Onko tämä sinulle arkea vai juhlaa ja haluaisitko tällaista ylipäätään?
Tarjolla olisi kunnon illallinen viineineen G.W. Sundsmansissa. Sitä ennen tai sen jälkeen teatteriesitys jossain teatterissa. Yöpyminen keskustan hyvässä hotellissa.
Mies haluaisi tuollaisen minun kanssani ja minä haraan vastaan. En jotenkin millään haluaisi laittaa rahaa siihen, että syödään ja nukutaan. Niitä voi tehdä kotonakin. Lapset olisivat joka tapauksessa hoidossa, oltaisiin me kotona tai hotellissa kahdestaan viettämässä laatuaikaa.
Joissain parisuhteissa tuollaiset ovat ihan arkea, meille tämä olisi juhlaa. Ollaan oltu 14 vuotta yhdessä, eikä olla koskaan oltu kahdestaan kunnon illallisella tai hotellissa yötä.
Olenko ainut? Tuntuu niin hölmöltä laittaa kolmatta sataa euroa yhteen päivään, josta ei kuitenkaan jää käteen mitään. Mieluummin syötäisiin kotona hyvin..
Kommentit (262)
ja vielä hotelliinkin oikein kerran vuodessa tai 14 vuodessa. Vähän pakonomaista tuo sun säästämises jos siitä ei voi edes 300eur vuodessa muuhun käyttää jos puoliso tahtoo.
tai Pariisiin, kaikille lapsille saisi läppärit, keittiön voisi rempata, auton vaihtaa ja hankkia satoja sellaisia asioita, joista olisi iloa minulle ja koko perheelle. En vain ymmärrä, miksi rahat täytyy käyttää nimenomaan miehen toiveiden täyttämiseen kuukaudesta toiseen, eikö naisella ole perheessä mitään arvoa?
ja aamupala on vain ruokaa. Jos niin kuin näin realistisesti ajatellaan, eikä liitetä niihin mitään mielikuvia. Huvittavinta minusta on tässä tämä naisten nöyristely. Mammat antaa panna miehen kuukauden ruokarahat siihen, että saa toteuttaa oman fantasian. Palstamamma sitten panee hymyn naamalleen ja ostaa niillä loppurahoilla pitsivermeitä, että mies saisi vielä mahdollisimman kivaa seksi. Sitten palstamamma salaa venyttää euroa ja yrittää saada lapsille rahat vaatteisiin ja ruokaan kun mies on halunnut pistää kuukauden ylimääräiset rahat yhteen iltaan ja yöhön. Kyllä se miehen hyvänäpitäminen on hankalaa:) Toivottavasti se on kaiken arvoista, eikä mies mene nussimaan sitä nuorempaa naista. Sitähän palstamamma pelkää ja on valmis taipumaan vaikka rullalle jos mies haluaa.
että hotelliyö ei aiheuttaisi kicsejä. Ei edes se hotelliaaminen. Toki se joillekin on hienoa, mutta kyllä se hotellihuone on aina hotellihuone ja aamupalat ei niin kummoisia ole. Tai siis joillekinhan se on herkkua, että on puuroa ja appelsiinimehua ja pekonia ja kananmunia ja mitä nyt leikkeleitä siellä on.
Joo mut on hotellejakin erilaisia ja samoin aamupaloja.. tosiaan jossain Kämpissä ja vaikkapa Klaus Kssa on vähän erilaiset kuin jossain normi sokoshotelleissa missä työmatkalaiset yleensä yöpyy?
Ei tuollainen ilta kyllä aiheuta mitään koloa meidän budjettiin kun on niitä kuuluisia säästöjäkin olemassa ja rahaa jää yli kuukausittain. Ilmeisesti AV-palstalla kaikki muut ovat niin persaukisia, että eletään kädestä suuhun? Aikuiset ihmiset eivät osaa selvästikään suunnitella talouttaan.
ihan aidosti enkä suinkaan siihen, että mies saa toteuttaa fantasioitaan. Yhteisistä rahoista päätetään yhdessä, ja jos minun mielestäni tuollainen viikonloppu ei ole järkevä hankinta, ei sitä miehen mieliksi tehdä. Ihan sama, jos minä haluan pihaan uima-altaan niin mies voi käyttää veto-oikeuttaan eikä allasta tule ennen kuin voitan lotossa.
Alunperin se mies oli sen illan maksamassa, joten onko se jotenkin vaimon rahoista pois. Kaikkien naisten mukaan on. Ilmeisesti miehen rahat ovat automaattisesti naisten rahoja, mutta mieheen ei sitten saakaan käyttää yhtään naisen rahoja.
Kyllä minunkin mieheni ostaa minulle yllätyksinä niin paljon hajuvesiä, koruja tai muuta kivaa että en ole sellainen pälli, joka ei voisi tarjota hänelle hyvää ravintola illallista tai jotain muuta hänen toivomaansa yhden kerran vuodessa. Se on mukava yllättää mieskin joskus ja toteuttaa hänenkin unelmiaan.
ja vielä hotelliinkin oikein kerran vuodessa tai 14 vuodessa. Vähän pakonomaista tuo sun säästämises jos siitä ei voi edes 300eur vuodessa muuhun käyttää jos puoliso tahtoo.
tai Pariisiin, kaikille lapsille saisi läppärit, keittiön voisi rempata, auton vaihtaa ja hankkia satoja sellaisia asioita, joista olisi iloa minulle ja koko perheelle. En vain ymmärrä, miksi rahat täytyy käyttää nimenomaan miehen toiveiden täyttämiseen kuukaudesta toiseen, eikö naisella ole perheessä mitään arvoa?
Onko sun parisuhtees oikein niin paska, että sulla ei ole perheessä mitään arvoa jos teet joskus jotain mukavaa aviomiehellekin? Taidat olla aika itsekäs.
Onko käsite tasa-arvoisesta aikuisten parisuhteesta aivan tuntematon? Vai oletko (henkisesti) keskenkasvuisen kanssa parisuhteessa?
Miksi minun pitää maksaa puolison tahtomat asiat? Kyllä meillä lapsetkin tahtovat ties mitä, mutta en minä niitäkään ole maksamassa. Mieluummin säästän kylppäriremonttiin kuin laitan rahaa taivaan tuuliin sitä mukaa kun mies keksii hyviä ideoita.Ei parisuhde ole sitä, että miestä täytyy koko ajan miellyttää. Kyllä sille voi laittaa rajat ihan kuin lapsille.
joka mielellään ilahduttaisi miestään lähtemällä mukaan johonkin hänen suunnittelemaansa juttuun, vaikka en itse siitä niin välittäisikään? Ja joka silti ei pidä itseään alistettuna, koska mies tekee vastavuoroisesti asioita, joista minä pidän.
Viime vuonna lähdin mieheni mukaan viikonlopun hiihtoreissulle, vaikken todellakaan ole harrastanut hiihtämistä kouluaikojen jälkeen. Ajattelin ensin, että voin olla hotellilla sen ajan kuin mies hiihtää, mutta päädyinpä jopa parille hiihtolenkillekin mukaan. Ja meillä oli todella mukava viikonloppu, vaikka hiihtäminen olikin työn ja tuskan takana. Kesällä mies sitten lähti minun kanssani katsomaan Bo Kaspers Orkesteria, vaikkei siitä pidäkään. Ja meillä oli jälleen kerran hauska ilta yhdessä.
joka mielellään ilahduttaisi miestään lähtemällä mukaan johonkin hänen suunnittelemaansa juttuun, vaikka en itse siitä niin välittäisikään? Ja joka silti ei pidä itseään alistettuna, koska mies tekee vastavuoroisesti asioita, joista minä pidän.
Viime vuonna lähdin mieheni mukaan viikonlopun hiihtoreissulle, vaikken todellakaan ole harrastanut hiihtämistä kouluaikojen jälkeen. Ajattelin ensin, että voin olla hotellilla sen ajan kuin mies hiihtää, mutta päädyinpä jopa parille hiihtolenkillekin mukaan. Ja meillä oli todella mukava viikonloppu, vaikka hiihtäminen olikin työn ja tuskan takana. Kesällä mies sitten lähti minun kanssani katsomaan Bo Kaspers Orkesteria, vaikkei siitä pidäkään. Ja meillä oli jälleen kerran hauska ilta yhdessä.
Ihan outoa, että naisen väitetään olevan alistettu tällä palstalla jos iltaa ei ole joka kerta suunniteltu täysin hänen makuunsa. Itsekin teen erilaisia asioita mieheni kanssa ja usein kokeillaan uusia juttuja. Mennään välillä minun suunnitelman mukaan ja välillä miehen.
