Onko tämä sinulle arkea vai juhlaa ja haluaisitko tällaista ylipäätään?
Tarjolla olisi kunnon illallinen viineineen G.W. Sundsmansissa. Sitä ennen tai sen jälkeen teatteriesitys jossain teatterissa. Yöpyminen keskustan hyvässä hotellissa.
Mies haluaisi tuollaisen minun kanssani ja minä haraan vastaan. En jotenkin millään haluaisi laittaa rahaa siihen, että syödään ja nukutaan. Niitä voi tehdä kotonakin. Lapset olisivat joka tapauksessa hoidossa, oltaisiin me kotona tai hotellissa kahdestaan viettämässä laatuaikaa.
Joissain parisuhteissa tuollaiset ovat ihan arkea, meille tämä olisi juhlaa. Ollaan oltu 14 vuotta yhdessä, eikä olla koskaan oltu kahdestaan kunnon illallisella tai hotellissa yötä.
Olenko ainut? Tuntuu niin hölmöltä laittaa kolmatta sataa euroa yhteen päivään, josta ei kuitenkaan jää käteen mitään. Mieluummin syötäisiin kotona hyvin..
Kommentit (262)
Sinsänsä en arvosta sitäkään, koska en yleensä syö aamupalaa. En jaksa ahtaa itseeni sapuskaa, vaikka se olisi kuinka hienoa ja kallista vain siksi, että sitä on aamulla paljon ja hyvää.
Eli se aamupalakaan ei olisi mikään niin suuri täky, että kannattaisi lähteä hotelliin nukkumaan huonosti.
Todella hieno kokemus. Kaikki on tiptop: huoneet, palvelu, miljöö, aamiainen... Enkä nyt oikein tajua, miksi muut eivät saisi nauttia tasokkaasta aamiaisesta, koska sinä et syö aamiaista? Ole syömättä sitten. Ja kaikki eivät myöskään nuku huonosti hotelleissa. Tai no, ehkä niissä puuroa aamiaisella tarjoavissa hotelleissa on huonommat sängyt kuin tasokkaimmissa hotelleissa.
On kiva, että mies yrittää oman maun mukaan suunnitella yhteisiä iltoja. Sitten taas minä voin suunnitella jotain eri tekemistä toiselle viikonlopulle ilahduttaakseni miestäni ja itseäni. Että kyllä mun mieheni suunnittelemat illat tuovat iloa minunkin elämääni ja minua ilahduttaakseni hän niitä myöskin järkkää.
Voitais istua kotona joka ilta jos ei haluttaisi ilahduttaa itseämme tai toisiamme.
On kiva, että mies yrittää oman maun mukaan suunnitella yhteisiä iltoja. Sitten taas minä voin suunnitella jotain eri tekemistä toiselle viikonlopulle. Että kyllä mun mieheni suunnittelemat illat tuovat iloa minunkin elämääni ja minua ilahduttaakseni hän niitä myöskin järkkää. Olen minäkin aina onnellinen kun hän selvästi pitää järjestämästäni illasta, jonka sisältö on usein kokonaan yllätys ja etukäteen en ole kysellyt mieheltä mitä erikoista hän olisi halunnut tehdä.
ja nainen ei välitä kalliista ateriasta, ei teatterista, ei hotelliaamiaisesta.
Eli miten se muka on naisen ilahduttamista. Se on selkeästi miehen itsensä ilahduttamista.
Sekin on ok, mutta sitä on turha pukea naisen ilahduttamisen valepukuun jos kyse on miehen toiveesta.
Jotain sellaista mitä miestäkin kiinnostaa tai hän ehdottaa. Ei tuo teatteri ja ravintola miltään kidutukselta kuulosta. Miksi aikuisen naisen pitäisi saada automaattisesti tahtonsa läpi. Joskus meillä tehdään niin kuin minä haluan ja myös lähden mukaan mieheni järkkäämään iltaan.
Miksi parisuhteessa aina täytyy toimia miehen ehdoilla? Miksi nainen ei merkitse yhtään mitään?Jankkaatte jatkuvasti samaa asiaa. Minä usein suunnittelen omaan makuuni sopivan illan ja otan miehen mukaan. Samoin mieheni suunnittelee illan sellaiseksi mistä hän pitää ja sitten lähden ulos hänen kanssaan. Se voisi olla vaikka teatteri ja ravintola, koska esim. teatterissa voi olla joskus kiva käydä tai kokeilla jotain uutta vaikka kumpikaan ei ole teatterifani.
Ilmeisesti ette tajua mitä vastavuoroisuus tarkoittaa. Se ei ole naiselta mitenkään pois jos joskus mennään miehenkin suunnitelmien mukaan, mutta hyvähän täällä palstoilla on huudella.
Jos mies tekisi sen ilahduttaakseen pelkästään itseään niin yhtä hyvin hän voisi jättää perusnegatiivisen Pirkon eli vaimonsa kotiin ja lähteä yksin ravintolaan tai vaikka viininmaistiaisiin. Tehdä poikien juttuja ja olla soittelematta kotiin. Tuskinpa se mies on tuota iltaa vain itseään varten järkännyt ja toivoo myös vaimon pitävän siitä.
Onneksi mieheni ja minä olemme samoilla linjoilla, eli tuollaisia kalliita parisuhdeiltoja ei tarvitse olla kovin usein. Kerran parissa vuodessa ehkä.
Sitten voidaan taas vuosi muistella kuinka typerää se hotellihuoneessa kököttäminen oli ja kuinka huippuravintolan jälkeen haettiin sipsejä hotellille kun oli niin nälkä.
Voisin kirjoittaa pitkät selitykset mikä kaikki on ollut huonosti "laatumatkoillamme" (paha ruoka, epämukava sänky, kipeytyneet jalat), mutta ehkä haluaisin ennemminkin korostaa kuinka ihanaa miehen kanssa on tehdä jotain ihan muuta. On rempattu, shoppailtu, grillattu, muisteltu nuoruutta youtubesta vanhoja kappaleita kuunnellen jne. Noista illoista tai viikonlopuista on ne kaikkein ihanimmat muistot "parisuhdeajasta" puhuttaessa.
Sinsänsä en arvosta sitäkään, koska en yleensä syö aamupalaa. En jaksa ahtaa itseeni sapuskaa, vaikka se olisi kuinka hienoa ja kallista vain siksi, että sitä on aamulla paljon ja hyvää. Eli se aamupalakaan ei olisi mikään niin suuri täky, että kannattaisi lähteä hotelliin nukkumaan huonosti.
Todella hieno kokemus. Kaikki on tiptop: huoneet, palvelu, miljöö, aamiainen... Enkä nyt oikein tajua, miksi muut eivät saisi nauttia tasokkaasta aamiaisesta, koska sinä et syö aamiaista? Ole syömättä sitten. Ja kaikki eivät myöskään nuku huonosti hotelleissa. Tai no, ehkä niissä puuroa aamiaisella tarjoavissa hotelleissa on huonommat sängyt kuin tasokkaimmissa hotelleissa.
sillä normaaliperhe syö 2 viikkoa. Eli mies haluaa syömään ja hotelliin, josta seuraa se, että seuraavat viikot perhe elää tarkasti euroja laskien ja toivoen, että joku pyytää syömään.
Ainakin minulle kasvaisi kyrpä otsaan, jos joutuisin miehen mielitekojen takia ruokkimaan lapset viikon ajan pelkällä puurolla.
sillä normaaliperhe syö 2 viikkoa. Eli mies haluaa syömään ja hotelliin, josta seuraa se, että seuraavat viikot perhe elää tarkasti euroja laskien ja toivoen, että joku pyytää syömään.Ainakin minulle kasvaisi kyrpä otsaan, jos joutuisin miehen mielitekojen takia ruokkimaan lapset viikon ajan pelkällä puurolla.
ja meillä on varaa yöpyä Kämpissä ja vielä syödä ihan normaalisti sen jälkeenkin.
En voi ymmärtää, miksi et lähtisi, jos mies maksaa. Voisin kyllä itsekin maksaa.
Itse olen kotona todella paljon ja nauttisin mieheni kanssa tollaisesta illasta. Isovanhemmat ottavat poikaa hoitoon n. 2 kertaa vuodessa talvella viikoksi ja kesällä 2 viikoksi ennen meidän loman alkua.
Olemme usein olleet pidennetyn viikonlopun kahdestaan jossakin Euroopassa kerran vuoteen ja kyllä se on luksusta. Emme ole enää 20 vuotiaita,
Miksi et voisi nauttia yhteisestä ajasta miehesi kanssa jossain muualla kuin kotona.
No kukin tyylillään.
että minä en näköjään enää erota provoa aidosta mielipiteestä. Voisivatko provoajat laittaa vaikka pikku p-kirjaimen viestinsä loppuun, niin olisi kiinnostavampaa keskustella. Kiitos.
(toivon näkeväni usean peen)
että minä en näköjään enää erota provoa aidosta mielipiteestä. Voisivatko provoajat laittaa vaikka pikku p-kirjaimen viestinsä loppuun, niin olisi kiinnostavampaa keskustella. Kiitos.
(toivon näkeväni usean peen)
Täällähän on ihan asiallista keskustelua asiasta. Miks osa viesteistä pitäis muka merkata provoiks. Onko täällä kirjoitettu jotain niin uskomatonta, että se voi olla vain provo?
sillä normaaliperhe syö 2 viikkoa. Eli mies haluaa syömään ja hotelliin, josta seuraa se, että seuraavat viikot perhe elää tarkasti euroja laskien ja toivoen, että joku pyytää syömään. Ainakin minulle kasvaisi kyrpä otsaan, jos joutuisin miehen mielitekojen takia ruokkimaan lapset viikon ajan pelkällä puurolla.
ja meillä on varaa yöpyä Kämpissä ja vielä syödä ihan normaalisti sen jälkeenkin.
kahden viikon syömisiin kuin yhteen yöhön. Nipotusta, mutta mieluummin Minna Parikan kengät ja lapsille ruokaa kuin yksi hotelliyö. Aamupalalle pitää mennä kampaajan ja meikkaajan kautta.
Tottakai tuollaiseen pitää suostua. Itse olisin ikionnellinen jos mieheni edes ehottaisi tuollaista..
sillä normaaliperhe syö 2 viikkoa. Eli mies haluaa syömään ja hotelliin, josta seuraa se, että seuraavat viikot perhe elää tarkasti euroja laskien ja toivoen, että joku pyytää syömään. Ainakin minulle kasvaisi kyrpä otsaan, jos joutuisin miehen mielitekojen takia ruokkimaan lapset viikon ajan pelkällä puurolla.
kahden viikon syömisiin kuin yhteen yöhön. Nipotusta, mutta mieluummin Minna Parikan kengät ja lapsille ruokaa kuin yksi hotelliyö. Aamupalalle pitää mennä kampaajan ja meikkaajan kautta.
Edullisemmallakin pääsee. Itse en tykkää Parikan kengistä, eikä aamiaiselle tarvitse mennä kampaajan ja meikkaajan kautta.
Mitä niillä Parikan kengillä tekee, jos on aina kotona?
sängyssäkin? Vaikuttaa siltä, että sinun on vaikea rentoutua ja nautiskella.
joten joku on ehkä jo kertonutkin sinulle, että alla olevasta ei todellakaan selviä alle kolmella sadalla. Jo pelkästään illallinen ko. paikassa maksaa sen verran.
Mutta itse aiheeseen; kyllä minusta olisi hyvä suoda miehelle tuo ilo (vaikka sitten vähän halvempana versiona jos rahasta on tiukkaa; kivoja, tunnelmallisia ravintoloita on muitakin, tosin ruoka ei tienkaan olen "tähtiluokkaa"). Mieti jos asia olisi toisin päin: haluaisit kokea jotain mistä olet pitkään haaaveillut, ja se ei vaatisi erityisia uhrauksia/ponnisteluja, mutta miehesi haraisi vastaan siksi että se olisi hänen mielestään turhaa...
Tarjolla olisi kunnon illallinen viineineen G.W. Sundsmansissa. Sitä ennen tai sen jälkeen teatteriesitys jossain teatterissa. Yöpyminen keskustan hyvässä hotellissa.
...
Tuntuu niin hölmöltä laittaa kolmatta sataa euroa yhteen päivään, josta ei kuitenkaan jää käteen mitään. Mieluummin syötäisiin kotona hyvin..
mikä metakka ja iva täällä olisi syntynyt jos se mies olisi viemässä ap:tä lätkämatsiin ja snagarille ja himaan pantavaksi! Sitten te vinkuisisitte kun ei se pihi paska sen vertaa arvosta ettei edes ravintolaa tarjoa. Ja taas olisi kintut ristissä!
