35-vuotiaan ja vanhemmat, kuinka usein käytte "bilettämässä"?
Minulla on kaksi alle kouluikäistä lasta, joita hoidan vielä kotona. En tiedä, johtuuko elämäntilanteestani (siis ettei ole työkavereita tms), mutta en käy ulkona ravintoloissa kuin ehkä kerran-kaksi vuodessa. Suoraan sanottuna minua ei juuri sellainen kiinnosta. Tykkään käydä elokuvissa ja ravintolassa syömässä, sitä teen ehkä neljä kertaa vuodessa, joten aika harvoin. Mutta varsinaista bilettämistä, siis että aloitellaan alkuillasta ja mennään baarien kautta tanssimaan tms on todella harvoin. Onko tavallista vai poikkeavaa. Asun Helsingissä.
Kommentit (89)
enkä ikinä ole harrastanut mitään viinan kanssa lotrausta ja ravintoloissa juoksemista. Tosi harvoin jonkun kaverin juhlat tms. milloin on tullut käytyä, mutta nekin ollut elämän aikana varmaan ihan sormilla laskettavat kerrat. Mun elämään tuo sisältöä kyllä ihan muut asiat...
Ymmärrän hyvin, miksi on tosi harvoin kaverin juhlat. Sinua ei kutsuta koska olet selvästikin huimasti meidän tavallisten ihmisten yläåpuolella hyveinesi. Käyn baarissa juuri sen takia mahdollisimman usein, etten muuttuisi kaltaiseksesi. Anteeksi.
Vaikka käyn 1-2 kertaa vuodessa baareissa. Tulihan sitä harrastettua ties kuinka vuotta ja paljon. Harrastan liikuntaa mieluummin nykyään senkin ajan. Ikää on 39 vuotta.
Miehen kanssa ollaan yleensä käyty kerran vuodessa jossain festareilla. Molemmilla on sitten omia keikkoja, minulla lähinnä pikkujoulut. Mies käy useammin kavereidensa kanssa.
Minua kyllä kiinnostaisi käydä useamminkin, olisi kiva päästä tanssimaan ja miehen kanssa yhdessä baariin.
Meillä on alle kouluikäiset lapset, asutaan Itä-Suomessa.
ei jaksa. ja elämässä on paljon oikeesti kivoja asioita, paljon kivampia kuin "biletys":D
yleensä pe ja la. Nyt kun olen kesälomalla, lähen usein ainakin kerran viikollakin, eli sen 3krt/viikko. Mulla on parikytä vuotta nuorempia tyttökavereita joiden kanssa lähdetään baariin, juodaan ittemme kivoiks, tanssitaan ja isketään nuoria miehiä:) Mulla ei ole mitään rajoittamassa, lapset on jo aikuisia ja asuu omillaan, eronnut olen vuosia sitten. Mun mielestä on ihana laittautua pitkään ja huolella, korkkarit ja minihameet ja hiuslisäkkeet ja meikit jne. nautiskella samalla vähän siideria kavereiden kanssa ja kuunnella musiikkia, sitten lähtee baanalle :)
Oli mullakin kyllä hiljaisempi kausi silon kun lapset oli pieniä, meni välissä vuosia etten käynyt missään. Nyt voi taas nauttia elämästä:)
T. mamma 44
Tuli noin 15 vuoden ajan käytyä koko ajan yökerhoissa, ympäri maailmaa.
Nyt kahden lapsen kanssa ei tule käytyä oikeastaan ollenkaan, mukavaa vaihtelua olleet nämä 5-6 vuotta. Katsotaan sitten taas myöhemmin :)
Mulla meni viinan käyttö alkoholismin puolelle, join joka päivä vähintään viinipullollisen muutaman vuoden ajan ja haima hajosi. En ollut mikään puliakka, vaan kävin töissä ja olin johtotehtävissä, sielläkin huikkaa meni. En käy itseni kiusaamassa baareissa enää. Eikä kyllä kiinnosta.
t. mamma 40v
Erityisesti miespuoliset sellaiset. Oikeasti, aika äärimmäisen vastenmielinen harrastus tuon ikäiselle.
Mun mummoni kävi tansseissa vielä kahdeksankymppisenäkin, joten miksi minä en voisi käydä baarissa jos joskus siltä tuntuu? Aikaa se ei vie liikunnalta tai miltään muultakaan.
biletys ja baarit on joku ihmisen vireyden mitta???? Mua ei kiinnosta yhtään katsella kännisiä urpoja, eikä itsekään sekoilla. KOSKA elämäni on vauhdikasta ja mielenkiintoista ihan muutenkin:) Hyvässä seurassa voin tietysti joskus jossain piipahtaa, mut aika typerää se kännäily useimmiten on. Otan pari lasia viiniä mieluummin jossain kivassa porukassa mökillä tai jonkun kotona. Mun puolesta kukin saa tehdä mitä tykkää, mutta aika naurettavaa kuvitella et bailaaminen olis joku meriitti:DDD Kuka tahansa ääliö pystyy vetämään viinaa, sössöttämään, mokailemaan yms.
Erityisesti miespuoliset sellaiset. Oikeasti, aika äärimmäisen vastenmielinen harrastus tuon ikäiselle.
Varsinkin yli nelikymppiset, tämä harrastus vaatii veronsa ja sen näkee kyllä tyyppien naamasta ja keissistä.
Säälittävää olisi tässä iässä sellaisen ihannointi. Humalaiset ei nappaa, en jaksa dokata itse. S
biletys ja baarit on joku ihmisen vireyden mitta???? Mua ei kiinnosta yhtään katsella kännisiä urpoja, eikä itsekään sekoilla. KOSKA elämäni on vauhdikasta ja mielenkiintoista ihan muutenkin:) Hyvässä seurassa voin tietysti joskus jossain piipahtaa, mut aika typerää se kännäily useimmiten on. Otan pari lasia viiniä mieluummin jossain kivassa porukassa mökillä tai jonkun kotona. Mun puolesta kukin saa tehdä mitä tykkää, mutta aika naurettavaa kuvitella et bailaaminen olis joku meriitti:DDD Kuka tahansa ääliö pystyy vetämään viinaa, sössöttämään, mokailemaan yms.
kuin kännääminen ja mokailu? Meillä tosiaan on erilaiset piirit, jos sulle bilettäminen on tuota. Huh
Ja on hauskaa ja rentouttavaa :) En örvellä neljään-viiteen asti, mutta kyllä useampi lasillinen tulee juotua.. Mutta, tärkeintä on seurustelu ihmisten kanssa ja tanssiminen. Olin juuri muutama vk sitten siskoni(36v) iltaa istumassa ja oli kyllä hauska ilta! :) Itse olen "vasta" 31v. Ja kyllä, lapset joutuivat oikein isän kanssa olemaan kotona.;) Käyn vaihtelevasti, mutta yleensä 1-2krt muutamassa kuukaudessa. Välillä ystävien kanssa ja välillä mieheni.
Kaikelle on aikansa ja paikkansa. On ihan ok leikkiä hiekkalaatikolla tietyn ikäisenä, samoin barbeilla ja sitten aikanaan käydä discoissa. Mutta miksi pitäisi vielä eläkeläisenä heilua baareissa, en ymmärrä.
Tuokin voi jakautua melko epätasaisesti. Voi mennä lähes puoli vuotta, etten käy viihteellä ollenkaan, ja sitten taas pikkujouluaikana voi osua parikin kertaa lähelle toisiaan.
Ikää 39v, kaksi lasta. Käyn juhlimassa 3-4 kertaa vuodessa. Ei jaksa, sohva vetää enemmän.
Ennen lapsia olin 3 kertaa viikossa bilettämässä, että pieni pudotus.
ja vartaloni on taatusti kauempana mummoutumisesta kuin baarissa istuskelevien plösöjen, vaikka miten olisivat minua nuorempia.
Onko biletyksen harrastus siis merkki siitä, ettei mummoudu? Vai olisiko kyse siitä, että jokainen harrastaa sitä mistä tykkää?
En tykkää baareista. Itselläni on muita harrastuksia (käyn esim. tanssitunneilla), mieheni urheilee aktiivisesti. Lapsillakin on molemmilla harrastuksensa. Olemme molemmat töissä, joten perhe-elämä ei täytä koko päivää. Se, että me vanhemmat emme käy baareissa, ei tarkoita että möllötämme kaiket päivät telkkarin ääressä :D
Omien harrastusten lisäksi matkustelemme koko perheen voimin melko paljon. Nämä ovat vain meidän mielestämme parempaa ajanvietettä kuin baareissa roikkuminen.
Terveisin mummo, 35v :)