Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kaupassa ja järkytyin suomalaisten pukeutumistavoista!

Vierailija
05.04.2012 |

Eilen illalla olin ruokakaupassa just pahimman ruuhkan aikaan, jolloin ihmisiä oli vaikka millä mitällä.

Oikeasti aloin ihmetteleen, miten suomalaiset pukeutuu, niin niinku pukeutuu. Oli värikkäitä 70 luvulla muodissa olleita tuulipukuja, lenkkareita, pipo korvien yläpuolella, leveitä farkkuja. Siis en tarkoita alhaalta leveneviä, mitkä on nyt muodissa, vaan semmosia epäistuvia, jotka on löysät jokapuolelta. Ja niiden kanssa vielä korkkarit.

Teineillä oli tummat, edestä täysin valkoset farkut, nahkatakki ja kimalteleva biletoppi, blondatut hiukset parin sentin juurikasvulla...

Ei kukaan voi sanoa sitä kovin nätiksi näyksi.

En ole oikeasti ennen törmännyt noin isoon määrä noin huonosti pukeutuvia ihmisiä! Kaupan työntekijöidenkin asut alko tuntuun tyylikkäämiltä.

Enkä tosiaan asu missään junttilassa, vaan ihan pääkaupunkiseudulla.

En yleistä suomalaisten pukeutumistapoja, koska on paljon tosi tyylikkäitä suomalaisia, enkä sano että joka kauppareissulla pitäis olla viimeisen päälle laitettu, mutta kyllä sitä omaa siisteyttä ja pukeutumista vähän vois katsoa.

Siis ihan että on ehjät housut, tuulipuvun vois vaihtaa vähän siistimpään, ja siis muutenkin ihan yleisilme.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahkeista vähän liian lyhyet housut, paita jossa oli rasvatahra edessä ja reikä helmassa, tukka pesemättä ja rasvainen, laitoin ponnarille. Ei meikkiä. Jalassa kulahtaneet talvinilkkurit ja asuun täysin sopimaton tuulitakki. Voi jestas, oikeasti hävetti kyllä itseänikin :D ja käytiin puistossa ja kaupassa ja asioilla muutenkin. Yleensä en ole ihan näin räjähtänyt, mutta nyt en vaan jaksanut / ehtinyt.

Vierailija
62/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti en ole KOSKAAN nähnyt!

t: vm -69

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se ihmisten ilmoille lähtiessä niin vaikeaa kammata hiukset ja vetästä yöpaidan päälle jotain vähän siistimpää.

Jos et keski-Euroopassa mene lähikauppaan yökkäreissä, niin miksi Suomessa menet?

Ei Suomi kuitenkaan ole mikään junttila, jossa voi pukeutua ja käyttäytyä just niinkun sillä hetkellä hyvältä tuntuu...

Ap

Se mikä sinusta näyttää hyvältä ja asialliselta, voi jonkun toisen mielestä olla todella järkyttävää. Mitkä sinusta näyttävät "urheiluvaatteilta" ovat vapaa-ajan vaatteita. Siveellisyyttä loukkaava pukeutuminen on asia erikseen, mutta siihen on Suomessa liian kylmä.

Vierailija
64/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmiset on lenkillä verkkarit ja lenkkarit jalassa, leikkipuistossa pipo päässä ja pakkasilla käyttää paksua takia jne.

Sehän on päivänselvää, että pitää pukeutua sään ja olosuhteiden mukaan.

Mutta nyt on tullut kauppoihin ihan hirveästi sporttisia, mutta samalla tyylikkäitä ulkohousuja, pipoja löytyy joka mallissa ja värissä.

Samoin talvikenkiä, Uggeja yms. kivoja mutta lämpimiä.

Eli miksi pitää kaivaa laatikosta ne kymmenen vuotta vanhat kollege housut ja haalistunut pipo, kun vaihtoehtoja on muitakin...

Vierailija
65/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin n. kolmekymppisillä naisilla sekä nuorilla on hauskan persoonallisia vaatteita ja oma tyyli.

Vierailija
66/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkiltä palatessani..

Eli mulla on lenkkivaatteet päällä, hiukset tiukasti kiinni ja olen yleensä punainen ja ehkä hikinenkin :D Ei meikkiä tai muuta semmosta. Mutta käyn kaupassa vaan nopeasti hakemassa ne päivän tarpeelliset tarvikkeet. Eli nopeasti sisään ja vieläkin nopeammin ulos.

Kyllähän moni katsoo ja ehkä joskus vähän yllättyneenä, mutta kyllä ne osaa yhditää nuo lenkkivaatteet ja sen punaisuuden siihen että mä olen juuri tulossa lenkiltä. Jos jotakuta häiritsee niin sitten häiritsee, en tee tätä edes niin usein.

Vierailija
67/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden nyt lähikauppaan, en aio panostaa vaatteisiin, meikata tai edes kammata tukkaa. Menen kävellen, laitan ulkoiluhousut, toppatakin, pipon ja kävelykengät. Housujen lahkeet ovat kurassa, kun ei niitä jaksa joka ulkoilureissun jälkeen pestä.

Heikkohermoiset, pysykää kotona!

Vierailija
68/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-pikkuinen, kun kaikki katsos eivät ole kiinnostuneita muodista tai vaatteiden ulkonäöstä. Itse en halua ostaa - käyttää rahaa ja luonnonvaroja - vain siksi johonkin uuteen vaatekappaleeseen, että vielä täysin toimiva ei esteettisesti miellytä jonkun toisen ihmisen silmää. Mun mielestä olisi kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan, jos lakkaisitte tuon älyttömän kerskakuluttamisen ja säästäisitte tätä meidän yhteistä maapalloa!

Eli miksi pitää kaivaa laatikosta ne kymmenen vuotta vanhat kollege housut ja haalistunut pipo, kun vaihtoehtoja on muitakin...

Vierailija
69/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on mukavaa katsella tyylikkäitä ja persoonallisesti pukeutuneita ihmisiä...mutta toisaalta, kaukana ovat ajat kun kotirouva tälläsi itsensä heti aamusta miestään varten ihan vaan kotioloihin, maailma alkaa olla jo vähän niinkuin yhteinen olohuone- ja se näkyy. Mä en jaksa kauppaan pukeutua kun se on ihan arkinen ja usein kiireinen juttu. Mä en myöskään pääsääntöisesti edes huomaa mitä ihmisillä on päällä, kiinnitän huomiota ihan muihin asioihin kun tutussa kaupassa asioin.

Vierailija
70/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ainakaan Uggit oo yhtään kauniimmat kuin kotoiset Kuomat tai jotkut mummoEccot jotka mulla on jaloissa.

Vierailija
71/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmiset on lenkillä verkkarit ja lenkkarit jalassa, leikkipuistossa pipo päässä ja pakkasilla käyttää paksua takia jne.

Mutta nyt on tullut kauppoihin ihan hirveästi sporttisia, mutta samalla tyylikkäitä ulkohousuja, pipoja löytyy joka mallissa ja värissä.

Vierailija
72/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-70-luvulla ei käsittääkseni ollut olemassakaan tuulipukuja, ne tuli vasta -80-luvulla. En myöskään ymmärrä, miksi tavalliseen lähikauppaan pitäisi pukeutua hienosti. Jos käyn lähikaupassa, voin hyvin poiketa siellä kesken lenkin, siis lenkkareissa ja treenitakissa enkä katso pahasti muitakaan, jotka niin tekevät. Jos lähden keskustaan, niin sitten panen jotain vähän stailimpaa päälle.

Voihan nipo...

Vierailija
73/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita suinkaan henkistä köyhyyttä vaan materiaalista. Ihmiset laittavat päällensä sitä mitä sattuu olemaan tai sitä mitä halvalla saavat. Tyyliseikoista ei voi välittää kun siihen ei ole varaa.

Vierailija
74/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni siisti pukeutuminen on kannatettavaa (ehjät, puhtaat vaatteet), mutta en näkisi kauheasti vaivaa jonkin ruokakauppareissun takia. Siis jos työmatkallani poikkean fillarilla kaupassa, kyllä mulla usein on ulkoilupuku, ohut pipo kypärän alla ja lenkkarit. Sori.

Vierailija
75/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi mennä tuhlaamaan rahansa ja kuluttaa luontoa? Mä kulutan varsinkin ulkoiluvaatteet ihan loppuun, en tarvitse viimeisenpäälle muotia saadakseni liikunnan ja ulkoilun iloa. Just hajosi verkkatakki jonka äitini teki mulle lukio-aikana:D Ap- taidat olla aika turhamainen? Ei kannattais, on tärkeää oppia luopumaan turhasta kuluttamisesta. Sukupolvia tulee sunkin jälkeen, niille olis kiva säästää ihan vaikka ulkoilumaastoja ja raikasta ilmaa.

Vierailija
76/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menen vielä kauppaan hakemaan unohtuneet tavarat. Laitan päälle tummansiniset tyköistuvat farkut, valkoinen hihaton toppi, tummansininen Hilfigerin vetoketjuneule jossa edessä vielä lukee Hilfiger, jalkaan Addun valkoiset tennarit ja musta soft shell takki. Lisäksi vielä Policen aurinkolasit.

Puhdas tukka ponnarilla, ei meikkiä.

Kelpaako?

Vierailija
77/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tottakai Helsingin kaduilla ( ja varmasti muuallakin) näkyy todella tyylikkäitä ihmisiä, heitä on ilo katsoa.

Ja sitten tulee ne hällä väliä -asenteella liikkuvat.

Ja siis edelleen tuosta, että mulle on ihan ok jos joku käy lenkkivaatteilla kaupassa lenkin jälkeen, en katso yhtään pahalla. Itsekin teen monesti niin.

Mutta kyse onkin että millaisilla lenkkivaatteilla siellä käyt. On täysin eri, käytkö siellä jollain kulahtaneella ja vähän rikkinäisellä tuulitakilla, vai kivalla ja pirtsakalla ulkoilutakilla.

Koska koko ajan tulee kauppaan toinen toistaan tyylikkäämpiä, mutta silti sporttisia ja käytännöllisiä lenkkivaatteita, joten lenkkivaatteissa voi todella näyttää hyvältä!

Vierailija
78/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita suinkaan henkistä köyhyyttä vaan materiaalista. Ihmiset laittavat päällensä sitä mitä sattuu olemaan tai sitä mitä halvalla saavat. Tyyliseikoista ei voi välittää kun siihen ei ole varaa.

Naurattaa kun mutkin leimataan vaatetuksen perusteella varmasti jonnekkin köyhälistöön.

Sitten kuvittelen ihmisten ilmeitä, kun näkis miten asun tai ajelen... Mut tää on vaan ihan omaa hupiani.

Vierailija
79/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tottakai Helsingin kaduilla ( ja varmasti muuallakin) näkyy todella tyylikkäitä ihmisiä, heitä on ilo katsoa.

Ja sitten tulee ne hällä väliä -asenteella liikkuvat.

Ja siis edelleen tuosta, että mulle on ihan ok jos joku käy lenkkivaatteilla kaupassa lenkin jälkeen, en katso yhtään pahalla. Itsekin teen monesti niin.

Mutta kyse onkin että millaisilla lenkkivaatteilla siellä käyt. On täysin eri, käytkö siellä jollain kulahtaneella ja vähän rikkinäisellä tuulitakilla, vai kivalla ja pirtsakalla ulkoilutakilla.

Koska koko ajan tulee kauppaan toinen toistaan tyylikkäämpiä, mutta silti sporttisia ja käytännöllisiä lenkkivaatteita, joten lenkkivaatteissa voi todella näyttää hyvältä!

Voin uhrautua jos sä maksat.

Vierailija
80/107 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset