Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi
Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?
Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.
Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.
Kommentit (1052)
Minun ollessani ensimmäisen poikaystäväni luona kylässä joskus 16-veenä, poikaystäväni serkut tuli käymään perheineen. He toivat mukanaan jäätelöpaketin, jota sitten syötiin kahvin kanssa. Meitä oli 12 syöjää, ja 2 litraa jäätelöä. Jakessamme viimeisiä paloja, tämä serkkujen isä huusi täyttä kurkkua kaikille " JA ASIAHAN ON NYT NIIN, ETTÄ MEIDÄN PERHE SYÖ TÄMÄN VIIMEISEN JÄÄTELÖRIVIN, JUMALAUTA ME TÄMÄ MAKSETTIIN"
olin järkyttynyt, melkein itkin
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:40"]Mä en kertakaikkiaan ymmärrä, että aikuisten ihmisten kesken pitää jotain omia siidereitä kuskata mukaan kyläpaikkaan. Jos tarkoitus on juoda sidukkaa, niin isäntäväki tarjoaa, se on ollut mulle ja onneksi myös mun kaveripiirille selvää opiskeluaikojen köyhyydestä päästyämme. Jos joku jotain tuo, niin ne on tuliaisia eikä mitään nimikoituja OMIA juomia.[/quote]
Mä en ymmärrä että isäntäväen pitää olla varustautunut kuin täyden valikoiman baari kun yksi vieras pitää oluesta, toinen lonkerosta, joku tahtoo siideriä ja muutama kuoharia, joku teräviä tai viiniä ja niin edelleen... Itse en juo esim. viiniä, olutta tai lonkeroa ollenkaan joten miksi hankkisin kaappiini kaikkea kun kuitenkaan määrällisesti kaikki hankitut juomat eivät sitten illan aikana kuitenkaan tule juotua viimeiseen pisaraan asti. Siksipä meidän porukalla ratkaisu onkin että talon puolesta tehdään booli ja tarjotaan shotteja, muut juomat tuokoon sitten kukin vieras makunsa ja varojensa mukaan. Toki meillä on kotona aina jonkinlainen alkoholivarasto josta sitten tarvittaessa liikenee vieraalle täydennystä jos eväät loppuvat kesken.
Menimme mieheni hyvän ystävän luo kylään, en ollut häntä nähnyt ennen. Tämä kaveri oli joskus kolme vuotta sitten eronnut entisestä vaimostaan ja nyt oli uusi nainen ja lapsi tämän kanssa, meillä oli mun tytärkin mukana, ja halusimme toki nähdä heidänkin koko perheen, se oli vähän ideana, kun kaverukset näkivät toisiaan pitkästä aikaa.
No kun saavuttiin paikalle, perheen lapsi oli jossain naapurilla tai jollain hoidossa, perheessä oli kaksi isoa susikoiraa, ja vaimoke oli juuri tullut ystävättärensä ja koirien kanssa sisään oltuaan jossain pellolla koiria kouluttamassa. Avovaimo siinä sitte otti ensimmäisenä imurin käteen ja vähän imuroi enimpiä eteisestä, ja sen jälkeen siirtyi ystävättärensä kanssa tietokoneelle. Kyseessä oli yksiö, eli tietokone oli siinä samassa tilassa, ehkä puolentoista metrin päässä siitä missä me vieraat istuimme. Naiset vaan istuivat selkä meihin päin, ja kikattelivat kauheasti jollekin siellä koneella. Mitään meininkiäkään ei ollut että avovaimo olisi jutellut jotain meidän vieraiden kanssa, tai että olisi tarjonnut jotain. Mieheni kaveri sitten otti isännän velvollisuudet haltuun, ja laittoi keittokomeroon kahvia ja ranskanleipää (voita ja kurkkua sai laittaa päälle) Kaveri kutsui mieheni sinne juomaan kahvia, minä kun en juo kahvia, eikä pieni tyttäreni tietenkään, joten jäimme nälkäisinä sitten vaan istumaan ja katsomaan mitä naiset kikattelevat keskenään. Tunnelma oli todella kauhea. Kun olimme lähdössä, perheen lapsi tuotiin kotiin, ja näimme hänet sitten vilaukselta eteisessä.
Miehenikin oli aivan järkyttynyt, kaverinsa entinen vaimo oli kuulemma ollut tosi mukava ja vieraanvarainen :) Mieheni sanoi että tuonne paikkaan ei enää koskaan mennä kylään, eikä olla menty. Kerran sitten tämä pariskunta tuli käymään mieheni asunnolla (asuimme silloin vielä eri paikkakunnilla) Mieheni toki keitti kahvit, ja oltiin ostettu tarjottavaa, ja minä kohteliaana juttelin tälle naiselle. Minulla oli oma yritys, ja nainen yritti päteä ties millä "tiedoilla" että miten minä hoitaisin liikettäni tehokkaammin ja paremmin. Se oli aika ärsyttävää, mutta ärsyttävintä oli se, kun nainen meni miehensä syliin, lääppi häntä, ja lauloi mukana kun radiosta tuli se laulu jossa puhutaan rakastelusta, ja sanoi miehelleen jotain vihjailevaa tyyliin, että muistatko sillon siellä ja siellä.. Hiukan oltiin vaivautuneita miehen kanssa.
Pariskunta taisi tehdä vielä pari lasta, mutta minä en ole heitä enää nähnyt, mies joskus soittelee kaverilleen, mutta ei pyydä kylään :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:40"]Mä en kertakaikkiaan ymmärrä, että aikuisten ihmisten kesken pitää jotain omia siidereitä kuskata mukaan kyläpaikkaan. Jos tarkoitus on juoda sidukkaa, niin isäntäväki tarjoaa, se on ollut mulle ja onneksi myös mun kaveripiirille selvää opiskeluaikojen köyhyydestä päästyämme. Jos joku jotain tuo, niin ne on tuliaisia eikä mitään nimikoituja OMIA juomia.[/quote]
Mä en ymmärrä että isäntäväen pitää olla varustautunut kuin täyden valikoiman baari kun yksi vieras pitää oluesta, toinen lonkerosta, joku tahtoo siideriä ja muutama kuoharia, joku teräviä tai viiniä ja niin edelleen... Itse en juo esim. viiniä, olutta tai lonkeroa ollenkaan joten miksi hankkisin kaappiini kaikkea kun kuitenkaan määrällisesti kaikki hankitut juomat eivät sitten illan aikana kuitenkaan tule juotua viimeiseen pisaraan asti. Siksipä meidän porukalla ratkaisu onkin että talon puolesta tehdään booli ja tarjotaan shotteja, muut juomat tuokoon sitten kukin vieras makunsa ja varojensa mukaan. Toki meillä on kotona aina jonkinlainen alkoholivarasto josta sitten tarvittaessa liikenee vieraalle täydennystä jos eväät loppuvat kesken.
[/quote]
Tuo on ihan fiksua, että isäntäpoppoolla on edes _jotakin_ tarjota. Ei voi olettaakaan, että olisi kaikkea kaikkien makuun. Näin vieraiden ei tarvitse olla täysin kuivin suin.
Mä varmaan tuossa tilanteessa etsisin alleni jokin puutarhatuolin ja istuisin alas kattelemaan ja seurustelemaan siitä, ilman sen kummempaa numeroa. Tai vaikka kivelle istuisin. Tosiaan oma pihakin odottaa tekemistä, ja jos on reissusta väsynyt, ja isäntäväki ei sitä huomioi, niin itse sitten huomioisin ja toimisin sen mukaan. Jos ihmettelisivät, niin mitähän sitä sitten sanoisi. En ehkä mitään, jatkaisin vain seurustelua. :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2012 klo 23:04"]
Isäntä lähtee ulkohommiin tai rakentamaan. Eli meidät on kutsuttu koko perheellä kylään, kahvien jälkeen isäntä vaihtaa raksahaalarit päälle ja menee naputtamaan ulos jotain ikuisuusprojektia (joka ei siis ole päivän päälle valmistumassa). Voisi ajatella, että jos itse kutsuvat, niin myös jaksaisivat ihan koko perhe seurustella sen pari tuntia. Toinen ärsyttävä on telkkari. Eli tv päällä koko ajan ja vielä niin, että isäntäväki oikein seuraamalla seuraa ohjelmia. MIKSI KUTSUTTE?! Niin ja synttärit, joille kutsutaan esim. klo 15 ja sitten odotellaan klo 17 asti viimeisiä vieraita, ennen kuin päästään kahvipöytään. Kun pitää kaikkien olla paikalla, ennen kuin lapsukainen voi puhaltaa kynttilät.
