Onko Apula hyvä paikka hankkia lemmikki?
Kävin siellä katsomassa ja tulin niin kovin surulliseksi. Yksikin lahjoitti 11 vuotiaan koiransa pois muuton takia. Niin vähänkö se eläin sille ihmiselle merkkaa? Ja miltä siitä koirasta tuntuu, kun joutuu yhtäkkiä lähtemään kodistaan vieraaseen perheeseen?
Oli paljon muitakin vastaavia tapauksia.
Me haluttais kultainen noutaja, mutta ei tarvis olla rekisteröity. Kennelissä syntyneet rekisteröidyt koirat on niin hirveissä hinnoissa nykyään, että ei tee mieli ostaa niiltä.
Ja ihan ehdottomasti pentukoira halutaan, niin ei tule sitten yllätyksiä luonteen kanssa.
Kommentit (132)
puhui rahansäästöstä myös lemmikinruoassa. Ja sitä paitsi, ei sitä lemmikkiä pitäisi hankkia, ellei sitä ole varaa hoitaa. Se on ihan puhdasta itsekkyyttä hankkia eläintä, ellei sen hoitoon ole varaa.
Ja ahneutta on todellakin hankkia paperittomia "rotu"lemmikkejä trokareilta, että muka säästää muutaman satasen. Muusta viis.
Eli minä en todellakaan ole itsekäs. Hankin eläimeni, kun minulla siihen oli varaa, en ennen. Tee sinäkin samoin.
Tuolla logiikalla ihmisten joilla ei ole varaa ostaa gourmet-ruokaa lapsillensa ei pitäisi hankkia lasta ollenkaan? Tai koiran/kissan omistus on vain rikkaiden etuoikeus? Kuka on puhunut että se koira pitäisi hankkia joltain trokarilta tai että sen pitää olla "rotu". Tätä tarkoitin pissapää rotuihmisillä... Koirille tapahtuu vahinkoja juoksuaikana, jotkut haluavat hankkia sekarotuisia mukavan sulhasen kanssa DEAL WITH IT. Ja tiedoksi eläimet elää muullakin kun sillä kalliimmalla ja hienoimmalla.
Kuinka moni pennun ostaja oikeasti selaa pennun sukutaulut kauas taakse ja varmistaa ettei missään 10:ssäkään sukupolvessa ole sukurutsaa ja kaikki taudit varmasti tarkastettu ja luonteet testattu? Papereita myös väärennetään, niistähän on pari jäänyt kiinni, siis kennelliiton hyväksymistä kasvattajista ja ns paperillisista koirista. Eli taatakseen todellakin hyvät mahikset saada terve pentu vaatii omaa aktiivisuutta, dna-testauksia jne. Ei kennelliiton hyväksymä kasvattaja-titteli mitään takaa. Yhtä paljon legendaa on seropien parempi terveys :D
Juu, oma koira on hyvältä kasvattajalta ja melko poikkeavana kasvattajana esitteli laajalti pennun sukupuun ja niiden sukulaisten sukupuita jo ekalla tapaamiskerralla ja luetteli kaikki testit mitä tehty ja niiden tulokset oli nähtävillä, samoin kuin pennun vanhemmat, serkkuja jne, iäkkäitäkin joukossa. Pitkällä kokemuksella koiraharrastuksesta, monesta rodusta, tuollainen kasvattaja on melko harvinainen. Ja vaikka meidänkin koira jo 10+ niin yhä kasvattajaa kiinnostaa miten koiralla menee, onko ilmenny mitään sairauksia, haluaa yhä pitää yhteyttä vaikka 40v kasvattajakokemuksella noita "lapsia" silläkin on maailmalla aika monta :D
terve koira on.Oli ihan tavallinen perhe ja olivat vaan halunneet teettää pennut.Emällä oli paprut,mutta isällä ei eli paperiton on meidän tyttö.Itse suunnittelen myös pentujen teettämistä koska haluttaisiin toinen kultsu ja pari muutakin ystäväperhettä suunnittelevat kultsun hankintaa.Mitä kauheaa tässä on?
Eli minä en todellakaan ole itsekäs. Hankin eläimeni, kun minulla siihen oli varaa, en ennen. Tee sinäkin samoin.
huippu! Typeriä huijataan. Elukoita on kautta historian tehty ilman erillisiä papereita ja ihan normaaleja on olleet. Mä en käsitä, kuinka kukaan viitsii maksaa jostain papereista! Pentutehtailu on ihan toinen juttu ja ainoa tuntemani pentutehtailija rekisteröi kaikki pentunsa. Hänellä 50+ eläintä normaalissa omakotitalossa, pentueita kerralla myynnissä 3-5 ja kaikki rekisteriin, koska noudattaa tiettyjä sääntöjä. Ihan täyttä rahastusta, josta on kaukana eläinten todellinen hoito ja välittäminen.
vaikka sen kymmenen sukupolvea helposti, jos siis ostaa sen rotupennun. Rekisteröimätön voi olla vaikka isän ja tytön pentu.
Ja rotukoiran omistaja ei ole syyllinen siihen, että joku toinen on hankkinut eläimen, jonka on jättänyt heitteille.
Meillä pentu maksoi 1400 euroa, ja ruoka tilataan Kanadasta Saksan kautta, parhaana valmisruokana usein palkittua ruokaa, ja muutenkin panostamme myös rahallisesti lemmikin hyvinvointiin. Ei se ole mikään arvo sinänsä, mutta jos tuota hankintahintaa pitää kalliina, niin mitä sitten, jos pitäisikin vaikka leikata polvet, tai tehdä kalliit allergiatutkimukset ja hoidot?
huippu! Typeriä huijataan. Elukoita on kautta historian tehty ilman erillisiä papereita ja ihan normaaleja on olleet. Mä en käsitä, kuinka kukaan viitsii maksaa jostain papereista! Pentutehtailu on ihan toinen juttu ja ainoa tuntemani pentutehtailija rekisteröi kaikki pentunsa. Hänellä 50+ eläintä normaalissa omakotitalossa, pentueita kerralla myynnissä 3-5 ja kaikki rekisteriin, koska noudattaa tiettyjä sääntöjä. Ihan täyttä rahastusta, josta on kaukana eläinten todellinen hoito ja välittäminen.
Olen ihan samaa mieltä! Olen itsekkin törmännyt samanlaisiin kennelhuijareihin :\ Kannattaa ostaa "rakkauspentu" mielummin kuin rekisteriröity. Tulee halvemmaksi eikä varmasti ole sukurutsas. Kennelit teettää pentuja monesti vain myynti tarkoitukseen.
puhui rahansäästöstä myös lemmikinruoassa. Ja sitä paitsi, ei sitä lemmikkiä pitäisi hankkia, ellei sitä ole varaa hoitaa. Se on ihan puhdasta itsekkyyttä hankkia eläintä, ellei sen hoitoon ole varaa.
Ja ahneutta on todellakin hankkia paperittomia "rotu"lemmikkejä trokareilta, että muka säästää muutaman satasen. Muusta viis.
Tuolla logiikalla ihmisten joilla ei ole varaa ostaa gourmet-ruokaa lapsillensa ei pitäisi hankkia lasta ollenkaan? Tai koiran/kissan omistus on vain rikkaiden etuoikeus? Kuka on puhunut että se koira pitäisi hankkia joltain trokarilta tai että sen pitää olla "rotu". Tätä tarkoitin pissapää rotuihmisillä... Koirille tapahtuu vahinkoja juoksuaikana, jotkut haluavat hankkia sekarotuisia mukavan sulhasen kanssa DEAL WITH IT. Ja tiedoksi eläimet elää muullakin kun sillä kalliimmalla ja hienoimmalla.
halvimmat ruoat ovat kissalle sopimattomia ja aiheuttavat sairauksia, kuten virtsakiviä. Eli kyllä, jos sinulla ei ole varaa syöttää lapsellesi terveellistä perusruokaa (siis ei gourmet-ruokaa vaan terveellistä, lajinomaista ruokaa!!), parempi olla hankkimatta niitä lapsia. Ei ole sekään mikään pakko. Ei tarvitse aina ajatella sitä omaa napaansa.
Lapsellista
Näin ajattelee aikuinen, joka ajattelee omaa napaansa pidemmälle. Alaikäisenä olisinkin varmasti hankkinut nurkat täyteen elukoita sen kummemmin miettimättä niiden elättämistä. Onneksi vanhemmat olivat fiksuja.
vaikka sen kymmenen sukupolvea helposti, jos siis ostaa sen rotupennun. Rekisteröimätön voi olla vaikka isän ja tytön pentu.
Ja rotukoiran omistaja ei ole syyllinen siihen, että joku toinen on hankkinut eläimen, jonka on jättänyt heitteille.
Meillä pentu maksoi 1400 euroa, ja ruoka tilataan Kanadasta Saksan kautta, parhaana valmisruokana usein palkittua ruokaa, ja muutenkin panostamme myös rahallisesti lemmikin hyvinvointiin. Ei se ole mikään arvo sinänsä, mutta jos tuota hankintahintaa pitää kalliina, niin mitä sitten, jos pitäisikin vaikka leikata polvet, tai tehdä kalliit allergiatutkimukset ja hoidot?
Toivottavasti oli huono trolli! Jos polvet pitää leikata tai tehdä allergiatutkimus+hoidot kiitän onneani etten tuhlannut omaisuutta pelkkään koiraan. Hälytyskellot varmaan soi jos pentujen vanhempien vanhemmista ei ole muka mitään tietoa?
Olen ihan samaa mieltä! Olen itsekkin törmännyt samanlaisiin kennelhuijareihin :\ Kannattaa ostaa "rakkauspentu" mielummin kuin rekisteriröity. Tulee halvemmaksi eikä varmasti ole sukurutsas. Kennelit teettää pentuja monesti vain myynti tarkoitukseen.
- siitä ei saa maksaa paria kymppiä enempää, ei todellakaan useita satoja
- kannattaa seurailla, myykö sama myyjä säännöllisesti tämmöisiä "rakkauspentuja" - näitä trokareita nimittäin riittää noilla ilmoituspalstoillakin!
halvimmat ruoat ovat kissalle sopimattomia ja aiheuttavat sairauksia, kuten virtsakiviä. Eli kyllä, jos sinulla ei ole varaa syöttää lapsellesi terveellistä perusruokaa (siis ei gourmet-ruokaa vaan terveellistä, lajinomaista ruokaa!!), parempi olla hankkimatta niitä lapsia. Ei ole sekään mikään pakko. Ei tarvitse aina ajatella sitä omaa napaansa.
Köyhimmille ihmiselle tiedoksi kotiruokaakin voi tehdä lemmikeille!
Kaikille meille ei se ahneus ja rahnasäästö ole ensisijaista lemmikinhakinnassa. Vaan sen eläimen hyvinvointi.
Minä olen maksanut rotukissoistani, mielelläni maksoinkin. Halusin tietynluonteisen lemmikin, jonka vanhemmat tunnetaan ulkonäköineen, terveysongelmineen ja luonteineen.
Surullista miten vähän kissoja edelleen arvostetaan.
Minulla on rotukissa, juurikin siksi, että tiedän jo ostaessani mitä saan. Löytökissaongelmaan rotukissaihmiset ovat syyttömiä, kyllä ne löytökissat ovat pääosin niitä leikkaamattomien kissojen jälkeläisiä, joita ilmaiseksi ihmisille jaetaan kesäkissoiksi. Eikä se vapaa lisääntyminen tee kissoista terveitä, enemmänkin päinvastoin.
Toivottavasti oli huono trolli! Jos polvet pitää leikata tai tehdä allergiatutkimus+hoidot kiitän onneani etten tuhlannut omaisuutta pelkkään koiraan. Hälytyskellot varmaan soi jos pentujen vanhempien vanhemmista ei ole muka mitään tietoa?
Mikä tuossa muka oli trollaamista, järkevä viesti? Ja mistä pentujen vanhempien vanhemmista oikein sönkkäät?
t: joku muu
"halvimmat ruoat ovat kissalle sopimattomia ja aiheuttavat sairauksia, kuten virtsakiviä. Eli kyllä, jos sinulla ei ole varaa syöttää lapsellesi terveellistä perusruokaa (siis ei gourmet-ruokaa vaan terveellistä, lajinomaista ruokaa!!), parempi olla hankkimatta niitä lapsia. Ei ole sekään mikään pakko. Ei tarvitse aina ajatella sitä omaa napaansa. "
Mitä "halpaa ruokaa" tarkoitat? Oma kissa kyllä syö edullista ruokaa, eikä sairauksia ole
Me ostettiin 4kk vanha perhoskoiranpentu ilman papereita kennelistä 700e. ilmoitus oli apulasta. eikä TODELLAKAAN ollut pentutehdas vaan huom. KENNEL joka oli ollut jo kauan toiminnassa ja hyvä maine. täysin terve pentu hyvistä vanhemmista jotka nähtiin paikanpäällä myös. hyvä suku ym. myivät vain ilman rekisterikirjaa koska sehän maksaa jotain 500 ja tää meijän pentu ois muute maksanu 1200 ni ostettii perhekoiraks ilma sitä. ei ollu aikomuskaa mennä virallisiin näyttelyihin ym. ekan koiran kanssa. vinkki muille: Älkää leimatko kaikkia apulan myyjiä pentutehtailijoiksi, vaan TUTUSTUKAa myyjään. jos on vähänkin epäluotettava, älä osta.
Jotai 500e maksaa rekisteröiminen, hei haloo, jos se on kennel, niin hänelle se maksaa n. 30e/pentu. Että ei tuo lisää hintaa juurikaan sille pennulle. Kyllä tässä on pentutehtailun makua. Miksi kunnollinen kasvattaja myy pennut ilman papereita?
On kyllä kummallinen rotukissa kun tulee kiviä ruuastaKöyhimmille ihmiselle tiedoksi kotiruokaakin voi tehdä lemmikeille!
rodusta riippumatta. Ja maatiaisille ihan samalla lailla.
Ihmisen ravinto ei kissalle sovi, sillä ihmisen ruoansulatus on aivan erilainen kuin kissan ruoansulatus. Olisi todellakin hyvä, että selvittäisit nämä viimeistään ennen sen lemmikin hankkimista, sait sen sitten kuinka halvalla hyvänsä...
Raaka liha vitamiinilisillä on tietysti paras ruokintavaihtoehto, mutta useimmilla av-mammoilla ei taida jaksu ja kiinnostus riittää lemmikistä huolehtimiseen siinä määrin.
"halvimmat ruoat ovat kissalle sopimattomia ja aiheuttavat sairauksia, kuten virtsakiviä. Eli kyllä, jos sinulla ei ole varaa syöttää lapsellesi terveellistä perusruokaa (siis ei gourmet-ruokaa vaan terveellistä, lajinomaista ruokaa!!), parempi olla hankkimatta niitä lapsia. Ei ole sekään mikään pakko. Ei tarvitse aina ajatella sitä omaa napaansa. "
Mitä "halpaa ruokaa" tarkoitat? Oma kissa kyllä syö edullista ruokaa, eikä sairauksia ole
Kissa on lihansyöjä, ei viljansyöjä. Jos sairauksia ei ole nyt, se ei tarkoita, etteikö niitä voisi olla tulossa. Eiväthän kaikki tupakoitsijatkaan ole NYT sairaita.
että se pennun ostohinta on yksi pienimmistä summista, mitä tulet koiraasi sijoittamaan. Ruoka, rokotukset, madotukset, tarvikkeet, eläinlääkärikäynnit, vakuutukset.. Meillä ainakin menny näihin jo aika paljon, vaikka ei herkästi lääkäriin mennäkkään.
ja tuhannet saavat lopetustuomioita, kun kellekään ei tule mieleenkään hankkia löytökoiraa. Löytökissoja hankkii hyvinkin moni.
http://www.rekkurescue.com/koirat_koditta.php