miten päästä eroon työmatkakyytiläisestä?
ei maksa siitä mitään, olettaa vain aina saavansa kyydin mennen tullen.
joudun kuitenkin työskentelemään sen kanssa, eli en voi "loukata" sanomalla suoraan, että nyt loppu tämä ralli.
Kommentit (123)
Rahaa kyydittävilä, sillä niin yritys tekee voittoa ja sulla on jo auto täynnä maksavia asiakkaita eikä vapaamatkustajille ole tilaa :)
Jos hän kysyy, miksi, toista, että et voi kuljettaa häntä enää töihin. Eihän hän nyt kehtaa mennä kenellekään valittamaan, että X ei enää hae mua töihin ja vie kotiin.
kyytiläisen pitäisi tajuta maksaa bensarahaa jo ilman sanomista. Jos ei tajua, niin sitten ei varmaan auta kuin sanoa asiasta. Jos asia ei ole rahasta kiinni, niin pystytkö esim muuttamaan liikkumisaikojasi niin, etteivät sovi enää kyytiläisen aikatauluihin?
Jos joutuu koukkaamaan joku kahvikupposen verran on varmaan kohteliasta. Muuten ne kulut olis kuitenkin samat oli kyydissä tai ei. Enpä kehtaisi olla noin pikkumainen. Meillä mennään muutenkin kimppakyydillä ja työnantaja korvaa kulut.
Miksi et halua kuljettaa työkaveria?
Sen takiako ettei se maksa tai huomioi
vai siksi että kyytiminen rasittaa sua?
Jos joutuu koukkaamaan joku kahvikupposen verran on varmaan kohteliasta. Muuten ne kulut olis kuitenkin samat oli kyydissä tai ei. Enpä kehtaisi olla noin pikkumainen. Meillä mennään muutenkin kimppakyydillä ja työnantaja korvaa kulut.
Minä en ainakaan ilmaiseksi työkavereita kuskaa... annatko sinä sitten rahaa kaverille tosta noin vaan?
Ja voit varautua riitaan. Saavutetuista eduista ei niin vaib luovuta ja ethan tämä on työkaverillesi.
Vaikea on karhuta maksuja jälkikäteen. Otat maanantaina puheeksi ja sano, että nyt vast edes sun täytyy pyytää puolet bensakuluista. Sehän kimppakulkemisen idea on, että tulee jokaiselle halvemmaksi. Jos ei suostu maksamaan, niin sanot vain että harmi, oli ihan kiva kulkea yhtä matkaa. Ei sun velvollisuus ole ketään kyyditä. Ja tosiaan olisi tämän kyyditettävän pitänyt sulle jo maksua tarjotakin.
mutta yksin matkustaminen on typerää ja kun joutuisin kuitenkin menemään työpaikalle oli kaveri kyydissä tai ei, niin mitäpä tuosta laskuttamaan. Pyydätkö rahaa jos joku lähtee mukaasi ostoksille ja menette sinun autollasi?
No, onhan teitä urpoja aina ollut ennenkin!
Tee ihmeessa laskelma mita sinulle maksaa autolla kulkeminen per kk, jaa kahdella ja anna laskelma tyokaverille tilinumerosi kanssa. Kk-summaa on helppo muuttaa esim. lomien vuoksi.
Jos ei tyokaverille sovi maksaa, lopeta hanen vieminen/ hakeminen.
Jos on niin urpu etta valittaa muille tyoporukassa, eikohan muut ajattele samoin, etta ilmaiseksi ei ajella kun on kimppakyyteily kyseessa.
Ei siihen tarvita selityksiä, et vain pääse. Iltapäivällä sama juttu, valitettavasti on muuta menoa. Eli yhtä helposti kuin aloitit kuljettamisen, niin sen lopetat. Jos työkaveri alkaa kysellä kyytiä uudestaan niin sanot, että et valitettavasti enää pääse hakemaan ja viemään.
korvauksen pitää olla selvästi parempi kuin puolet bensasta. Kyyditsijälle tulee kuitenkin vaivaa ja säätöä asiasta.
Paljonko on bussilippu tuolle matkalle?
Kauanko tätä on jatkunut?
Ehdotukseni: kysy ystävällisesti kyytiläisen mielipidettä, että olet miettinyt, olisikohan 5 e/pvä sopiva korvaus kyydistä
Yritä nyt saada tuo poikki jotenkin.
Keksi jotakin mikä katkaisee tuon kierteen ja sen jälkeen et ota sitä enää kyytiin.
Onko se kyyditettävä mies?
Ilmaiseksi meni kunnes kerran ohimennen vihjasin, että hän voisi vuorostaan tankata, niin kulkee taas loppukuun auto.
