Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalinta mitä olet joutunut kylässä syömään?

Vierailija
07.04.2012 |

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk!

Vierailija
142/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk. Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?

Yhtenä juhannuksena vietiin mökille ihana sisäfile ja ajateltiin, etä nyt hyvät pihvit...

Noh, äitihän käski siskon miehen hoitamaan grillauksen kun x on niiiiin hyvä siinä ts.polttaa ja kuivattaa lihat äidin mieleen..

Juu ja kanan kanssa pitää olla erityisen varovainen, se on syömäkelpoinen vasta kun se on tasaisen musta,,

Kerran pisti jännittämään kun äitikin sanoi grilliltä tullessaan, että taisi päästä vähän palamaan..

Syrämestä otti kun pöytään iskettiin hiillostetut ja kuivat piffit..

Olen koittanut varovaisesti sanoa, että otetaan ne meitin pihvit pois aikasemmin, mutta ei...se olisi liian hankalaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kotona tarjottiin talkkunapuuroa. Meinasin oksentaa joka lusikallisella. Vain hitaasti pureskelemalla sain pidettyä yökkäykset poissa. En ole sen jälkeen suostunut sitä heillä syömään edes kohteliaisuussyistä.

Valittavasti karheaa talkkunajauhoa ei Kainuun ulkopuolella saa monestakaan kaupasta (ohuesta hämäläisestä jauhosta ei tulee puuroa).

Jostain syystä muu perhe inhoaa ko. ruokaa. Keittelen sitten pieniä annoksia itselleni silloin kun satun jauhoa saamaan.

Vierailija
144/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk.

Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?

jotkut eivät ikinä väsy tähän asiaan. Miten ihmeessä se on keneltäkään pois, että tykkää well donesta? Joka käänteessä pitää muistaa haukkua jokainen well donen tilaaja juntiksi ja listata kaikki asiat, miten pahasti well done pilaa lihan ja kaikkea mahdollista. Itse haluan että pihvi maistuu muullekin kuin verelle ja suolalle, eikä jokainen haukku ole sitkeää jännekasan pureskelua. Ei se well done tarkoita ihan sitä että karrelle ja kivikovaksi paistetaan..

Juntti on enemmänkin se nousukas, joka joka käänteessä koittaa olla muiden yläpuolella opittuaan jotain "sivistyneeksi" kutsuttua.

Vierailija
145/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjata tuo täällä viljelty medium=verinen liha -myytti. Kuka tykkää mediumista ja kuka welldonesta, se on ihan yksi lysti minulle (Itse noin parikymppisenä halusin aina welldonen, nyt en voi sietää sitä, koska MINUN suussani se maistuu 'pilatulta'.. tilaan siis aina mediumina. Pakko kyllä lisätä, että jos minulle kyläpaikassa tarjotaan kypsä pihvi, syön sen muitta mukinoitta kuitenkin. :) ).

Mediumina pöytään tuleva pihvi EI OLE VERINEN. Eläimestä lasketaan kyllä veret pois kun se teurastetaan. Se punertava neste joka sieltä tihkuu, on lihasnestettä, ja sen kuuluukin olla siellä lihan sisällä.

Nimenomaan, jos pihvin pintoja ei paisteta kunnolla kiinni aluksi, nesteet karkaavat, ja pihvistä tulee aivan kuiva. Tällainen pihvi on jo syömäkelvoton, oli se sitten medium tai welldone.

En kiellä, etteikö oikein tehtynä welldonekin voisi olla hyvä (ei ole välttämättä kuiva), minun makuuni se medium vain maistuu paremmalta. Eli makunsa kullakin.

Mutta tosiaan, se medium ei ole mikään veripihvi, eikä myöskään täysin raaka.

Vierailija
146/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista mieleenpainuvin oli tuttavaperheen luona saatu ateria. Kyseessä oli siis jauhelihakastike, jossa oli pelkkää vettä, isoja jauhelihaklimppejä ja suolaa. Taisi siellä jotain rasvaakin olla. Harvemmin kylässä nirso olen, mutta silloin jäi kyllä syömättä.

Vierailija
147/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain ravintolassa pihvin, joka ei ollut toiselta puolelta koskenut pannuun ollenkaan. Pihvissä oli paistopinta vain toisella puolella. Koska olin asiakkaiden kanssa neuvottelulounaalla, enkä halunnut pilata tunnelmaa valittamalla ruuastani, närpin siitä pieniä palasia.

Vierailija
148/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänis, kuminaleipä, sushi, simpukat, sardiinipizza, vuohenjuusto, etanat, veriset pihvit ja tartar, hummeri, graavilohi... Näähän on kaikki suurta herkkua!

Hanhenmaksaa en enää syö epäeettisyyden vuoksi ja mykykeitto ei rehellisesti sanottuna kuulosta houkuttelevalta, vaikka mustamakkarasta tykkäänkin.

Vai että on junttia, jos ei pidä jostain ruoasta? :D

Tiedoksesi, on myös paljon ranskalaisia, jotka eivät pidä esim. tartarista tai etanoista. Ranskalaisten ero suomalaisiin on, että he sanovat suoraan, jos eivät jostain pidä. Junttia on syödä ruokaa josta ei pidä, ihan siinä pelossa, ettei vaan vaikuttaisi jotenkin juntilta jonkun silmissä...

Syötkö sä muuten broileria? Jos syöt, niin en paljon sinuna hanhenmaksasta inisisi.

T: se, jolla on ranskalaiset appivanhemmat (en muista enää numeroa)

Yritätkö sä nyt sanoa, että ranskalaiset olis vähemmän juntteja kuin suomalaiset?

Oon muuten samaa mieltä, että jostakin ruokalajista pitämättömyys ei tee kenestäkään junttia. Jos on maistanut ja todennut ettei pidä, niin sitten ei pidä.

Se on junttia ja rajoittunutta, että on vaikka päättänyt, ettei pidä esim. äyriäisistä, vaikka ei ole koskaan kunnolla maistanutkaan niitä. Mun mielestä oudommillekin ruuille pitäis antaa mahdollisuus, ellei sitten taustalla ole mitään eettisiä valintoja. On junttia tuomita ruoka pahaksi, jos ei ole edes maistanut.

Totta kai on ranskalaisia juntteja, sen jo kertaalleen ketjussa totesin, pitääkö se taas erikseen toistaa? Tässä nyt vaan listattiin ranskalaisia perinneruokia, kuten noita etanoita. Siihen sanoin, että eivät kaikki ranskalaisetkaan etanoita syö, eikä sitä kukaan täällä pidä junttiuden merkkinä. Ovatko esim. mämmiä tai talkkunaa syömättömät suomalaiset juntteja?

Äyriäisistä en pidä samalla tapaa kun en pidä ajatuksesta, että joutuisin syömään hyönteisiä. Onko ihminen, joka ei halua maistaa hyönteisiä, mielestäsi juntti?

Toki syön pakkotilanteessa, enkä ikinä yökkäile tarjotulle ruoalle, muttei tulisi pieneen mieleenikään tilata erikseen. Hummeri on erikoisinhokkini, en tajua miksi se on mukamas niin hienoa ruokaa.

Onneksi en ole juntti, joten minun ei tarvitse esittää av-palstalla rakastavani hummeria ihan vaan siksi, että joku muu on päättänyt, että se on hienoa ruokaa. :D

t: se ranskalaisten miniä

Vierailija
149/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itäneitä perunoita ja jotain läskinpaloja jauhoklimppikastikkeessa. Jälkiruuaksi emäntä keitti kahvit, lisäsi teelusikallisen uusia puruja vanhojen purujen sekaan suodatinpussiin.

Vierailija
150/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk.

Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?

joka ei voi syödä mediumia/raakaa suutuntuman takia. Mikään mikä on vähäänkään löllölöntsän oloista aiheuttaa minulle oksennusrefleksin. Se tulee halusin tai en eikä ole mitenkään sidoksissa makuun, esim. mansikat on hyviä mutta jogurtissa/kiissellissä/tms ei mene alas.

Vierailija
151/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joutuu käyttämään sitä ja tätä ja silti tulee läpi vaikka kuinka usein vaihtaa siteensä ja tamponinsa.

No, kutsui mut syömään. Ja pitihän sen siinä samalla kun ruokaa teki, niin mainita taas menkoistaan ja miten on taas kamala vuotopäivä. Välillä ramppasi vessassa ja en voinut olla kuvittelematta mitä se siellä teki.

Ruoka sinänsä oli hyvää, mutta en vaan saanut sitä kunnolla alas kun mietin että tossa se noilla kuukautisnäpeillään näitä aineksia äsken sörkki.

Vierailija
152/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

]Eli suurtalaouskokki eli koulun keittäjä? Sulta varmasti luonnistuu sitten vakuumipussiperunoiden ja kalapuikkojen lämmittäminen?

Vierailija
153/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehdataan tarjota jotain graavilohta tai peräti sushia! Ja miten voi joku laittaa jotain hyönteisiä salaattiin, siis äyriäisethän on ihan verrattavissa paskakärpäsiin ja malariahyttysiin.

Ja ruoan kanssa tarjotaan jotain rose-viiniä? Eikä siis ymmärretä kaataa vieraan lasiin ykkösmaitoa, sitähän on tarjoiltu ruoan kera jo ala-asteella, luulisi että tällaiset asiat on itsestäänselviä.

Vierailija
154/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun vauvansoseita laitetaan kakkuun. Anteeksi nyt vaan mutta mangosose vauvanpurkista ei vaan ole kakkuun kelpaavaa mangoa. Siinä on ihan mahdoton ero tavalliseen mangososeeseen, jos ette usko niin testatkaa.

täydennettynä tuoreen hedelmän paloilla tai marjoilla tekee kakusta raikkaan.

Vierailija
155/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ihme veriklönttejä. En ole syönyt sitten lapsuuden.

Vierailija
156/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielikurssilla säästettiin isolla kädellä. Ruokana oli joka päivä keitettyä riisiä ketsupilla yhden paistetun kananmunan kera.

Jossain vaiheessa alkoi tökkiä.

Vierailija
157/158 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielikurssilla säästettiin isolla kädellä. Ruokana oli joka päivä keitettyä riisiä ketsupilla yhden paistetun kananmunan kera.

Jossain vaiheessa alkoi tökkiä.

Vierailija
158/158 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mämmi tarjoiltiin lypsylämpimän maidon kera"

Luin vahingossa, että mummi tarjoiltiin lypsylämpimän maidon kera. Jees, hyvää ruokahalua.