Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten päästä eroon työmatkakyytiläisestä?

Vierailija
06.04.2012 |

ei maksa siitä mitään, olettaa vain aina saavansa kyydin mennen tullen.

joudun kuitenkin työskentelemään sen kanssa, eli en voi "loukata" sanomalla suoraan, että nyt loppu tämä ralli.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiötäkään me ei tarvita nyt kun niin monella on, niin tuodaan vaan omat pastat siihen kun sinä keität omasi.

meidän lapset alkaa tästä lähtien harrastaa samoja harrastuksia kuin teidän. niin pääsevät kyydissä sitten mukavasti. kun te kuitenkin olette jo menossa sinne päin ja kyytiin mahtuu.

jos olette sairaita niin hankithan sitten meidän lapsille jonkun kyydin.

(Ihminen on siitä kumma olio, että jos joku tekee yhden palveluksen, kerran, niin sen sijaan, etä ihminen olisi järisyttävän onnelline ja kiitollinen että joku antaa jotain hyvää hyvyyttään, niin ei, suurin osa alkaa pitää sitä itsestäänselvyytenä ja kohdella antajaa alempiarvoisenaan ja vaatia lisää palveluksia ja pitää palveluksia saavutettuna etuna.)

kyllä normaali ihminen maksaa polttoaineet jos toinen pitää yllä autoa ja kuljettaa töihin.!!!!

Vierailija
82/123 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiat pitkittyy, ne mutkistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää joka lähtöön. meillä oli kerran naapuri, joka lähes joka ilta toi lapsen meille hoitoon, kun kumminkin olemme kotona.

Itsekin olivat enimmäkseen kotona, mutta olivat patalaiskoja.

Näitähän riittää. Mutta ikinä koskaan näille ei tule mieleen että kun kerran se menee samassa (itse kyytiläisenä , se oma lapsi naapurissa...) nin se ajatuksen suunta näillä on vain sinne yhteen suuntaan, eli saada pitäisi itse.

Vierailija
84/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niin, että pohtisin mikä asiassa vaivaa. Mikä kaikki. Itseäni kimppakyydeissä vaivaa

- mielestäni pitää korvata jotenkin, vaihtokaupalla, rahalla, yms yhdessä sovitulla tavalla

- se, että joka päivä aikaa menee hiukan kauemmin, ehkä koukkaamiseen, ehkä toisen odotteluun

- pitää aina varautua ja olla sitoutunut, ei ole vapaa lähtemään milloin haluaa ja tekemäään mitä haluaa, entä jos tulee poikkeuksia?

- entä sairastuminen yms aina velvollinen soittamaan ja selittämään

Sitten sanoisin vähän tilanteesta riippuen joko ihan suoraan, että minulla menee joka päivä niin ja niin paljon enemmän aikaa ja rahaa kun heitän sinua, joten tästä lähtien voin tehdä sen vain joskus / en ollenkaan. Tai sitten järjestäisin itselleni menoa, lapset, oma liikunta tsm on aina hyvä syy mennäkin aikaisemmin tai eri kautta tsm. Sitten voisin sanoa, hei yli huomenna voin heitää sinut kotiin jos haluat. Jotta hän ymmärtäisi, että minä ilmoitan sitten harvoin aina kun kyytiä on tarjolla. Tekisin vaivihkaa selväksi, että se ei ole automaatio vaan satunnainen asia, joka riipuu minusta. :)

Vierailija
85/123 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta ajattelua. Terv. Mamma jenkeista

USA tälläkin hetkellä repii öljyä Lähi-idässä tappamalla siellä lapsia minkä ehtii, NATO peesaa.

Halpaa öljyä länteen. Mennään muka ratkaisemaa konflikteja mutta todelliset syyt ovat se että USA:n maaperästä on öljy loppunut.

Ja se pitää ilmaiseksi ryöstää muualta.

ja sinä leuhkt sillä että USA ja sinä elätte toisten kustannuksella.

Häpeä. Ja lellipenikkasi, jotka toisten kustannuksella elätte.

Vierailija
86/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että "tää on vähän kiusallinen aihe, mutta olisiko sun mielestä ok, että osallituisit bensakuluihin?"

Jos ei ole ok, niin sittenhän pääset samn tien eroon kyyditettävästä.

Mitään riistohintoja ei kannata ehdottaa, totuushan on, että kuljet sen matkan, oli tyyppi kyydissä tai ei. Ja ilmeisesti saat työmatkavähennykset. Lasket siitä jonkun kohtuuhinnan, vaikka 50 e/kuussa. Tai sitten pyydät jotain palvelusta, esim. muuttoapua tms.

Vierailija
87/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saa siitä vaan rahaa itselleen!!

Vierailija
88/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.

Itse olin vastaavassa tilanteessa ja vielä niin nössö että kuskasin kaksi vuotta ! Mulla oli työmatkaa 40 km suunta ja koukkausta tuli 8 km aamuin illoin kun hain työkaverin. Täysin sama työaika, asiakaspalvelutyö. Homma lähti siitä kun hänen autonsa meni rikki ja miehensä oli sanonut että mä varmaan otan ohimennen kyytiin. Kävi niin että myivät sen auton pois kun "eivät kahta tarvitse" ja mä kuskasin 2 v. Yritin välillä inistä että josko bensarahaa johon toinen esitti loukkaantunutta että miten ilkeän kun ihan ohi kuitenkin ajan, heillä on perheenä isot menot (olin silloin vielä nuori sinkku) ja että haluan vaan tienata hänen kustannuksellaan. Aloin sitten seurustella ja miesystäväni sai minut tajuamaan mitä hyväksikäyttöä tuo oli. (jos minulla oli jotain menoa, jopa jouduin perumaan/siirtämään sitä kun aina mentiin työkaverin aikataululla, esim. jos halusi jäädä tekemään jonkun jutun loppuun niin minä o d o t i n). Lopputulos valitetavasti oli se että vaikka kuinka koetin asian fikusti ja ystävällisesti esittää ei tämä henkilö enää puhunut minulle. Jäi ensin 2 viikon sairaslomalle (mua syyllistettiin) ja sitten ostivat pikkukoslan. Kestin 3 kk ja sitten vaihdoin työpaikkaa. Ja ikinä en ketään kyytiläistä ota mukaan, aina on sen verran menoja jo etukäteen jos joku kysäisee :))

eihän noin moukkia voi ollakaan?

on ok tulla ilmaiseksi joskus jos oma auto on hajonnut, jos kulkee normaalisti bussilla ja se on vaikkka lakossa, tai jos kulkee pyörällä mutta kumi rikki. siis jos vaikka muutaman kerran vuodessa on hätätilanne.

Mutta säännöllinen kulkeminen toisen kyytillä ilmaiseksi? oikeasti? minkä ikäinen, mies, nainen? perhesuhteet? koulutus?

helvetinmoinen moukka ja loinen.

Vierailija
89/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että "tää on vähän kiusallinen aihe, mutta olisiko sun mielestä ok, että osallituisit bensakuluihin?"

Jos ei ole ok, niin sittenhän pääset samn tien eroon kyyditettävästä.

Mitään riistohintoja ei kannata ehdottaa, totuushan on, että kuljet sen matkan, oli tyyppi kyydissä tai ei. Ja ilmeisesti saat työmatkavähennykset. Lasket siitä jonkun kohtuuhinnan, vaikka 50 e/kuussa. Tai sitten pyydät jotain palvelusta, esim. muuttoapua tms.

saahan se kyytiläinenkin vähennytkset, jos on noin röyhkeä että ilmaiseksi menee, niin aivan varmasti hakee verottajalta silti vähenykset.

Vierailija
90/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.

Itse olin vastaavassa tilanteessa ja vielä niin nössö että kuskasin kaksi vuotta ! Mulla oli työmatkaa 40 km suunta ja koukkausta tuli 8 km aamuin illoin kun hain työkaverin. Täysin sama työaika, asiakaspalvelutyö. Homma lähti siitä kun hänen autonsa meni rikki ja miehensä oli sanonut että mä varmaan otan ohimennen kyytiin. Kävi niin että myivät sen auton pois kun "eivät kahta tarvitse" ja mä kuskasin 2 v. Yritin välillä inistä että josko bensarahaa johon toinen esitti loukkaantunutta että miten ilkeän kun ihan ohi kuitenkin ajan, heillä on perheenä isot menot (olin silloin vielä nuori sinkku) ja että haluan vaan tienata hänen kustannuksellaan. Aloin sitten seurustella ja miesystäväni sai minut tajuamaan mitä hyväksikäyttöä tuo oli. (jos minulla oli jotain menoa, jopa jouduin perumaan/siirtämään sitä kun aina mentiin työkaverin aikataululla, esim. jos halusi jäädä tekemään jonkun jutun loppuun niin minä o d o t i n). Lopputulos valitetavasti oli se että vaikka kuinka koetin asian fikusti ja ystävällisesti esittää ei tämä henkilö enää puhunut minulle. Jäi ensin 2 viikon sairaslomalle (mua syyllistettiin) ja sitten ostivat pikkukoslan. Kestin 3 kk ja sitten vaihdoin työpaikkaa. Ja ikinä en ketään kyytiläistä ota mukaan, aina on sen verran menoja jo etukäteen jos joku kysäisee :))

on ok tulla ilmaiseksi joskus jos oma auto on hajonnut, jos kulkee normaalisti bussilla ja se on vaikkka lakossa, tai jos kulkee pyörällä mutta kumi rikki. siis jos vaikka muutaman kerran vuodessa on hätätilanne.

Mutta säännöllinen kulkeminen toisen kyytillä ilmaiseksi? oikeasti? minkä ikäinen, mies, nainen? perhesuhteet? koulutus?

Mistähän tuo muuten johtuu, että jos joku on röyhkeä alunperin ja käyttäytyy törkeästi ja röyhkeästi, niin jos se loukattu yrittää hakea oikeuksia, niin ympäristö on sen röyhkeän puolella?

suahan oli 2 vuotta käytetty törkeästi hyväksi.Luulisi että kaikki sen näkisivät. Mutta työyhteisö oli sokeutunut tilanteelle. Ihminen on sairas.

Vierailija
91/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kyytiläinen loukkaantuu varmasti.

Ehkä sun ei edes kannata pyytää rahaa vaan lopetat koko kuljetuksen.

Vierailija
92/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että bensan luottokorttilasku tuli, se oli 235 € tmv. Kysy että miten me se jaetaan, haluaako hän maksaa aina kun lasku tulee vai esim käteisellä viikottain. Ihan pokerina, siis ihan yhtä yksinkertaisena kuin hän ilmaiseksi sinua hyväksikäyttää.

Tuo on törkeää hyväksikäyttöä, joten älä pode huonoa omatuntoa jos vaadit maksun. Tiedän että se on vaikeaa, mutta ei tuossa muukaan auta.

mutta entä jos ap joutuu lähteä työpaikalta, kuten tuossa ylempänä joku kertoi. Oli 2 vuotta ollut kuljettajana jollekin perheen emännälle, odotellut työpaikalla ja mennyt pillin mukaan ja kun lopetti, työyhteisö sulki ulkopuolelle.

Vierailija
93/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.

Mistähän tuo muuten johtuu, että jos joku on röyhkeä alunperin ja käyttäytyy törkeästi ja röyhkeästi, niin jos se loukattu yrittää hakea oikeuksia, niin ympäristö on sen röyhkeän puolella?

suahan oli 2 vuotta käytetty törkeästi hyväksi.Luulisi että kaikki sen näkisivät. Mutta työyhteisö oli sokeutunut tilanteelle. Ihminen on sairas.

onko niin, että tällaista röyhkeyttä harrastaa vain sellainen manipuloija, ja häntä vastaan ei kukaan uskalla nousta joten pakko nousta sitä hyväksikäytettyä vastaan?

Vierailija
94/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt autat työkaveriasi niin tulevaisuudessa voit saada johonkin muuhun asiaan itse apua joltain toiselta. Ei ikinä voi tietää mihin tilanteeseen joutuu ja miten kiitollinen on toisen avusta.

heh. paljonko säästät vuodessa olemalla loinen?

näin sanoo loinen. Auttaminen on sitä että jos jollakin on elämässä vaikeaa, vaikka syöpä iskee, hakee hänen lapsiaan, tekee heille ruokaa, hoitaa, auttaa, siivoaa, hoivaa, mutta se, että joku käyttää ilmaisena kuskina jotta itse ei tarvitse maksaa, on loisimista.

Vierailija
95/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä mietikään rahan pyytämistä, vaan lopeta kyydit ihan tykkänään. Ajattele, miten sua harmittaa, kun jostain 50€/kk hinnasta sulle voidaan oikeasti asettaa kaikenlaisia vaatimuksia ja oletuksia ja sun on "toteltava" kun se toinen siitä kyydistä maksaa.

Nyt vaan sanot, että aamulla pitää viedä lapsi jonnekin eri tarhaan ja tulet eri kautta töihin ja että tulet myöhemmin ja sen takia lähdet pois myöhemmin, ja "sehän ei sun aikatauluihin sitten sovikaan". Ja että usein sulla on asiaa töistä toiseen suuntaan, kun olet aloittanut jonkun uuden jutun siellä toisessa suunnassa.

Tai sitten et selittele, vaan sanot suoraan, etä tämä järjestely ei enää sovi sinulle ja että se loppuu ensi viikon jälkeen.

peesi tälle. noin röyhkeä ihminen alkaa kuvitella olevansa hyväntekijä kun antaa muutaman euron bensarahaa.

Jos ei itse ole tajunnut maksaa reilusti kyydeistä ja tarjota työpaikalla pullaa, viinipulloa jne LISÄKSI, niin ei tuollaista halua autoonsa istumaan, muutaman euron korvausta vastaan.

Vierailija
96/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
97/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo ihminen joka käyttää hyväksi orjia, palvelusväkeä ilmaiseksi.

Vierailija
98/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kulkenut kimppakyydillä töihin joskus ja todennut että onnistunut kimppamatkustaminen vaatii ainakin kahta asiaa: 1)kyytiläiset, jotka aktiivisesti tarjoavat kuskille maksua ja 2)kyytiläiset, joita ei tarvitse odotella kyytiin.

Kuski joka joutuu nyhtämään saataviaan ja nousemaan autosta koputtelemaan/soittelemaan puhelimella joka aamu että porukka saadaan ovella odottavaan lämpimään autoon, turhautuu nopeasti ja täysin syystä.

Minulla tilanne oli se, että töihin pääsi myös työmaakuljetusbussilla (2e/suunta), mutta kiertelystä johtuen bussilla matka kesti toista tuntia, kun taas kimppakyyti oli perillä reilussa puolessa tunnissa (suora matka n. 55km suuntaansa). Liikkeelle lähdettiin suunnilleen samoihin aikoihin bussin kanssa, mutta perillä kerkesimme rauhassa vaihtaa vaatteet, laittaa autot/muut koneet talviaikaan käyntiin ja lämpiämään, syödä aamupalan ja jutella omista ja työasioista niin, ettei jäänyt pelkän aamuisen 5 minuutin briiffauksen varaan.

Kuskaaja asui sopivasti kylän toisessa päässä ja hän aamulla ajeli kylän läpi ja noukki porukan (2-3hlöä) kyytiin. Jokainen tiesi mihin aikaan hänen luonaan suunnilleen oltiin ja tuli valmiiksi odottelemaan rappukäytävään/ulos tupakille, ettei tarvinnut soitella ja laulella perään. Työviikon alussa jokainen antoi 2kymppisen ja pääsi siis samaan hintaan kuin bussilla viikon. Itse kustansin myös toisinaan viikon päätteeksi esim. pizzan tms.

Myöhemmin kyydittäväksi tuli porukkaa, jolta kuski sai odotella rahoja viikkotolkulla, muistuttaa maksamisesta ja rampata soittelemassa ovikelloja jne. Jätti sitten muutamana aamuna kylmästi hakematta kun ei sovittuun aikaan olleet pihalla. Pian koko homma lopahti.

Paras kyydintavoittelija oli pyrkinyt osalliseksi järjestelmää sanomalla että "sähän haet kaverinkin melkein siitä naapurista ja sama määränpää, hänhän pääsee huilaamaan ilmaisella". Kuski oli todennut että joo, ajele viikko omalla autolla ilmasella ni katotaan sitten. Oli ymmärtänyt maksaa niistä kerroista kun kyytiä tarvitsi.

Sinuna aloittaisin tilanteen oikomisen niin, että kertoisin innostuneeni jonkin netissäolevan jutun seurauksena laskemaan, paljonko työmatkoihin kuluu polttoainetta ja rahaa kaikkien ajeluiden summasta vuosittain. Sitten toteaisin että en tajunnutkaan miten iso summa se vuositasolla on, ja samaan hengenvetoon latelisin ylimääräisten haku- ja vientikeikkojen kilsamäärän ja kustannukset.

Jos tuntuu ettet kehtaa omaan piikkiisi kertoa että lenkeistä aiheutuneet kulut kokonaisuudessaan + puolet normimatkasta on kuskattavan kustannettava, sanoisin että mies teki laskutoimitukset ja päätti että niillä rahoilla alatte nyt säästää matkaan/kodinkoneeseen jne.

Normaali ihminen ei tästä ota nokkiinsa vaan ymmärtää yskän ja osallistuu kuluihin mukisematta. Jos alkaa nikotella niin voithan todeta että _onneksi_ hän pääsee myös bussilla, ettet ole hänen ainoa oljenkortensa tässä asiassa.

Vierailija
99/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "tässä hommassa menee se mitä siinä menee, turha kytätä siinä, jos kerta mun kyytiin haluat niin sitten mennään MUN kelloni mukaan, ei sinun".

Vierailija
100/123 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vastauksena tuohon selän takana odotteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän