Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tekemäsi "arkiruoka"?

Vierailija
18.02.2014 |

Mikä on parasta ruokaa, kun ei ole kiinnostusta tai tarvetta valmistaa mitään viiden tähden illallista? Mielellään saa laittaa myös ohjetta mukaan! :)

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike, tänään herkkusienillä ja pottumuusilla

Vierailija
2/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan perustylsä makaronilaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan perustylsä makaronilaatikko.

Vierailija
4/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

linssi-kasviskeitto, kasvisrisotto, kikhernekeitto, paitettu riisi ja kasvikset, kasviscurry, kurpitsa-bataattisosekeitto, porkkana-bataattisosekeitto, tonnikalapizza näitä meillä syödään usein arkena

Vierailija
5/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike ja täysjyväspaghetti. Meidän perheen suosikki ja aikalailla pikaruokaa. :)

Eli jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, muutama kirsikkatomaatti, (chili)tomaattimurskaa, vähän mausteita ja ruokakermaa. Plus mitä kaapista löytyy, esim. porkkanaraaste tai herkkusienet. Kesäkurpitsa.

Vierailija
6/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä&kanaa: keitän muutaman desin riisiä kattilassa, pannulla paistan paketillisen kanasuikaleita, johon lisää purkillisen ruokakermaa, maustan herbamarella ja currylla. Lopuksi sekoitan kaikki yhteen. Valmistusaika on n.20min., ja tätä meillä on harva se viikko. :) Taitaa olla koko porukan lempiruoka!

Vierailija
7/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kasvisruoat sai alapeukkua??

Vierailija
8/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 00:49"]miksi kasvisruoat sai alapeukkua??

[/quote]

Täällä ollaan lihansyöjiä! :)

Vierailija
9/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 00:49"]miksi kasvisruoat sai alapeukkua??

[/quote]

Täällä ollaan lihansyöjiä! :)

[/quote]

Ahaa, ajattelin että mitä vikaa noissa oli, siis liha puuttui :) 

Vierailija
10/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ois hyvä bongata vinkkejä ja pistää arkiruuat kiertoon, lisää vaan.

Vierailija
11/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaistyylinsesti maustettu jauheliha-feta-tomaatti-perunalaatikko. Oli jonain vuonna Kaksplussan ruokakilpailun toinen.

Vierailija
12/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaistyylinsesti maustettu jauheliha-feta-tomaatti-perunalaatikko. Oli jonain vuonna Kaksplussan ruokakilpailun toinen.

Vierailija
13/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokadopasta

kolme avokadoa, kaksi valkosipulinkynttä, punainen chili, puolikkaan limen mehu, pippuria, suolaa ja oliiviöljyä. < tehdään tahna sillä aikaa, kun täysjyväspagettikiehuu. ja on niin herkkua, kaikki meillä tykkää.

Joo, olen oikonut Gullin reseptiä. Toimii ja noita on aina kaapissa.

Tai sitten kasvissosekeitto. Parsaa, kesäkurpitsaa, sipuleita, ehkä porkkanaa... ripaus kermaa tai koskenlaskijaa, suola pippuri. On niin iisi, että usein teen tämän kanssa myös sämpylöitä (oikeestaan neljän desin taikinan laitan lasagnevuokaan ja teen taittoviivat).

Eikä olla edes kasvissyöjiä, mutta yritän paljon tehdä kasvisruokaa ja noi on iisejä.

Helppohan on tietty sitten tortillat, munakkaat, pyttärit... tai sitten ihan perinteinen ruskeakastike soijarouhetta/jauhelihaa spagettia/perunaa. pettämätöntä.

Mun juttuja, ja mies sitten tekee enemmän mitä maailmalta on tuonut tullessaan.

Vierailija
14/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 00:55"]Italialaistyylinsesti maustettu jauheliha-feta-tomaatti-perunalaatikko. Oli jonain vuonna Kaksplussan ruokakilpailun toinen.

[/quote]

Kuulostaa mielettömän hyvältä!

Vierailija
15/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mulle oo tullu mieleen laittaa sämpylätaikinaa vuokaan.. täytyykö vuoka voidella tms.?

Vierailija
16/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mulle oo tullu mieleen laittaa sämpylätaikinaa vuokaan.. täytyykö vuoka voidella tms.?

Vierailija
17/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helppo tomaattinen jauheliha-kesäkurpitsa-lanttu -pata.

400 g haluamaasi jauhelihaa (ite käytän halpaa sika-nautaa)

1 iso tai 2-3 pientä kesäkurpitsaa

1 pesäpallon kokoinen lanttu

n. 400 g tomaattipastakastiketta esim. raguletto tai mistä ite tykkäät

öljyä, suolaa, mausteita

Laita uuni 200 asteeseen.

Kuori lanttu ja leikkaa puolen sentin vahvuisiksi viipaleiksi. Lohko vielä joka viipale 3-4 osaan. Levitä viipaleet uunipellille vieriviereen ja ripota päälle öljyä ja suolaa oman maun mukaan. Laita lantut uuniin noin puoleksi tunniksi.

Lanttujen ollessa uunissa pilko kesäkurpitsa noin sentin vahvuisiksi viipaleiksi ja lohko vielä kahteen tai kolmeen osaan riippuen kurpitsan koosta. Laita lautaselle vieri viereen ja ripottele suolaa päälle. 

Ota lantut pois uunista.

Paista jauheliha isolla pannulla ja mausta oman maun mukaan (esim. suolalla ja pippurisekotuksella). Kun jauheliha on paistunut, lisää kesäkurpitsat ja lantut mukaan. Sekoittele kaikki palat hyvin ja lisää vielä tomaattikastike. Laita levy pienemmälle ja kansi päälle. Sekoita 10 minsan välein ja kun kesäkurpitsat on kypsän näköisiä (ei täysin muussana, mutta pehmeitä) ota kansi pois ja anna ylimääräisen nesteen vielä höyrystyä pois.

Jos oot juuston ystävä, niin annostele ruoka kulhoon kuumana ja ripottele juustoraastetta päälle ja odota 5-10 minuuttia, kunnes juusto on sulanut. Sit vaan mums mums mums. Pitää hyvin nälän loitolla!

Vierailija
18/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 01:01"]Miksei mulle oo tullu mieleen laittaa sämpylätaikinaa vuokaan.. täytyykö vuoka voidella tms.?

[/quote]

Minä ainakin voitelen vuokaa. Kätevää, ei tarvii pyöritellä palleroita.

Vierailija
19/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat ja perunamuusi toimii aina, ja kylkeen vähän wokkivihanneksia tai babyporkkanoita tms! Mun mielestä sipulikeittoaineksista tulee vaan parhaat lihapullat, sanokaa mitä sanotte!

Vierailija
20/159 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa kaikki suomen arkiruuat, empä muuta osaa