Kamalinta mitä olet joutunut kylässä syömään?
Kommentit (158)
Viimeksi menu oli seuraavanlainen:
- alkupalaksi paahtoleipää, jonka päällä katkarapumössöä
- pääruoaksi karitsan kyljysriviä sekä salaattia, jossa mm. kauhea määrä vuohenjuustoa sekä aurinkokuivattua tomaattia sekä lisäksi jotain valkosipulista jugurttitahnaa
- jälkkäriksi sitruunan makuista juustokakkuaKoko ajan olisi pitänyt vielä maistella viinejä. Ei ole meidän juttu.
Tykkään perusruoasta en tuollaisesta kikkailusta.
Kuulostaa aika perusruoalta. Vai saako teillä syödä vain lihapullia ja makaroonilaatikkoa?
Kuulisin oikein mielelläni, mitä se toivottu perusruoka sitten olisi?
Ja mä en ole mikään ruokasnobi ja pidän jonkun aikaisemman kirjoittajan tapaan aika juntteina näitä "nousukkaita" jotka syömillään ruoka-aineilla yrittävät pönkittää omaa kuviteltua paremmuuttaan.
Silti mä en näe mikä noissa ruokalajeissa oli kikkailua. Mahdollisimman mauton makaronilaatikko tai nakit ja muusiko olisi hyvä?
Ja vaikka ei tapettaisikaan ensin, tainnuttaminen pitää tehdä kunnolla.
joku voi ajatella, että kaikki veri tulee silloin pois ruhosta, kun eläimen kurkku viilletään auki. Sydän hoitaa siis pumppaamisen. Mutta tähän tarvitaan erityinen veitsi. Ja ammattitaitoinen henkilö. Lihaa kutsutaan kosher-lihaksi. Tehdään naudalle, ei sialle.
Paistettua kanaa, lihakeittoa, lihaperunasoselaatikkoa, lasagnea, lihamureketta jne. Kaiki tykkäävät.
Jälkkäriksi vaikka kermakakkua, pannaria tai pullaa.
Ei tarvitse tarjoilla mitään ihmeellisyyksiä ollakseen hieno. Ihmiset kun ei yleensä tykkää kalasta, äyriäisistä tai juustosta.
"Väkisin tungettiin näitä herkkuja, en pysty syömään, koska syön vain ranskanleipää karjalanpaistia. Eikä piimääkään saanut, yhyy-yy-yy".
:)
Viimeksi menu oli seuraavanlainen:
- alkupalaksi paahtoleipää, jonka päällä katkarapumössöä
- pääruoaksi karitsan kyljysriviä sekä salaattia, jossa mm. kauhea määrä vuohenjuustoa sekä aurinkokuivattua tomaattia sekä lisäksi jotain valkosipulista jugurttitahnaa
- jälkkäriksi sitruunan makuista juustokakkuaKoko ajan olisi pitänyt vielä maistella viinejä. Ei ole meidän juttu.
Tykkään perusruoasta en tuollaisesta kikkailusta.
Kuulostaa aika perusruoalta. Vai saako teillä syödä vain lihapullia ja makaroonilaatikkoa?
Paistettua kanaa, lihakeittoa, lihaperunasoselaatikkoa, lasagnea, lihamureketta jne. Kaiki tykkäävät.
Ei tarvitse tarjoilla mitään ihmeellisyyksiä ollakseen hieno. Ihmiset kun ei yleensä tykkää kalasta, äyriäisistä tai juustosta.
Ai ihmiset ei yleensä tykkää kalasta, äyriäisistä tai juustosta? :D Ootko provo? Eihän noi nyt edes ole mitään erikoista herranjumala, kalakin ihan perusruokaa...
Mä kyllä tykkään että ruoassa on makua. Joku lihaperunasoselaatikkokin on tosi yök ihan vaan siksi että se on sellaista mautonta mössöä, ainakin kaikki mitä mä olen syönyt. Jotkut sitten vissiin oikeasti kammoksuvat kaikkea missä on vähänkin enemmän makua. Mä taas ainakin kaipaan tiettyä "voimakkuutta" ruoalta. Kyllä mä noita yllämainittujakin voisin syödä, mutta ei ne mitään herkkua ole. Sellaista perusankeaa ja mautonta arkiruokaa, jota en kyllä vieraille tekisi.
Mikä esim. lasagnesta tekee sitten perusruokaa? Sekö että se on ollut "markkinoilla" jo pidempään joten estyneemmätkin ovat ehtineet tottua siihen?
Mä tunnen vain yhden joka ei tykkää mainitsemistasi särpimistä ja se onkin sellainen joka ei söisi mitään. Olen keittänyt sille aina spagettia kun se edes menee alas.
En minäkään näe kikkailua jossain lampaassa tai vuohenjuustossa, saati sitten tuiki tavallisissa kalaruoissa. Ja juustokakku? Ihan joka ravintolan jälkiruokalistalla.
Olin juuri ottamassa palan herkullisen näköistä piirakkaa, kun sain kuulla että se oli keuhkopiirakkaa. Hyi hitto, oksettaa vieläkin...
Vaikka hanhenmaksaa en kotiin sen epäeettisyyden vuoksi osta (tosin broilerinnassuttajien on aika tekopyhää tästäkään aiheesta kitistä...).
Pahimpia itselleni ovat olleet mm. etanat, raaka liha (veriset pihvit tai suoranaiset tartarpihvit), eräs eteläranskalainen perinneruoka, joka muistuttaa suurta satakuntalaisen klimppisopan klimppiä, hummeri (vihaan äyriäisiä, noita merten hyönteisiä), vasikanpää. Kaikenlaisia pateita on myös tullut maisteltua, mutta ne ovat yleensä ihan ok, kunhan ei turhaan kysele mitä osia ja mistä eläimestä ne sisältävät.
t: nimim. appivanhempani ovat ranskalaisia
ja oletin, että sisällä oli jotakin makeaa.. kun puraisin siellä olikin sieniä, mauttomia limaisia paloja (muuten pidän kyllä sienistä) hyi elämä, kun meinasi oksennus lentää.. ehkä se vain johtui siitä, kun odotin jotakin aivan muuta :D
TOien oli täytekakku, jonka päälle oli sivelty hyvin ohut kerros kermaa niin, että tumma kakun paistopinta näkyi lähes kauttaaltaan. Kakun sisällä oli täytteena omenahilloa, itsethtyä. Yleensä omenahillo on nam! Mutta t'mä hillo oli päässyt kellarissa homehtumaan, niin koko kakku maistui hyvinkin paljon homeelle.
TOinen kakku siellä oli kuivakakku, joka oli pilkullinen. Yksi lapsi kysyi, mitä ne pilkut on. Emäntä vastasi: - Koristeita!
Siis oikeasti homepilkkuja en olivat. Oli vaan hyvin erikoisesti homehtunut kauttaaltaan pilkulliseksi.
on valmistaa painekattilalla ruokia, kun luistakin tulee syömäkelpoisia. Ja totta hemmetissä piti oksennus kurkussa yrittää syödä kanaa luineen päivineen! Siis luut oli sellaista rouhevan rouskuvaista ja isäntä istui rinta rottingilla ja katsoi, että kaikki mahtavan hyvä tuli syötyä.
Toiseksi pahin on ollut täysin maustamaton makaronilaatikko (todellakin 0% suolaa, 0% mitään maustetta tai makua).
Tuli mieleen, että onko ehkä ruokaan suhtautuminen lähtökohtaisesti jotenkin erilaista näillä, jotka sietävät vain mahdollisimman tavallisia ruokia ja näillä, jotka tykkäävät nautiskella vähän voimakkaammankin makuisilla ruoilla?
Onko perusruokaa syövien asenne ruokaan enemmän sellainen, että ruoka on "pöperöä", välttämätön paha jota täytyy mättää pysyäkseen hengissöä? Tämän vuoksi sitten velvollisuus halutaan hoitaa pois alta mahdollisimman hajuttomasti ja mauttomasti.
Kun taas "erikoisemmista" ruoista nauttiville ruoka voi olla jopa jonkinasteinen harrastus tai ainakin nautinnon ja elämysten lähde.
149
ja oletin, että sisällä oli jotakin makeaa.. kun puraisin siellä olikin sieniä, mauttomia limaisia paloja (muuten pidän kyllä sienistä) hyi elämä, kun meinasi oksennus lentää.. ehkä se vain johtui siitä, kun odotin jotakin aivan muuta :D
paitsi että sisus oli sinihomejuustoa.
tarinaahan riittäisi exanopin ruuanlaitto taidoista,mutta antaas olla..
TOien oli täytekakku, jonka päälle oli sivelty hyvin ohut kerros kermaa niin, että tumma kakun paistopinta näkyi lähes kauttaaltaan. Kakun sisällä oli täytteena omenahilloa, itsethtyä. Yleensä omenahillo on nam! Mutta t'mä hillo oli päässyt kellarissa homehtumaan, niin koko kakku maistui hyvinkin paljon homeelle.
TOinen kakku siellä oli kuivakakku, joka oli pilkullinen. Yksi lapsi kysyi, mitä ne pilkut on. Emäntä vastasi: - Koristeita!
Siis oikeasti homepilkkuja en olivat. Oli vaan hyvin erikoisesti homehtunut kauttaaltaan pilkulliseksi.
vai mielenterveyspotilas?
jo ennenkuin oli tosi vanha.
Meilenterveys oli kunnossa. Oli elänyt sodat ja kasvattanut ison perheen, tottunut elämään niukkaakin niukemmin.
VAikkei tarvetta olisikaan ollut.
Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk. Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?
Yhtenä juhannuksena vietiin mökille ihana sisäfile ja ajateltiin, etä nyt hyvät pihvit...
Noh, äitihän käski siskon miehen hoitamaan grillauksen kun x on niiiiin hyvä siinä ts.polttaa ja kuivattaa lihat äidin mieleen..Juu ja kanan kanssa pitää olla erityisen varovainen, se on syömäkelpoinen vasta kun se on tasaisen musta,,
Kerran pisti jännittämään kun äitikin sanoi grilliltä tullessaan, että taisi päästä vähän palamaan..Syrämestä otti kun pöytään iskettiin hiillostetut ja kuivat piffit..
Olen koittanut varovaisesti sanoa, että otetaan ne meitin pihvit pois aikasemmin, mutta ei...se olisi liian hankalaa..
Appivanhempien luona vappulounaalla alkuruokana. En syö kalaa, äyriäisiä enkä nilviäisiä ja salaatissa oli ainakin kahta ensin mainittua ja lisäksi valkosipulia, josta en myöskään pidä. Ruokajuomana oli roseviiniä ja tuohon aikaan oli juuri ja juuri oppinut juomaan ruuan kanssa maidon sijaan vettä. Viinit olivat yök ilman ruokaakin. Söin annokseni hi-taas-ti ja suljin silmäni aina kun piti nielaista simpukka. Kun olin vaivoin saanut kauhottua kuppini tyhjäksi, oli anoppi ison kulhon kanssa vieressä tyrkyttämässä lisää!
Jouluna oli samaa lajia tarjolla, mutta silloin jo osasin kieltäytyä.
jossa parsakaali oli jäässä.
Päivän pöydällä seisonut kanasalaatti jäi syömättä.
Kerran jouduin keräämään rohkeutta, kun pöydässä oli 2 kg raaka jauheliha (tartar) möykky. Aikaisemmin olin syönyt ei niin hyvää tartarphiviä. Mutta tämä oli oikeasti hyvää!