Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muokkaan "kelakirjeen" isyyspakkaukseen

Vierailija
28.02.2012 |

Rakkaat ystävät.

Kertokaa nyt ihan askel askeleelta/käytännössä miten muokkaan aidon näköisen kelakirjeen isyyspakkaukseen?

Ilmeisesti äitiyspakkauksen kirje skannataan, mutta miten ja millä ohjelmalla saatte ne tiedot kirjeessä muokattua?

Jos jollain olis antaa se äitiyskirje valmiiks skannattuna olis nääääääin onnellinen. Oma tulee vasta joskus...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä? Mä en tajunnu mitään tosta.

Vierailija
2/23 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kirjettä ees tule. Kerro vaan reilusti miehelle että oot nyt paksuna, ei siinä huumorilaatikot sikareineen, viskeineen ja kumeineen enää auta.

Vierailija
4/23 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje eli päätös äitiysavustuksesta tulee ennen äitiyspakkauksen saapumista kotiin tai vaihtoehtoisesti sen avustuksen voi ottaa rahana.

Tuleva isä tietää kyllä lapsesta, kun ihan yhdessä ollaan lasta oltu tekemässäkin. Kiitos vain vinkistä.

Jos joku nyt vain neuvoisi miten saan muokattua sitä skannattua kelakirjettä myönnetystä äitiysavustuksesta, kun täällä ei osa edes tiedä mikä koko avustus on.

Ap

Vierailija
5/23 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kuvankäsittelyssä muokkaa?

en nyt ihan ymmärrä, mitä olet tekämässä, mutta siis haluat antaa ennen isyyspakkausta miehelle "kelasta" tulleen kirjeen? näinkö? mitä "kela-juttuja" siinä pitää sitten olla? Logo? oikea kirjaisintyyli?

Vierailija
6/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö tarvetta tälle ? Multa löytyis valmis pohja yms :)

Vierailija
7/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Haluan saada mieheni uskomaan, että postista tullut kirje on aito kirje kelalta, jossa hänelle on myönnetty "isyysavustus" isyyspakkauksen muodossa. Aivan samanlainen virallinen kirje joka siis tulee äitiysavustuksenkin hakemisen jälkeen.

Isyyspakkauksen kokoan itse ja annan sen sitten kirjeen "saapumisen jälkeen"

Ongelma on vaan se, että miten saan esim. kirjeessä olevan nimen ja selvityksen avustuksesta muutettua miehelleni sopivaksi.

Skannata osaan, mutta eihän normaalia pdf-muotoa saa muokattua... eli miten sen saa toimimaan niin, että fontit ja näin pysyy samana? Voiko sen tallentaa sellaiseen muotoon suoraan, että vaikka wordilla aukaistessa on teksti normaalisti muokattavissa?

Ap

ja sitten kuvankäsittelyssä muokkaa?

en nyt ihan ymmärrä, mitä olet tekämässä, mutta siis haluat antaa ennen isyyspakkausta miehelle "kelasta" tulleen kirjeen? näinkö? mitä "kela-juttuja" siinä pitää sitten olla? Logo? oikea kirjaisintyyli?

Vierailija
8/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa lapsellisuutta.

Vierailija
9/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannata osaan, mutta eihän normaalia pdf-muotoa saa muokattua... eli miten sen saa toimimaan niin, että fontit ja näin pysyy samana? Voiko sen tallentaa sellaiseen muotoon suoraan, että vaikka wordilla aukaistessa on teksti normaalisti muokattavissa?

Ap

Adobe Acrobatilla pdf-tiedostojen muuttelu onnistuu. Siis ei se maksuton Acrobat-reader vaan Acrobat.

Itse tekisin varmaan Photoshopissa muokkauksen, se olisi helpointa.

Softista on saatavina maksuttomat 30 päivän trialit Adoben sivuilta.

PS: Ehkä kuitenkin kannattaisi kysyä jotain kuvankäsittelytaitoista serkuntyttöä tai -poikaa vääntämään tuo valmiiksi pikkurahaa vastaan. Kuvankäsittelyn ja -käsittelyohjelmien opettelu voi olla työlästä tuota tarvetta varten.

Mikähän muuten Kela-kirjeiden fontti on, tietääkö kukaaan?

Vierailija
10/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sano! On se muuten vaikeaa olla minä: siis näin tyhmä.

Ap

Voi kyynel

Vierailija
11/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin taitaa olla vähän huono päivä, kun oikein raivostut siitä ettei toinen osaa tehdä tietokoneella jotain asiaa. :D

Olet tainnut itse syntyä läppäri p*rseessä?

Rakkain pahoitteluin,

Ap

Vierailija
12/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin taitaa olla vähän huono päivä, kun oikein raivostut siitä ettei toinen osaa tehdä tietokoneella jotain asiaa. :D

Olet tainnut itse syntyä läppäri p*rseessä?

Rakkain pahoitteluin,

Ap

Vierailija
13/23 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappaa googlesta kelan logoa ja tee ite sitä kirjettä samantyyliseks? Tuskin se mies nyt NIIN perehtyny voi olla kelan fontteihin että erottaa.

Vierailija
14/23 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyis pohja joltain?

Vierailija
15/23 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, naiset, jäitä hattuun.

http://www.kela.fi/documents/10180/12149/logosivu2.pdf

Fontti: Meta Bold Roman

Olkaa hyvä.

T: Mies

Vierailija
16/23 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että miehesi tietää miltä Kelan kirjeet näyttävät? Ihan normi asiakirjapohja ja logo kulmaan riittää.

Vierailija
17/23 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jeesus tää on pöljintä, mitä olen aikoihin lukenut. Ap, ikäsi oli...?

Vierailija
18/23 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee kirjettä itseltäsi, että sinä rakas puoliso annat miehelle pakkauksen, mikä pointti on siinä, että mies luulee sen tulleen kelasta :O

En nyt ihan tajua

Vierailija
19/23 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on se tapa, jossa nainen tekee miehellensä itse isyyspakkauksen. Miten te nyt saatte tästä jonkun ongelman.

Vierailija
20/23 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvankäsittely ei ole hanskassa, niin muuta pdf kuvaksi (http://pdf2jpg.net/), lätkäise se Wordiin ja teet tekstit uusiksi tekstiboksien avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi