Kamalinta mitä olet joutunut kylässä syömään?
Kommentit (158)
Olen tottunut tilaamaan sen joko "medium rear" tai "rear". Miinuksesta en olekkaan kuullut mitään.
Olen asunut ulkomailla viimiset 20v.medium-pihvi tirskuu verta, ehkä työkaverisi ei halunnnut sellaista.
Kerran ravintolassa työkaveri tilasi sf-pihvin well donena Tarjoilija oli kohteliaasti hiljaa ja kirjoitti tilauksen ylös. Ravintola oli perinteinen helsinkiläinen ns. laatupaikk.
Kuka oikeasti pitää läpikypsästä eli kuvasta lihasta?
Tilaan aina medium miinus -pihvin, ja lähes poikkeuksetta on liian kypsä. Pitänee lakaa tilata raakana.
Ehkä mä tykkään "rare"sta siksi, että mun "rear" on kaikkea muuta kuin medium... :D LOL
en tosin syönyt niitä, vaan salaa murensin perheen koiralle.
kerran kylässä syömään vuohenjuustoa,että se oli pahaa aivan kuin ois hikistä villasukkaa imenyt.
oli imenyt rasvaa kuin sieni, yäk
jota oli pidetty uunissa melkein 4 tuntia. Se oli niin sitkeää ja kuivaa, ettei millään sitä voinut pureksia. Muukin ruoka oli samaa tasoa. Onneksi myöhemmin siellä kyläillessä sopuisasti aina tilattiin intialaista tai kiinalaista kkotiinkuljetuksella:-)
Olimme juuri seuranneet sian kotiteurastusta, joka kesti kolmisen tuntia elävästä siasta paloiteltuun lihavuoreen. Siasta oli vuodatettu tarkkaan veri siinä sen kiljuessa viimeisiä huutojaan. Sitten verta keiteltiin kesäkeittiössä, ja niitä keittäessä hyytyneitä veripaakkuja sitten vedeltiin nassuun punaviinin kera siinä verisen tantereen vierellä.
Ainoa kerta elämässäni, kun olen vakavasti harkinnut kasvissyöjäksi siirtymistä.
Tiedän, että on jollekin suurta herkkua. Mutta näin ne ensin raakana ja yökkäsin jo silloin.. Ja sitten söin sen yhden kielen pikapika vauhtia sisuksiini. Pelkkä ajatus kielen syönnistä tekee pahaa.
Oli pakko syödä kohteliaisuudesta vähäsen ja vaikeaa oli. Tämä tapahtui 80-luvulla ja kerta-annos riitti mulle. Mämmi on suunnilleen jumalten ruokaa tuohon tököttiin verratuna, vaikka ne kieltämättä muistuttavatkin ulkonäöllisesti toisiaan aika tavalla (toinen vaan on kiinteämpää kuin toinen...). :))
ole, mutta ei se nyt niin pahaa ole. Sehän on tehty kuivatuista hedelmänpaloista ja rusinoista, korinteista yms.
ole, mutta ei se nyt niin pahaa ole. Sehän on tehty kuivatuista hedelmänpaloista ja rusinoista, korinteista yms.
kuivaa ja sitkeää lihaa on joskus ollut, ja joskus jotain ruokia joista juuri minä en tykkää (mutta jotka siis eivät ole olleet mitenkään epäonnistuneita).
siitä kun vauvansoseita laitetaan kakkuun. Anteeksi nyt vaan mutta mangosose vauvanpurkista ei vaan ole kakkuun kelpaavaa mangoa. Siinä on ihan mahdoton ero tavalliseen mangososeeseen, jos ette usko niin testatkaa.
Kaikista ruuista ei tietystikään tarvitse tykätä, mutta antaahan se ihmisestä juntin ja huonokäytöksisen kuvan, jos kategorisesti kieltäytyy syömästä kalaa/äyriäisiä/lammasta/juustoja tms. edes maistamatta.
Mikä on mennyt kasvatuksessa pieleen, jos aikuinen käyttäytyy ruokapöydässä kuin pieni lapsi ja yökkäilee itselleen vieraille ruokalajeille ennen kuin edes on maistanut?
Pilaantuneet tai huonosti valmistetut ruuat ovat tietysti asia erikseen.
Melkein samat ainekset kuin pääsiäislimpussa (jälkimmäisessä on vain enemmän aineksia).
En tosin pidä rusinoista muussa muodossa kuin "suoraan laatikosta", joten shokkini selittynee sillä. Ajatus ruosteisesta 25 centin kolikosta "siellä jossain" puistatti kyllä myös. Muistan ajatelleeni, että onneksi meidän joulupuurossa on sentään pelkkä manteli...
Perheellä oli isot kokkailut menossa ja siinä keittiön ohi mennessäni emäntä kysäisi, että haluaisinko yhden tuulihatun. No mikä jottei. Haukatessani kertoo kokki, että hanhenmaksaa on täytteessä, samalla tunnen sen rasvan kuvottavan tunteen suussani. Ymmmhy, mmm..jatkoin matkaani ja kääräisin ripeästi saamaani servettiin ja hävitin myöhemmin vessakäynnillä. Oli aivan järkyttävän makuista, enkä olisi muutenkaan syönyt jotain noin kuvottavan epäeettistä.
Kamalaa vielä, jos kakku on kostutettu vaniljasokerilla maustetulla MAIDOLLA.
mutta mun mielestä ne hyydykekakut on ihan hirveitä. Harmi vaan että tuttavapiirissä on parikin emäntää, jotka ovat niihin niin ihastuneita että eivät tee enää mitään muuta, siis kahvia ja hyydykekakkua, hyi helvetti!
seuraamaan teurastusta. Ruokaa kutsuttiin "mykykeitoksi"?
Olen maalta kotoisin, ja lapsuudessani meillä teurastettiin sikoja kotona. Mutta ne ammuttiin. Naapurin mies (setäni) hoiti homman, se ampui (luvallisella) järeällä käsiaseella päähän. Sen jälkeen veri laskettiin pois.
syksyllä.Oli keittänyt hirveän ison kattilan keittoa, mutta oli edellisinä päivänä keittänyt sieniä ja astia jääny huonolle pesulle! Keitto oli ruvennu käymäään oli hirveän makuista ei voinut syödä. Miehen veljen poika, söi rohkeasti sitä, sanottiin miksi söit, minut on opetettu syömään mitä tarjotaan. Täti tietysti loukkaantui ja sanoi ikinä en laita mitään ruokia enää, mutta unohti asian aika pian. Miehen veli velmuili, ettei kelvannu ketullekkaan, kun veivät sen sille!