Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi
Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?
Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.
Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.
Kommentit (1052)
Vierailija kirjoitti:
Kun kahvit oli juotu, istuttiin isännän kanssa vielä sohvalle katseleen (isäntä ei puhunut sanaakaan, komenteli vaan hermostuneena lapsiaan) emäntä alkoi imuroida keittiön pöytää ja lattiaa, ei puhunut mitään vieraille koko aikana. Ja he itse pyysivät kylään meidät! Oli viimeinen kerta käydä siinä perheessä.
Minkäs sille voi jos ihmiset on oppinut noin ankeisiin oloihin, puistattaa se pönötys ja hiljaisuus ja kova huuto lapsilleen vieläkin.
Siis mitä katselitte sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi pari kertaa niin, että kun oli kutsuttu "ystävä"pariskunnan luokse kylään, niin jossain vaiheessa meidän seura ei enää heille riittänytkään, vaan sitten piti kutsua muitakin pariskuntia, sellaisia meille joko täysin outoja tai sitten puolituttuja. Ilta alkoi käydä ahdistavaksi, kun huomasimme, että meidän seuraa ei enää kaivata. Kävimme kiittämässä kutsujia ja lähdimme kotiin muiden jatkaessa. Joskus jopa illan "emäntä" sanoi jälkeenpäin, ettei ollenkaan ymmärtänyt, että me tosissaan lähdemme kotiin juuri silloin, kun heillä alkoi olemaan hauskaa.
No kiva.
Mulle on käynyt ystäväpariskunnan taholta muutamaan kertaan niin, että ovat kustuneet heille illanistujaisiin, mutta tuntia ennen määräaikaa ovatkin ilmoittaneet että tulkaa sittenkin tähän Makelle ja Pirjolle, kun jäimmekin tänne iltaa istumaan. Meillä ei mitään tietoa ketkä ovat Make ja Pirjo. Ei olla menty, ja nyt onkin ollut vuoden verran hiljaiseloa näkemisessä. Miten kukaan aikuinen ihminen (n. 40v kaikki) voi kutsua jonkun toisen kotiin vieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
olen samaa mieltä ettei kummankin osapuolen tarvi olla koko aikaa vieressä.
esim kun menen kaverille kyläään ärsyttää jos sen mies on meidän kans koko ajan pöydässä eikä pystytä jutteleen ollenkaan kahdestaan vaikka harvoin nähdään.
monesti patistankin oman miehen pois jos kaveri tulee kylään et saadaan jutella tyttöjen kesken.
ehkä mä olen röyhkeä?
Ei vaan just noin pitääkin tehdä. Monesti noissa tilanteissa vielä bonuksena lapset kuuntelevat korvat höröllä mitä aikuiset puhuvat. Sellaiset kuulumiset voisi hoitaa vaikka prisman parkkipaikalla, kun kaveria näkee pitemmän kaavan mukaan, niin olisi kiva voida jutella ihan kaikesta ilman ylimääräisiä korvapareja.
Vierailija kirjoitti:
Muisti palaa, kun täällä lukee tekstejä.
Kollega pyysi mökille monta vuotta.Ei ollut autoa, eikä kiinnostusta.
Sitten ostettiin auto ja kuulemma loppui tekosyyt.
Mentiin sitten. Etukäteen kysyttiin mitä tehdään, mitä tuodaan. Uimapuku on hyvä ottaa.
Mentiin perille la aamuna. Isäntä sanoi uimapuvut päälle ja veteen.
Meidän piti viedä joku tälläinen matto veteen, täyttää se hiekalla. Vesi oli kylmää.
Huvittavinta oli mies seisoi rannalla ja poltti sikaria, huuteli ohjeita.
Saatiin levitettyä se. Pari kiveä vietiin, kun isäntä Igor tuli lapioiden kanssa, vastasin voit itsekin mennä veteen.
Kuittasi on selkä kipeä.
Menin vaihtaa vaatteet, työkaveri ihmetteli tuliko se jo kuntoon.
Katsoin ja kysyin miksi et itse ole tuolla kärräämässä itse
Odotettiin kommentti ja lähdettiin kotiin.
Töissä ihmiset kyseli miten meni jne.
Työkaveri kertoi me lähdettiin heti pois. Minä kerroin mä en ala venäläisen miehen orjaksi.
Työkaveri on kiva, mutta hänen venäläisellä miehellä on arvot pielessä.
Kuulemma on normaalia autetaan talkoissa.Silloib itse myös osallistutaan, eikä polteta sikaria[/quote
Siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Minulle aiemmin läheinen serkkuni seurusteli monta vuotta naisen kanssa, joka oli jotenkin ihan hänelle sopimaton hienohelma. Kerran menin yöksi heille kun olimme serkun kanssa johonkin konserttiin menossa, niin hän sanoi suoraan että enkö olisi voinut mennä eräälle toiselle sukulaiselle. Se oli kovin outo kommentti, että mun olisi pitänyt keskellä yötä suunnistaa vieraan kaupungin toiselle laidalle ja herättää vanha ihminen, sen sijaan että tulen serkun kanssa samaa matkaa konsertista. No tietysti serkku sanoi että voin heille tulla. Tää nainen sit antoi mulle jonkun koirankarvaisen ja haisevan peitonreuhkan, että eipä siinä. Nuorena en osannut sanoa mitään, nyt varmaan osaisin ja uskaltaisin. Onneksi serkkukin jossain vaiheessa tajusi lähteä suhteesta.
Kaverini mies aina valittaa ja marisee kun käyn heillä 2 yötä kerran vuodessa. Pitäisi olla mukana oma pyyhe, omat lakanat ja tyynyliinat. Heillä on pesukone ja kuivausrumpu, kun minä taas matkustan selkäsairaana junalla, joten matkanyssyköitä en voi juurikaan kanniskella.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumaan mennessä kuulimme kikatusta, isäntäpari kurkisteli ilmeisesti meitä avaimenreiästä ja tirskuivat. Eipä olla enää juuri pidetty yhteyttä...
Voittaja on löytynyt!!!!!
Kenelle, aikuiselle ihmiselle, tulee edes mieleen tiirailla avaimenreiästä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihana suomimies 😊 miksi tyytyisit johonkin vitunsäälittävään, rumaan, lörtsypilluiseen suomilahnaan, kun voit saada minut 🤭 he ovat niin säälittäviä jämiä 😁Tää linkki on nähty vauvapalstalla niin usein, että mua on oikeasti alkanut kiinnostaa, millainen toi videon nainen oikein on!
Aikamoinen lahna näytti olevan itsekin, alapään lörtsystä en tiedä. 😂
Itse en pidä oikeastaan vieraista. Tiedostan että on " normaalia" kutsua sukua tai kavereita kylään mutta itse en tykkää siitä. On tosi vaivaannuttavaa kun joutuu istumaan paikallaan ja yrittää jaaritella tyhjänpäiväisiä asioita. On hankalaa pitää fokus ja esittää kiinnostunutta. En myöskään pidä elämääni niin kiinnostavana että pitäisi omia asioitaan jakaa ja levitellä muille. Kysely ja uteliaisuus ärsyttää, myös pyytämättä omista asioistaan taukoamatta hölöttävät ihmiset ovat itsekeskeisiä mielestäni ja voisivat pitää suunsa kiinni.
Siksi olen varmaankin tuollainen kuin jotkut ovat maininneet: pyyhin tiskipöytää, laitan pyykkejä tai touhuan jotain pientä muuta kun joku on kotonani. Tilanne on silloin se että syystä tai toisesta joku on asuntooni tuppautunut ennkä enää ole kehdannut kieltäytyä ( esim. sisko lapsensa kanssa tulee toiselta paikkakunnalta tai aikuiset lapset tunkevat asuntooni saadakseen ilmaisen majoituksen kun ovat paikkakunnalla)
En kyläile itsekään kuin pakon edessä. Mikään ei ole kauheampaa kuin juoda (yleensä todella pahaa, laihaa tai muuten huonoa) kahvia, pakosti syömään kohteliaisuudesta jotain kummallisia syötäviä ja vain istua paikallaan. Onko mitään pitkästyttävämpää kuin istua, puhua, puhua ja puhua? Töissä saamani annostus riittää kyllä täysin meikäläiselle mitä tulee sosiaalisuuteen, siellä kun on pakko istua samassa taukotilassa ja joskus vaihtaa muutama sana. Onko sitä kaikkien tässäkin mahduttava samaan muottiin että olis ns. normaali ?
Tosin, en tuota ymmärrä jos joku kutsuu itse kylään ihmisiä ja antaa ymmärtää että tykkää siitä ja sitten ei vaivaudu olemaan edes paikalla tms outoa. Siitä olen samaa mieltä kyllä.
Toivon kai vain että ihmiset eivät tunkisi kylään ja huomaisivat jos isäntäväki on vaivautunut ja yrittää kiemurrella kun heille puhelimitse itse itseään pyydetään kylään, halutaan ilmainen majoitus tai muuta hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
olen samaa mieltä ettei kummankin osapuolen tarvi olla koko aikaa vieressä.
esim kun menen kaverille kyläään ärsyttää jos sen mies on meidän kans koko ajan pöydässä eikä pystytä jutteleen ollenkaan kahdestaan vaikka harvoin nähdään.
monesti patistankin oman miehen pois jos kaveri tulee kylään et saadaan jutella tyttöjen kesken.
ehkä mä olen röyhkeä?
Esimerkiksi minun mieheni ei halua olla "pakollista" kauempaa meidän naisten seurassa. Siis tervehtii ja vaihtaa kuulumiset ja lähtee ihan omatoimisesti pois :D minusta ihan normaalia ja näin tekee lähes jokainen. Kyllä minäkin lähden toisaalle, jos miehelleni tulee jotain miespuolisia kavereita kylään.
Kaverini perhe vuokrasi joskus jotain lomakortteeria Espanjan Aurinkorannikolta. Oli ilmeisesti vähän kihahtanut hattuun tai heidän perheensä oli kehittänyt jonkun joukkopsykoosin, että nyt kaikki mahdolliset kummin kaimat yrittävät hyötyä tuosta paikasta.
Kaverini kanssa sovittiin, että tulen kylään ja oli reissulla hintaa, ottivat saman hinnan kuin hotellissa. Ihan ok, siinähän ottivat ja maksoin sen mielelläni, kun ajattelin, että saan viettää lomaa kaverini kanssa, onpa kiva juttu!
Tästä sovitusta summasta pyysivät vielä lisää rahaa, jota en suostunut maksamaan.
Tästä (ehkä siitä, en tiedä mistä muustakaan) meni tunnelma ihan oudoksi.
Kaverini perhe ei ollut yhtään vieraanvarainen ja jotenkin kokoajan tuntuivat olettavan, että yritän käyttää heitä hyväksi. Ilmoittivat kylmästi, että KAIKKI omat ruuat ja eivät tarjonneet reissun aikana minulle yhtään mitään.
Lisäksi eivät esitelleet paikkoja eivätkä ehdottaneet mitään tekemistä, jatkoivat vaan omaa eloaan kuin en olisi siellä ollutkaan.
Kaverini toinen kaveri oli tulossa jälkeeni käymään ja sitä kyllä hekumoivat jo etukäteen, että vievät sinne ja tänne.
Ja joo, ei ole pakko tietenkään ruokkia joka ilta vierasta tai toimia jonain turistioppaana, mutta ehkä pieni vieraanvaraisuus olisi ok?
Tuo oli aikaa ennen älypuhelimia ja nettiä niin en oikein osannut alkaa etsiä muuta majoitusta loppuajaksi, kun tuo jäätävyys ilmeni. Olin lisäksi tosi nuori, reilu 20 v niin en ihan osannut toimia myöskään tilanteessa sen paremmin, kuin roikkua siinä mukana. Etenkin, kun eivät nyt ihan suoraan mitään törkeää tehneet, mutta se tunnelma oli ihan selvä, että minua ei sinne olisi haluttu ja läsnäoloni ärsytti. Tämä kaverinikaan, joka minut sinne pyysi, ei halunnut selkeästi olla seurassani, niin käyskentelin siellä edestakaisin rantakatua. Nyt vanhempana olisin pyytänyt rahani takaisin ja lähtenyt johonkin hotelliin yksin, kun ei kerran kiinnosta.
Jos muuten joku ei tunne paikkaa, niin Costa Del Sol on on siitä suomalaiskeskittymältään etenkin maailman tylsin lomakohde :D että ei se nyt niin ihmeellinen paikka ole, että sinne hinguttaisiin ilmaiseksi, ainakaan minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että isäntäväki jatkaa piha- ja kotitöiden ja omien juttujensa (koneella istuminen, leffan katsominen yms) tekemistä, kun vieraat tulevat kylään. Ymmärrän jos visiitti on viikon verran tai pidempi, mutta viikonloppuvierailulla aivan käsittämätöntä käytöstä. Samoin tuo, että vieraat laitetaan osallistumaan ruoanlaittoon tai ostamaan ruokia. Minut äiti kasvatti aina niin, että vieraiden tullessa pitää pöydän olla katettu ja ruoan jo porisemassa, ja yksinään ei mennä nettiä selaamaan kun on emäntänä. Jos ei jaksa vieraita kestitä tai pitää seuraa, niin miksi IHMEESSÄ niitä pitää kutsua? Ei vaan uppoa aivoon..
Itse olen joskus myös käynyt kylässä niin, ettei ole tarjottu mitään ruokaa. Sanottu vain että "meillä on tapana, että otetaan ruokaa kun on nälkä". En tietysti kainona kehdannut ja kun on pienestä pitäen opetettu, ettei toisten kaapeille mennä, niin siinä ollaan sitten oltu nälissään iltaan asti, kunnes isäntäväkeä itseään alkaa nälättämään.. ja silloinkin syövät suunnilleen vain leipää. Mielestäni on ihan kohteliasta kysellä säännöllisesti vierailta, että onko nälkä.
Joskus myös nuorempana ollessani ensimmäistä kertaa eräällä vielä vanhempien luona asuvalla kaverillani kylässä, tämä alkoi riitelemään mitättömästä asiasta perheensä kanssa. Hirveä huuto ja itku joka kaikui ympäri taloa, minä hyvin vaivaantuneena istuskelin kaverin huoneessa miettimässä, milloin lähtee seuraava bussi kotiin.. en tainnut mennä toista kertaa.
Kolmannessa paikassa taas ei ollut myöskään varattu mitään ruokaa koko viikonlopun varalle. Käytiin porukalla ravintolassa syömässä iltapäivästä, ja illalla ei ollutkaan tarjolla kuin teetä. Maha murisi aamulla ilkeästi.
Mietin aina ovatko nämä ruoattomat tapaukset vain nuukia eivätkä tahdo polttaa rahaa vieraiden ruokkimiseen, vai ovatko he oikeasti niin pieniruokaisia että jaksavat koko päivän yhdellä aterialla.
Paljonko sinun BMI onkaan?
19.
Käsittämätöntä sakkia. Ihan kuin sketseistä. Eihän tällaisia voi olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä oli aamiaisen jälkeen ruokaa seitsemän aikaan illalla. Söin lounaaksi pussillisen sipsejä, kun niitä sattui olemaan mukana.
En minäkään syö lounasta, illallisen syön
Eräs kyläreissu oli ikimuistoinen, mutta todella vaivaannuttavalla tavalla. Viikonloppu kaveripariskunnan luona toisella paikkakunnalla. Kertoivat perjantaina että huomenna on yllätys. Aamupäivällä pubiin yhdelle, ja oletimme tämän olevan se ylläri. No eipä se riittänyt. Heille palattua ilmestyi paikalle erään pyramidihuijarin firman mies fläppitauluineen ja emäntä tarjosi pullakahveja ja kehui kilpaa miten hyvä "virma" on ja miten hyvin voi tienata. Pyramidiukko kyseli ammateistamme ja hänen naama venähti pahasti kun kuuli meidän olevan valtion virkamiehiä. Loppui painostus siihen ja keräsi fläppitaulun ja häipyi takavasemmalle. Kyläpaikan isäntäväelle väännettiin loppu aika kyläreissua rautalangasta, että mikä on pyramidihuijaus. Tuli mieleen että oliko aamun baarikäynti yritys juottaa meidät höveliksi;) pariskunnan kanssa olimme olosuhteiden pakosta vielä tekemissä jonkin aikaa, mutta nykyään olemme vai FB tuttuja ja tapaamme satunnsesti. Rouva toimii kouluavustajana ja miehelläkin vakkarityö palkansaajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle aiemmin läheinen serkkuni seurusteli monta vuotta naisen kanssa, joka oli jotenkin ihan hänelle sopimaton hienohelma. Kerran menin yöksi heille kun olimme serkun kanssa johonkin konserttiin menossa, niin hän sanoi suoraan että enkö olisi voinut mennä eräälle toiselle sukulaiselle. Se oli kovin outo kommentti, että mun olisi pitänyt keskellä yötä suunnistaa vieraan kaupungin toiselle laidalle ja herättää vanha ihminen, sen sijaan että tulen serkun kanssa samaa matkaa konsertista. No tietysti serkku sanoi että voin heille tulla. Tää nainen sit antoi mulle jonkun koirankarvaisen ja haisevan peitonreuhkan, että eipä siinä. Nuorena en osannut sanoa mitään, nyt varmaan osaisin ja uskaltaisin. Onneksi serkkukin jossain vaiheessa tajusi lähteä suhteesta.
Kaverini mies aina valittaa ja marisee kun käyn heillä 2 yötä kerran vuodessa. Pitäisi olla mukana oma pyyhe, omat lakanat ja tyynyliinat. Heillä on pesukone ja kuivausrumpu, kun minä taas matkustan selkäsairaana junalla, joten matkanyssyköitä en voi juurikaan kanniskella.
Tämä. Kiva kun annetaan selkeästi ymmärtää, että ei olla tervetulleita... kaveri alkoi seukkaamaan uuden naisen kanssa ja ennen rennot kyläilyt muuttuivat oudoksi säätämiseksi naisen takia. "Tuokaa omat pyyhkeet, petivaatteet, tyynyt, peitot, ruuat, juomat(mitkä siis toimme aina muutenkin, niin outoa painottaa asiaa) ehkä joku vieraspatja, jos meille tulee vieraita jotka jää yöksi..(siis muita kuin me?!) Kerran ehdotettiin, että voisimme ottaa teltan ja olla siinä yötä, kun ei sisälle mahdu nukkumaan, se kerta jäi käymättä. Kosteisiin juhliin, esim. uudenvuuodenpippalot kutsuttiin niin ettei saatu jäädä yöksi ja asuivat maalla. Eli olisimme ajaneet pitkän matkan sinne, juhlittu niin että toinen ei juo ja lähdetty ajamaan kauas kotiin joskus yöllä, jäi käymättä. Ihmeellisiä sääntöjä: Saamme tulla jos tulemme la klo 14.15 ja lähdemme viimeistään su klo 10.20, koska on sopinut näkevänsä naapurin su aamupäivällä.
Tämän vastapainoksi omia kavereitaan kohteli kuin kuninkaita. Kerran kuulin kun puhelimessa kutsui heitä kylään. Ei kuulemma haitannut, että ovat pa ja auto rikki... hän tarjoaa kaikki juomat, on saunaan pyyhkeet ja pesuaineet ja peti pedataan valmiiksi ja tulevat taksilla, niin hän maksaa.. (matkaa vajaa 20km)kunhan tulevat.
Kummasti hiipui yhteydenpito heihin, mutta sitä hän varmaan halusikin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kymmenisen vuotta sitten menin satojen kilometrien päähän kaverille yöksi (nähtiin n. kerran vuodessa) ja hän piti Serranon perhe-maratonia kysymättä mielipidettäni. Itseäni ei olisi voinut vähempää kiinnostaa katsella, kun olin katsellut kyseistä sarjaa ihan tarpeeksi silloin 2007, kun se telkussa pyöri
Mun [ ex] ystävä tuli pitkästä aikaa mun luokse asuttiin jo eri paikkakunnalla, ramppas koko ajan tupakalla ja oli koko viikonlopun puhelimessa käytiin leffateatterissa sielläkin koko ajan puhelimessa ihme ettei tullut valitusta oli tosin sillä äänettömällä kun viestitteli, mun kämpillä riiteli koko illan puhelimessa poikaystävänsä kanssa, ei mitään muutakuin hänen asiat ja hänen poikaystävä teki sitä ja tätä...oli tosi raskas ja rasittava viikonloppu, tuli mieleen kuinka paljon oli muuttunut siitä kun sai poikaystävän jolla ei ollut hyvää vaikutusta häneen alkoi polttamaankin poikaystävänsä mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei omaa kokemusta, mutta kuullut näistä, jotka tulevat kyläilemään johonkin toiseen kaupunkiin ja todellisuudessa ovat ainoastaan majapaikan tarpeessa
Vähemmän ihastuttava kälyni kuuluu tähän sarjaan.
Voisi olla oma kälyni.
Kaikki tarjottu kelpaa, mutta kiitokseksi muistetaan todeta, että "olisi ikävä paikka asua", koska lähellä pikku kaupungin keskustaa ja mm. liikenteen ääni kuuluu. Ok-talo puiston laidassa, palvelut lähellä ym., jonka vuoksi majataloa kuitenkin tarvitaan. - Kyllä oli ihanaa koronan tiukimpina sulkuaikoina, kun oli vierailutauko. :D
Menimme perheenä erään meitä huomattavasti varakkaamman ystäväperheen huvilalle. Vrimme mukanamme ison kassillisen ruokaa ja juomia. Isäntä esitteli shampanjapulloa, mutta alkoi ääneen aprikoida pitäisikö avata hienompien vieraiden kanssa. Tarjolla oli lohta jonka emäntä kauhoi poikansa lautaselle. Meille vieraille hän oli valmistanut yön yli hautunutta haukea, luonnollisesti omasta järvestä nostettua. Saimme myös nauttia edellisvuotisia rapujansa, joista puolisoni sai ruokamyrkytyksen.
Luonnollisesti tuomiamme ruokia emme nähneet. Vierailun aika isäntä vihjasi että wc täyttyy niin nopeasti että olisi syytä käydä puskapissalla.
Luonnollisesti tämä oli viimeinen vierailu luoksensa 😂🥳
Joku vuosi sitten sain emäntänä palautetta tuttavapariskunnan vierailun jälkeen. Oli kuulemma prameat tarjoilut ja niistä oletti, että syömme joka päivä samalla tavalla tuhlailevasti - rahankäyttöni yleisellä tasolla oli kritiikin aiheena. - Ruoka oli perunaa, kalaa, salaatteja, suolakurkkua ja muita kaupan säilykeherkkuja, leipää, juustoja. Kahvin kanssa oli leipomiani pullia, marjapiirakkaa ja pikkuleipiä. Määrällisesti ruokaa oli runsaasti, koska meillä oli myös teini-ikäisiä lapsia ja varsinkin poikiin uppoaa. Sekä oma että tuttavamies syövät mielihyvin miehen annokset.
Puolustauduin (miksiköhän?), että arkisin syömme yksinkertaisemmin, mutta kutsutuille vieraille haluan tarjota niin hyvää ruokaa kuin osaan tehdä. Ilmeisesti ruokaa oli liikaa näkyvillä, koska haluan, että esim. leipomuksiani voi ottaa reippaasti, eikä vieraankaan tarvitse laskeskella, uskaltaako ottaa lisää.
Never ever again kirjoitti:
Menimme perheenä erään meitä huomattavasti varakkaamman ystäväperheen huvilalle. Vrimme mukanamme ison kassillisen ruokaa ja juomia. Isäntä esitteli shampanjapulloa, mutta alkoi ääneen aprikoida pitäisikö avata hienompien vieraiden kanssa. Tarjolla oli lohta jonka emäntä kauhoi poikansa lautaselle. Meille vieraille hän oli valmistanut yön yli hautunutta haukea, luonnollisesti omasta järvestä nostettua. Saimme myös nauttia edellisvuotisia rapujansa, joista puolisoni sai ruokamyrkytyksen.
Luonnollisesti tuomiamme ruokia emme nähneet. Vierailun aika isäntä vihjasi että wc täyttyy niin nopeasti että olisi syytä käydä puskapissalla.
Luonnollisesti tämä oli viimeinen vierailu luoksensa 😂🥳
Oliko kyseessä muuten varakas ihminen vai joku julkisuuden henkilö
Löytyy yksi hieman käänteinen tarina, saako tulla ketjuun !
Meillä oli MLL:n lastenhoitaja muutaman kerran ollessani n 4 v.
Hän leipoi kotonamme tiikerikakun meidän tarvikkeillamme ja uunilamme. Tottakai luulimme, että se kakku on meille ja olimme tosi kiinnostuneita tästä leipomisesta, kun meillä ei usein leivottu.
Tuo hoitaja kiusoitteli sillä kakulla, että ihan kohta maistetaan.. no tunnin päästä maistetaan... mutta ei saatu veljeni kanssa koskeakaan koko kakkuun ja lopuksi täti vei sen mukanaan.
En muista, että olisin tästä kakusta kertonut omille vanhemmilleni, olisiko ollut että täti kielsi.
Kertakaikkiaan outoa :D miksi hän leipoi sen siellä meillä, kielsi syömästä ja vei mukanaan.