Mitä teen väärin, miksi en laihdu?
168cm/78,9 kg (tänä aamuna)
Tässä kahden viikon liikunnat:
to 29.3. 30 min crosstraining + 45 min spinning + 15 min Shape-loppurutistus.
ke 28.3. Koko päivä muuttoa töissä (klo 8-18)
ti 27.3. 40 min crosstraining + 45 min spinning
ma 26.3. 30 min crosstraining + sali
su 25.3. 30 min crosstrainig + sali
la 24.3. Töissä pakkaamassa
pe 23.3. Reipasta kävelyä 8,9 km
to 22.3. Välipäivä - lepo, ellei pakkaamista töissä lasketa mukaan.
ke 21.3. Uintia 1 km
ti 20.3. Reipasta kävelyä 4,9 km
ma 19.3. Reipasta kävelyä 5 km
su 18.3. Reipasta uintia 700 m
Syömiset, pääasiassa lounaalla salaatti (fetaa, tonnikalaa tai kanaa). Kotona salaattia, puuroja, karppileipää keittokinkulla ja Polar 15% juustolla, hedelmiä. Lämpimillä ruoilla pyrin välttämään hiilareita. Herkkuja en näinä kahtena viikkona ole syönyt yhden yhtä.
Punnitsin itseni kaksi viikkoa sitten ja silloin painoin tasan kilon vähemmän. Meinas päästä itku.
Mulle on laitettu vähän aikaa sitten hormonikierukka, voiko olla sen syytä?
Mä oon melkeimpä epätoivoinen, apua!
Kommentit (17)
aloittamisen yhteydessä usein paino voi noustakin aluksi pari kiloa. Vasta paljon myöhemmin alkaa näkymään painon laskuna.
Niitä terveellisiäkin ruoka-aineita kun voi syödä liikaa. Merkkaappa päivittäin syömiset tarkasti vaikka kiloklubiin niin saatat hämmästyä miten paljon niistä kertyy. Itse syön arkisin max. 1200kcal ja viikonloppuisin max. 1600kcal ja laihdun kilon viikossa ihan normaalipainonkin sisällä. Hiki liikuntaa harrastan noin. 3tuntia viikossa ja siihen arkiliikunnat päälle.
Jatka samaan tahtiin vaikka 3 kuukautta ja katso sitten miten mittasi ovat muuttuneet. Sun kannattaa nyt mitata itseltäsi esim. lantion-, vyörätön- ja rinnanympärys, ja vaikka joka kuukausi mittaat ne uudelleen. Vaaán voit heittää menemään. Ahkera urheilu ja terveellinen ruokavalio alkaa taatusti näkyä sun kropassa ja se on ihan sama paljon sä painat. Oleellisempaa on se, mitä sun kropalle tapahtuu. Kropan pitäisi kiinteytyä ja rasvaprosentin laskea. Paino ei välttämättä putoa kovinkaan paljon, koska lihas tunnetusti painaa enemmän kuin läski.
Tsemppiä nyt vaan, sekä urheiluun että ruokavalioon. Sä pystyt kyllä tekemään itsestäsi timmin!!!!! Ja muista syödä riittävästi, mutta terveellisesti, koska muuten sä et jaksa urheilla.
Sulla on nyt vaan joku jumi. Kärsin samasta. vaikka olisin kuinka vähäkalorisella tai vähähiilarisella dieetillä, niin mitään ei tapahdu kuin parin kilon sisään. Turhauttavaa. Onko lääkkeitä? Mulla lähti lääkkeenvaihdossa 5 kiloa, mutta ei sen enempää ja 10 olis pakko saada pois : (
ja läski muuttunut lihakseksi, oletko mitannut itseäsi?
Lihakset kasvaa max pari kiloa vuodessa, ellei ole täysin vasta-alkaja tai vetele hormoneja.
Ap, syö enemmän rasvaa ja proteiinia. Elimistösi saattaa olla säästöliekillä. Vaikka kilo on kyllä mun mielestä suht hyvin, mutta enemmänki olisi voinut lähteä kun ottaa huomioon alkupainosi.
Tsemppiä! Ei kannata muutenkaan ressata liikaa sitä painoa, se mitä peilistä näkyy niin merkkaa ;)Mutta joka tapauksessa, liian vähän syöt, älä sovella samaan aikaa vähähiilihydraattista ja vähärasvaista ruokavalioita, vaan valitse jompikumpi.