Kylmästi toi seuraavana työpäivänä setelin eikä enää tullut kyytiin.. Jotkut ottavat todella henkilökohtaisena loukkauksena jos kehtaa pyytää korvausta. Sääli.
Koskaan kukaan muu kuin rikas ja ahne ei edes kehtiaisi moista ilmaiskyytiä itselleen ehdottaaa
aamut on niin kiireisiä etten ehdi enää sun kautta koukkaamaan.
Itse oon niin äkänen aamusin muutenki ja aina kiireessä että tommonen rasittais ihan kauheasti.
Ja siihen iltapäivän odotteluun, tekisin työt kaikessa rauhassa ja vaikka joisin tosiaan vielä kahvit ennen kotimatkaa.
Iltapäivällä voi olla kaikenlaista menoa kotimatkalla. Toisaalta, ehkä sekään ei rasita niin paljon kun oot aamut saanut matkustaa rauhassa.
Kimppakyyti ja kaverin auttaminen on kyllä hyvä juttu silloin kun se toimii. Siksi koittaisin löytää jonkun toimivan tavan toteuttaa sen.
Hän opetteli työtä toisen, jo talossa olleen henkilön kanssa. Hieman kyllä hämmästyin, kun yksi päivä kumpikin tuli juttusilleni. Tämä vanhempi työntekijä kertoi, että kun minä ja tämä uusi työntekijä asutaan samalla suunnalla, niin minä voisin kyyditä hänet töihin aamuisin. Kotiin hän kuulemma pääsee itse, kun hänen työpäivänsä on lyhyempi.
Ei se toiminut alkuunkaan, hän ei tullut ajoissa sinne minne sovittiin. En odotellut kovinkaan pitkään, sillä pitihän minunkin olla ajoissa töissä. Viikon päästä hän sitten lopetti kokonaan työnteon, onneksi.
Kyydityksissä ei on sinäsnä ihan ok. Naapuri oli vuoden verran töissä samalla suunnalla kuin minä ja hänet otin aamuisin kyytiin. Maksua en perinyt, vaikka hän itse ehdotti. Mutta tuo, että minun puolesta sovitaan jotain, meni yli minun ymmärryksen.
Hän opetteli työtä toisen, jo talossa olleen henkilön kanssa. Hieman kyllä hämmästyin, kun yksi päivä kumpikin tuli juttusilleni. Tämä vanhempi työntekijä kertoi, että kun minä ja tämä uusi työntekijä asutaan samalla suunnalla, niin minä voisin kyyditä hänet töihin aamuisin. Kotiin hän kuulemma pääsee itse, kun hänen työpäivänsä on lyhyempi.
Ei se toiminut alkuunkaan, hän ei tullut ajoissa sinne minne sovittiin. En odotellut kovinkaan pitkään, sillä pitihän minunkin olla ajoissa töissä. Viikon päästä hän sitten lopetti kokonaan työnteon, onneksi.
Kyydityksissä ei on sinäsnä ihan ok. Naapuri oli vuoden verran töissä samalla suunnalla kuin minä ja hänet otin aamuisin kyytiin. Maksua en perinyt, vaikka hän itse ehdotti. Mutta tuo, että minun puolesta sovitaan jotain, meni yli minun ymmärryksen.
tuo on kaikista törkein tilanne, että joku menee tuollaista tekemään, vaatii toista kustantamaan toiselle. kustantaisi its taksin sille opiskelijalle.
ymmärrän niin hyvin. jos anoppi ja appi saisivat päättää me olisimme viihdetoimisto lastemme serkuille kaikki kesälomat. ruokkisimme ja ...
ajattelin, että en tänään lämmitä omaa saunaa, kun sinähän lämmität kuitenkin. sulla on niin iso sauna, kun säästät noilla työnantajan maksamilla matkoilla ja muilla ihmisiltä kerjäämilläsi ilmaisuksilla, ja teillä on tilaa.
siitä ei sulle ole mitään enempää kulua kun lämmität jättisaunan joka ilta kuitenkin. niin me tullaan sitten tästä lähtien joka ilta.
Muistathan kertoa heti jos on vaikka 5 minuutin aikataulumuutos, koska se kuuluu palveluun.
Peset sen sitten aina puhtaaksi myös, pesisithän muutenkin saunasi.
Ilmoitat näin vaikka viikkoa etukäteen, että viikon kuluttua sitten tapahtuu näin ja näin. Jos on tarpeeksi härski alkaakseen kyselemään lisätietoja, sanot jotain ympäripyöreää, vaikka että perheessä on kyydin tarvitsijoita ja sinun täytyy alkaa heitä kuljettamaan. Jos VIELÄ esittää jatkokysymyksiä, et vastaa mitään vaan vaihdat puheenaihetta. Fiksu ihminen tajuaa jo ekasta välttelystä ja ei-fiksua et tarvitse kaveriksi.