Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kaupassa ja järkytyin suomalaisten pukeutumistavoista!

Vierailija
05.04.2012 |

Eilen illalla olin ruokakaupassa just pahimman ruuhkan aikaan, jolloin ihmisiä oli vaikka millä mitällä.

Oikeasti aloin ihmetteleen, miten suomalaiset pukeutuu, niin niinku pukeutuu. Oli värikkäitä 70 luvulla muodissa olleita tuulipukuja, lenkkareita, pipo korvien yläpuolella, leveitä farkkuja. Siis en tarkoita alhaalta leveneviä, mitkä on nyt muodissa, vaan semmosia epäistuvia, jotka on löysät jokapuolelta. Ja niiden kanssa vielä korkkarit.

Teineillä oli tummat, edestä täysin valkoset farkut, nahkatakki ja kimalteleva biletoppi, blondatut hiukset parin sentin juurikasvulla...

Ei kukaan voi sanoa sitä kovin nätiksi näyksi.

En ole oikeasti ennen törmännyt noin isoon määrä noin huonosti pukeutuvia ihmisiä! Kaupan työntekijöidenkin asut alko tuntuun tyylikkäämiltä.

Enkä tosiaan asu missään junttilassa, vaan ihan pääkaupunkiseudulla.

En yleistä suomalaisten pukeutumistapoja, koska on paljon tosi tyylikkäitä suomalaisia, enkä sano että joka kauppareissulla pitäis olla viimeisen päälle laitettu, mutta kyllä sitä omaa siisteyttä ja pukeutumista vähän vois katsoa.

Siis ihan että on ehjät housut, tuulipuvun vois vaihtaa vähän siistimpään, ja siis muutenkin ihan yleisilme.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen lähimpään korttelikauppaan (alle 100 m) ostamaan ihan peruselintarvikkeet, niin en todellakaan pukeudu saati meikkaa sitä varten. Joku takki niskaan, pipo päähän - taidanpa välillä olla ihan räävittömän näköinen!

Eri juttu, jos lähden ns. ostoskierrokselle, silloin meikkaan kevyesti ja pukeudun huolellisesti. Tämä siksi että silloin käyn myös jossakin keskustan kahvilassa kahvilla. Tai vaihtoehtoisesti lasillisella viiniä jossakin vähän tasokkaammassa paikassa.

N 65 v Etelä-Espoo

Vierailija
102/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettelemasi vaatteet on MUODISSA nyt. Oletko se sinä joka ei vain pysy kärryillä?

Köh... 7,5 vuotta sitten aloitettu ketju...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, minä haluaisin aidon 70-luvun tuulipuvun. Mutta niitä ei löydy enää mistään. Jotain kuoritakkeja vain. Ne 70-luvun tuulipuvut oli hienoja.

Missähän päin ap näki niitä niin paljon, kun minä en enää ole löytänyt kaupasta näitä. 

Vierailija
104/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettelemasi vaatteet on MUODISSA nyt. Oletko se sinä joka ei vain pysy kärryillä?

No nythän ne on muodissa! :D :D

Vierailija
105/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän ne on muodissa! :D :D

Aikaansa edellä

Vierailija
106/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauppaan aika lyhyt matka. Kun huomaan, että jotain puuttuu, lähden kotivaatteissa kauppaan. Jos meen kauppaan töistä suoraan tai juhlien jälkeen, menen niissä vaatteissa. Joskus menen suoraan jumpasta - en toki hikijumpasta - mutta esim. Pilateksesta kauppaan, isompi kauppa on lähellä jumppasalia. En käy välillä kotona vaihtamassa vaatteita. Tuulipukua en kyllä omista, enkä muista nähneeni kellään sellaista vuosikausiin yhtään missään. Mulla on laadukas ulkoilupuku, kesään oma ja talveen oma. Tosin minua ei hevon veetä kiinnosta kenenkään vaatteet kaupassa. Tosin jossain hevonperälandiassa, enpä usko että maaseudulla kukaan sen enempää pukeutuu jotain kauppareissua varten. Näkeehän tuon jo ihan jenkkitositv-sarjoista, että esim. siellä naisilla on valtavan iso ahteri, liian tiukat farkut ja 2 kokoa liian pieni toppi. Sillainko pitäisi pukeutua? 

Vierailija
107/107 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fy fan, on se niin kamalaa, jyyy.