Paras tekemäsi "arkiruoka"?
Mikä on parasta ruokaa, kun ei ole kiinnostusta tai tarvetta valmistaa mitään viiden tähden illallista? Mielellään saa laittaa myös ohjetta mukaan! :)
Kommentit (159)
Kalapuikot ja peruna voilla, namnam.
Kaalivokki, kasvis-pasta-pata, lasagne, kalakeitto, kesäkirpitsarisotto, uunivihannekset, sienikastike jne. Teen yleensä aika hyvää arkiruokaa!
Yllätyin miten hyvää on itse tehty maksalaatikko! Ohjeen löysin googlaamalla. Ei voi mitenkään verrata eineslaatikkoihin, meillä ruuan jälkeen pyydettiin heti tekemään lisää. Kaiken lisäksi on edullista valmistaa.
Itse tehtyä pestoa pastan joukkoon ja vähän parmesan raastetta päälle.
kinkkukiusaus, makaroonilaatikko, tortillalasagne, italianpata, kana-riisi-hemapa -"paella", lihakastike, lihapullat tomaattikastikkeessa... Helppoja ja nopeita ruokia!
Meidän lasten lemppari. "Carbonara" vaikka ei aitoa olekaan.
Paista pekonisuikaleita ja lisää joukkoon vähän kinkkua
Sekaan Ruokakermaa ja Felixin chilikastiketta(sitä lasipullossa olevaa) sekä aurajuustoa. Tarjoile Pastan kanssa.
Teen universumin parasta lasagnea.
Laittakaa tortillalasagnen ohje?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:47"]Tortillalasagne: http://www.valio.fi/reseptit/tortillalasagne/
[/quote]
Kiitti! Näyttää aika hyvältä ja kuulostaa yksinkertaiselta valmistettavalta. Pitänee kokeilla.
Jauheliha-kasvis-bulgur käärittynä salaatinlehteen, lisäksi lusikallinen turkkilaista jogurttia. Sit jos on aikaa muttei jaksa säätää, niin tandoorikana basmatiriisillä. Linssi-tomaattikastike on helppo ruoka kun ei jaksa raahautua kauppaan.
Kanttarellipasta. Varttitunnissa valmista, kun käyttää tuorepastaa.
Lohiperunalaatikko, kasvislasagne, feta-tomaatti-kesäkurpitsa pasta, wienin leikkeet, lihapullat, kana-vihanneswokki, perinteinen bolognese, itsetehdyt kananugetit tai pinaattilätyt, perinteinen makaronilaatikko ja erilaiset keitot - näillä pyörii meidän arjen ruokailu aika pitkälti. Monipuolisempaakin voisi olla, mutta enemmän menee yleensä sitten tuunailuksi, eli muokkaan mausteilla ja kastikkeilla vähän erilaisiksi. Olen hyvä ruoanlaittaja, mutta 2- ja 5-vuotiaat heittäytyvät välillä ronkeleiksi ja arjessa ajankäyttöönkin pitää kiinnittää huomiota.
Tänään onnistui aika hyvin, tein lohta ja lohkperunoita.
Lohen paistoin pannulla voissa, maustin ihan vaan merisuolalla ja tillillä ja pikku lorauksella sitruunan mehua. Perunat lohkoin, kierittelin oliiviöljyssä, sormisuolassa ja parmesanissa ja paahdoin 225 astetta joku 40 minuuttia, käänsin lohkot välillä toisin päin.
Mitään kastiketta en edes tehnyt, vähän valkosipulimajoneesia perunoiden kanssa.
Lisäkkeeksi raastoin valko- ja punakaalia ja porkkanaa.
Miehen nopeita arkibravuureja: aasialainen kookos-kanakeitto, chorizo-papupata, myskikurpitsa-kanapata. Ihan törkeän hyviä. Vähän hitaampi shepherds pie. Olen onnekas kun on kokkaava mies<3
Itse teen mielelläni leivitettyjä broilerinfileitä ja lisukkeeksi mitä milloinkin, usein fetasalaattia. Gnoccheja primavera tai alla Trapanese. Rosmariinipossua ja paistettuja perunoita.
Makaronimössö: Herne-maissi-paprika, jauhelihaa, makaronia ja sekaan kermakastiketta. Valmis jauheesta tehtyä.