Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSYKÄÄ LENTOEMÄNNÄLTÄ!

Vierailija
09.04.2012 |

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI SINÄ LENTOEMÄNTÄ HUUDAT? Johtuuko se siitä, että siellä koneessa on pakko puhua kovaa, kun se taustahumina on niin kova?

Vierailija
2/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on vaarallisin tilanne, missä olet ammattisi puolesta ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu olevan monen pikkutytön toiveammatti, mutta usein kuulee puhuttavan myös tarjoilijoista...

Vierailija
4/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina niin voimakas/paksu meikki?

Vierailija
5/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei ole kysyttävää.

Ihan sama jos olisit junan konnari, ei olisi silloinkaan kysyttävää.

Vierailija
6/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa tai ulkomaan hotellissa.

Vierailija
7/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lentoemäntien ja lentäjien sutinat? Minkälaiset nukkumatilat kaukomatkojen lentokoneissa on henkilökunnalle ja miten lepo on järjestetty?

Vierailija
8/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö maksu suoriteta ennen koneennousua?

Vierailija
9/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin lentämisen 2005, lapsien teon ja opiskeluiden jälkeen. Tosin jaksoin vain 4 vuotta sitä elämää.

Vaarallisin tilanne 2007, pakkolasku.

En itse meikkaa, ja saanut siitä huomautuksiakin.

En ole nainnut koneessa, enkä nai.

Vierailija
10/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme siellä turvallisuuden takia.

Ei ap, se toinen emo

En ole nainnut stopeilla tai muuallakaan kapteenia.

Riippuu ihmisistä, kuinka yleistä suhteet, niissäkin ne kemiat kohtaa.

Vierailija
11/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta ei tainnut tulla kovin paljon vastauksia, joten minäkin voin vastata noihin kysymyksiin :) Olen siis myös lentoemo.

Olen ollut lentoemona kolme vuotta, ja mitään kovin vaarallista ei ole tapahtunut. Pari kertaa on tullut jotain teknisiä vikoja, jolloin ollaan saatettu palata lähtökentälle, mutta ei niissäkään varsinaista vaaraa ole ollut.

Ja mä ainakin katsoin eilen Pan Amia! Mun mielestä oli tosi hyvä, tietekin kaukana lentoemojen oikeasta työstä, mutta hyvä oli joo :)

Laittakaa vaan lisää kysymyksiä, mä voin vastailla ap:n kanssa.

Vierailija
12/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä lennoilla nukkuminen jaetaan kahteen vuoroon, n.1-2.5h per nenä.

Jokaisella oma verhollinen punkka, kuin laivan hytissä. Osa nukkuu, osa lukee lehtiä.

Vierailija
13/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa? Hajoavatko usein? Vastaa pliis.

Vierailija
14/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 h lennon jälkeen vaaditte shoppailupäivän. Työnne ei edes ole työtä, ette tee käytännössä mitään

Vierailija
15/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattuu lentäminen, erityisesti laskeutuminen ihan järkyttävän paljon korviin. Ilmeisesti rakenne sellainen. Viimeksi kun lensin, puhkesi tärykalvo toiselta puolelta.

Kysymykseni kuuluu, millä kaikilla konsteilla / lääkkeillä voisin helpottaa lentämistäni, kun sitä välillä on pakko harrastaa.

Vierailija
16/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kun menee konkurssiin ja menetätte työnne. Mikään muu yhtiöhän ei huoli suomalaisia lentoemoja, eli kortisto kutsuu.

Vierailija
17/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaat voi ottaa hyvin ruumaan, kannattaa pakata hyvin, niin ei hajoa!

Meikkaamisesta, niin ise meikkaan ainakin aika kevyesti, koska jos lento kestää 7 h, niin siinä voi ripsarit varista yms. niin ei sitten ole enään niin kauniin näköistä.

Lentoemon ja kapteenin suhteen on aika harvinaisia, toki niitäkin on.

Kuitenkin joka lennolla on eri crew, niin ei siinä paljon ehdi tutustua.

Monet luulee, että me lennetään koko ajan saman tiimin kans, mutta on tosi harvinaista, jos kerran vuodessa sattuu sama crew!

Vierailija
18/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvat menee lukkoon, niin kannattaa syödä purkkaa. Itsellä ainakin auttaa. Samoin tikkarin imeskely.

Mä en lennä Finnairilla, joten hyvin kyllä töitä riittää ;)

Ja kyllä me lentoemot tehdään muutakin kun kaadellaan kahvia.

Monet lennot on vaan kääntymisiä, eli ei meillä ole aina päivää aikaa shoppailla.

Esim kaks päivää sitten lensin Lontooseen, tankkasimme koneen, ja takaisin Suomeen. Lontoossa oltiin yht. 2 h

Vierailija
19/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 2009 Finnair potki useat meistä ulos. Onneksi itsellä akateeminen tutkinto (kuten monella muullakin), joten kortistoon en joutunut.

Rattaat saa ottaa mukaan. Pienet rattaat jopa lentokoneen ovelle saakka, isommat voidaan lähtöselvityksessä "pussittaa" ja saatte ne heti ensimmäiseksi hihnalta.

Joku kyseli korvista. Itse joskus lomalle lähtiessä käyttänyt esim.nenäsuihketta, että pitää röörit auki (jos flunssaa). Poikani juo aina laskussa vettä, jotta korvanpaineissa ei tule isoja hyppyjä.

Vierailija
20/136 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadi shoppailupvää.

Jos lento esim.Lontooseen ja takas, pvän pituus n.10h ja seuraavana päivänä ihan normi työpäivä.

Jos taas olemme ylittänee monta aikavyöhykettä, useimmat nukkuvat sen 20-24h, jonka olemme kohteessa ennen kotiinpaluuta.

T.2009 Finskiltä potkittu emo

p.s. kesäksi sinne olisi ollut mahdollisuus palata, mutta ei tee mieli. Koneessa ihmiset tekee samaa työtä kahdella eri palkalla ja kaikki sonta, mitä on tullut ilmi, niin ei kiitos.

Onneksi olen tajunnut opiskella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi