Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilinumero hääkutsussa on TÖRKEÄÄ!

Vierailija
15.04.2012 |

Ihan järkyttävää miten nyky parit kehtaavat laittaa hääkutsuun tilinumeron. Sairasta!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tilinumero kutsussa. Mitä väliä onko tilinumero vai lahjalista? Ja miks pitää kantaa ihmisille krääsää jota ne ei tarvii?

Mielläkin tuli muutama 20e lahja tilille esim 6 henkisistä perheistä. Niiden ruokailu tuli maksamaan meille paljolti yli 100e. Mun mielestä toi on enenmmänkin mautonta...

Todellako ajattelitte kustantaa häänne vieraiden lahjoittamilla rahoilla??! Eikö häitä järjestetä tasan siksi, että halutaan juhlistaa ystävien ja sukulaisten kanssa uutta avioliittoa ja TARHJOTA nämä juhlat vieraille? Ei persaukisten kannata alkaa juhlia järjestämään, jos pitää jälkikäteen laskea, kuka maksoi kenenkin ruuat ja jäikö hääpari tappiolle! Voi herraristus näitä idiootteja..

Vierailija
62/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan antamistamme lahjarahoista takaisin, koska häiden menu oli niin surkea ja halvalla tehty!! Taatusti maksoimme sapuskasta ylimääräistä!

Minun mielestäni hääkutsussa pitäisi ilmoittaa miten kattavat tarjottavat juhlissa on, niin voi hieman miettiä, paljonko niistä viitsii pulittaa..

meillä oli tilinumero kutsussa. Mitä väliä onko tilinumero vai lahjalista? Ja miks pitää kantaa ihmisille krääsää jota ne ei tarvii?

Mielläkin tuli muutama 20e lahja tilille esim 6 henkisistä perheistä. Niiden ruokailu tuli maksamaan meille paljolti yli 100e. Mun mielestä toi on enenmmänkin mautonta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa kannattaa ihan reilusti myydä illalliskortteja eikä luottaa tuuriin. Tai sitten pitää juhlat jotka kykenee itse maksamaan.

Vierailija
64/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidimme pienet yllärihäät emmekä odottaneet lahjoja.

Jos olisin pitänyt isot häät, olisin varmaan laittanut vinkkejä häälahjaksi (kuittaaminen kaasolle) ja tilinumeron niille, jotka haluavat muistaa rahalla. En missään nimessä laittaisi lahjalistaa johonkin tyyriseen liikkeeseen, missä kaikki on ylihinnoiteltua. Jos tarvitsen haarukoita, ei niitä tarvitse hankkia 100 eurolla, jos jostain saa 10 eurolla. En tiedä, miksi pidän kohteliaampana sitä, että on vihjeitä erilaisista tavaroista, ehkä siksi, että lahjanantaja saa päättää, onko hänestä helpompi ostaa jokin esine muistoksi vai laittaa rahaa tilille.

On muuten kukkua, ettei vanha pari tarvitse mitään tavaraa. Eihän sitä tavaralistaa tarvitse kauhean kattavasti ja runsaasti täyttää. Kun yleensä tiedetään jopa vuosi etukäteen, että menemme naimisiin vuoden päästä, niin ihan järkevää on olla ostamatta uusia tyynyjä, peittoja, koristetyynyjä, päiväpeittoa, mattoa, pöytälampppua tai vaikkapa taulua. Ehkä jokin kodinkone menee rikki tai huvittaisi ostaa lisää jotakin keräiltävää astiastoa. Kun yrittää löytää 10 hyvää vinkkia tavaralahjaksi (ja mahdollisuus esim. ostaa vain yksi peitto ja joku toinen voi ostaa sen toisen), niin siinä on jo usein riittävästi. Moni tosiaan haluaa mieluummin muistaa rahalla, ja perheet ostavat yhteislahjan esim. kaksi Familonin peittoa maksaa jo sen verran, että se on usein isomman perheen lahja (esim. 4 aikuista ja muutama lapsi).

Vaikka minä olen mieheni kanssa asunut yhdessä yli 10 vuotta ja ollut naimisissa 9 vuotta, niin meillä olisi tarvetta tyynyjen ja peittojen uusimiseen, meillä ei ole juhla-astiastoa ja juuri jouduin uusimaan juomalasitkin. Vedenkeitin meni rikki ja leivänpaahdin on 20 vuotta vanha. Haluaisin jonkin tyyriimmän ja ison huonekasvin jättikokoisen ikkunan eteen. Parvekekaluston tyynyt pitäisi vaihtaa, ja sohvilla ei ole koristetyynyjä, kun vanhat menivät rikki.