Palstamamma, impossible to please.
niin sitten pitää kaikkien tykätä :)
Mahdat olla melkoinen jyrä, GRRRRRRRRR.
Miehes ei varmana uskalla mielipiteitään teidän perheessä sanoa. Munat on kuohittu jo aikoja sitten.
Sinsänsä en arvosta sitäkään, koska en yleensä syö aamupalaa. En jaksa ahtaa itseeni sapuskaa, vaikka se olisi kuinka hienoa ja kallista vain siksi, että sitä on aamulla paljon ja hyvää.
Eli se aamupalakaan ei olisi mikään niin suuri täky, että kannattaisi lähteä hotelliin nukkumaan huonosti.
aina intohimona päästä teatteriin ja hotelliin niin miksi ei voi mennä mieskavereiden kanssa. Miksi raahata vastahakoinen nainen matkaan.
Minua ei hotellit kiinnosta, joten mies saisi mennä katsomaan tylsää teatteria jätkäkavereiden kans ja yöpyä hotellissa jonkun kaverinsa kanssa. Minä voisin sillä aikaa mennä tyttökavereiden kans tekemään jotain sellaista, mikä minua kiinnostaa.
Kumma kun aina valitetaan, ettei mies kuuntele teitä ja sitten ollaan huutamassa kuitenkin, että vaimon on pakko mennä teatteriin ja hotelliin, vaikka sitä ei kiinnosta pätkääkään.
Päättäkää nyt, mitä te haluatte. Olla hellan ja nytkin välissä vai tehdä juttuja, mitkä kiinnostaa teitä itseännekin.
ja nainen ei välitä kalliista ateriasta, ei teatterista, ei hotelliaamiaisesta.
Eli miten se muka on naisen ilahduttamista. Se on selkeästi miehen itsensä ilahduttamista.
Sekin on ok, mutta sitä on turha pukea naisen ilahduttamisen valepukuun jos kyse on miehen toiveesta.
Jotain sellaista mitä miestäkin kiinnostaa tai hän ehdottaa. Ei tuo teatteri ja ravintola miltään kidutukselta kuulosta. Miksi aikuisen naisen pitäisi saada automaattisesti tahtonsa läpi. Joskus meillä tehdään niin kuin minä haluan ja myös lähden mukaan mieheni järkkäämään iltaan.
Miksi parisuhteessa aina täytyy toimia miehen ehdoilla? Miksi nainen ei merkitse yhtään mitään?Jankkaatte jatkuvasti samaa asiaa. Minä usein suunnittelen omaan makuuni sopivan illan ja otan miehen mukaan. Samoin mieheni suunnittelee illan sellaiseksi mistä hän pitää ja sitten lähden ulos hänen kanssaan. Se voisi olla vaikka teatteri ja ravintola, koska esim. teatterissa voi olla joskus kiva käydä tai kokeilla jotain uutta vaikka kumpikaan ei ole teatterifani.
Ilmeisesti ette tajua mitä vastavuoroisuus tarkoittaa. Se ei ole naiselta mitenkään pois jos joskus mennään miehenkin suunnitelmien mukaan, mutta hyvähän täällä palstoilla on huudella.
Jos mies tekisi sen ilahduttaakseen pelkästään itseään niin yhtä hyvin hän voisi jättää perusnegatiivisen Pirkon eli vaimonsa kotiin ja lähteä yksin ravintolaan tai vaikka viininmaistiaisiin. Tehdä poikien juttuja ja olla soittelematta kotiin. Tuskinpa se mies on tuota iltaa vain itseään varten järkännyt ja toivoo myös vaimon pitävän siitä.
mutta suurin osa ihmisistä kuitenkin pitää ravintolaruuasta varsinkin kun saa itse listalta tilata. Toisekseen uusia asioita on ihan hyvä kokeilla vaikka niistä ei erityisesti nauttisi. Yhdessäolo voi olla kuitenkin todella kivaa.
Täällä naiset on naama norsunvitulla jo lähtökohtaisesti ja etukäteen ollaan niin varmoja ettei siitä illasta voi vahingossakaan nauttia tai edes pitää kun sitä ei ole räätälöity täysin naisen omaan makuun.
Tunneskaalalla ei ilmeisesti ole mitään muuta kuin nautinto tai vittuuntuminen?