Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
61/1052 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta kutsui minut ja muutaman muun tuttavan illalliselle. Olivat etukäteen mainostaneet, kuinka haluavat panostaa näihin kutsuihin Vein mukanani ns. paremman pullon viiniä viemiseksi, niin kuin tapana on, että jotain viedään.

No, tarjolla oli perus arkista pastaruokaa, olikohan bolognesea (tiedän, että huolella valmistettuna ei ole halpa eikä varsinkaan nopea, mutta tämä oli ihan arkinen perheversio) sekä vihersalaatti päälle.

No, pari päivää illallisen jälkeen tuli tekstiviesti, jossa kerrottiin heidän unohtaneen pyytää minun osuuteni ruuasta, summa 20 e ja tilinumero perässä.

Jos olisin tämän tiennyt, en olisi vienyt sitä parinkympin punaviiniä. Eikä ruokaan ollut todellakaan mennyt yhteensä 100 euroa :D

Vierailija
62/1052 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

savossa päin oltiin ja ystäväperhe oli kutsunut meidät kylään heidän mummolaan ja antanut ajo-ohjeet, mutta tultuamme ihan vieraaseen paikkaan oli pariskunta lapsineen lähteneet jonnekin retkeilemään.(ei ollut vielä kännykkäaika), joten sitten me lähdimme illalla pienten kanssa ajamaan kotiin hesaan sieltä savosta.

emme ole sen jölkeen ikinä tavanneet emmekä puhuneet tai lähettäneet kortteja. Olimme pitäneet heitä ystävinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1052 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi ette saa sanottua näille ihmisille mitään? Mitä väliä, vaikka vähän loukkaantuisivatkin? Suurin osa teistä ei ollut ollut menossa enää toista kertaa.

Typerää tuollainen "ei edes viitsitty sanoa mitään" mutta sitten kirjoitellaan vielä vuosienkin päästä palstoilla tapauksesta.

Vierailija
64/1052 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, että miten voi 5-vuotiaan nukuttaminen kestää puoli tuntia? Ja samoin nämä keskeyttäjälapset... Kyllähän omani yrittää keskeyttää aina välillä vieläkin, mutta hyvin harvinaista se on. Tehkööt jotakin muuta, kun äidillä on kaveri tai vieraita.

nukkumaan menossa! Meillä on aina ollut politiikka, että iltasatua ei lueta, jos on vieraita illalla. Muuten se luetaan aina. Lapsikin (4v.) sen ymmärtää, että joskus on erikoistilanteita ja vanhempien pitää huomioida vierailijoita, eikä voi istua lapsen seurana hänen huoneessaan satukirjan kanssa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin hemmoteltu lapsi (enkä tarkoita ihan pieniä vaan just 4-8 -vuotiaita), jota pitää paapoa iltatoimissa tolkuttomia aikoja ja vieraat istuu sohvalla odottamassa. Tottakai iltapesut, peittelyt jne. Mutta kyllä niista pitäisi 10-15 minuutissa suoritua, kun kerran on vieraita kylässä.

Meillä valitettavasti on lapsi, joka ei jostain syystä siedä poikkeamia iltarutiineissaan. On yliärsyttävä iltaisin jos meillä on vieraita tai olemme itse kylästelemässä. Silloin oikeasti on kaikille helpompi, että hänen kanssaan vietetään se puoli tuntia. Muutoin lapsi riekkuu ja valvoo puolille öin. Ei hän sitä tahallaan tee. Olemme monta kertaa asiasta etukäteen puhuneet ja sopineet toimintatavan, mutta menee joillekin ylikierroksille väsyttyään liikaa, eikä rauhoittuminen onnistu.

Kyllä vika on ihan kokonaan sinussa. Kasvata se kakarasi niin että tottelee. Sehän oppii tota menoa että saa tahtonsa läpi joka asiassa riehumalla ja huutammalla. Miten se kasvatus voi olla niin vitun vaikeaa?

Vierailija
65/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
66/1052 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meidät oli kutsuttu miehen siskolle joulun viettoon aattoillaksi. Menimme sovittuun aikaan klo 16 aikoihin ja mukana oli myös silloinen anoppi. Odotimme että ruoka olisi ollut kohtapuoliin saapumisemme aikoihin, mutta isäntäpari makoili sohvalla verkkareissa eikä jouluruoan laittoa oltu edes aloitettu. Sisko raahautui keittiöön kuorimaan perunoita ja kaivoi valmislaatikot jääkaapista. "Ottakaa itse glögiä tosta" tokaisi vaan ja osoitti pöydällä valmiiksi avattua glögipulloa. Ruoka valmistui tunteja saapumisemme jälkeen ja kun oli vihdoin saatu syötyä, kahvit juotua ja lahjat avattua oli jo todella myöhä. Itse halusin ruveta tekemään lähtöä, niin sain kummastelua osakseni "ettekai te nyt VIELÄ lähde". Että semmonen joulu se.

Vierailija
67/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu aina kun matkustetaan heille 300km (jota tapahtuu max kaks kertaa vuodesa) vie ekana kauppaan .. "mitä syödään" .. Lappaa viikon ruuat koriin ja kassalla "miten maksetaan" Minä ostan leivät, kahvit, eväät koko porukalle, en kehtaa olla maksamattakaa ku mulla kuiten kaks pientä lasta .. joka kerta sama juttu. aAMUlla pitää kysyä saanko keittää lapsille puuroa .. ja aina on puuhaa: kasvipenkkiä, kaapin maalausta. Jaa sanottakoon että en kävisi ollenkaan ellei niin kovasti meitä ruinais kylään.. ja lapset on ku jotain rupia, eivät saa tehä MITÄÄN ettei mikään paikka sotkeennu. Haloo. Normaalia eloakaan! Kovasti odotan kun heille tämä eka kakru syntyy .. Ja sanottakoon se vielä että meillä kyllä me maksamme pitsat, ym kaikki mitä haetaan-- vituttaa tollanen mutta eipä tarvi meiläkää enää tarjota näille pihiperseille mitään.

Kauheasti pyytävät ja vinkuvat kylään. Kerran kesässä yleensä käydään. Koska välimatkaa on yli 500 km, on sinne aina jäätävä pariksi yöksi. Matkoihin menee lasten kanssa käytännössä 2 päivää.

Viedään sinne aina jotakin tarjottavaa. Viiniä ja ruokia. Soitetaan kaupasta ja kysytään mitä heille pitäisi tuoda niiden lisäksi mitä itse ollaan jo valittu ja aina tulee pitkä lista ostettavaa.

Sitten kun päästään perille on siellä aina jotkut talkoot. Maalaustalkoot, aidanrakennustalkoot, rikkaruohojen kitkemistalkoot,... jos ei heidän talollaan mitään tekemistä oli niin sitten raahaavat meidät kesämökille talkoohommiin... ja jos ei kesämökkikään tule kuvioihin niin sitten tehdään urakalla ruokia pakasteeseen ettei heidän sitten tarvitse arkisin laittaa ruokaa. Ei helvetti sitä touhua.

5 vuotta olen nyt tuota touhua katsellut, enkä enää aoi lähteä mukaan noille sukulaisreissuille.

Siitä varmasti repeää mahtava huuto, mutta siinähän huutavat. Minä en enää niitä kyläilyreissuja jaksa.

Meillä on kotonakin ihan tarpeeksi kaikenlaista tekemistä ja remppatarvetta. Mieluummin tekisin omassa kodissani kuin vieraassa kodissa.

Miehen sukulaisia ovat. En ole heitä edes oppinut tuntemaan, sillä kaikki vierailut olen ollut pää puskassa riipimässä rikkaruohoja tai keittiössä laittamassa ruokia yksinäni >:(

Vierailija
68/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän lähti aamulla juoksulenkille. Ei siinä mitään, tietty ihan kiva että arki rullaa, mutta tuntui jotenkin hölmöltä, kun olin kuitenkin pitkän matkan takaa tullut häntä vartavasten moikkaamaan. Lueskelin sitten lehtiä ja odottelin, että mitähän seuraavaksi tehdään...

Tuliko mieleen, että kenties vika oli vieraassa...Kenties sanoit tai teit jotain ikävää joka alkoi vituttamaan tätä kaveriasi niin paljon, ettei enää kestänyt seuraasi vaan lähti lenkille päästäkseen sinusta eroon vähäksi aikaa....

Vierailija
69/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte vaan kuvitella näyn; kuivahtanut orava riippu tisseillä! hullu suku muutenkin.

Miten se kuivahtanut orava pysyi riippumassa niillä tisseillä? Oliko elävä?

Kiitos kirjoittaneelle.

Vierailija
70/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut muutamia viestejä, missä mm. "isäntäväki tuijottei meitä avaimenreijästä..." jne. Taitaa olla paskapuhetta.

Valehteleminen on sekin taitolaji.

Aika monella, meillä esimerkiksi! Ihan itse taloa rakentaessa sellaiset ovet valittiin. Ja tiedän aika monia muitakin joilla on.

Vierailija
71/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte vaan kuvitella näyn; kuivahtanut orava riippu tisseillä! hullu suku muutenkin.

Miten se kuivahtanut orava pysyi riippumassa niillä tisseillä? Oliko elävä?

Kiitos kirjoittaneelle.

kun tajusin että jäi laittamatta että; jolla on riipputissit..xD

Vierailija
72/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oli minusta aika outoa kun kyläpaikassa isäntä tarjosi teetä ja antoi ensin mun liottaa sitä teepussia ja otti sitten itse saman pussin. Mitäs jos mä olisin halunnut toisen kupillisen teetä? Olisinko saanut uuden pussin vai vieläkö olis pitänyt ottaa samasta?

Vierailija
73/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustimme Suomesta Kanadaan saakka ystäväni luokse ja maksoimme siis tietty itse lennot ym. Tarkoitus matkalle oli vain mennä tapaamaan hyvää ystävääni pitkästä aikaa. (Ja hän oli siis innoissaan tapaamisestamme)

Saavuimme perille kuuden aikaan illalla paikallista aikaa ja olimme pitkän lennon jälkeen todella nälkäisiä. Ystäväni ei tarjoillut meille mitään ja kun otti jääkaapistaan ruokaa koiralleen, jääkaappi oli käytännössä tyhjä! Lähdimme mieheni kanssa sitten seikkailemaan kaupungille ja etsimään ruokakauppaa ja ostimme jääkapin täyteen ruokaa, jota hekin sitten kysymättä söivät.

Ymmärrän, jos on rahasta pulaa, mutta esim. yksi paahtoleipä pussi ja voi ei olisi kovin paljoa maksanut.

Vierailija
74/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme viikonlopuksi ystäväperheen luo; oliskohan lapsemme ollut tuolloin jotain 2v. Tiedän, ettei perheessä kukaan ole mitenkään innokas laittamaan ruokaa ja emäntä sanoikin, että mennään huomenna pitsalle (tuloiltana oli asianmukainen iltapala).

No, kello kävi mutta pitsallelähdöstä ei kukaan puhunut mitään. Lopulta kysyin, että olisiko lapselle jotain ruokaa kun kellokin on jo aika pljon eikä hän kuitenkaan sitä pitsaakaan syö. Ei ollut lapselle mitään, joten kävin hakemassa lähikaupasta einesruokaa ja lämmittelin sitten sitä.

Tuossa petheessä oli omiakin lapsia mutta kukaan ei syönyt mitään aamaisen jälkeen ennen kuin illalla pitsaa. Eivät ole kuitenkaan nuukia, ajattelemattomia vain.

Vierailija
75/1052 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoripari meni keskenään saunaan ja sain olla yksikseni sen ajan eli pari tuntia, kun he saunoivat.

Lisäksi tämä pariskunnan nainen on sellainen, että häpeilemättä kopeloi miestään ja kiehnää tämän päällä kuin jokin elukka, vaikka vieraita olisi läsnä. Ei mitään tilanne- tai paikan tajua. Mies sentään osaa käyttäytyä muiden ihmisten aikaan ja häntä selvästi vähän hävettää naisen käytös. :)

Vierailija
76/1052 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/1052 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
78/1052 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltävät koskemasta mihinkään leluihin, koska heidän mussukat eivät pidä siitä, että joku koskee heidän aarteisiinsa. Voi paskat, ajat jonnekin monen tunnin matkan ja lasten pitäisi sen autoilun jälkeen istua sohvalla koskematta, leikkimättä. Pyörät, ja kaikki pihalelut laitettu pois.

JA korostan että lapsemme eivät todellakaan ole mitään huono käytöksisiä tai riehujia.

Toinen on että käyt kerran vuodessa/puolessa toista vuodessa kylässä kaukaisilla kavereilla, niin heti perille päästyämme rouva pyytää kanssaan kauppaan ja jakaa ostokset, joista itse maksaa vaipat ja vessapaperit +muutamia ruokia. Minulle jaa sitten loput. Ei, ei... En viitsisi. Ja kysymyksessä yhden yön kyläily, johon itse varasimme matkaan jo kaikki ilta ja välipalat lapsille + grillattavat ja toimme tuliaisiksi kahvia ja muuta naposteltavaa.

kannattaisko lopettaa kyläily....

Vierailija
79/1052 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kestää mitään kummallisuuksia :) , ei puolin eikä toisin :D

samma här!!!

säälittävää tuo ihmisten nöyristely!!!!

Vierailija
80/1052 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut muutamia viestejä, missä mm. "isäntäväki tuijottei meitä avaimenreijästä..." jne. Taitaa olla paskapuhetta.

Valehteleminen on sekin taitolaji.

no oiskohan vielä vanhoja taloja pystyssä...

TYPERÄ!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä