Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kaupassa ja järkytyin suomalaisten pukeutumistavoista!

Vierailija
05.04.2012 |

Eilen illalla olin ruokakaupassa just pahimman ruuhkan aikaan, jolloin ihmisiä oli vaikka millä mitällä.

Oikeasti aloin ihmetteleen, miten suomalaiset pukeutuu, niin niinku pukeutuu. Oli värikkäitä 70 luvulla muodissa olleita tuulipukuja, lenkkareita, pipo korvien yläpuolella, leveitä farkkuja. Siis en tarkoita alhaalta leveneviä, mitkä on nyt muodissa, vaan semmosia epäistuvia, jotka on löysät jokapuolelta. Ja niiden kanssa vielä korkkarit.

Teineillä oli tummat, edestä täysin valkoset farkut, nahkatakki ja kimalteleva biletoppi, blondatut hiukset parin sentin juurikasvulla...

Ei kukaan voi sanoa sitä kovin nätiksi näyksi.

En ole oikeasti ennen törmännyt noin isoon määrä noin huonosti pukeutuvia ihmisiä! Kaupan työntekijöidenkin asut alko tuntuun tyylikkäämiltä.

Enkä tosiaan asu missään junttilassa, vaan ihan pääkaupunkiseudulla.

En yleistä suomalaisten pukeutumistapoja, koska on paljon tosi tyylikkäitä suomalaisia, enkä sano että joka kauppareissulla pitäis olla viimeisen päälle laitettu, mutta kyllä sitä omaa siisteyttä ja pukeutumista vähän vois katsoa.

Siis ihan että on ehjät housut, tuulipuvun vois vaihtaa vähän siistimpään, ja siis muutenkin ihan yleisilme.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma maku rajoittuu enemmänkin kesällä, farkut nahkaiset kävelykengät ja t-paita/jonkin asteinen kauluspaita. mies siis olen

Vierailija
42/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen sinne ostaakseni ruokaa tai mitä milloinkin. Ei se mulle ole mikään muotinäytös.

Ap:n mielestä pitää varmaan käydä kampaajalla värjäämässä tukkaansa jotta kehtaa kauppaan mennä.

Ap, hanki elämä ja anna kaikkien kukkien kukkia. On sullakin ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissähän käytetään jakkupukua ja muita parempia vaatteita, koska sillä halutaan antaa siisti, asiallinen ja fiksu kuva itsestään.

Miksi kaupassa sitten pitää heittää verkkarit päälle? Hyvä pukeutuminenhan on muiden ihmisten kunnioitusta. Enkä tässä tarkoita että jakkupuku pitää olla kaupassa yms. päällä, mutta farkut voi olla ihan yhtä mukavat ku verkkarit.

Itse en kaupassakaan halua näyttää epäsiistiltä ja ns. liian huolettomalta.

Ap

Vierailija
44/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus sopii johonkin kajaaniin tms.Mä olen ikäni asunut ensin töölössä ja nyt katajanokalla enkä ole missään täällä nähnyt tollais pukeutuvia.

Vierailija
45/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmällä talvi-ilmalla laita korkkareita ja hametta sen takia, vaan nimenomaan toppahousut ja takin. Miksi minä kauppaan pukeutuisin??? Kerro sinä se.

Minä pukeudun töissä kyllä hyvin ja juhlisa, mutta en tietoisesti kauppaan.

Vierailija
46/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissähän käytetään jakkupukua ja muita parempia vaatteita, koska sillä halutaan antaa siisti, asiallinen ja fiksu kuva itsestään. Miksi kaupassa sitten pitää heittää verkkarit päälle? Hyvä pukeutuminenhan on muiden ihmisten kunnioitusta. Enkä tässä tarkoita että jakkupuku pitää olla kaupassa yms. päällä, mutta farkut voi olla ihan yhtä mukavat ku verkkarit. Itse en kaupassakaan halua näyttää epäsiistiltä ja ns. liian huolettomalta. Ap

viimassa ja pakkasessa kauppaan jossain piikkikoroissa ja farkuissa.

Vierailija
47/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keski-euroopassa, ja täällä on pakko aina pynttäytyä kauppaan lähtiessä. Ei vaan pysty lähtemään verkkareissa edes lähikauppaan. Suomessa lomaillessa on ihanaa, kun saa mennä vaikka yöpaidassa, tukka laittamatta ja ilman meikkiä melkein minne vaan. Koskaan ei katsota oudosti :-)

Vierailija
48/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nuo t-paidat, hyvin istuvat farkut, siisti takki ja kivat kengät on tosi hyviä esimerkkejä rennosta ja mukavasta, mutta silti siististä tyylistä! Ei sillä muodilla ole väliä, puhun siisteistä ja asiallisista vaatteista.

Ap

Vierailija
49/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa pätkän vertaa se, millaiset vaatteet muilla on vapaa-ajalla. Relaa ap. :)

Vierailija
50/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kävin helsingin seudulla ja monessa kaupassa olin niitä parhaiten pukeutuvia. Ei tyyli ole paikkakuntasidonnaista, se sijaitsee korvien välissä.

Kuvaus sopii johonkin kajaaniin tms.Mä olen ikäni asunut ensin töölössä ja nyt katajanokalla enkä ole missään täällä nähnyt tollais pukeutuvia.

Vierailija
51/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia miamissa asuneena voin kertoa että siellä pukeudutaan paljon mauttomammin kuin täällä.

Uskokaa jo ettei suomalaisten pukeutuminen eroa mistään maasta.

Lakkaa AP katsomasta niitä valmiiksi naurettuja jenkki sarjoja joissa kukaan ei käy töissä mut kaikki asuu lukaaleissa ja istuu kahviloissa kaiket päivät.

Vierailija
52/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka ap tarkoituksella aika raflaavasti kirjoittikin, niin kyllähän tuossa viestissä pointtinsa on. Me suomalaiset olemme siitä harvinainen kansa, että meidän mielestä on "ihan ok" mennä kauppakeskukseen liikuntaan tarkoitetut tuulipuvut/verkkarit päällä. Onko se oikein vai väärin? En tiedä, mutta ymmärrän, jos se joidenkin mielestä on tyylitöntä.

Vierailija
53/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kauheat vaatteet tänään

Harmaat collegehousut, vanha toppis ja kuomat

suoraan leikkipuistosta kiireellä kauppaan

Anna anteeksi, yritän pukeutua vastedes paremmin

Vierailija
54/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitä ihminen ajattelee kun tuollai pukeutuneena lähtee julkiselle paikalle.

Kesä ja ostoskeskus pääkaupunkiseudulla.

Mies n. 45v +- Jalassa sporttisandaalit ja valkoiset tennissukat, varret niin ylös vedettyinä kuin vaan saa, sellaiset kiiltävät lyhyet 80-luvun urehilushortsit, valkoinen, todella ohut hihaton paita, päässä lippis. Iiso kaljamaha jonka alla roikkui nahkainen(liekö tekonahkaa) vyölaukku. Ja kyllä, tuijotin ukko häpeilemättä:)

Ilmeisesti jostain pohjanmaan perukoilta tultu kesälomalla pääkaupunkiseudulle. Vaimo ja 2 teini-ikäistä oli hieman paremmin pukeutuneita, mut tietty vaimolla pakollinen kikkarapermis jne. Lapsetkin -80 luvun farkuissa ja "kollaripaidoissa"

Tän rinnalla tuulipuvut on juhlaa.

Vierailija
55/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kenties asut Ft. Lauderladen suomalaisalueilla? Joka tapauksessa, ainakin Euroopan maista tiedän sitäkin enemmän, ja kyllä me aika tyylittömiä ollaan. Se nyt vaan on fakta, ei sen enempää eikä vähempää.

Vuosikausia miamissa asuneena voin kertoa että siellä pukeudutaan paljon mauttomammin kuin täällä. Uskokaa jo ettei suomalaisten pukeutuminen eroa mistään maasta. Lakkaa AP katsomasta niitä valmiiksi naurettuja jenkki sarjoja joissa kukaan ei käy töissä mut kaikki asuu lukaaleissa ja istuu kahviloissa kaiket päivät.

Vierailija
56/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se ihmisten ilmoille lähtiessä niin vaikeaa kammata hiukset ja vetästä yöpaidan päälle jotain vähän siistimpää.

Jos et keski-Euroopassa mene lähikauppaan yökkäreissä, niin miksi Suomessa menet?

Ei Suomi kuitenkaan ole mikään junttila, jossa voi pukeutua ja käyttäytyä just niinkun sillä hetkellä hyvältä tuntuu...

Ap

Vierailija
57/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissähän käytetään jakkupukua ja muita parempia vaatteita, koska sillä halutaan antaa siisti, asiallinen ja fiksu kuva itsestään.

Miksi kaupassa sitten pitää heittää verkkarit päälle? Hyvä pukeutuminenhan on muiden ihmisten kunnioitusta. Enkä tässä tarkoita että jakkupuku pitää olla kaupassa yms. päällä, mutta farkut voi olla ihan yhtä mukavat ku verkkarit.

Itse en kaupassakaan halua näyttää epäsiistiltä ja ns. liian huolettomalta.

Itse en ajattele noin että täytyisi pukeutua ns. hyvin jotta kunnioittaisi ihmisiä. Luen tuohon kunnioittamiseen lähinnä sen että on peruspuhdas niin ettei haise pahalle tai ettei pukeudu esim. aivan liian paljastavasti (tyyliin mies ilman paitaa marketissa). Mutta se jos ne vaatteet nyt on rennot ja huolettomat ei minusta ole mitenkään epäkunnioittavaa, ei tässä kulttuurissa, koska Suomessa on tapana että vapaa-aikana ollaan varsin rentoa tuulipukuväkeä.

Lopultahan se tosiaan on siitä kulttuurista kiinni. Businessmaailmassa on yhdenlainen kulttuuri ja siellä tosiaan hyväksyn itsekin sen että olisi asiakasta kohtaan epäkunnioittavaa ilmestyä palaveriin jossain kuluneissa verkkareissa ja harmaassa pesuissa nukkaantuneessa hupparissa. Siellä kun ollaan edustamassa yritystä, omaa työnantajaa, ja halutaan antaa menestyvä kuva sekä itsestä että työnantajasta. Lähikaupassa käydessäni taas en edusta ketään enkä mitään eikä minua haittaa yhtään millaisen kuvan ne minulle vieraat ihmiset minusta saa.

Vierailija
58/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen pukeutumistani. Olin eilen kaupassa lenkkareiden, verkkahousujen ja sporttisen takin kanssa. Lisäksi oli pipo päässä ku en kehdannut likaisia hiuksia näyttää. Naamassa ei ollut meikkiä.

Joten anteeksi jos järkytyit. Toivottavasti säästyit elinikäisiltä traumoilta etkä pyydä minulta korvauksia henkisestä tuskasta.

Aion tosin jatkaa tämän pukeutumisen kanssa aina kun kauppaan menen. mutta voin vaikka etukäteen varoittaa kaikkia.

Vierailija
59/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se ihmisten ilmoille lähtiessä niin vaikeaa kammata hiukset ja vetästä yöpaidan päälle jotain vähän siistimpää. Jos et keski-Euroopassa mene lähikauppaan yökkäreissä, niin miksi Suomessa menet? Ei Suomi kuitenkaan ole mikään junttila, jossa voi pukeutua ja käyttäytyä just niinkun sillä hetkellä hyvältä tuntuu... Ap

Ja yöpaidan päälle toppatakki ??? Mitä vielä??

Vierailija
60/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa pukeutua siististi, tärkeämpiin tilanteisiin kauniimmin. Sehän on nautinto itselle kun on 'hyvässä kuosissa'. Mielestäni pukeutuminen ilmentää ihmisen persoonaa. Kotirötkyily on erikseen, mutta en minä kotonakaan mikään rönttänä ole.

että onko se ihmisten ilmoille lähtiessä niin vaikeaa kammata hiukset ja vetästä yöpaidan päälle jotain vähän siistimpää.

Jos et keski-Euroopassa mene lähikauppaan yökkäreissä, niin miksi Suomessa menet?

Ei Suomi kuitenkaan ole mikään junttila, jossa voi pukeutua ja käyttäytyä just niinkun sillä hetkellä hyvältä tuntuu...

Ap