Mikä perkele siinä on ettei tajuta, hevosen ja ratsastajan lähellä ei kaahata!!!
Kommentit (111)
että tuollaista tapahtumaa ei järjestetä parkkipaikalla. Ja että hevosten kanssa muutenkin pysytään muualla kuin liikenteen seassa.
ja kaupungeissa esim Helsingissä poliisejakin liikkuu hevosen kanssa.
Se nyt vain on sellainen juttu, että auto jää hevoselle kakkoseksi mutta se ratsastaja häviää sille autolle. Kun autoilija ei ole noudattanut varovaisuutta, on hän syyllinen.
ap
En kyllä antaisi viisi vuotiaan ratsastaa ponilla tapahtumassa, missä poni liikkuu autojen seassa/läheisyydessä.
MInusta hevosilta saisi kieltää liikkumisen yleisillä teillä.
ja kaupungeissa esim Helsingissä poliisejakin liikkuu hevosen kanssa.
Se nyt vain on sellainen juttu, että auto jää hevoselle kakkoseksi mutta se ratsastaja häviää sille autolle. Kun autoilija ei ole noudattanut varovaisuutta, on hän syyllinen.
ap
Että mitenkä se auto jää hevoselle kakkoseksi? Ratsastaja jää kyllä joo, mutta miten se hevonen voittaa sen auton? Nopeudessa, vauhdissa, massassa, törmäyksessä, luotettavuudessa (autot ei pillastu ja heittele lapsia kyydistään hevosten takia)? Vai kenties käsittelymahdollisuuksissako se hevonen auton voittaa? Ps autossa on jarrut, onko säikähtäneessä hevosessa?
ne hepat siellä teki.
Tapahtuman järjestäjällä mopo karannut. Olisi täytynyt kunnolla aidata riittävän suuri tila hepoille sekä valita ei säikkyjä heppoja.
Järjestäjän ja heppojen omistajan vastuulla. On itsestään selvää, että parkkiksella on autoja
ratsastajan paikka ei ole autojen seassa. Tässä lähellä on talli, jonka omistajan mielestä kaikki tiet sopivat ratsastukseen. Myös meidän kotitiemme. Minua hänen hevosensa eivät kiinnosta, sitä tietä pääsee vain meidän talollemme, joten siellä ei pitäisi olla muuta liikennettä kuin meille tulevia. Kaasutan kunnolla, kun siltä tuntuu. Ratsastajan asia on hallita hevosensa, myös kotipihassani.
kiven silmäänsä/päähänsä ja loukkaantua.
Eikä mikään hevonen tai poni ole niin liikennevarma, etteikö säikkyisi päälle ryöppyävää kivisadetta. Vai pitäisikö muka olla?
Siinähän sitä oltaskin oltu, jos olis isäntämiehen mersukin naarmuuntunnu. Voi.
Poliisihepat voivat olla asia erikseen olettaen että ne on kunnolla koulutettu pärjäämään siellä vauhkoontumatta.
autoon eikö vain? Sama tapahtuu hevosen kanssa!
Tie ei ole kenenkään kotipihaa ja jos tie on teidän yksityistie, laita portti! Suomessa on muuten joka miehen oikeus voimassa....
ap
autoon eikö vain? Sama tapahtuu hevosen kanssa!
Tie ei ole kenenkään kotipihaa ja jos tie on teidän yksityistie, laita portti! Suomessa on muuten joka miehen oikeus voimassa....
ap
Kerrotko vielä että miten se hevonen siinä pärjää autolle? Luulenpa että harvassa hirvikolarissakaan se auto jää "kakkoseksi" sille hirvelle, vaikka olis kuinka rutussa niin kyllä on hirvikin! HÄ?
Suhtaudutteko samalla tavalla pyöräilijöihin ja jalankulkijoihin? 'Minä olen mahtava av-mamma peltilehmäni suojissa ja voin jyrätä kaikki autoani heikommat.' Loukkaantunut oli leikki-ikäinen lapsi. Haluatteko mammeliinit samanlaisella asenteella varustettuja autoilijoita lastenne koulutielle?
Suhtaudutteko samalla tavalla pyöräilijöihin ja jalankulkijoihin? 'Minä olen mahtava av-mamma peltilehmäni suojissa ja voin jyrätä kaikki autoani heikommat.' Loukkaantunut oli leikki-ikäinen lapsi. Haluatteko mammeliinit samanlaisella asenteella varustettuja autoilijoita lastenne koulutielle?
Jalankulkijat ja pyöräilijät on aika itsestäänselvä osa liikennettä. Hevoset/ponit/lehmät/muut kotieläimet parkkipaikoilla EI. Ei voi olettaa että kaikki autoilijat tietävät miten niiden läheisyydessä kuuluu toimia. Eläimen omistaja/ohjastaja/kuka onkaan siitä vastuussa + tilaisuuden järjestäjän pitäisi käsittää tämä asia.
Jalankulkijat ja pyöräilijät on aika itsestäänselvä osa liikennettä. Hevoset/ponit/lehmät/muut kotieläimet parkkipaikoilla EI. Ei voi olettaa että kaikki autoilijat tietävät miten niiden läheisyydessä kuuluu toimia. Eläimen omistaja/ohjastaja/kuka onkaan siitä vastuussa + tilaisuuden järjestäjän pitäisi käsittää tämä asia.
jos joku päristelee menemään niin että kivenmurikat lentelee? Luitko edes tota artikkelia???? Kuin taliaivo pitää ihmisen olla, jos ei TIEDÄ, ettei se nyt ihan asiallista ajoa ole???
jos joku päristelee menemään niin että kivenmurikat lentelee? Luitko edes tota artikkelia???? Kuin taliaivo pitää ihmisen olla, jos ei TIEDÄ, ettei se nyt ihan asiallista ajoa ole???
Joo ei se autoilijakaan oikein tehnyt, mutta ei kyllä ole tehnyt tilaisuuden järjestäjäkään! Tai se henkilö, kuka on sitä ponia siellä taluttanut. Ei myöskään se, joka päästi lapsensa sen ponin selkään PARKKIPAIKALLE, kovin fiksusti ajatellut.
Parkkipaikka on autoille, ei poneille. Autot pitää ääntä ja voi lennellä kiviä ja soraa ihan normaalistakin ajosta, erityisesti jos ei ole päällystetty tie. Ja tiedätkö mitä, eläin voi säikähtää kovia tai yllättäviä ääniä! Kuka vittu vie ison eläimen autojen lähettyville/sekaan, joka voi aiheuttaa pahaakin tuhoa vouhkoontuessaan. Ja vielä siten, että sillä on lapsi selässä! Ei ole paljon järki päätä pakottanut.
Jos olisi lähtenyt normaalisti liikkeelle, ilman sutimista ja kaasuttelua, tuota tuskin olisi tapahtunut.
Joillakin on pienoinen tarve esitellä "ajotaitojaan" hevosen/ponin lähettyvillä.
Tuollaisiin tilanteisiin ei viedä poneja, mitkä pelkäävät autoja. Vaan ovat niihin tottuneet. Siis normaaliin autolla liikkumiseen. Yleensä ne kuskataankin kopilla tilaisuuteen.
Aivan eriasia on sitten nämä, joiden oikea jalka ei pysy hallinnassa, vaan pitää "esitellä" autonsa tehoja yms. juuri hevosen/ponin kohdalla.
Eli tahallaan säikäyttävät-> autoilijan vika.
Ei varmaan vaadi paljoa, että lähtee liikkeelle normaalisti?
Joillakin kyllä vaatii, ei sen puoleen.
Sori vaan, en ole ikinä nähnyt hevosta 50 metriä lähempää tämän 38-vuotiaan elämäni aikana eikä minulla ole aavistustakaan, miten niiden lähettyvillä tulee käyttäytyä. Jos joku roudaa hevosen parkkialueelle, oletan että parkkialueella vallitsevat normaalit parkkialueen säännöt.
Joo ei se autoilijakaan oikein tehnyt, mutta ei kyllä ole tehnyt tilaisuuden järjestäjäkään! Tai se henkilö, kuka on sitä ponia siellä taluttanut. Ei myöskään se, joka päästi lapsensa sen ponin selkään PARKKIPAIKALLE, kovin fiksusti ajatellut.Parkkipaikka on autoille, ei poneille. Autot pitää ääntä ja voi lennellä kiviä ja soraa ihan normaalistakin ajosta, erityisesti jos ei ole päällystetty tie. Ja tiedätkö mitä, eläin voi säikähtää kovia tai yllättäviä ääniä! Kuka vittu vie ison eläimen autojen lähettyville/sekaan, joka voi aiheuttaa pahaakin tuhoa vouhkoontuessaan. Ja vielä siten, että sillä on lapsi selässä! Ei ole paljon järki päätä pakottanut.
Mutta normaalilla liikkeelle lähdöllä, ei lentele pikkukiviä kenenkään päälle.
Eli voit oikeasti kuvitella, mikä tuon on aiheuttanut.
Jos olisi lähtenyt normaalisti liikkeelle, ilman sutimista ja kaasuttelua, tuota tuskin olisi tapahtunut.
Joillakin on pienoinen tarve esitellä "ajotaitojaan" hevosen/ponin lähettyvillä.
Tuollaisiin tilanteisiin ei viedä poneja, mitkä pelkäävät autoja. Vaan ovat niihin tottuneet. Siis normaaliin autolla liikkumiseen. Yleensä ne kuskataankin kopilla tilaisuuteen.
Aivan eriasia on sitten nämä, joiden oikea jalka ei pysy hallinnassa, vaan pitää "esitellä" autonsa tehoja yms. juuri hevosen/ponin kohdalla.
Eli tahallaan säikäyttävät-> autoilijan vika.
Ei varmaan vaadi paljoa, että lähtee liikkeelle normaalisti?Joillakin kyllä vaatii, ei sen puoleen.
Yksinkö se autoilija oli siinä tilanteessa? Onko parkkipaikka sun mielestä hyvä paikka antaa pikkulasten ratsastaa ponilla? Vastaavaa vahinkoa ei olisi voinut mielestäsi sattua siten, että autoilija olisi lähtenyt liikkeelle normaalisti. (Olettaen että näin ei tapahtunut, vaikkakin artikkelissa kirjoitetaan aika provosoivasti ja luultavasti iltalehden tapaan hyvin kärjistetysti ja liioitellusti.)
Saavat valtakiksejä tms aiheesta