Miten ennen ihan tavallisista ystävistä
on tullut täysin outoja lapsen/lapsia saatuaan. Mä en tajua. Olen itse raskaana ja jo äitiydestä nauttivien ystävieni jutut ovat kyllä sen verran ärsyttäviä, että olen alkanut vältellä kyseisten seuraa (ainakin siihen asti, että lapsen synnyttyä muutun itse samanlaiseksi...). Ovat joka asiassa ohjeistamassa asenteella "kyllä minä tiedän", loukkaannutaan kaikesta ja ymmärretään väärin joka hemmetin asia. En uskalla enää mainita mitään vauvaan liittyvää kun heti ollaan joko tuomitsemassa, tyrkyttämässä tai kertomassa miten minun pitäisi tuntea/toimia...tyyliin "et sinä voi vielä mitenkään tuntea potkuja" tai "kyllä sinäkin sitten pinkkejä prinsessamekkoja ostat vaikka ei vielä tunnu siltä",siis mitä hittoa!? Fb:ssä erehdyin jotain vauvaan liittyvää huumorimielessä vitsailemaan niin eiköhän sieltäkin pompsahtanut ensimmäinen besserwisseräiti kommentoimaan faktana, että ei ne kaikki vauvat kyllä sillälailla. En tajua...ja en kaipaa vastaukseksi mitään "itse olet herkillä ja loukkaantunut" -tyylisiä ilmaisuja :D
Odotapas, kunhan vauva syntyy ja sukulaiset ja ystävät alkavat kommentoimaan oikein kunnolla vauvan ulkonäköä ja vertailemaan niitä omiinsa...Se vasta ihanaa onkin! :)