Ei ole mitenkään mahdotonta keksiä muutama tarpeellinen esine niille sukulaisille, jotka haluavat perinteisesti jotain muistoa lahjoittaa.

Vierailija
65/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikkapa lastensairaalalle, kuten me tehtiin.

Hyvä mieli loppuelämäksi.

Nimimerkki: Onneksi lapsi on terve, joten sekään ei ollut syynä

Vierailija
66/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli persaukiset eivät olisi saaneet tulla häihisi? Ei kannata kutsua vieraita, jos ei halua kustantaa heidän juhlintaansa. Vai onko lanjan tarkoitus olla maksu juhlista?

...arvostan sitä, että minulle tärkeät ja rakkaat ihimiset tulevat.. kaikilla ei ole rahaa törsätä ja jotkut voivat olla pihejä, mutta so what??

Vierailija
67/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parin vuoden päästä ei jaksa ees kulmia kohotella niille.

Juuri pähkäilin, paljonko sukulaispojan häihin pitäis lahjaksi laittaa. Mietin tarjoilujen hintaa ja jotain pitäis jäädä niille lahjaksikin, kun vanha viisas äiti palautti maan pinnalle (taivaan kiitos kaikki ei käytä av:ta ohjekirjanaan!) ja käski laittaa just sen verran kun hyvältä tuntuu. Muistutti vielä, että just nää häät maksetaan vanhempien pussista, joten koko potti menee nuorelle parille :-)

Niinpä laitamme nolosti ja köyhästi, mutta iloisesti 40 euroa, kaksi aikuista ja teini.

Vierailija
68/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me emme saaneet teidän häihinne kutsua! Olisi voinut käydä todella hassusti, kun en olisi ymmärtänyt antaa sopivaa rahasummaa perheenjäsentämme kohden. Meidän pikkulapsemme ja vauvamme ovat varmaan teidän mielestänne niin kovin suuriruokaisia, mitä en itse olisi ollenkaan osannut arvioida.

Lisäksi vanhanaikainen kun olen, niin olen aina luullut, että "tahdon" on tärkein asia, mutta olinpa väärässä. Rahalahjathan häissä ovat tärkeimpiä, eikä itse naimisiinmeno! Rahalahjoilla on sitten tarkoitus kustantaa mielellään hääbileistä suurin osa - vähintään hääruuat - ja vielä hääparin häämatkakin.

Terveisiä vain 6 hengen perheestä

Vierailija
69/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin sitten kyllä aika hankalaa ilmoittaa toiveeksi "limen ja okran sävyinen sohvatyyny, jonka näin viime huhtikuussa Ikeassa" tai "tosi kiva matto, joka oli sellainen ruskea ja niitä oli ainakin viime vuoden marraskuussa Vepsäläisellä myynnissä"...

On muuten kukkua, ettei vanha pari tarvitse mitään tavaraa. Eihän sitä tavaralistaa tarvitse kauhean kattavasti ja runsaasti täyttää. Kun yleensä tiedetään jopa vuosi etukäteen, että menemme naimisiin vuoden päästä, niin ihan järkevää on olla ostamatta uusia tyynyjä, peittoja, koristetyynyjä, päiväpeittoa, mattoa, pöytälampppua tai vaikkapa taulua.

Vierailija
70/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkulapsemme ja vauvamme ovat varmaan teidän mielestänne niin kovin suuriruokaisia, mitä en itse olisi ollenkaan osannut arvioida.

Pitopalvelu laskuttaa niistä teidänkin lapsistanne mukavan summan, vaikka eivät mitään söisikään. Kannattaa häissä siis syödä "koko rahan edestä" :) Siis jos häissä on pitopalvelu.

Vierailija
71/90 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon jälkeen pelkkä kahvitilaisuus, ei tullut liian kalliiksi. Mekko käytettynä ja edullisempi meikki ja kampaus. Sormukseksi klassisen kaunis kultasormus. Ei alkoholia suuremmin. Kahvitilaisuudesta tiedotettiin etukäteen, ettei kenenkään tarvitse ajatella ostavansa lahjallaan illalliskorttia. Tärkeintä oli viettää kiva juhla rakkaiden kanssa, eikä maksatuttaa mitään prinsessapäivää muilla. Opiskelijoilla ei ole liikaa rajaa, mutta kivat juhlat saatiin. Ja jokainen antoi lahjaksi mitä tahtoi, ei mitään kerjäämistä.

Vierailija
72/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me emme saaneet teidän häihinne kutsua! Olisi voinut käydä todella hassusti, kun en olisi ymmärtänyt antaa sopivaa rahasummaa perheenjäsentämme kohden. Meidän pikkulapsemme ja vauvamme ovat varmaan teidän mielestänne niin kovin suuriruokaisia, mitä en itse olisi ollenkaan osannut arvioida.

Lisäksi vanhanaikainen kun olen, niin olen aina luullut, että "tahdon" on tärkein asia, mutta olinpa väärässä. Rahalahjathan häissä ovat tärkeimpiä, eikä itse naimisiinmeno! Rahalahjoilla on sitten tarkoitus kustantaa mielellään hääbileistä suurin osa - vähintään hääruuat - ja vielä hääparin häämatkakin.

Terveisiä vain 6 hengen perheestä

Mieti ! Lapsesi menee kaverisynttäreille. Viekö hän sinne 2 e lahjan ? Kyllä sen verran 4 lapsen äiti tajuaa ettei häät ole halpoja ja jokainen joka on ilmoitetttu maksaa riippumatta kuinka paljon tämä laittaa ruokaa suuhun.

Kyllä, tahdon on häissä tärkenåintä mutta jos osaat pukata noin monta lasta itsestäs ulos osaat varmaan myös ajatella mikä on oikea summa muistamiselle. Ja se ei ole 20 e teidän perheeltä.

Vierailija
73/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidimme pienet yllärihäät emmekä odottaneet lahjoja.

Jos olisin pitänyt isot häät, olisin varmaan laittanut vinkkejä häälahjaksi (kuittaaminen kaasolle) ja tilinumeron niille, jotka haluavat muistaa rahalla. En missään nimessä laittaisi lahjalistaa johonkin tyyriseen liikkeeseen, missä kaikki on ylihinnoiteltua. Jos tarvitsen haarukoita, ei niitä tarvitse hankkia 100 eurolla, jos jostain saa 10 eurolla. En tiedä, miksi pidän kohteliaampana sitä, että on vihjeitä erilaisista tavaroista, ehkä siksi, että lahjanantaja saa päättää, onko hänestä helpompi ostaa jokin esine muistoksi vai laittaa rahaa tilille.

On muuten kukkua, ettei vanha pari tarvitse mitään tavaraa. Eihän sitä tavaralistaa tarvitse kauhean kattavasti ja runsaasti täyttää. Kun yleensä tiedetään jopa vuosi etukäteen, että menemme naimisiin vuoden päästä, niin ihan järkevää on olla ostamatta uusia tyynyjä, peittoja, koristetyynyjä, päiväpeittoa, mattoa, pöytälampppua tai vaikkapa taulua. Ehkä jokin kodinkone menee rikki tai huvittaisi ostaa lisää jotakin keräiltävää astiastoa. Kun yrittää löytää 10 hyvää vinkkia tavaralahjaksi (ja mahdollisuus esim. ostaa vain yksi peitto ja joku toinen voi ostaa sen toisen), niin siinä on jo usein riittävästi. Moni tosiaan haluaa mieluummin muistaa rahalla, ja perheet ostavat yhteislahjan esim. kaksi Familonin peittoa maksaa jo sen verran, että se on usein isomman perheen lahja (esim. 4 aikuista ja muutama lapsi).

Vaikka minä olen mieheni kanssa asunut yhdessä yli 10 vuotta ja ollut naimisissa 9 vuotta, niin meillä olisi tarvetta tyynyjen ja peittojen uusimiseen, meillä ei ole juhla-astiastoa ja juuri jouduin uusimaan juomalasitkin. Vedenkeitin meni rikki ja leivänpaahdin on 20 vuotta vanha. Haluaisin jonkin tyyriimmän ja ison huonekasvin jättikokoisen ikkunan eteen. Parvekekaluston tyynyt pitäisi vaihtaa, ja sohvilla ei ole koristetyynyjä, kun vanhat menivät rikki.

Ei ole mitenkään mahdotonta keksiä muutama tarpeellinen esine niille sukulaisille, jotka haluavat perinteisesti jotain muistoa lahjoittaa.

Lisäksi kaikkiin häälahjalistoihin voi kirjoittaa asioita joita ei heillä myydä. Esim sen Ikean tyynyn. Voi antaa vinkin kaasolle ja kaaso voi niitä muita myös jakaa.

Mulla on leivänpaahdin, joka on lapsuudenkodista tuotu ja ei toimi kunnolla. Vedenkeitin levii hetkenä miä hyvänsä. Silitysraudan pohja on likainen eikä enää puhdistu. Ihan taatusti löytäisin Stockalta vaikka kuinka paljon ostettavaa jos vuoden verran asioita miettisin.

Vierailija
74/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä antais rahaa, varsinkin jos sitä noin suoraan pyydetään.

Mistä sitä sitten vuosia myöhemmin muistais mitä sai lahjaksi ja keneltä.

Citarissa ostetaan ruokakassi satasella; "Jaa, tässä on Helmi-tädin häälahja, voi kun ihana".

Nykyinen pullamössösukupolvi ei arvosta muuta kuin rahaa. Mielestäni jos pitää kirkkohäät ja hääjuhlan niin pitäis sen verran olla perinteikäs ja ottaa vastaan lahjat lahjoina ja tanssia se HÄÄVALSSI (eikä mitään NRJ:n Top 10 -listalta poimittua jumputusta).

Perkele...!

Vierailija
75/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa tämä kirjoitus tähän ketjuun, kun edellisessä ei kukaan uskaltanut vastata ;).

Minkälaisiin hääjuhliin tällaiset ammattimaiset mielensäpahoittajat sitten oikein menisivät? Ideaalitilanne varmasti olisi se, että kutsussa lukisi:" Älä vain tuo mitään lahjaa, vaan tule juhlimaan prameaan pöytään meidän laskuumme, maksamme jopa tulostasi!"

Ei saa laittaa tilinumeroa, ei lahjalistaa...en tiedä, minut on kasvatettu sen verran hyvin, etten kuvittelekaan meneväni minnekään juhliin ilman lahjaa, olettaen että kaikki vaan mulle, mutta mitään en kenellekään anna. Eikö lahjat ihan perinteisesti kuulu hääjuhlaan? Onko tämä sitten tämän minäminä-sukupolven ongelma? Onko parempi antaa jotain sellaista, mitä hääpari ei tarvitse eikä halua (ihan vaan kiusallakin), vai jotain sellaista, mikä ilahduttaa? En ole koskaan ollut niin köyhä, henkisesti enkä rahallisesti, etteikö jotain olisi aina irronnut lahjansaajaa kunnioittaen.

En tiedä...ehkä näiden mielensäpahoittajien pitäisi vaan systemaattisesti ilmoittaa, että loukkaannumme kaikesta ja jäämme mielummin kotiin? Itseasiassa tuohan on loistava keino, jos haluaa hapannaamojen kieltäytyvän kutsusta ;). Ei tarvitse mieltä pahoittaa siitä, ettei kutsuttu, muttei tarvitse niitä happamia ilmeitä katsella sitten häissä!

Vierailija
76/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä mielensäpahoittajia ihan yli omien tarpeiden. Niinpä olemme päättäneet mennä naimisiin maistraatissa salaa, emme pidä juhlia vaan niillä rahoilla, joilla pitäisi hapannaamoja kestitä, lähdemme häämatkalle.

Vierailija
77/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin hyväntekeväisyyteen ja sitten kertoa se kohde hääkortissa. ;-D

Vierailija
78/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tilinumeroa, ei tullut edes mieleen, koska mehän olimme menossa naimisiin, ja se oli minusta hieno juttu, jota kutsuimme vieraat juhlistamaan, en varmaan edes muistanut, että häihin on tapana tuoda lahjoja. Äitini sitten kummien puolesta vähän kyseli, mitä meille voisi antaa, ja jotain sitten vastattiin. Mutta nekin oli lähinnä äidin ajatuksia.

Saimme lahjoja, monenlaisia, kivoja, ja ihania muistoja, jotka ovat vielä 18 vuoden päästä monet käytössä, kuten mikroaaltouuni, jotkut kulhot, seinällä itse tehty taulu jne. Osa on jo siirtynyt ajasta iäisyyteen kuten imuri ja silitysrauta, jossa ei ollut höyryä. Mutta kaikki olivat kivoja ja hauskoja ja yllättäviäkin, kun niitä ei joutunut itse valitsemaan, vaan olivat oikeita lahjoja.

Saimme tietysti rahaakin. Omat vanhempani maksoivat häät, ja appivanhemmat antoivat sitten meille vastaavan summan rahaa. Ja lahjakortteja ja lahjashekkejä tuli sitten kuitenkin. En tiedä tuliko joku tyhjin käsin, mutta ketä kiinnostaa?

Häissä olen sittemmin ollut jonkun kerran vieraana, ja tietysti lahja on viety. Lahjalista on tainnut olla suurimmassa osassa, ja sitä on sitten noudatettu.

Vierailija
79/90 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani maksoivat häät, ja appivanhemmat antoivat sitten meille vastaavan summan rahaa.

hmmm ei taida kaikilla ola noin onnekas tilanne, vaan hääparit maksavat nykyisin suurin osa KAIKEN itse.

Mikälie pappa betalar kermaperse olet...

Vierailija
80/90 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään sen törkeämpää kuin lahjalistakaan. Nyt ihan oikeesti, aikuiset ihmiset. Oletko kateellinen?