Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
961/1052 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla voin käydä, mutta yökylään en halua ikinä. Ystävät ovat koettaneet pyytää, mutta ajatus tuntuu vieraalta. Toiselle puolen Suomea ja ahtaaseen kämppään puolisoni kanssa huonolle sängylle. Ei kiitos.

Vierailija
962/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on sellainen jatkuva jynssääjä. Siis hinkuttaa koko ajan jotain pöytää rätillä ja touhuaa keittiössä, laittaa pyykkejä. Ja minusta se on tosi ärsyttävää kun olen mennyt häntä tapaamaan ja saan sitten jutella seinän läpi tai juosta perässä kun toinen siivoaa paikkoja. Eikö sitä voi sen vieraan kyläilyn ajaksi istahtaa alas ja juoda vaikka kahvikupposet?

Tämä. Ja sitten he, joiden pentujen pillin mukaan tehdään joka asia. Nyt Joona-Annikki sitä ja tätä. Haluan seurustella aikuisten kanssa. Otan etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaveripariskunnan kutsumana mökillä. Keskellä päivää menivät suihkuun panemaan, vaikka illalla oltiin saunottu ja saunaan oltiin laittamassa tulet myös parin tunnin päästä.

Vierailija
964/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kutsuttu kyläilemään, syömään ja saunomaan. Isäntä sitten kutsui lapiohommiin ruokailun jälkeen. Siinä sitten säkitettiin hevosenpaskaa lava täyteen. Olisin päässyt torille avustajaksi myyntihommiin ja saanut kyydin kotiin, mutta valitsin bussin ja aikaisen lähdön.

Vierailija
965/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti haluaa tai pyytää yökylään?

Jos menemme kauaksi, yövymme hotellissa.

Ketään emme pyydä kotiimme yöksi. Edes oma äitini ei ole koskaan ollut yötä meillä.

Yökyläilyt on lasten juttuja...

M40

Vierailija
966/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaveripariskunnan kutsumana mökillä. Keskellä päivää menivät suihkuun panemaan, vaikka illalla oltiin saunottu ja saunaan oltiin laittamassa tulet myös parin tunnin päästä.

Jos mä olen illalla saunonut, niin ei se seuraavan päivän panohaluja vähennä.

Vierailija
967/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko heidän pitänyt panna sitten saunavuoron aikana teidän nähden vai mikä tässä oli ongelma?

N21

Vierailija
968/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiin juhliin, oltiin ajoissa koska tultiin kaukaa. Minut laitettiin silittämään isäntäväen vaatteita. (VIHAAN silittämistä enkä silitä koskaan kotona, noh, paitsi nyt just ne juhlavetimet ja verhot on pakko silittää) Kieltäydyin, mutta pakotettiin silti. Kun juhlat alkoivat olin kuumissani ja hikinen punanaama. Ei ollut kivaa.

Juhliin ei koskaan mennä ennen kutsussa ilmoitettua kellonaikaa, ihan sama vaikka tulisitte Marsista asti. Piste.

En muista olenko jo tähän ketjuun jotain samansuuntaista kommentoinut, mutta minun lapsuudessani vanhemmillani ja etenkin isälläni oli periaate, että kaikkiin tilaisuuksiin lähdettiin niin ajoissa, että olimme paikalla joskus jopa 30-40 min. etuajassa. Jossain teatterissa tai konsertissa tämä ehkä vielä menee, mutta kun kyseessä on perhejuhlat, se on on noloa. Muistan moneen otteeseen kiemurrelleeni häpeästä, kun  juhlien emäntä tuli avaamaan oven aamutakissa ja höyryrullat päässä. Me istuimme olohuoneessa kun isäntäväki säntäili ympäriinsä tehden viimeisiä valmisteluja tuntien samalla painetta seurustella meidän kanssamme.

Vierailija
969/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se oli omituista, että isäntäväen vessassa oli seinässä ihan ruuvattuna lehtiteline missä jotain vanhoja seiskoja ja ristikkolehtiä ja kysyivät kesken vessareissun oven takaa, haluanko kynän. Jotenkin yök

Vierailija
970/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko heidän pitänyt panna sitten saunavuoron aikana teidän nähden vai mikä tässä oli ongelma?

N21

No näin aikuisten maailmassa ei ole ihan tavanomaista mennä panemaan, kun on kutsutut vieraat kylässä.

Eri

Vierailija
971/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään emme pyydä kotiimme yöksi. Edes oma äitini ei ole koskaan ollut yötä meillä.

M40

Sinulla ilmeisesti asuvat kaikki sukulaiset lähellä/kaupungeissa? Ei tuo ole mahdollista kun sukulaiset ovat 500km päässä eri puolilla Suomea, maaseudulla. Ei ole hotelleja eikä päiväreissu onnistu.

Vierailija
972/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kutsuttu kyläilemään, syömään ja saunomaan. Isäntä sitten kutsui lapiohommiin ruokailun jälkeen. Siinä sitten säkitettiin hevosenpaskaa lava täyteen. Olisin päässyt torille avustajaksi myyntihommiin ja saanut kyydin kotiin, mutta valitsin bussin ja aikaisen lähdön.

Hahaha sitä Hevos Pa kaako siellä torilla myivät?

Vierailija
973/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin etukäteen kutsuttuna kylään sovittuun aikaan tuttavan pieneen yksiöön. Olimme jo jutelleet keittiössä 10 - 15 minuuttia eikä hän ollut sanonut mitään siihen viittaavaankaa, että emme olisi kahdestaan, kun hänen exänsä (jonkinlainen on-off suhde josta olin edellisen kerran kuullut sen päättyneen) ilmestyi kylpyhuoneesta asunnon puolelle. Koska kyse on narkkareista mietin vähän aikaa olinko mennyt ansaan ja onko minut tarkoitus ryöstää, koska ainoa ulospääsy oli kyseisen narkkarimiehen ohitse ja minulle ei missään vaiheessa oltu kerrottu että emme olisi kahdestaan. Mielestäni normaalit ihmiset kyllä kertovat, jos joku muukin on yllättäen samassa asunnossa vieraana. Narkkarimies ei koskaan asunut samassa asunnossa. Todella epämiellyttävää kun ei aluksi tiennyt mitään järkevää syytä sille, miksi mies oli niin kauan kylpyhuoneessa ja miksi tuttava ei maininnut hänen olevan myös paikalla. Onneksi tuttava menetti asuntonsa kun ei maksanut vuokriaan (vaan osti huumeita) ja muutti maaseudulle.

Vierailija
974/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastainen mutta outo juttu.

vanhempi sukulainen ilmestyi oven taa miehensä kanssa. minulle ei oltu puhuttu mitään. juteltiin vähän aikaa. sanoin lähteväni lähikauppaan kun ei ole tarjottavaa, keittäkää kahvit sillä välin. tullessani takaisin sukulainen oli hakkaamassa mattojani pihalla, ukkonsa oli lähtenyt kauemmas kaupoille.

asunnossa oli tiskaus ja puunaus käynnissä. olin vaan että jaa. syötiin ja juteltiin siinä vähän aikaa. sitten kävin suihkussa ja totesin että iltavuoro alkaa kymmeneltä, olkaa kuin kotonanne.

kun tulin aamulla kotiin kämppä oli tyhjä. matot oli rullalla ja huonekaluja oli siirrelty miten sattuu.

ihme juttu.

epäilen että äitini tai joku sukulaismummo taas kutsunut vieraat mulle tai jotain. tai joku oli tulkinnut jonkun sanomattomuuden omalla tavallaan.

Vierailija
975/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

Sinulla ilmeisesti asuvat kaikki sukulaiset lähellä/kaupungeissa? Ei tuo ole mahdollista kun sukulaiset ovat 500km päässä eri puolilla Suomea, maaseudulla. Ei ole hotelleja eikä päiväreissu onnistu.

Maaseudulla on vuokramökkejä joka lähtöön. Me ei enää olla yötä kenelläkään koska se nyt vaan on ikävää ja ihan pitkin poikin suomea on löytynyt rahalla yöpymispaikka. Laitahan tulemaan paikkakunta missä ei ole mitään muuta paikkaa yöpyä ku jonkun IhmeIrkun lattia?

Vierailija
976/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa oli, että isäntäväki ei yrittänytkään laittaa kuriin tai viedä jonnekin pois todella häiriintynyttä koiraansa, joka koko ajan räkytti. Koira ei myöskään totellut yhtään. Tuntui että se rakki hallitsi koko niitten elämää.

Koira myös yritti näykkiä ja hyökkäili päälle.

Ei tullut juttelusta kunnolla mitään, eikä oikein maistunut tarjottavatkaan siinä koiran räkyttäessä vieressä.

Vierailija
977/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni pelkää koiria ja ystävälläni on koirua.

Halusivat tulla lapseni synttäreille ja sanoin tervetuloa vaan.

Toivan synttärilahjaksi hetken koiran kanssa.

Lapsi kiipesi syliin, koira hyppi ja haukkui. Katsoin ystävääni ja kysyin oletko hölmö. Miehen mielestä tämä on hyvä idea.

Heitin miehen ulos sanoilla nyt jos lähdet, milloin oot kotona.

Ystävälleni sanoin sä olisit saanyt paremmankin.

Ystäväni laittoi illalla viestiä mies odottaa anteeksipyyntöä.

Vastasin hyvä, ei tarvi siis ikinä nähdä idioottimiestäsi.

Vierailija
978/1052 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha sitä Hevos Pa kaako siellä torilla myivät?

Kuulemma kaikki menee mikä on kaupan! Rouvat ostavat puutarhoihinsa ja on uskollinen asiakaskunta.

Vierailija
979/1052 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos itse lähtisin vaikka keravalta ouluun kaverille yökylään kerran vuodessa niin tasan oletan, että en vietä aikaani yksin kun kaveri haluaa puuhailla omiaan vaan toimii kuten hyvä emäntä: on läsnä sen päivän tai kaksi vieraalleen koko ajan, ei tarvi koko ajan puhua syviä vaan käydään yhdessä vaikka lenkillä, uimassa ja lehvassa jne

Et olisi mun kaveri. En voi sietää ajatusta kokonaisesta viikonlopusta toisen seremoniamestarina yäk.

Vierailija
980/1052 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun tarjottavat täytyy tuoda mukanaan .. miksi pyydät käymään edes vain kolottaako omaa pullahammasta mutta ei piheyttäsi halua ostaa ... varaa kyllä on