Lihakset kasvaa max pari kiloa vuodessa, ellei ole täysin vasta-alkaja tai vetele hormoneja.
mutta lihastyöskentelyn lisääminen saattaa kyllä aiheuttaa sen, että ne aluksi keräävät paljonkin nestettä, joka taas nostaa painoa.
On tärkeää muistaa, että terveellinen ruokavalio + runsas liikunta on SILTI sen väärtti, vaikka vaaka näyttäisi mitä! Siinä kun ei ole tarkkaa erittelyä, mistä se paino koostuu, joten ihan hyvin voi olla, että läskiä on palanut ja lihasten kerryttämään nestettä on mukana.
Harrastat liikuntaa erittäin paljon, sinun kannattaa ehkä muuttaa ravinnon koostumusta. Hiilihydraatit ovat lihasten parasta polttoainetta, joten paljon liikuntaa harrastavien on tärkeää saada runsaasti hiilihydraatteja.
(karppaus laikojen hommaa)
Mulla on itäsiperianlaika, eikä se kyllä TODELLAKAAN karppaa. Barffaa kylläkin. :)
äkillinen lisääminen muuten myös kerää nestettä kroppaan, koska siitä seuraa pieniä kudosvaurioita lihaskudokseen, eli senkin takia voi äkillisen hyvin liikuntapainotteisen kuurin ensimmäisillä viikoilla tuntua ettei paino laske, vaikka oikeasti rasvaa palaa; liikunta on vaan kerännyt kilon-pari nestettä kehoon.
Harrastat liikuntaa erittäin paljon, sinun kannattaa ehkä muuttaa ravinnon koostumusta. Hiilihydraatit ovat lihasten parasta polttoainetta, joten paljon liikuntaa harrastavien on tärkeää saada runsaasti hiilihydraatteja.
keho polttaa rasvaa sillon kun ei ole hiilihydraatteja käytettävissä. Ja keho kyllä osaa itse tuottaa hiilihydraatit, vaikka niitä ei söisikään.
Mä juoksen lähes joka ilta tunnin ajan, plus sitten pari kertaa viikossa lihaskuntoa ja siis olen vähähiilarisella. Rasvaa kyllä syön aika paljon. Hyvin jaksan liikkua. Joskus jotain ylimääräistä liikuntaakin, niinkuin uintia tai pelailua...
Mutta kokeilemalla selviää mikä itselle paras, jokaisella meistä on aika yksilöllinen aineenvaihdunta. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.. Todella kovassa treenissä kannataa hankkia ruokavalioon jeesiä ammattilaiselta, eikä multa tai keneltäkään muulta av palstalla :)
Rasva ei todellakaan muutu yhtään miksikään.
Lihaksia EI voi kasvattaa samaan aikaan kun laiduttaa, eli on miinuskaloreilla. Lihasten kasvattaminen vaatii pluskaloreita, ja laihtuminen taas miinuskaloreita. Näitä ei voi olla samanaikaisesti.
Miksi näihin aloituksiin pitää kommentoida jos ei ole mitään hajua mm. mistään?
En edes unelmoisi laihduttamisesta jos käyttäisin sitä. Ei päde kaikkiin, mutta minuun pätee.
Hormonit, onko finnejä? Allergia, johtaa turvotukseen, nesteen kerääntymiseen? Kilpirauhanen, väsymystä tai nivelkipua? Palautumiselle pitää antaa aikaa, ei joka päivä liikuntaa, jos kehoa rasittaa liikaa, hormonitasapaino järkkyy, laihtuminen hidastuu. Ja se tärkein, vältä stressiä, jos jatkuvasti huolehtii syömisestään, punnitsee itsensä päivittäin, turhautuu ja keho ei tee yhteistyötä kanssasi.
Lumekontrolloiduissa tutkimuksissa ei löytynyt näyttöä sille, että hormonaalisen ehkäisyt nostaisivat painoa, turvotuksesta aiheutuvaa painonnousua esiintyi, mutta se on yleensä ohimenevää.
Rasva ei todellakaan muutu yhtään miksikään.
Lihaksia EI voi kasvattaa samaan aikaan kun laiduttaa, eli on miinuskaloreilla. Lihasten kasvattaminen vaatii pluskaloreita, ja laihtuminen taas miinuskaloreita. Näitä ei voi olla samanaikaisesti.
Miksi näihin aloituksiin pitää kommentoida jos ei ole mitään hajua mm. mistään?
Plus- ja miinuskalorit. Nyt jo naurattaa...