miten päästä eroon työmatkakyytiläisestä?
ei maksa siitä mitään, olettaa vain aina saavansa kyydin mennen tullen.
joudun kuitenkin työskentelemään sen kanssa, eli en voi "loukata" sanomalla suoraan, että nyt loppu tämä ralli.
Kommentit (123)
Seuraavan kerran sanot kyytiläisellesi "tiekkö, että minusta tämä juttu on alkanut tuntua hieman epäoikeudenmukaiselta. Olisiko sinusta vaikeaa maksaa osa matkakustannuksista?"
Vastauksesta riippuen tiedät miten homma etenee.
Hoida juttu niin kuin aikuiset tekee.
Itseäni rasittaisi ottaa rahaa, koska sitten se toinen helposti kuvittelee maksamisen oikeuttavan siihen, että minä olen nöyrä ja mukaudun hänen toiveisiinsa. Alkaa tulla pysähdyksiä kauppaan tai postiin matkalla, venyviä työpäiviä, aamulla odotuksia jne.
Mulla oli yksi työkaveri (loinen muutenkin, aina pummii jotain ja ei ikinä maksa), joka alkoi kulkea kyydillä. Ongelma oli vaan, että aina sain odottaa, kun oli joku juttu kesken. Lopulta aloin vaan lähteä selityksen kera. paikallisbussit kulkee, joten pääsihän hän niin kätevästi.
Toimistotyössä on sekin ongelma, että työajat ei ole kauhean tarkat ja se aiheuttaisi myös ongelmia. Mä lähden kotoa, kun pääsen lähtemään. Joskus 15 minuuttia ennen ja joskus jälkeen. En halua sitoa itseäni mihinkään minuuttiaikatauluun. Samoin lähteminen töistä tapahtuu, kun sopiva työ on valmis. En halua sopia tarkkaa aikaa joka päivä. Omalla autolla kulkemisen idea on juuri se joustavuus.
Lieneekö nyt töissä kirvistelemässä ja tuleeko se ihminen selän taakse..
Musta tuntuu että se rahakaan ei täysin auta.
Se valta pitäis olla kuskilla ja tuo olisi hyvä saada poikki, jos ei pysty sanomaan, niin jollain teoilla voi tehdä muutoksen.