Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilinumero hääkutsussa on TÖRKEÄÄ!

Vierailija
15.04.2012 |

Ihan järkyttävää miten nyky parit kehtaavat laittaa hääkutsuun tilinumeron. Sairasta!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa mielummin tuoda konkreettisen lahjan, tuokoon sitten. Lahjalistaa emme halua tehdä, koska ne asiat, joita haluaisimme, ovat sen verran tyyriitä, ettei meidän sukulaiset/tuttavat sellaisia kumminkaan osta.

Jos ei ole lahjalistaa, niin kaikki kyselee kumminkin, mitä haluatte lahjaksi. Näin kävi serkulleni viime kesänä. Koko suku ja tuttavat tivasi, mitä te haluatte. Sanoivat sitten yhden astiasarjan nimen kaikille.

Kukaan ei kehdannut tulla jollain kahdella lautasella paikalle, mutta useampi lautanen olisi tullut kamalan kalliiksi. Niinpä sitten useimmat oli hankkineet sarjasta sen sopivanhintaisen kulhon tai tarjoiluvadin. Saivat sitten 20 samanlaista kulhoa ja 20 samanlaista tarjoiluvatia.

Yksi ystäväni ei myöskään ollut laatinut lahjalistaa häihin. Kun kysyin, mitä haluaisivat, niin vaikka Marimekon kylpypyyhkeet. Olin silloin opiskelija, ei mitään mahdollisuutta ostaa Marimekon pyyhkeitä. Vein sitten jostain tarjouksesta ostamani Finlaysonin pyyhkeet. Nekin oli kallis lahja verrattuna siihen, että useimmilta saivat solukumisia peflettejä, paperiservettipaketin, kynttilöitä, yms.

Varmaan olisi ollut järkevämpi, jos jokainen olisi antanut sen lahjaan menneen rahan heille, niin olisivat saaneet ne Marimekon pyyhkeetkin.

Vai mitä te sitten viette, jos ei ole ollut lahjalistaa? Oikeastiko kehtaatte mennä juhliin ilman lahjaa?

Vierailija
22/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tilinumero kutsussa. Mitä väliä onko tilinumero vai lahjalista? Ja miks pitää kantaa ihmisille krääsää jota ne ei tarvii?

Mielläkin tuli muutama 20e lahja tilille esim 6 henkisistä perheistä. Niiden ruokailu tuli maksamaan meille paljolti yli 100e. Mun mielestä toi on enenmmänkin mautonta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmoiettin, että emme halua mitään vaan ystäviä koolle.

Kun sitten myöhemmin mies täytti pyöreitä, hän pyysi lahjoittamaan lastensairaalan tilille rahaa, jos joku haluaa muistaa. Ps. meillä ei ole sairsta lasta, joten oma lehmä ei ollut slloinkaan ojassa..

Hieno avustuksen kohde.

teitä itseänne kohtaan. Ihan turhaa hurskastelua ja mun mielestä tosi tyhmää. Kun on juhlat niin saadaan lahjoja/rahaa. Tilinumerot vaan näkyviin. Sillä siisti. "Vaatimattomuus kaunistaa" MY ASS! EIKÄ! Ihan perseestä se sananlasku. Tyypillistä suomalaista alemmuudentuntoa.

Vierailija
24/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi tilinumeroa, siinähän verottajakin pääsee jäljille liian helposti. VAIN käteislahjoitukset suoraan kouraan, mieluiten heti siinä jatkopaikan sisääntulossa niin ei kateelliset sukulaiset pääse skimmaamaan kirjekuoria lahjapöydältä.

Vierailija
25/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha voi olla paljon parempi ja usein ekologisempi lahja kuin krääsä.

Vierailija
26/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi tilinumeroa, siinähän verottajakin pääsee jäljille liian helposti.

Harva kai antaa lahjaksi yli 4000 euroa tai perheenä 8000...

Tilinumero on kätevä, mutta vähän tylsä. Tavallaan erittäin järkevä, koska sitten saa oikeasti sitä mitä haluaa ja tarvitsee. Itse en laittaisi, mutta ihailen niiden rohkeutta ja käytännöllistä asennetta, jotka numeron laittavat.

