miten päästä eroon työmatkakyytiläisestä?
ei maksa siitä mitään, olettaa vain aina saavansa kyydin mennen tullen.
joudun kuitenkin työskentelemään sen kanssa, eli en voi "loukata" sanomalla suoraan, että nyt loppu tämä ralli.
Kommentit (123)
ja työmatka oli 50 km suuntaansa. Yhen miehen kanssa kuljettiin vuoroviikoin sen ja mun autolla. Puolesta välistä tuli yks tyyppi kyytiin. Tää kenen kanssa alettiin kimppaan kulkea, niin sanoi ettei tältä matkanvarrelta tulevalta oteta sitten mitään maksua. Se on ollu niin ja on jatkossakin.
Mun mielestäni olis kyllä hänenkin kuulunu osallistua kuluihin, kuitenkin 25 km suuntaansa istui kyydissä ja kotiovelta haettiin ja sinne myös vietiin. Ja jos ajoinkin yksin ja tämä toinen autollinen sairastui, niin en voinu ees työmatkareitiltä poiketa tämän kyyditettävän takia.
Se ei muuten oikeesti ole helppo sanoa, että Alahan maksamaan. Varsinkin jos kyyditystä on jatkunut pitkään.
tuollaisessa tilanteessa että sosiaalinen paine pakottaa nuolemaan jonkun pefaa, on vaikeaa.
en tiedä miten ap:lla?
Nämä röyhkeät ja ahneet alkavat syytellä sitä hyväntekijäänsä ahneeksi ja juoruta, jos haluaisi lopettaa tai olla alkuaan antamatta ilmaisuuksia. ilmaisuuksia ovat aina vailla rikkaat.
Ei kannata itse ehdottaa et voi päästä kyytiin. Jos joku haluaa kyytiin niin heti elä kerralla sopii jonkun systeemin miten toimitaan jatkossa. Onneks itse kuljen ihan eri suunnasta kuin muut työkaverit. Kannattaa ihan asiallisesti ottaa puhe kyseisestä asiasta. Hänkään ei välttämättä olleen edes ole tajunnut asiaa. Ihan reilusti vaan. Puhumattomuus on yksi suurimpia ongelman aiheuttajia.
Mikset vaan sano, että et jaksa enää kyydittää muita vaan ajelet mieluummin yksiksesi.
niin eiköhän se tajua hommata kyytinsä muualta. Tai huijaa, et autos on huollossa pari viikkoo ja kulje julkisilla. Jos se unohtas kyytis siinä ajassa. Tai huijaa, että alat itse kulkemaan jonkun kyytissä ja, ettei se mahdu siihen mukaan.
miten päästä eroon työmatkakyytiläisestä? ei maksa siitä mitään, olettaa vain aina saavansa kyydin mennen tullen.
joudun kuitenkin työskentelemään sen kanssa, eli en voi "loukata" sanomalla suoraan, että nyt loppu tämä ralli.
että meillä on aamut liian kiireisiä tai järjestelyt muuttuneet niin ettei kyydittäminen valitettavasti enää onnistu ensi viikosta alkaen.
Noin. Siitä ei voi loukkaantua
Jos nyt autat työkaveriasi niin tulevaisuudessa voit saada johonkin muuhun asiaan itse apua joltain toiselta. Ei ikinä voi tietää mihin tilanteeseen joutuu ja miten kiitollinen on toisen avusta.
ihan muuta!
itehän sä sitä autoo ajat, sen ku hurautat suoraan duuniin.. tai sit sanot työkaverilles suoraan et tämä ei ole ilmaista, maksa osuutesi taikka kyyti loppuu.
Käyttää sua hyväkseen ihan räikeesti ja sinä oot niin nysvä ja annate sen jatkua.
joku kirjotti et varaudu riitaan, mihin helevetin riitaan siinä joutuu jos ei halua olla ilmanen taksi??!!
Totta kai kuluja pitää tasata jos on enemmän porukkaa, ihan ihmeellistä touhua. Minä käyttäisin tässäkin sitä bensan hinta -korttia, että olet laskeskellut näitä nykyisiä hintoja ja alkaa tuntua kukkarossa, ja enää et voi ikävä kyllä TARJOTA kyytejä joten miten tehdään nämä viikot, kun on sinun kyyditysvuorosi. On työkaverisi asia, jos hän haluaa olla bussikuskina ilmaiseksi omalla viikollaan, mutta sun ei todellakaan tarvitse siihen suostua. Nyt vähän munaa, naiset!!
ja työmatka oli 50 km suuntaansa. Yhen miehen kanssa kuljettiin vuoroviikoin sen ja mun autolla. Puolesta välistä tuli yks tyyppi kyytiin. Tää kenen kanssa alettiin kimppaan kulkea, niin sanoi ettei tältä matkanvarrelta tulevalta oteta sitten mitään maksua. Se on ollu niin ja on jatkossakin.
Mun mielestäni olis kyllä hänenkin kuulunu osallistua kuluihin, kuitenkin 25 km suuntaansa istui kyydissä ja kotiovelta haettiin ja sinne myös vietiin. Ja jos ajoinkin yksin ja tämä toinen autollinen sairastui, niin en voinu ees työmatkareitiltä poiketa tämän kyyditettävän takia.
Se ei muuten oikeesti ole helppo sanoa, että Alahan maksamaan. Varsinkin jos kyyditystä on jatkunut pitkään.
riittää joka lähtöön. meillä oli kerran naapuri, joka lähes joka ilta toi lapsen meille hoitoon, kun kumminkin olemme kotona.
Itsekin olivat enimmäkseen kotona, mutta olivat patalaiskoja.
pyydät jotain yhteistä tuttua kysymään kyytiläiseltä seuraavaan tyyliin: "Suunnittelen ehdottaa yhdelle tutulle kimppakyytiä. Mites te olette asian hoitaneet? Maksatko bensarahaa? Miten huomioitte autoon liittyvät muut kulut? Vai ajatteko vuoroviikoin toistenne autoilla?"
Sitten jos kyytiläinen vastaa, että "En mää maksa mitään" voi tämä kyselijä alkaa ihmetellä, että ilmaiseksiko saat kulkea? Kai nyt olet tarjonnut edes bensarahaa!?!?
Jospa siitä tajuaisi.
pyydät jotain yhteistä tuttua kysymään kyytiläiseltä seuraavaan tyyliin: "Suunnittelen ehdottaa yhdelle tutulle kimppakyytiä. Mites te olette asian hoitaneet? Maksatko bensarahaa? Miten huomioitte autoon liittyvät muut kulut? Vai ajatteko vuoroviikoin toistenne autoilla?"
Sitten jos kyytiläinen vastaa, että "En mää maksa mitään" voi tämä kyselijä alkaa ihmetellä, että ilmaiseksiko saat kulkea? Kai nyt olet tarjonnut edes bensarahaa!?!?
Jospa siitä tajuaisi.
Mutta tosiaan jos toi toinen ei nyt tajua itse ehdottaa että korvaa kuluja sinulle, niin kyllä se pitää ottaa ihan puheeksi ennen kuin sinun oma paha olosi kasvaa asiasta liian suureksi.
Voit tosiaan sanoa, että sinusta tämä kimppakyyti on edelleen ok, mutta koska sinäkään et töihin pysty ihan ilmaiseksi kulkemaan niin kysy suoraan olisiko esim 5 e/päivä työkaverisi mielestä kohtuullinen osallistuminen kuluihin. Itse kuljin yhden kaverin kanssa kimpassa juuri sellaisella sopimuksella, että sen minkä hän säästi bussilipussa hän maksoi minulle, se oli ehkä puolet bensakuluista. Säästi todella paljon aikaa päivittäisissä matkoissa. Mutta jos minulla oli menoja, niin hän meni sitten bussilla.
Ihmisen pitää olla todella tyhmä jos loukkaantuu moisesta. Jonkun verran tyhmyyttä tosin osoittaa että ei ole itse ottanut maksua puheeksi. Satunnaiset reissut jonnekin on munkin mielestä vielä ok, mutta jos säännöllisesti nauttii kuljetuspalveluista niin silloin ei kukaan vähänkään järjellä varustettu ihminen kehtaa pummata kyytiä ilmaiseksi. Vaikka toisen matka menisikin ihan vierestä ohi.
maksatko sinä tällä kertaa... Heitä vaikka vitsinä, mutta jatka sitten että "bensakin kallistuu koko ajan".
Älä ole nyhverö, jos toinen käyttää hyväksi. Kyllä aikuinen ihminen tarjoutuu maksamaan osansa, mutta työkaverisi on tyytyväinen saadessaan sinusta ilmaisen taksin.
Lähetä aamulla viesti, että sori, en ehdi hakea sua tänä amauna. Sitten se kaveri myöhästyy ja alkaa itse huolehtia itsestään. Ainakin muutaman kerran jälkeen. Iltapäivällä sanot, että et mene suoraan kotiin. Tai yksinkertaisesti sanot, että tilanteesi on muuttunut, etkä voi kuljettaa häntä enää töihin.
Sano että bensan luottokorttilasku tuli, se oli 235 € tmv. Kysy että miten me se jaetaan, haluaako hän maksaa aina kun lasku tulee vai esim käteisellä viikottain. Ihan pokerina, siis ihan yhtä yksinkertaisena kuin hän ilmaiseksi sinua hyväksikäyttää.
Tuo on törkeää hyväksikäyttöä, joten älä pode huonoa omatuntoa jos vaadit maksun. Tiedän että se on vaikeaa, mutta ei tuossa muukaan auta.
kurvaa seuraavalla kerralla bensa-aseman pihaan ja kysy, haluaako hän nyt vuorostaan maksaa. Sitten vain tankki täyteen.
että osallistuisi kuluihin? Jos se on noin urpo, niin sille kyllä voi sanoa ihan suoraankin tai sitten se on tosi fiksu ja käyttää sua vaan kylmästi hyväkseen.
että osallistuisi kuluihin? Jos se on noin urpo, niin sille kyllä voi sanoa ihan suoraankin tai sitten se on tosi fiksu ja käyttää sua vaan kylmästi hyväkseen.