Kovasti kutsuvat aina kylään, mutta sitten kun mennään järjestävät siellä joko jotkut talkoot, tai mitään sanomatta lähtevät esim. pihalle haravoimaan ö.ö
Ne reissut on meille raskaita ilman mitään työleirejäkin, sillä välimatkaa on 500 km ja käytännössä kyläilyy menee vähintään 2 päivää vaikka kävisi kuinka tiukalla aikataululla.
Meillä on kotonakin kovasti tekemistä, ja miljoona kertaa mieluummin tekisin omia pihahommia tai remppaisin omaa kotiani kuin lähtisin miehen sukulaisten luokse samoja töitä tekemään.
seinänaapurilla oli unkarilainen naisystävä joka kertoi vuolaasti laittamistaan unkarilaisista ruuista. miten ne kuuluu laittaa jne.
Meidät kutsttiin uutenavuonna sinne naapuriin. Menimme syömättä ja istutttiin jotain 3 tuntia.mitään ei tarjottu. Lopulta neuvokas mieheni sanoi että "kuulkaa, lähdettäisiinkö meille pienelle iltapalalle". Isäntäväki tuli mielellään.
Ei me oltu valmisteltu mitään. Kun meidät oli kutsuttu kylään ! Kehitettiin jotain uuniperunatyyppistä. Naapurin ukko tökki perunaansa vähän että joopa joo ja kysyi että "syöttekö te useinkin uuniperunoita.
Sukujuhlissa alkoi isäntäväki humaltua ja siitä seurasi tappelua. isäntä ja pari aikuista lasta riitelivät, lopulta huudossa oli mukana myös lasten puolisot ja yhden puolison vanhemmat ja emäntä erotuomarina kun ihmiset meinasivat karata toistensa päälle... muut vieraat kyllä ymmärsivät lähteä, itse olin lupautunut auttamaan astioiden laitossa ym niin katselin tuota sivusta ja häippäsin kun olin vähän siinä siivonnut niin kun oli sovittu.. tuo ehkä oudointa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 00:37"]
seinänaapurilla oli unkarilainen naisystävä joka kertoi vuolaasti laittamistaan unkarilaisista ruuista. miten ne kuuluu laittaa jne.
Meidät kutsttiin uutenavuonna sinne naapuriin. Menimme syömättä ja istutttiin jotain 3 tuntia.mitään ei tarjottu. Lopulta neuvokas mieheni sanoi että "kuulkaa, lähdettäisiinkö meille pienelle iltapalalle". Isäntäväki tuli mielellään.
Ei me oltu valmisteltu mitään. Kun meidät oli kutsuttu kylään ! Kehitettiin jotain uuniperunatyyppistä. Naapurin ukko tökki perunaansa vähän että joopa joo ja kysyi että "syöttekö te useinkin uuniperunoita.
[/quote]
Ai hitto aika paha :D hahaha "syöttekö useinkin uuniperunoita"
Veljeni perheen luona kyläillessäni kun lapseni oli pieni, niin jäin aina yksin tai jonkun heidän lapsensa kanssa kun muut lähti kauppaan ja viipyi monta tuntia. Ensin ajattelin että johtuu siitä että tulin yllättäen (silloin oli vielä yleisemminkin tapana pistäytyä ohimennen tuttavilla tai sukulaisissa) ja sotkin suunnitelmat. Sen jälkeen soitin että voisin tulla käymään, sopiiko se, että olette kotona siihen aikaan jne. No, sopi ja tervetuloa vaan. Mentiin lapsen kanssa ja kas kummaa, meidän tarttee lähteä kauppaan ja aikaa olisi ollut käydä kaupassa mun soiton jälkeen reilusti. Ois vaan ollu ihan kiva nähdä veljeä ja sen vaimoa. Lopetin sitten vierailut ja käyn vain jos on joku syy (yo-juhlat, valmistujaiset jne.)
Olen myös heidän vanhimman poikansa kummi ja koskaan mulle ei ilmoitettu milloin juhlitaan synttäreitä. Äidiltä aina kuulin ja pitkään kävinkin, sitten alkoi sylettää että eikö nyt kummille voisi henk.koht ilmoittaa milloin juhlivat. Sanoinkin siitä joskus. Kerran sitten menin just syntymäpäivänä kun kukaan ei ollut ilmoittanut mitään, jätin lahjan postilaatikkoon kun eivät olleet kotona. Eli jos ei juhlita oikeana päivänä, ei kait liian suuri vaiva ilmoittaa milloin. Vähän aikaa sitten veljen vaimo sanoi lapsilleen, et ei meillä ennenkään ole synttäreille ketään kutsuttu (ilmeisesti vaan isovanhemmat, kun äitini aina etukäteen juhlista tiesi) kaikki tietää että voi tulla. Pointti mulla vaan että MILLOIN sinne kuuluu mennä kun päivä aina vaihteli.
Sit tää menee vähän off the topic.... mulla on kaveri joka enimmäkseen käy meillä kylässä n.1-2 krt kk, me käydään siellä vaan muutaman kerran vuodessa. Sen poika on aika rohmu, yrittää ahmia kahvipöydästä etukäteen ja menee joskus jääkaapillekin. Kohtelen poikaa kun omia lapsia ja sanon suoraan että odota että kaikki on paikalla jne.
Arkena jos käyvät niin että mulla on seur.aamuna aikainen töihin ja lapsilla kouluun meno, niin sovin että tulevat viimeistään esim klo 18 (ajatellen että ovat pari tuntia) ja sanon vielä sen kun seur. aamuna täytyy aikaisin herätä, ettei mene niin myöhään. No, nää tulee yleensä sitten lähempänä klo 19 ja kun joskus 20:30 alan sanomaan lapsille että iltapesuille ja nukkumaan, niin kaveri ei siltikään pidä hoppua lähtemisen kanssa.
Hänen tyttärensä järkkää joskus ison kohtauksen kun ei haluaisi lähteä vaan jatkaa leikkiä. Siinä sit maanittelee liki tunnin että tuu nyt tai jäät tänne. Lähtevät välillä siis lähellä klo 22 vaikka hänen lapsillaan on aamulla myös koulua. Useimmiten hänen tyttärensä lähtee meiltä sovulla vain kun itse sanon jämptisti että pääset sitten toisen kerran leikkimään, nyt on aika lähteä kotiin. Jos kiukuttelet, niin äitisi ei mielellään sen takia tuo sinua tänne.
Sit meillä on iso piha-alue ja kaikkea mukavaa puuhaa ulkona. He asuvat kerrostalossa, enkä ymmärrä että AINA pitäisi sanoa että ottakaa ulkovaatteet mukaan. Meidän isoimmat lapset kun aina painaa pihalla ja touhuaa kaikenlaista ja kaverin poika on tyyliin kouluvaatteissa ja yleensä on se joka sotkee ittensä pahiten. Oli pakkanen tai sateinen keli, niin niihin ei varustauduta asianmukaisesti. Kaveri sanoo aina että eipä tullut ajatelleeksi ja poika et ei hän tarvii, mä siihen et aivan varmasti tarviit tai pysytte sisällä. Siitä se poru sit syntyis kun kouluvaatteet revitään kiipeilemällä puissa jne. kaivan aina mun tyttöjen vanhoja vaatteita ja kiltisti poika ne päälleen laittaa kun tietää ettei muuten ulos pääse ;). Tuntuu et kaveri on välillä tosi lapanen noitten muksujensa kanssa, mua ne uskoo helposti ja ovat ihan fiksuja lapsia kaikin puolin.
Ihana kaveri on kyllä muuten mut näissä joissain asioissa ollaan kyllä niin eri linjoilla. Ennen oli tapana juhlia vaput, juhannukset, uudet vuodet suht usein kimpassa. Sit mua alkoi ahistaa että ollaan se vakio et kun hän ei keksi parempaa, niin meille sitten. Varsinkin kun teki niin että kysyi että voiko tulla juhannusta juhlimaan meille ja sanoin että ok, kivaa lapsillekin. Sit olikin löytäny uuden ukon hetkeksi ja vähän ennen juhannusta ilmoitti että he menevätkin miehen luo pyhiksi. Olin vaan et ai jaa, kun mun mielestä jos tällaisista sovitaan, niin niistä pidetään kiinni. Sen jälkeen ei ole niin usein näitä juhlapyhiä meillä ollutkaan. On luotettavampaa seuraa. Ja tosiaan sanon näistä suoraan, mutta ei vaan ymmärrä, eli meidän kohdalla ei puhumattomuus ole syynä...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 15:34"]
saaneella pariskunnalla, kun meillä ei vielä ollut lapsia (niiden lapsi oli kyllä jo vuoden). Klo 20 molemmat lähtivät nukuttamaan esikoistaan yhdessä makuuhuoneeseen (eivät sanoneet mitään.
Yhdeksän jälkeen perheen nainen tuli ulos huoneesta ja sanoi, että lähdette varmaan samalla, kun hän pissattaa koiran.
No ei oltais tultu alunperin tai oltais lähdetty jo klo kahdeksan, jos olisivat pyytäneet :P
Kuulostaa, että olitte aika pitkään kylässä. Itse olisin huikannut heipat nukutusvaiheessa isännille. En todellakaan odottele, että meidät heitetään ulos. :D
Odotin innolla, ajatteleeko joku samoin kuin minä :) Ajatteli, en ole siis yksin kummajainen!! Minustakin on ärsyttävää, jos ihmiset eivät tajua, että pikkulapsiperheissä yleensä tuossa kahdeksan paikkeilla aletaan rauhoittua yöunille, meillä syödään puurotkin jo ennen sitä. Meilläkään ei kumpikaan halua, että silloin luuhaa ketään jaloissa. Voihan sitä vierailla ihmisten aikaankin, eikä silloin kun perhe alkaa valmistautua yöunille.
Toinen juttu, mikä otti päähän äippälomalla ja hoitovapaallakin, oli se, että jotkut pamahtivat kylään ilmoittamatta ihan miten sattuu. Ei sitten tullut mieleen, että imettävänä äitinä tosiaan saatan olla yläkerrassa imettämässä, enkä välttis halua rynniä avaamaan ovea kesken kaiken tai alkaa pohtia, miten vieraasta klaaraan. Usein myös jompi kumpi lapsi oli nukkumassa päikkäreitä tai olin nukuttamassa, niin kiva kun joku rämpyttää ovikelloa ja saa koiran haukkumaan ja taas on kaikki hereillä... Onneksi suurin osa tajuaa, että voi joskus laittaa tekstarin vaikka ihan asiastakin ja kysäistä, että voisinko pistäytyä kahvilla ja monelta käy.
Meillä ainakin lapset osaavat nukkua vaikka koira haukkuukin.
Tehkää joskus lähtöä niin ajoissa, että kun voivottelevat että tuomisenne jäi syömättä, niin palaattekin takaisin, että kiva ajatus, tottakai! Aina sen verran voidaan jäädä... :)
Höh, edellisestä jäi lainaus näkymättä,
mutta siis kommentti tähän liittyen.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2012 klo 17:43"]
meilläkin. Haluavat meitä aina kylään ja sitten telkku huutaa koko illan ja jos käyn keittiössä juomassa vaikka vettä, niin isäntä menee heti perässä hinkkaamaan tiskipöytää rätillä.
Sitten vie usein hyvää lihaa ja hyvää viiniä, että laitettaisi yhdessä ruokaa, niin viemiseni pannaan piiloon ja laittavat rasvaisia jauhelihapihvejä kotiviinin kera(josta saan päänsärkyä)
Sitten, kun olemme poislähdössä, niin sanovat:2voi voi vielä olisi nyt pitänyt sitä lihaa laittaa ja juoda sitä viiniä", kun ntietävät varmasti, että olemme menossa jo pihalla.
t. kyllästynyt kyläilijä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 15:34"]
saaneella pariskunnalla, kun meillä ei vielä ollut lapsia (niiden lapsi oli kyllä jo vuoden). Klo 20 molemmat lähtivät nukuttamaan esikoistaan yhdessä makuuhuoneeseen (eivät sanoneet mitään.
Yhdeksän jälkeen perheen nainen tuli ulos huoneesta ja sanoi, että lähdette varmaan samalla, kun hän pissattaa koiran.
No ei oltais tultu alunperin tai oltais lähdetty jo klo kahdeksan, jos olisivat pyytäneet :P
Kuulostaa, että olitte aika pitkään kylässä. Itse olisin huikannut heipat nukutusvaiheessa isännille. En todellakaan odottele, että meidät heitetään ulos. :D
Odotin innolla, ajatteleeko joku samoin kuin minä :) Ajatteli, en ole siis yksin kummajainen!! Minustakin on ärsyttävää, jos ihmiset eivät tajua, että pikkulapsiperheissä yleensä tuossa kahdeksan paikkeilla aletaan rauhoittua yöunille, meillä syödään puurotkin jo ennen sitä. Meilläkään ei kumpikaan halua, että silloin luuhaa ketään jaloissa. Voihan sitä vierailla ihmisten aikaankin, eikä silloin kun perhe alkaa valmistautua yöunille.
Toinen juttu, mikä otti päähän äippälomalla ja hoitovapaallakin, oli se, että jotkut pamahtivat kylään ilmoittamatta ihan miten sattuu. Ei sitten tullut mieleen, että imettävänä äitinä tosiaan saatan olla yläkerrassa imettämässä, enkä välttis halua rynniä avaamaan ovea kesken kaiken tai alkaa pohtia, miten vieraasta klaaraan. Usein myös jompi kumpi lapsi oli nukkumassa päikkäreitä tai olin nukuttamassa, niin kiva kun joku rämpyttää ovikelloa ja saa koiran haukkumaan ja taas on kaikki hereillä... Onneksi suurin osa tajuaa, että voi joskus laittaa tekstarin vaikka ihan asiastakin ja kysäistä, että voisinko pistäytyä kahvilla ja monelta käy.
Meillä ainakin lapset osaavat nukkua vaikka koira haukkuukin.
Hienoa, että teillä noin. Meillä yksi lapsi herää helposti kaikkiin ääniin kuten kovaan yskäisyyn, telkkarin ääneen tai jopa samassa huoneessa narahtavaan lattiaan. Ei voi mitään. Toinen lapsi taas ei herää vaikka mitä tapahtuu.
Tämä on nyt täysin off topic mutta tulipa mieleen tuosta illalla kyläilystä, ettei siitä aikuisetkaan tykkää. Mulla yksi sukulainen joka on ollut pitkään jo työtön. Tämän henkilön oma päivärytmi on sellainen, että herää klo 14 iltapäivällä ja kukkuu sitten yöllä netissä yms vastapainoksi. Eikä siinä mitään, omapahan on asiansa, mutta silti pitäisi aikuisen ihimisen ymmärtää että muu maailma pyörii 8-16 rytmin mukaan!
Tämä henkilö siis yrittää sopia aina kyläinyt klo 20-21 illalla, koska se on hänelle alkuiltaa. Suoraan olen pari kertaa sanonut että se ei todellakaan käy, minä en työssä käyvänä ihmisenä jaksa siihen aikaan istua kenenkään kahvipöydässä olettaen, että kotona saisikin sitten mennä suoraan sänkyyn ilman minkäänlaista rauhoittumista yms. Meille tämä henkilö ei samaisesta syystä koskaan tule, hänet saisi sitten tuupata väkisin ovesta ulos illalla.
Tää on varmaan aika tavallista nykyisin, ikävä kyllä, mutta kylässä ollessa sekä emäntä että isäntä räpläsivät kännyköitään koko ajan. Kyllästyin puolessa tunnissa, voihan sitä yksin olla kotonaankin, toivotin moit ja lähdin. En tiedä huomasivatko edes. Miksi pyytää ketään kylään jos tuon verran seura kiinnostaa?
Muusikkoperheen luona vieraillessamme (heillä 6kk lapsi) lastenhuoneen nurkat oli koristeltu soittimilla (puhallinsoittimia, kopsuttimia ja mahdoliineja), mutta lapsemme eivät saaneet koskea niihin. Lasten piti kuulemma leikkiä lastenhuoneessa, sillä olohuoneeseen ei saanut tuoda leluja, mutta niihin soittimiin ei saanut koskea ja niitä ei saanut siirtää, koska ovat arvokkaita. Lstenhuoneen lattialla! Meidän piti jäädä yöksi, mutta lähdimme kotiin illalla, sillä minun piti vahtia koko ajan lapsia siellä lastenhuoneessa. Perhe ei laittanut vastaan kun lähdimme. Olisi kiva nähdä mitä tekevät kun heidän oma lapsensa on 2 vuotias.. Emme ole soittaneet toisillemme sen jälkeen.
up