ihminen: aina valittaa väsymystään. Menisi helkkari maate, kun siihem mahdollisuus!

Vierailija
36/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Lapsettomat syö siis vain jogurttia? Lapsettomilla ei ole lemmikkejä, joita joutuu lenkittämään töiden jälkeen? Lapsettomilla ei koskaan siivota tai pestä pyykkiä?

pyykkimäärät ovat ihan pikkuriikkisiä, jos vertaa siihen kurahaalari yms. vuoreen mitä joka päivä tulee päiväkodissa. Ei sun niitä biletoppeja tartte joka päivä hinkata.

Tosiasia on, että perheelliset eivät voi antaa väsymykselle valtaa, vaan on PAKKO jaksaa. Lapsettomat prinsessat sitten voivat valitella väsymystään, kun se jugurttipurkin kansi oli taas niin tiukassa ja kynsikin melkein katkesi, yhyy!

Ja niin, olen lapsistani onnellinen, mutta niin kuin joku totesi lapsettomat ymmärtävät tästä asiasta yhtä vähän kuin kala polkupyörästä. Muista, että kaikki perheelliset ovat ollet joskus lapsettomia, joten he pystyvät VERTAAMAAN, toisin kuin sinä!

Vierailija
37/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli sanoa parille, että haistakaa paska!

Tiedättekö te niiden väsyneiden lapsettomien taustoista mitään?

Kyllä mua väsyttää, kun 13 tunnin työpäivän jälkeen ajan 1,5 tuntia ensin kotiin, sitten alan laittamaan ruokaa jne. Käyn hoitamassa vanhempiani, toinen vakavasti sairas ja tarvitsee paljon paljon apua. Sen lisäksi hoidan usein sisarukseni lapsia. Työ stressaa ja uuvuttaa, henkilökuntaa on liian vähän ja olen aivan poikki päästyäni kotiin. Stressaa sekin, kun ei inhimillistä työtä meinaa löytyä, lopareita en voi ottaa KOSKA MEILLÄ LAPSETTOMILLAKIN ON LASKUT MAKSETTAVANA!

PS: On se jännä, että väsynyt lapsellinen ei ehdi nukkua nyyhnyyh ja on niin väsynyt. Miten vitussa sä sitten jaksat täällä istua ruotimassa muiden elämää ja väsymystä? Sun energias menee paskanjauhantaan, ei niihin lapsiin!

Sä et varmaan ihan lukeudu tohon sakkiin, jos olet omaishoitaja.

Vierailija
38/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

pyykkimäärät ovat ihan pikkuriikkisiä, jos vertaa siihen kurahaalari yms. vuoreen mitä joka päivä tulee päiväkodissa. Ei sun niitä biletoppeja tartte joka päivä hinkata.

Tosiasia on, että perheelliset eivät voi antaa väsymykselle valtaa, vaan on PAKKO jaksaa. Lapsettomat prinsessat sitten voivat valitella väsymystään, kun se jugurttipurkin kansi oli taas niin tiukassa ja kynsikin melkein katkesi, yhyy!

Ja niin, olen lapsistani onnellinen, mutta niin kuin joku totesi lapsettomat ymmärtävät tästä asiasta yhtä vähän kuin kala polkupyörästä. Muista, että kaikki perheelliset ovat ollet joskus lapsettomia, joten he pystyvät VERTAAMAAN, toisin kuin sinä!

Jos totta puhutaan, niin eihän lapsiakaan ole kenenkään pakko hankkia?

Miksei siis lemmikkien hoitamisestakin voisi väsyä ihan yhtälailla, kuin lastenkin? :D

t: 3 lasta ja 3 eläintä hoitava

Vierailija
39/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys syö luetunymmärtämistäkin.

Tässä keskustelussa jotkut lapsiperheelliset eivät nimenomaan tunnu ymmärtävän, että myös lapseton voi olla väsynyt (vaikka heillä on siis sanojesi mukaan mihin verrata, kun ovat niin kokeneita elämässä).

Sen sijaan lapsettomat ja ne lapselliset, joilla järjen valo on vielä tallella, tuntuvat ymmärtävän, että väsymystä on monenlaista, eikä lasten mukanaan tuoma väsymys ole jotenkin "arvokkaampaa ja tärkeämpää" kuin muu väsymys.

Vierailija
40/110 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy yhyy, nyt kyllä pännii sen verran, että enpäs enää aiokaan hoitaa ystävieni lapsia. jos kerran olette aina ja aina niiiiin väsyneitä, ettei mikään siihen auta, niin mitä hyötyö siitä on, että haluatte minun hoitavan lapsianne, jotta pääsette miehen kanssa viettämään laatuaikaa, kaverin kanss leffaan, omaan harrastukseen tai vaikka, näinkin on käynyt, nukkumaan! koska mikään ei teidän ainoaan oikeaan väsymykseen auta, niin hoitakaa itse jäkikasvunne, minä nautin elämästä! ei tarvi sit vinkua, ettei kukaan hoida, kun ei sillä ole mitään merkitystä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi