Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
661/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulee varsin ihmetys tätä ketjua lukiessa. En ihan kykene uskomaan näitä juttuja. Tulee mieleen, että kirjoittajia on vain muutama, niin samanlaisena toistuvia tapahtumia. Itse en ole koskaan kokenut mitään vastaavaa ja olen jo hyvän matkaa kuudenkympin puolenvälin ikäinen.

Vierailija
662/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yökylässä perhetuttujen luona. Sauna lämmitettiin, siihen asti kaikki meni normaalisti. Sitten emäntä strippasi nakusilleen olohuoneessa ja kysyi tulenko mukaan saunaan hänen kanssaan. Ei siis oltu mitään läheisiä.

Vähän häkeltyneenä sanoin, että mieluummin saunoisin mieheni kanssa. Emäntä nauroi, vähän kiusoitteli minua että olen niin ujo etten kehtaa tutun naisen kanssa saunaan tulla. Lähti sitten isännän kanssa saunomaan ja me miehen kanssa katsottiin toisiamme, voiko tämä olla totta.

Loppuvierailu meni vähän vaivautuneeksi, kun ei kumpikaan voitu unohtaa sitä tilannetta. Tiedän että Suomessa on joskus tapana saunoa saman sukupuolen kanssa, mutta se nakuilu..."

Oletteko suomalaisia? Jos ette, ymmärrän häkeltymisen. Muuten en. Suomessahan on ihan tavallista saunoa saman sukupuolen kesken.

Tätä saunomiskulttuuria hieman ihmettelen.

Itse toki tykkään saunoa, mutta pääasiassa mökillä, joka on ainoa peseytymiskeino sielläpäin uinnin lisäksi.

Kavereilla kylästellessämme ei oikein innosta saunominen, ellei kyseessä ole yökyläily. Saunomisen jälkeen yleensä rupeaa väsyttämään ja turha laittautuminen menee hukkaan.

Sitten se suurin kummasteluni on, kun pari kaveria käy vain uima-asuissaan saunassa, oli kyseessä sitten mökki, omakotitalo, tai kerrostalo.

Tulee vähän sellainen fiilis, että miksi mennä väenvängällä sadeasussa suihkuun, jos voi jättää menemättäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessani en voi, kuin sanoa: Kyllä ystävillänne on paskat "Ystävät" sanan varsinaisessa merkityksessä.

Kyllä:

- Haukutaan täällä seläntakana ja ollaan niin "Ystäviä"

- Ei kyetä kommunikoimaan ystävien kanssa ihan perusasioista, jottei tule epäselvyyksiä

- Halutaan kuninkaallinen kohtelu kylässä ja suututaan, kun sitä ei saa

- Ei osata lukea rivien välistä, että nyt sinun on viimeistään aika poistua kyläpaikasta. Osa isäntäväestä kestää kyläilyä vartin, osa koko päivän.

- Kaikenkaikkinen empatiakyky loistaa poissaolollaan ja ollaan heti susia, kun kaikki ei ole mennyt omien mielihalujen ja kuvitelmien mukaisesti

Aivan hirveää lukea tätä ketjua.

Vierailija
664/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kutsui viikonlopuksi kylään. Ensimmäisenä iltana tarjosi ruuaksi jotain Blå Band jauheesta tehtyä keittoa (ei yhtään mitään muuta) ja alkoi sitten lukea tenttiin. Minä istuin yksin sohvalla ja ihmettelin. Keksin sitten tekosyyn häipyä ja näin tein. 400km olin siis ajanut hänen luokseen.

HALOO!

Opiskelija= Persauki ja odotat ravintolaillallisia? Olisiko tuossa ihan itsestäänselvänä kannattanut mennä nyyttärityylillä kylään?

Opiskelija= Olisit kysynyt, onko vapaa-aikaa, vai kiireinen opiskelujakso menossa. Kuinka kauan luki tentteihin/ kuinka kauan aikaa oli varannut tentteihin? Jos olit yökylässä, niin silloinhan ei tunti-pari tentinlukua haitanne ketään. Olisit sillävälin käynyt kaupassa ostamassa evästä, tai katsonut töllöä, tai tutustunut hänen kotipitäjäänsä kävellen.

Ei herranenaika, kun ei itse älytä mitään ja haukutaan kaveria...

Vierailija
665/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teidän ystävillä kyllä "Hienoja" "Ystäviä". Ei herranenaika sentään, millaista sosiopaattista ja psykopaattista porukkaa täällä haukkuu ystäviään seläntakana.

-Alunpitäenkin kommunikointitaidot 404, koska on vain oleteltu asioita, eikä keskusteltu ja sovittu mistään etukäteen.

-Melkoista selkäänpuukottamista jokainen tarina.

-Nähdään vain oma hieno elämä oikeana.

Herranjestas aivan oikesti. Menkää itseenne ja miettikää juurisyyt, miksi olette mielestänne 100% oikeassa noissa tilanteissa.

No esim. mulle on appivanhemmat jääneet täysin vieraiksi koska eivät ole koskaan viitsineet  puhua mulle muutamaa sanaa enempää kun heillä kylässä kutsuttuina käydään. Miehen kanssa oltu kuitenkin 9 v yhdessä. Sanovat päivää, kattavat kahvin, jututtavat miestä töistään ja menevät katsomaan telkkaria tai lepäämään. Mitään kontaktia ei saa eikä mitään kiinnostusta poikansa puolisoon ole. Yritetty on jutella ja tustustua. Sitten ihmettelevät kun käydään harvoin.

Ja sinussa itsessä ei ole mitään vikaa?

Vierailija
666/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teidän ystävillä kyllä "Hienoja" "Ystäviä". Ei herranenaika sentään, millaista sosiopaattista ja psykopaattista porukkaa täällä haukkuu ystäviään seläntakana.

-Alunpitäenkin kommunikointitaidot 404, koska on vain oleteltu asioita, eikä keskusteltu ja sovittu mistään etukäteen.

-Melkoista selkäänpuukottamista jokainen tarina.

-Nähdään vain oma hieno elämä oikeana.

Herranjestas aivan oikesti. Menkää itseenne ja miettikää juurisyyt, miksi olette mielestänne 100% oikeassa noissa tilanteissa.

Nyt tais kalikka kalahtaa.

Toivottavasti ja aika monella kirjoittajalla.

Vierailija
667/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessani en voi, kuin sanoa: Kyllä ystävillänne on paskat "Ystävät" sanan varsinaisessa merkityksessä.

Mihin perustat kantasi?

Minä ihmettelen nimittäin enemmän noita törppöjä vieraita, isäntiä ja emäntiä.

Mitä itse olen näitä juttuja lukenut, niin suurimmalla osalla tänne vastanneista on kyllä peruskäytöstavat ihan hyvin hallinnassa. Onko siis ihme, että niiden hallitsemista odotetaan myös siltä toiselta osapuolelta, joka joko kutsuu luokseen tai joka kutsutaan omaan kotiin? Entä onko ihme, että hämmennytään kunnolla, kun se toinen osapuoli onkin ihan kujalla siitä, miten kuuluisi käyttäytyä? Mitä mieltä sinä olet?

"Mihin perustat kantasi?"

No ihan lähtökohtaisesti ensin siihen, että täällä haukutaan omia ystäviä.

Vierailija
668/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin oli kun tuttu seurusteluvaiheessa oleva pariskunta kutsui/vaati useamman kerran kyläilemään mutta olin toisella paikkakunnalla opiskelemassa, niin sopivaa tilaisuutta piti odottaa. Kun sitten lopulta sopiva aika syyslomallani löytyi ja vietimme iltaa heidän kotonaan, niin muutaman paukun jälkeen isäntä ilmoitti, että lähdemme kaupungille autoilemaan, raitis emäntä kuskina. Ajettuamme kaupungille, isäntä käski pysäyttämään paikallisen baarin eteen, jotta minä pääsen jatkamaan iltaani baarissa. No en jatkanut vaan lähdin vähän ihmeissäni etsimään taksia, jotta pääsen vanhempieni kotiin. Taksi oli lisäksi silloin melko kallis opiskelijan budjetille.

Vierailija
669/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen samaa mieltä ettei kummankin osapuolen tarvi olla koko aikaa vieressä.

esim kun menen kaverille kyläään ärsyttää jos sen mies on meidän kans koko ajan pöydässä eikä pystytä jutteleen ollenkaan kahdestaan vaikka harvoin nähdään.

monesti patistankin oman miehen pois jos kaveri tulee kylään et saadaan jutella tyttöjen kesken.

ehkä mä olen röyhkeä?

Siellä kunnon kaikkivaltias pirttihirmu.

Vierailija
670/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläilemään kutsunut valmisti lättytaikinaa viilikulhossa, manaili siinä samalla, että ei ollut aiemmin käsittänyt, kuinka kalliiksi vieraiden kestitseminen voi tulla.

Moneskohan ruokalaji oli jo menossa?

Vierailija
671/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mentiin vuosi sitten sukulaisille kylään. Emäntä lahjoitti kahdelle lapselleni suklaapatukat. Ei siinä mitään, mutta minulla on kolme lasta! Nuorimmat olivat silloin 4v ja 6v vanhin 8v ei saanut silloisella reissulla muuta kuin mehua ja isäntä röyhkeästiyritti selitellä "Ei kai nyt tuon ikäiset enää mitään suklaata syö" siis MITÄ?! Koti matkalla ostimme vanhimmalle oman patukan.

Ihan selkee tapaus. Isäntä on nähnyt jossain keittiön tasolla yms 3 suklaapatukkaa lojumassa eikä ole tyypillisenä miehenä osannut ajatella, että 3 lasta on tulossa kylään ja suklaapatukat on heille ja vetäny yhen naamaansa. Emäntä ei ole huomannut asiaa ennen kuin vieraat on paikalla. Tietenkin tässä tilanteessa olisi kannattanut jättää suklaat antamatta kokonaan.

Onko ruoan ja muiden asioiden jakaminen vieras käsite?

Tuossa nuo vain tasan kolmeenpekkaan ja kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
672/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkumaan mennessä kuulimme kikatusta, isäntäpari kurkisteli ilmeisesti meitä avaimenreiästä ja tirskuivat. Eipä olla enää juuri pidetty yhteyttä...

Voittaja on löytynyt!!!!!

Kenelle, aikuiselle ihmiselle, tulee edes mieleen tiirailla avaimenreiästä!!!!!

Voi vain kuvitella, että kuinka monessa asunnossa on nykyaikana kameroita ja kuinka monessa niitä jälkeenpäin katsotaan...

Vierailija
673/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerran yks pieras. Siellä ei kyllä enää käyty sen jälkeen kun piti alkaa paskalle haisemaan.

Taisi olla vahvat aromit, jos luulet hajun vielä jatkavan olemassaoloaan...

Vierailija
674/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä omituista, mutta todella junttia! Appivanhemmat kutsuvat usein syömään meitä - laittaen yleensä pihviä ja perunaa ja lisukkeeksi vihersalaatin. Eli ihan illallisen jonka kanssa on viiniä. Itse en vaan syö lihaa, joka tarkoittaa sitä sitten että minulle on tarjolla vihersalaattia ja paljastaa perunaa. Näin on ollut jo kymmenen vuoden ajan - enkä jaksa siitä enää edes enempiä välittää.

Mutta kun tiedän että kyse ei ole siitä etteiväh he osaisi laittaa kasvisruokaa - koska ne kyllä voivat tehdä joskus itselleen ihan lihatonta ja ovat monesti ihan miehelleni tehneet, kun hän oli nuorempi. Enkä todellakaan tungeksi vaan alusta alkaen he ovat sanoneet että "kai x tulee syömään", "tuleeko x syömään" tai "ota x mukaan syömään".

En asiasta loukkaannu, mutta onhan se vähän junttia ettei viitsitä miettiä yhtään, sillä onhan se vähän tylsää juoda punkkua ja syödä salaatti-tomaatti-kurkku -salaattia ja kuivaa keitettyä perunaa.

Mahtava miniä apoivanhemmilla, kun pakottaa muut syömään kasviksia. Eikä näemmä 10-vuoden jälkeenkään voi sanoa appivanhemmille, että keittäkää vaikka pari porkkanaa ja paprika pottujen kaveriksi.

Eikö av-palstan mukaan suurin rike ole kasvisruuan pyytäminen kylään mennessä?

Ei mutta tosissaan, eiköhän varmuudella appivanhemmat tiedä että ko hlö ei syö lihaa. Siitä on varmaan ollut puhetta ja varmasti näkevät ettei hän syö lihaa. On tosi epäkohteliasta tieten tahtoen tarjota vieraalle ruokaa mitä hän ei syö. Itse kokisin myös epäkohteliaaksi esittää toiveita ruuasta jos niitä ei kysytä.

Tässä vain paistaa läpi, että tuo porkkananpurija ei ole osannut argumentoida riittävän selkeästi appivanhemmilleen, mitä kasvisruokavalio tarkoittaa ja mitä hän voisi esimerkiksi syödä tuon vihersalaatin ja perunan lisäksi.

Vierailija
675/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tulee varsin ihmetys tätä ketjua lukiessa. En ihan kykene uskomaan näitä juttuja. Tulee mieleen, että kirjoittajia on vain muutama, niin samanlaisena toistuvia tapahtumia. Itse en ole koskaan kokenut mitään vastaavaa ja olen jo hyvän matkaa kuudenkympin puolenvälin ikäinen.

Nii-in.

Epäsosiaalisen persoonallisuuden piirteitähän noissa jutuissa on selvästi havaittavissa.

Vierailija
676/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kutsui viikonlopuksi kylään. Ensimmäisenä iltana tarjosi ruuaksi jotain Blå Band jauheesta tehtyä keittoa (ei yhtään mitään muuta) ja alkoi sitten lukea tenttiin. Minä istuin yksin sohvalla ja ihmettelin. Keksin sitten tekosyyn häipyä ja näin tein. 400km olin siis ajanut hänen luokseen.

HALOO!

Opiskelija= Persauki ja odotat ravintolaillallisia? Olisiko tuossa ihan itsestäänselvänä kannattanut mennä nyyttärityylillä kylään?

Opiskelija= Olisit kysynyt, onko vapaa-aikaa, vai kiireinen opiskelujakso menossa. Kuinka kauan luki tentteihin/ kuinka kauan aikaa oli varannut tentteihin? Jos olit yökylässä, niin silloinhan ei tunti-pari tentinlukua haitanne ketään. Olisit sillävälin käynyt kaupassa ostamassa evästä, tai katsonut töllöä, tai tutustunut hänen kotipitäjäänsä kävellen.

Jahas, tarinan opiskelija löysi ketjun.

Vierailija
677/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HALOO!

Jahas, tarinan opiskelija löysi ketjun.

Tai kaverisuhteita vaaliva henkilö.

Vierailija
678/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun mentiin vieraiksi, oli perjantaina iltapäivällä paikalla vain perheen isä (muut töisssä ja koulussa).

Välittömästi kun tultiin heille, lähti isäntäperheen isä kuntosalille ja uimahalliin ja jätti meidät noin kolmeksi tunniksi heidän kotiin. Sillä välin muu osa perheestä oli alkanut kotiutua ja kyseli, että missäs se meidän Leksa (ei oikea nimi) oikein on. Vastattiin, että Leksa sanoi lähtevänsä salille ja sen päälle uimaan. Seurasi melkoista ihmettelyä.

Vierailija
679/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun mentiin vieraiksi, oli perjantaina iltapäivällä paikalla vain perheen isä (muut töisssä ja koulussa).

Välittömästi kun tultiin heille, lähti isäntäperheen isä kuntosalille ja uimahalliin ja jätti meidät noin kolmeksi tunniksi heidän kotiin. Sillä välin muu osa perheestä oli alkanut kotiutua ja kyseli, että missäs se meidän Leksa (ei oikea nimi) oikein on. Vastattiin, että Leksa sanoi lähtevänsä salille ja sen päälle uimaan. Seurasi melkoista ihmettelyä.

Yleensä kylään mennessä soitellaan ja kysellään, onko "Kaikki" paikalla, sekä onko menoja. Viimeistäänkin on lähdettävä samalla ovenaukaisulla, eikä jäädä pyörimään toisten tiloihin, jos aikuisia ei kuulu paikalle.

Vierailija
680/1052 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua,tulin juuri syntymäpäiväjuhlista,jossa olin se sukulainen,jonka lahjat kelpasi,mutta jonka kanssa ei viitsitty jutella.Kysyin kuulumisia,sain yhden sanan vastaukset jne.Oli siis lasten synttärit,juhlakalu nappasi lahjan kiittämättä ja häipyi omaan huoneeseen.Isäntäpari oli kutsunut omat kaverit joiden kanssa jutteli kokoajan...Liekö enää ensivuonna tulee mentyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän