Kamalinta mitä olet joutunut kylässä syömään?
Kommentit (158)
Epäonnistuneita ruokia kyllä, mutta sellaisessa hyvässä hengessä että kaikki tajuavat mikä osa ruuasta on epäonnistunutta ja syövät siitä ympäriltä.
Ehkä ikävintä oli sellainen täysin mauton, haaleanharmaa makaronilaatikko jota isäntäperhe itse piti oikeasti hyvänä ja kehui vuolaasti. Mutta siitä on kyllä todella kauan. Eikä se pahalta maistunut, se ei vain maistunut yhtään miltään.
Kerran raa-aksi jäänyttä ruokaa. Toivoisin aina, että olisi tarjolla jotain kasviksia ja hedelmiä. En pidä yleensä mistään makeasta.
huuteli meidätkin syömään. Poikakaveri sit kysyi että onko tässä se jänis jonka isän kanssa saivat. Äitinsä sanoi että on se. Mua alkoi oksettamaan enkä voinut syödä sitä.
oksensin takapihalla pensaiden taakse, ylioppilasjuhlat oli kyseessä
huuteli meidätkin syömään. Poikakaveri sit kysyi että onko tässä se jänis jonka isän kanssa saivat. Äitinsä sanoi että on se. Mua alkoi oksettamaan enkä voinut syödä sitä.
villiä jänistä popsisin mielelläni.
Liisterimäistä kaurapuuroa, sellaista, josta olisi moottorisahalla voinut leikata viipaleita.
Mainitsin asiasta ja sain vastauksen, että se on sellainen medium-pihvi. Syön kyllä pihvini mediumina mieluiten, mutta en jauhelihapihvejä!
Ikinä olen saanut New Yorkissa. Oikein paksu ja mehukas jauhelihapihvi, keskeltä kauniin punertava. Nam!
että ruuaksi oli joku lampaanpaisti tms, siinä oli vähän suolaa ja sit sen kaverina vielä minttuhyytelö. Sen syöminen vei aikaa..
Tuo mykyrokka, tappaiskeitto, mykykeitto tai millä nimellä se kulkeekaan on savo-kainuulainen herkku, se on oikeasti hyvää, siis mun mielestä. Tosin syömme sisäelimiä eli sydäntä, maksaa ainoastaan munuaiset ajatuksena tökkii, mutta sekin johtuu siitä, että meillä oli joskus poron munuaista, joka jäi liottamatta ja huuhtomatta kunnolla.. mutta siis ne verimykyt siinä keitossa on yhtä ällöjä, ku veriletut :) se mykytaikina tehdään jauhoista ja verestä.. pitääkin pyytää, että isä tekee ko soppaa, ku mennään käymään niillä :)
sinihomejuusto on sellainen, jota en ole oppinut syömään..
exän luona sain joskus jauhelihakastiketta, oli ruskistanu lihan, sit sekoittanu siihen jauhot ja veden ja se suurus oli sellaisina sitkeinä klimppeinä.. Mutta en kyllä muista, että ikinä olis kylässä mitään jääny syömättä...
että ruuaksi oli joku lampaanpaisti tms, siinä oli vähän suolaa ja sit sen kaverina vielä minttuhyytelö. Sen syöminen vei aikaa..
Tuo mykyrokka, tappaiskeitto, mykykeitto tai millä nimellä se kulkeekaan on savo-kainuulainen herkku, se on oikeasti hyvää, siis mun mielestä. Tosin syömme sisäelimiä eli sydäntä, maksaa ainoastaan munuaiset ajatuksena tökkii, mutta sekin johtuu siitä, että meillä oli joskus poron munuaista, joka jäi liottamatta ja huuhtomatta kunnolla.. mutta siis ne verimykyt siinä keitossa on yhtä ällöjä, ku veriletut :) se mykytaikina tehdään jauhoista ja verestä.. pitääkin pyytää, että isä tekee ko soppaa, ku mennään käymään niillä :)
sinihomejuusto on sellainen, jota en ole oppinut syömään..
exän luona sain joskus jauhelihakastiketta, oli ruskistanu lihan, sit sekoittanu siihen jauhot ja veden ja se suurus oli sellaisina sitkeinä klimppeinä.. Mutta en kyllä muista, että ikinä olis kylässä mitään jääny syömättä...
tuo mykyrokka onkin pohjois-savosta :) korjaan siis itse :) kainuussa se lienee tappaiskeiton nimellä.. ainiin, verileipä ei maistunu, vaikka veriruuista ihan tykkään ja kuivattu poronliha ei kans ollu mun makuun
pakkosyötetyn hanhen maksaa.
on todella hyvää!
Ostan sitä aina silloin tällöin.
jossa raakaa sipulia päällä. käsittämätöntä että hyvä salaatti pilataan.
olin perheessä vieraana ja tekivät keiton erilaisista sisäelinten (munuaiset, maksat sun muut) paloista ja sitten siellä oli vähän riisiä seassa. KAikki palat harmaita ja epämääräisiä.
Yleensä syön kohteliaisuudesta kaiken mitä tarjotaan, mutta tohon en pystynyt. Söin ne riisit ja liemen.
En kyllä vieläkään tiedä oliko se edes siellä mitenkään tyypillinen ruoka vai miksi perhe iski tuollaisen annoksen vieraaalle eteen.
Ja syön muutenkin mitä tahansa tarjotaan... mutta kerran isäntäpariskunta tarjosi japanista tuotua teetä. Se oli niin hirveää myrkkyä että rupesin yökkimään ja oli pakko kaataa se salaa kukkaruukkuun.
tuossa ikäpolvessa. On kuitenkin vasta vanhemmalla iällä innostunut keittiöhommista, joten ruuat ovat usein...hmmm...aika mielenkiintoisia :p syön kyllä kohteliaasti, kun tarjotaan ja kehunkin vielä, kun on oikeasti aika liikkis kokkailuistaan. Joitain lihoja on joskus ollut pakko yskäistä lautasliinaan ja lopuksi kätkeä johonkin. lisäksi heillä tarjottava pulla on aina jääkaappikylmää ja useamman päivän vanhaa. Kylmää, kovaa, jääkaapin makuista kuivunutta pullaa, nam.
tuo mykyrokka onkin pohjois-savosta :) korjaan siis itse :) kainuussa se lienee tappaiskeiton nimellä.. ainiin, verileipä ei maistunu, vaikka veriruuista ihan tykkään ja kuivattu poronliha ei kans ollu mun makuun
Kuivattu poronliha on ehkä suurinta herkkuani. Valitettavasti vaan on niin kallista, ettei usein raaski ostaa.
Verileipää en ole maistanut koskaan, mutta rakastan palttua, verilettuja ja mustaa makkaraa. Lapsena olen syönyt mykykeittoa. Mummo teki sitä joskus.
tuossa ikäpolvessa. On kuitenkin vasta vanhemmalla iällä innostunut keittiöhommista, joten ruuat ovat usein...hmmm...aika mielenkiintoisia :p syön kyllä kohteliaasti, kun tarjotaan ja kehunkin vielä, kun on oikeasti aika liikkis kokkailuistaan. Joitain lihoja on joskus ollut pakko yskäistä lautasliinaan ja lopuksi kätkeä johonkin. lisäksi heillä tarjottava pulla on aina jääkaappikylmää ja useamman päivän vanhaa. Kylmää, kovaa, jääkaapin makuista kuivunutta pullaa, nam.
Mut niin ahne olet et pitää sitä pullaa syödä vaikka tietää mitä saa :D
"Työmaaruokalassa", eli pomon eukko oli laittanut pöperöä pöytään, nakkikastiketta ja perunaa.
Kuvitelkaa vehnäjauhon värinen liemi, jossa maistuu jauho, suola ja pippuria ihan liikaa. Muutama nakinpalanen, joissa sitkeä kuori. Vehnäjauhoilla oli ilmeisesti ollut tarkoitus suurustaa tuo keitos, mutta siinä jonkun aikaa kattilassa seistessään oli jauhot painuneet pohjaan, ja pinnalla kellui vedessä ne nakit. HYI stna!
ja maito maistui lisäksi ihan AIV-rehulle