Ei kyllä nuo muiden parisuhteet oikein hyviltä tai tasa-arvoisilta vaikuta kun vaimo luulee laittavansa miehelle rajat kuin lapselle. Ei mitään kunnioitusta aikuista ihmistä kohtaan.
MINÄ, MINÄ. MINÄ asenne oikein.
että mentäis teatteriin, syömään ja vielä drinksuillekin mutta yöksi kotiin. Omassa sängyssä on ihana nukkua rauhassa kun ei oo muksut tunkemassa väliin herättämässä aikaisin aamulla.
Eli pihistelisin hotellimaksusta (helposti 100e) mutta en muista.
Tai siis mies on samoilla linjoilla mun kanssa. Mutta äitini on luvannut ottaa lapset viikonlopuksi ja kehotti meitä menemään hotellin/kylpylään tms. ja käymään ravintolassa jne.
Meistä taas tuntuu siltä että tullaan mieluummin kotiin, käydään leffassa ja ehkä ravintolassa syömässä, mutta että on turhaa alkaa maksamaan isoja summia siitä että saa yöpyä jossain. Tiedän että useinkaan kylpylässä/hotellissa ei ole rauhallisia yöt, sen verran on tullut aikoinaan yövyttyä että bileporukoita, itkeviä lapsia jne on melkein joka paikassa. Kotona saa nukkua ilman meteliä ja heräämisiä, on kiva vain kierrellä vaikka rautakaupassa tai huonekaluliikkeissä katselemassa ja ihan olla vaan. Sen hotellihinnan voi sitten käyttää johonkin fiksumpaankin :)
sen sijaan jos mies haluaa panostaa parisuhteeseen, voisi hän ihan omatoimisesti kerätä likaiset vaatteensa lattialta ja laittaa ne pesukoneeseen, laittaa tiskinsä koneeseen tiskialtaan sijaan, pestä vessan, siivota romunsa autotallista, viedä sukset varastoon ja korjata kuopuksen fillarin.
Meillä mies haluaa myös viedä minut "juhlimaan", koska ei kestä arkea. Kyseessä on täysin miehen omista toiveista lähtevä juttu. Hän kun olettaa, että tarjoamalla minulle yhden illan ja hotelliyön, suostun hoitamaan arjen ihan yksin. Ei se niin mene.
joka mielellään ilahduttaisi miestään lähtemällä mukaan johonkin hänen suunnittelemaansa juttuun, vaikka en itse siitä niin välittäisikään? Ja joka silti ei pidä itseään alistettuna, koska mies tekee vastavuoroisesti asioita, joista minä pidän. Viime vuonna lähdin mieheni mukaan viikonlopun hiihtoreissulle, vaikken todellakaan ole harrastanut hiihtämistä kouluaikojen jälkeen. Ajattelin ensin, että voin olla hotellilla sen ajan kuin mies hiihtää, mutta päädyinpä jopa parille hiihtolenkillekin mukaan. Ja meillä oli todella mukava viikonloppu, vaikka hiihtäminen olikin työn ja tuskan takana. Kesällä mies sitten lähti minun kanssani katsomaan Bo Kaspers Orkesteria, vaikkei siitä pidäkään. Ja meillä oli jälleen kerran hauska ilta yhdessä.
Ihan outoa, että naisen väitetään olevan alistettu tällä palstalla jos iltaa ei ole joka kerta suunniteltu täysin hänen makuunsa. Itsekin teen erilaisia asioita mieheni kanssa ja usein kokeillaan uusia juttuja. Mennään välillä minun suunnitelman mukaan ja välillä miehen. Ei kyllä nuo muiden parisuhteet oikein hyviltä tai tasa-arvoisilta vaikuta kun vaimo luulee laittavansa miehelle rajat kuin lapselle. Ei mitään kunnioitusta aikuista ihmistä kohtaan. MINÄ, MINÄ. MINÄ asenne oikein.
Siitähän ap:n tapauksessa on kyse. Mies tahtoo jotain ja naisen pitää suostua, muuten on huono parisuhde.
Onko käsite tasa-arvoisesta aikuisten parisuhteesta aivan tuntematon? Vai oletko (henkisesti) keskenkasvuisen kanssa parisuhteessa?
Miksi minun pitää maksaa puolison tahtomat asiat? Kyllä meillä lapsetkin tahtovat ties mitä, mutta en minä niitäkään ole maksamassa. Mieluummin säästän kylppäriremonttiin kuin laitan rahaa taivaan tuuliin sitä mukaa kun mies keksii hyviä ideoita. Ei parisuhde ole sitä, että miestä täytyy koko ajan miellyttää. Kyllä sille voi laittaa rajat ihan kuin lapsille.
voi miestä ihan oikeasti kohdella kuin lasta, koska silloin mies tekee kuin lapsi eikä ajattele muita.
ja aamupala on vain ruokaa. Jos niin kuin näin realistisesti ajatellaan, eikä liitetä niihin mitään mielikuvia. Huvittavinta minusta on tässä tämä naisten nöyristely. Mammat antaa panna miehen kuukauden ruokarahat siihen, että saa toteuttaa oman fantasian. Palstamamma sitten panee hymyn naamalleen ja ostaa niillä loppurahoilla pitsivermeitä, että mies saisi vielä mahdollisimman kivaa seksi. Sitten palstamamma salaa venyttää euroa ja yrittää saada lapsille rahat vaatteisiin ja ruokaan kun mies on halunnut pistää kuukauden ylimääräiset rahat yhteen iltaan ja yöhön. Kyllä se miehen hyvänäpitäminen on hankalaa:) Toivottavasti se on kaiken arvoista, eikä mies mene nussimaan sitä nuorempaa naista. Sitähän palstamamma pelkää ja on valmis taipumaan vaikka rullalle jos mies haluaa.
että hotelliyö ei aiheuttaisi kicsejä. Ei edes se hotelliaaminen. Toki se joillekin on hienoa, mutta kyllä se hotellihuone on aina hotellihuone ja aamupalat ei niin kummoisia ole. Tai siis joillekinhan se on herkkua, että on puuroa ja appelsiinimehua ja pekonia ja kananmunia ja mitä nyt leikkeleitä siellä on.
Joo mut on hotellejakin erilaisia ja samoin aamupaloja.. tosiaan jossain Kämpissä ja vaikkapa Klaus Kssa on vähän erilaiset kuin jossain normi sokoshotelleissa missä työmatkalaiset yleensä yöpyy?
Ei tuollainen ilta kyllä aiheuta mitään koloa meidän budjettiin kun on niitä kuuluisia säästöjäkin olemassa ja rahaa jää yli kuukausittain. Ilmeisesti AV-palstalla kaikki muut ovat niin persaukisia, että eletään kädestä suuhun? Aikuiset ihmiset eivät osaa selvästikään suunnitella talouttaan.
ihan aidosti enkä suinkaan siihen, että mies saa toteuttaa fantasioitaan. Yhteisistä rahoista päätetään yhdessä, ja jos minun mielestäni tuollainen viikonloppu ei ole järkevä hankinta, ei sitä miehen mieliksi tehdä. Ihan sama, jos minä haluan pihaan uima-altaan niin mies voi käyttää veto-oikeuttaan eikä allasta tule ennen kuin voitan lotossa.
Alunperin se mies oli sen illan maksamassa, joten onko se jotenkin vaimon rahoista pois. Kaikkien naisten mukaan on. Ilmeisesti miehen rahat ovat automaattisesti naisten rahoja, mutta mieheen ei sitten saakaan käyttää yhtään naisen rahoja. Kyllä minunkin mieheni ostaa minulle yllätyksinä niin paljon hajuvesiä, koruja tai muuta kivaa että en ole sellainen pälli, joka ei voisi tarjota hänelle hyvää ravintola illallista tai jotain muuta hänen toivomaansa yhden kerran vuodessa. Se on mukava yllättää mieskin joskus ja toteuttaa hänenkin unelmiaan.
Miehen mukaan. Vai onko se nyt kovinkin radikaalia, että mennään miehen vuoksi kerran 14 vuodessa ulos? Kyllä taas naista alistetaan, että huh huh. Oikein Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen pitäisi ottaa yhteyttä.
Siitähän ap:n tapauksessa on kyse. Mies tahtoo jotain ja naisen pitää suostua, muuten on huono parisuhde.
En löydä sitä kohtaa.
Alunperin se mies oli sen illan maksamassa, joten onko se jotenkin vaimon rahoista pois. Kaikkien naisten mukaan on. Ilmeisesti miehen rahat ovat automaattisesti naisten rahoja, mutta mieheen ei sitten saakaan käyttää yhtään naisen rahoja. Kyllä minunkin mieheni ostaa minulle yllätyksinä niin paljon hajuvesiä, koruja tai muuta kivaa että en ole sellainen pälli, joka ei voisi tarjota hänelle hyvää ravintola illallista tai jotain muuta hänen toivomaansa yhden kerran vuodessa. Se on mukava yllättää mieskin joskus ja toteuttaa hänenkin unelmiaan.
Se viimekädessä maksaa, joka tienaa jos jätetään jeesustelu sikseen. Harvemmin miehet ovat poissa työelämästä jos ovat saaneet naisen haaviin ja vielä tekemään lapsiakin. Joten eiköhän sillä miehellä ole varaa yhteen iltaan kerran 14 vuodessa.
Teillä on todellakin ongelma, jos käsityksenne siitä, mikä on tärkeää, ovat täysin erilaiset. Kannattaisi ehkä etsiä mies, jolla on samanlainen arvomaailma.
Sitä paitsi useimmissa avioliitoissa ja perheissä on yhteiset rahat (ja useimmittiten se enemmän rahaa taloon tuova on mies). Ei meillä ainakaan ole minun ja sinun rahoja, koska olemme valinneet puolisomme niin, ettei tarvitse pelätä toisen hassaavan rahoja asioihin, joihin itse ei niitä halua laittaa.
Mies, jota täytyy kohdalla kuin lasta, ei ole MIES. Itse en voisi seksuaalisestikaan syttyä tuollaisesta.
Jos mies tahtoo käyttää rahani turhuuteen
Miksi minun pitää maksaa puolison tahtomat asiat? Kyllä meillä lapsetkin tahtovat ties mitä, mutta en minä niitäkään ole maksamassa. Mieluummin säästän kylppäriremonttiin kuin laitan rahaa taivaan tuuliin sitä mukaa kun mies keksii hyviä ideoita. Ei parisuhde ole sitä, että miestä täytyy koko ajan miellyttää. Kyllä sille voi laittaa rajat ihan kuin lapsille.
voi miestä ihan oikeasti kohdella kuin lasta, koska silloin mies tekee kuin lapsi eikä ajattele muita.
niin miksi väkisin ryhtyä asiaa järjestämään? Olen aina kuvitellut, että parisuhde on tasa-arvoinen ja siinä otetaan molemmat osapuolet huomioon eikä toimita siten, että vuorotellen järjestetään jotain, mitä toinen todennäköisesti inhoaa ja lähtee mukaan vain kumppanin vuoksi.
Aikuista olisi istua alas ja keskustella, miksi mies haluaa juuri tuohon ravintolaan syömään ja hotelliin yöksi. Miksi se on hänelle tärkeää? Ja erityisesti: mitä hän kuvittelee toisen tästä kaikesta saavan. Aika usein sitä olettaa, että puoliso haluaa samoja asioita kuin itsekin.On hyvin avartavaa keskustella siitä, miten toinen inhoaa nukkumista hotellissa kun toinen on aina uskonut päinvastaista, asia vain ei ole tullut puheeksi.
Jos mies oikeasti haluaa ilahduttaa, ei hän järjestä asioita, joita toinen inhoaa. Toisaalta edes parisuhteessa ei ole pakko ryhtyä kynnysmatoksi ja tehdä jotain vain siksi, että toinen niin haluaa.
..kyllä aikalailla ilottomalta ja kamalalta, ja tuhoon tuomitulta..
Se viimekädessä maksaa, joka tienaa jos jätetään jeesustelu sikseen. Harvemmin miehet ovat poissa työelämästä jos ovat saaneet naisen haaviin ja vielä tekemään lapsiakin. Joten eiköhän sillä miehellä ole varaa yhteen iltaan kerran 14 vuodessa.
jos yhteiset rahat toimivat siten, että enemmän tienaava mies saa käyttää rahansa miten tahtoo eikä tarvitse ajatella kokonaisuutta. Silloin naisenkin rahat ovat omia eikä perheen kuluja maksa kukaan.
ravintolassa syöminen jne., vaan pikemminkin se, miten ap:n parisuhde ylipäätään voi? Tietenkään aina ei haluta samoja asioita, mutta huolestuttavaa on, jos niistä ei edes keskustella avoimin mielin SIKSI, että on kertynyttä ja käsittelemätöntä kaunaa liittyen ihan muihin asioihin (kuten ap:n kirjoituksista käy ilmi). Pariterpiaa suosittelisin.