Vierailija
27/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tilinumero ei mielestäni ole asiallinen. Vieraille tulee tunne että pitää maksaa "pääsymaksu" häihin. Tässä tapauksessa myös juhlakalu on mieltänyt tilinumeron pääsymaksuksi (lahjoituksen tulisi kattaa vähintään ruokailukustannukset...)

Eikö häät pidetä häiden takia ja niiden kustannukset kuuluvat järjestäjille, ei vieraille?

Punainen lanka hukassa?

Vierailija
28/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tilinumero kutsussa. Mitä väliä onko tilinumero vai lahjalista? Ja miks pitää kantaa ihmisille krääsää jota ne ei tarvii?

Mielläkin tuli muutama 20e lahja tilille esim 6 henkisistä perheistä. Niiden ruokailu tuli maksamaan meille paljolti yli 100e. Mun mielestä toi on enenmmänkin mautonta...

Niin tähän viestiin viittasin edellisellä...

Vierailija
29/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap aika rajoittunut elämä. Mä keksin koska tahansa tuhat paljon törkeämpää ja sairaampaa asiaa maailmassa.

Mautonta tilinumeron mainitseminen on, muttei nyt sentään TÖRKEÄÄ ja sairasta! (Kas kun et lätkäissyt tuohon vielä viittä huutomerkkiä alleviivaamaan pöyristymistäsi)

Vierailija
30/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihana häämatka niillä tehtiin. Itsellämme ei olisi ollut varaa enää häämatkaan kun itse häät maksoi ihan kiitettävästi. Emmekä olleet yhdessä käyneet tallinnaa etelämpänä, joten se oli ainoa asia mitä me todella kovin haluttiin. Mä en näe siinä mitään pahaa. Mieluummin tilinumero kuin se et tulee mitä tahansa krääsää kuten ystävälläni jolla ei ollut lahjalistaa eikä tilinumeroa, ei siis mitään. Oli kippoa ja kuppia kymmenestä eri sarjasta, ei niin mitään järkeä.

Vierailija
31/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin rahat tililli kuin käteisenä kuoressa.

Vierailija
32/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjatilille tuli melkein 2000e. Tuolla summalla tehtiin ihan oikeasti häämatka ja jäi vähän käyttörahaakin. Lisäksi ystävät olivat laittaneet pienen säästöpossun juhliin, johon halukkaat saivat tiputtaa muutaman euron, jos eivät halunneet laittaa tilille. Minulla ei tuosta possusta ollut edes tietoa etukäteen.

Häämatka oli lisäksi varattu ennakkoon, joten oltaisiin menty, vaikka euroakaan ei olisi saatu.

Näiden lisäksi tuli vanhemmilta sukulaisilta "kippoa ja muuta", mutta ei onneksi ylenmäärin.

Vierailija
33/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas on törkeää se, että jos rahaa laitetaan pyynnöstä tilille, niin sitten sitä kytätään, että minkä verran kukakin on laittanut. Pitäisi hyväksyä se, että kaikki laittavat mitä pystyvät ja haluavat.

Vierailija
34/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpari kerää esim. matkarahaa, niin kannattaa kysyä tuleva matkakohde ja antaa lahjaksi kohdemaan valuuttaa (jos siis ei euromaa) ei tule käytettyä, jos ei oikeasti sinne reissuun lähde.

Elä herranen aika vaivaudu edes meneen sinne häihin, ei sua siellä kaivata.

Vierailija
35/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas on törkeää se, että jos rahaa laitetaan pyynnöstä tilille, niin sitten sitä kytätään, että minkä verran kukakin on laittanut. Pitäisi hyväksyä se, että kaikki laittavat mitä pystyvät ja haluavat.

Miehen suvussa häät, sovittiin, että kerätään porukkaan vanhemmat ja sisarukset perheineen ja laitetaan yhteinen summa. Ja tietty niin, että vanhemmat laittaa isomman summan ja me 'nuoret' vähemmän ;-) Mutta yhteensä summa on ihan komea ja vanhemmat mielellään jakaa kunnian siitä.

Vierailija
36/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilinumero on yksi mahdollisuus muiden joukossa. Rennoissa juhlissa ideana on, että tilaisuus on kaikille helppo. Koska ilman lahjaa ei voi mennä, niin miksei sitten suoraan antaa lahja rahana?

Vierailija
37/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tilinumero, tosin ei ihan siinä kutsussa vaan liitteessä, jossa oli ajo-ohjeeet ym lisätiedot. Olimme juuri ennen häitä ostaneet rempattavan omakotitalon ja laitoimme toiveen, että mahdollisten tavaralahjojen sijasta avustus remonttikassaan olisi mieluisempi. Monet vieraat kertoivat, että oli mukavaa antaa rahaa lahjaksi kun tiesi sen menevän johonkin hyödylliseen. Mummoni halusi antaa tavaraa ja hän kysyi toivetta. Minun ystäväni oli pienituloinen yh, joten hänelle sanoin etten todellakaan odota häneltä mitään rahasummaa ja kerroin edullisen lahjatoiveen, JOS haluaa jotain tuoda.

Minusta raha on helpoin lahja ja aina jos jollekin olen halunnut ostaa jotain tavaraa, olen saanut toiveen.

Vierailija
38/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerättiin kovalla touhulla rahaa pariskunnalle, jonka piti nimenomaan tehdä eräs vähän erikoisempi matka. Juurikin siksi kaikki laittoi rahaa, kun tiedossa oli kohde, ja se että se tosiaan on hieman tyyriimpi hinnaltaan.

Vielä ei ole 5 vuoden jälkeenkään matkaa tehty. Vaimo kertoi tossa joku aika sitten, että mies on sijoittanut nekin rahat pörssiosakkeisiin. Ei ihan menny niinku ajateltiin.

Vierailija
39/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sinun ajatteluasi! Ei mikään yleinen ongelma. Minua esim. ei kiinnosta, jos joku pyytää rahaa lahjaksi niin annan sen määrän jonka itse pidän hyvänä tai mihin minulla on varaa.

Lahjasummana 50 euroa on hyvä määrä. En antaisi kalliimman arvoista tavaraakaan!

Minusta se on ihan OK jos joku tahtoo laittaa rahaa lahjaksi ihan siinä missä toinen pyytää rahaa, itse en nosta rahaa automaatilta vaan kaikki rahaliikenne kulkee tilien ja korttien kautta. Tilille näpyttely on helppoa ja nopeaa, tykkään toki etsiä persoonallisen lahjankin, silitysraudat ei ole minun lahjoja.

Olen joihinkin häihin käynyt hakemassa rahaa kun eräs sukulainen ei kehdannut laittaa yksinään kun ajatteli että sitä summaa nauretaan. Minusta se kertoo tuon sukulaisen ongelmasta. Hän kuvittelee että lahjan saajat istuu arvostelemassa lahjojen antajia!

Miksi tavarana sama summa olisi OK?

Isompi virhemarginaali siinä on että hankkii tavaran vääränä. Ellei tiedä tarkkaan mitä toivotaan.

Ei tilinumero ole vaatimus. Ajatelkaa sitä vaikka niitä ihmisiä varten jotka ei hae rahaa käteisenä vaan antaa tilille. Vai pitäisikö minun pyytää tilinumero erikseen?

Kaikille kuitenkin tulee samanlainen kutsukortti niin ehkä pitää kutsujien tietää tahtooko kutsuttava lahjalistan, tilinumeron vai jätetäänkö kaikki tämä antamatta?

Minusta nuo listat ja toiveet ei ole vaatimuksia vaan ne palvelee eri ihmisiä. Jättäkää noteeraamatta!!!

Vierailija
40/90 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tilinumero ole häälahja. Voisin kustantaa osuuteni johonkin erityisen hyvään tarkoitukseen, mutta rahan anto on kevytmielistä.

On monta syytä miksi ei, verottaja tulee yhtenä mieleen. Kun tilinumero on annettu, mennään helposti verottoman lahjarajan yli. En usko monenkaan ilmoittavan verotuksessa.

Lahjakortin saa tilattua helposti. Miksi ei sellaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi