Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä perkele siinä on ettei tajuta, hevosen ja ratsastajan lähellä ei kaahata!!!

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://maps.google.fi/maps?ix=seb&q=Kaltevantie+260&um=1&ie=UTF-8&hq=&h…

millaisesta paikasta oli kyse. Missähän sitä poniratsastusta voi järjestää, jos ei keskellä peltoa sijaitsevan maalaistalon pihassa? Tässä ei nyt siis todellakaan ollut kyse minkään prisman pysäköintialueesta. Kuvottavaa puolustella aikuisen ihmisen holtitonta käytöstä, joka vaaransi pienen lapsen turvallisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajanut soratiellä viimeksi yli kymmenen vuotta sitten, enkä todellakaan välttämättä hanskaisi "normaalia" soratiellä sutimatta lähtemistä - en yhtään ihmettelisi, vaikka pikkukiviä lentelisi jos tästä yht'äkkiä soralta lähtisin liikenteeseen.

Se, että sinä ajelet sorateillä päivittäin ei katsos tarkoita sitä, että me muutkin tekisimme niin...

Vierailija
104/111 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laatisin lain, joka kieltää hevosten ja ponien liikkumisen julkisilla tieosuuksilla.

Vierailija
105/111 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma hevoseni on lähes pomminvarma liikenteessä, autot eivät sitä hetkauta. Mutta esimerkiksi tien viereltä lentoon lehahtava muovipussi saattaisi hyvinkin saada sen hypähtämään metrin sivuun."

Jos "pomminvarma" hevonenkin säikähtää muovipussia, niin onko siinä minkäänlaista järkeä tai vastuuntuntoa ihmisellä, joka päästää sen hevosen liikenteen sekaan?

Vierailija
106/111 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla on tapana hidastaa ja väistää aina kun katson sen tarpeelliseksi. Jalankulkijaa, pyöräilijää, koiranulkoiluttajaa, ratsukkoa, mopoa, lapsia, pyöräileviä lapsia, lastenvaunuja työntävää äitiä, hevosta, peuraa, hirveä jne. Mielestäni kaikki, jotka eivät toimi tilanteen mukaan, ennakoi jaota muita tiellä (tai tien vieressä) liikkujia huomioon ovat idiootteja ja itsekeskeisiä typeryksiä. Onnettomuustilanteessa autoilija on lähes poikkeuksetta syyllinen, eikä siinä auta sanoa että mielestäni vain minulla on oikeus liikkua yleisillä teillä, muut pysyköön poissa tieltäni.

Vierailija
107/111 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratsastajan paikka ei ole autojen seassa. Tässä lähellä on talli, jonka omistajan mielestä kaikki tiet sopivat ratsastukseen. Myös meidän kotitiemme. Minua hänen hevosensa eivät kiinnosta, sitä tietä pääsee vain meidän talollemme, joten siellä ei pitäisi olla muuta liikennettä kuin meille tulevia. Kaasutan kunnolla, kun siltä tuntuu. Ratsastajan asia on hallita hevosensa, myös kotipihassani.

Se hevonen tulee tuulilasista sisään ihan samoin kuin hirvikin, ja kyllä siinä autoilija voi jäädä kakkoseksi, kun pään päällä on 500kg lihaa, jos sitä päätä enää on...

Vierailija
108/111 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on aika yksiselitteinen tässä kohtaa. Valitkaa sellaiset kansanedustajat, jotka muuttavat lakia, jos haluatte muutosta.

Vierailija
109/111 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie ei ole kenenkään kotipihaa ja jos tie on teidän yksityistie, laita portti! Suomessa on muuten joka miehen oikeus voimassa....

ap

Jokamiehen oikeudella ei mennä toisten pihapiiriin.

Vierailija
110/111 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoon eikö vain? Sama tapahtuu hevosen kanssa! Tie ei ole kenenkään kotipihaa ja jos tie on teidän yksityistie, laita portti! Suomessa on muuten joka miehen oikeus voimassa.... ap

eikä niihin tarvitse laittaa porttia siltä varalta, että joku haluaa tietä jokamiehenä käyttää. Mutta sen ratsastavan jokamiehen on ymmärretäävä, että yhdelle ainoalle talolle vievällä yksityistiellä ei oleteta olevan muuta kuin asukkaiden omaa liikennettä. Jos siellä joku revittelee autolla ja pelästyttää ratsastajan, katsotaankin lakipykälää, jonka mukaan ratsastajan on pidettävä hevonen hallinnassaan. Yksityiseen pihaan ei ratsastajalla ole asiaa.

Vierailija
111/111 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä näen hevosia jossain tienposkessa köpöttämässä niin en mä niitä sen kummemmin varo. Tottakai samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin tienlaidassa kulkevaa, koukkaan enemmän vastaantulevien kaistalle mutten mä ole edes ajatellut että mun pitäis hiljentää tai varoa etten säikytä sitä hevosta. Tottahelvetissä se ratsastaja osaa hevosensa hallita ja ei tule sinne tielle sen kanssa jos ei osaa. Eihän se ratsastajakaan saa aiheuttaa vaaraa siellä liikenteessä tuomalla sinne eläintä joka ei kestä sitä normaalin liikenteen melua ja vauhtia?

sen tunteita! Jos auto ajaa kovaa hevosen ohi, se voi pelästyä, yllättävääkö? Ei minusta!

Monenko pikku lapsi on juossut tielle aiheuttaen vaaratilanteen? Eikö äidin kuulu hallita lasta?

Jos hirvi on tienlaidassa mitä teette; painatte kaasua? Järjen käyttö on sallittua!