Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 olutta illassa, työpäivä

Vierailija
03.06.2012 |

Paino 90 kg ja pituus 180 cm. Työ stressaavaa, illassa juon n. 6-7 olutta, pieniä. Viikossa näitä iltoja 3-4. Milloin irtoaa lapasesta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juot arki-iltoina viikottain kopan kaljaa ? Ja kysyt koska lähtee lapssesta ?

Kyllä sinä olet alkoholisti jo nyt .

Sressiin ei auta alko. Lenkille lähtä voisi auttaa.

Vierailija
2/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paljon jotka tässä maassa noin juovat koko aikuisuutensa ilman että se koskaan sen enempää lapasesta lähtee. Esim. lääkäri Juhani Seppänen kirjoitti kirjassaan "Selvästi juovuksissa" miten oli itse kaksi vuosikymmentä juonut 6 isoa olutta arkisin lähes joka päivä ja viikonloppuna enemmän. Työ oli tullut hoidettua ja kaikki muukin.

Itse join ikävuodet 18-35 ap:n kuvaamaan tyyliin. Ei se mullakaan mihinkään lapasesta lähtenyt, samaa tasaista tissuttelua. Sittemmin olen vähentänyt koska olut lihotti minua niin paljon, nykyisin juon lähinnä yhden ruokaviinilasin päivässä, olutta hyvin harvoin enkä isoja määriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja stressinsietokykyni on kohonnut huomattavasti. Ihana kun ei ole viinan turruttamaa olotilaa eikä edes pientä krapulaa koskaan, elämä maistuu ja kaikki on hyvin.

Vierailija
4/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa, että voitko olla juomatta kokonaan vaikka 2 viikkoa. Siitä varmaan huomaa, että onko lähtenyt jo lapasesta. Jos et pysty olemaan juomatta, niin on jo lähtenyt.

Nainen on biologisesti sellainen, että alkoholisoituu monta kertaa nopeammassa ajassa kuin mies. Yleensä 2 vuotta menee alkoholisoitumiseen. Kauanko sinulla on tuo jatkunut?

Vierailija
5/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin, että naisella 5 alkoholiannosta kerralla on suurkäytön raja.

Käytännössä itselläni joka kerta kun lähden ravintolaan tuo määrä ylittyy. Mielestäni tosi monilla käy ihan samalla tavalla?

Mietin sitä, millä perusteella noi määrät on laadittu? Onko varmuuden vuoksi laitettu raja alakanttiin, jotta kansakuntaa ei rohkaistaisi ryyppäämään, ts. onko raja ideologinen vai todelliseen läketieteelliseen näyttöön perustuva?

Vierailija
6/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyellä tähtäimellä. Mutta pidemmällä tähtäimellä ei tietenkään ole hyvä ratkaisu.

Itse kestin eräässä elämänvaiheessa kammottavan työpaikan vain sillä, että iltaisin join itselleni unohduksen tuovan pienen pöhnän arkisin. Se katkaisi työhön liittyvien ahdistavien ajatusten pyörimisen ja sain lisäksi nukuttua. Siellä töissä oli minua kohtaan kiusaamista, lisäksi työtehtävät olivat minulle turhan vaativia joten koin jatkuvaa epäonnistumisen ja mokaamisen pelkoa. 11 vuotta tuli siinä duunissa oltua oluen voimalla. Toinen vaihtoehto olsii toki ollut mielialalääkkeet, mutta itse suosin alkoholia.

Nyt olen kyllä jo uudessa työpaikassa enkä enää tarvitse alkoholi- tai muuta lääkitystä kestääkseni työni.

Vierailija
7/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä alkoholin suurkulutuksen raja on 24 annosta viikossa. Yksi annos on vaikkapa tuo 0,33 litran olutpullo. Sun miehellä kulutus näyttää olevan 18-28 annosta viikossa, jos kertomasi määrät ja alkoholin nauttimiskerrat pitää paikkansa. Jotain tarttis tehdä.

Vierailija
8/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä alkoholin suurkulutuksen raja on 24 annosta viikossa. Yksi annos on vaikkapa tuo 0,33 litran olutpullo. Sun miehellä kulutus näyttää olevan 18-28 annosta viikossa, jos kertomasi määrät ja alkoholin nauttimiskerrat pitää paikkansa. Jotain tarttis tehdä.

Vierailija
9/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo määrä juomista vaikuttaa kyllä ajan kuluessa terveyteesi. Sydän- ja verisuonitaudit, diabetes, maksasairaudet, ruuansulatuskanavan sairaudet ja ennenaikainen kuoleminen yleensäkin johtuvat usein alkoholista työikäisillä ihmisillä Suomessa. Juot liikaa ja liian usein. Olet myös varmasti jo riippuvainen alkoholista, jos noin runsaasti kulutat. Todennäköisesti alkoholinkulutuksesi näkyy jo päälle ja läheisesi haistavat ongelman.

Miten pitkään olet juonut noin paljon ja miksi? Kannattaisi puhua työterveydessä tai hakeutua a-klinikalle, jos et itse saa vähennettyä käyttöäsi.

Vierailija
10/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen määrä olisi huolta herättävä miehelläkin, saati naisella. Vähennä.

Vierailija
11/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue kakkosen vastaus (ja laske).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä