Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
581/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei omaa kokemusta, mutta kuullut näistä, jotka tulevat kyläilemään johonkin toiseen kaupunkiin ja todellisuudessa ovat ainoastaan majapaikan tarpeessa

Vierailija
582/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aiemmin läheinen serkkuni seurusteli monta vuotta naisen kanssa, joka oli jotenkin ihan hänelle sopimaton hienohelma. Kerran menin yöksi heille kun olimme serkun kanssa johonkin konserttiin menossa, niin hän sanoi suoraan että enkö olisi voinut mennä eräälle toiselle sukulaiselle. Se oli kovin outo kommentti, että mun olisi pitänyt keskellä yötä suunnistaa vieraan kaupungin toiselle laidalle ja herättää vanha ihminen, sen sijaan että tulen serkun kanssa samaa matkaa konsertista. No tietysti serkku sanoi että voin heille tulla. Tää nainen sit antoi mulle jonkun koirankarvaisen ja haisevan peitonreuhkan, että eipä siinä. Nuorena en osannut sanoa mitään, nyt varmaan osaisin ja uskaltaisin. Onneksi serkkukin jossain vaiheessa tajusi lähteä suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mentiin vuosi sitten sukulaisille kylään. Emäntä lahjoitti kahdelle lapselleni suklaapatukat. Ei siinä mitään, mutta minulla on kolme lasta! Nuorimmat olivat silloin 4v ja 6v vanhin 8v ei saanut silloisella reissulla muuta kuin mehua ja isäntä röyhkeästiyritti selitellä "Ei kai nyt tuon ikäiset enää mitään suklaata syö" siis MITÄ?! Koti matkalla ostimme vanhimmalle oman patukan.

Ihan selkee tapaus. Isäntä on nähnyt jossain keittiön tasolla yms 3 suklaapatukkaa lojumassa eikä ole tyypillisenä miehenä osannut ajatella, että 3 lasta on tulossa kylään ja suklaapatukat on heille ja vetäny yhen naamaansa. Emäntä ei ole huomannut asiaa ennen kuin vieraat on paikalla. Tietenkin tässä tilanteessa olisi kannattanut jättää suklaat antamatta kokonaan.

Vierailija
584/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-isäntäväen (helvetin vaikea) vaimo repi karkkipussin kädestäni kun maistelin makeisia olohuoneessa, ei kuulemma saanut syödä karkkia

-sama vaimoke sammutti television kun katsoin ohjelmaa ja sanoi, että nyt on musiikin aika. EI kysysynyt, että sopisiko, että televisio sammutetaan. Laittoi Club for Five:n kootut joululaulut soimaan, aivan karseeta musiikkia. Aika perseestä tuo käytös

- edelleen sama vaimoke peruutti autoani päin, olin kuulemma pysäköinyt väärin (en muuten ollut, autoni oli oikein parkkipaikalla. Onneksi vakuutus korvasi. Ao. nainen on muuten kolaroinut samassa paikassa yhteensä 3 kertaa eli ei ole oppinut mitään)

-  Arvaatteko kuka, no joo, sama vaimoke totesi tullessani kylään heti ovella, että olen tullut päivää liian aikaisin vaikka oli nimenomaan sovittu, että tulen ko. päivänä

En jaksa enempää listata kun alkaa masentamaan, vituttaa tuollainen sukulainen.

Vierailija
585/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mentiin vuosi sitten sukulaisille kylään. Emäntä lahjoitti kahdelle lapselleni suklaapatukat. Ei siinä mitään, mutta minulla on kolme lasta! Nuorimmat olivat silloin 4v ja 6v vanhin 8v ei saanut silloisella reissulla muuta kuin mehua ja isäntä röyhkeästiyritti selitellä "Ei kai nyt tuon ikäiset enää mitään suklaata syö" siis MITÄ?! Koti matkalla ostimme vanhimmalle oman patukan.

Ihan selkee tapaus. Isäntä on nähnyt jossain keittiön tasolla yms 3 suklaapatukkaa lojumassa eikä ole tyypillisenä miehenä osannut ajatella, että 3 lasta on tulossa kylään ja suklaapatukat on heille ja vetäny yhen naamaansa. Emäntä ei ole huomannut asiaa ennen kuin vieraat on paikalla. Tietenkin tässä tilanteessa olisi kannattanut jättää suklaat antamatta kokonaan.

Tai paloitella ne terävällä veitsellä niin, että useammalle riittää.

Vierailija
586/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei omaa kokemusta, mutta kuullut näistä, jotka tulevat kyläilemään johonkin toiseen kaupunkiin ja todellisuudessa ovat ainoastaan majapaikan tarpeessa

Vähemmän ihastuttava kälyni kuuluu tähän sarjaan.

Vierailija
587/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, että mikä helvetti on isäntäpoppoo? Isäntäväki -ilmaisu on kyllä tuttu.

Vierailija
588/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekä ole oppineet jakamaan koskaan?

Vierailija
589/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai paloitella ne terävällä veitsellä niin, että useammalle riittää.

Vankilapuukottaa isätäväkeä että ottavat opikseen?

Vierailija
590/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina sitä miten omat vanhempani sekä appivanhempani käyttäytyy kun menemme vierailulle. Kysellään pitkään ja toivotaan kovasti, että kävisimme usein kylässä. Aina kun pääsemme perille meitä ei oikein huomioida.

He jatkavat elämäänsä, kuin heillä ei olisi vieraita. esim. tv on päällä ja sieltä on pakko katsoa tietyt ohjelmat tai nukkumaan mennään heille normaaliin aikaan. Vanhemmillani se on klo 22 ja appivanhemmilla klo 1 yöllä. Pari kertaa anoppi on alkanut leipomaan aamuksi leipää keskellä yötä ja pitänyt meitä hereillä.

Tää on tosi outo ilmiö. Meillä lapsiperheenä on muutenkin vapaa-aika vähissä, ja sekin menee kotitöitä tehdessä. Ja sitten kun mennään vanhemmille kutsuttuina kylään, niin saadaan yksin pitkästyä sohvalla ja katsella, kun vanhemmat tyhjentävät tiskikonetta ja laittavat pyykkiä kuivumaan, eivätkä edes hetkeksi istu viereen juttelemaan. Samat kotihommat odottaisivat kotona tekemättöminä, joten alkaa ärsyttää, kun kyläily tuntuu vain meidän ajan tuhlaamiselta. Muita vieraita toki kohtelevat kuin kuuluukin; omat lapset vain jostain syystä saavat tällaista spesiaalikohtelua.

Vierailija
591/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhemmat ei koskaan tajoa edes vesilasillista jos heille menee käymään. Lisäksi lähinnä vain katsovat keskenään televisiota omissa nojatuoleissaan eivätkä puhu mitään. Usein mies vielä usutetaan pihalle korjaamaan jotain ja istun sitten yksin hiljaa seinää tuijottaen odottamassa. Tekisi mieli jättää menemättä kokonaan mukaan.

Älä mene mukaan! Ei teidän tarvitse mennä yhdessä, vaikka kimpassa olettekin.

Vierailija
592/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on sellainen jatkuva jynssääjä. Siis hinkuttaa koko ajan jotain pöytää rätillä ja touhuaa keittiössä, laittaa pyykkejä. Ja minusta se on tosi ärsyttävää kun olen mennyt häntä tapaamaan ja saan sitten jutella seinän läpi tai juosta perässä kun toinen siivoaa paikkoja. Eikö sitä voi sen vieraan kyläilyn ajaksi istahtaa alas ja juoda vaikka kahvikupposet?

HAH! Meillä on yhteinen ystävä! Kävikö myös leikkaamassa nurmikon? Silloin ymmärsin lähteä kotiin vaikka olin vasta tullut.

Vierailija
593/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka 1980-luvun loppupuolella olin vanhempien ja kahden vanhemman veljen kanssa erään sukulaisperheen luona kylässä. Siellä sitten vanhemmille tarjottiin kahvia ja tarjolla oli tietysti jotain syötävääkin, pullaa, keksejä ja ehkä jotain marjapiirakkaa. Perheen omat lapset olivat myös pöydässä ja heille annettiin mehua. Isoveljet olivat jo sen ikäisiä, että saivat kahvia. Vain minä en saanut mitään. Olin ehkä noin 6-8v ja muistan kuinka ihmettelin, että minä istuin siellä sohvan nurkassa hiljaa katsellen kun muut söivät ja joivat, mutta minä en saanut mitään eivätkä edes vanhemmat puuttuneet tilanteeseen mitenkään tai sanoneet mitään edes jälkeenpäin. Siellä oli myös kulhossa karkkia ja veljille sanottiin, että niitä saa ottaa, mutta minä en kehdannut ottaa tai kysyä, että saanko minäkin kun niitä tarjottiin selvästi vain veljille. Jälkeenpäin ihmettelin pitkään, että miksi minut jätettiin niin huomiotta? Muistaakseni en ollut edes tehnyt mitään tuhmaa tai sopimatonta, että minua olisi haluttu rangaista.

Vanhempasi tyytyväisenä joivat tyytyväisinä kahvia ja söivät pullaa eivätkä puuttuneet mitenkään siihen, että sinulle ei tarjottu mitään? Paska trolli.

OT

Mun elämässä on tapahtunut vastaavia juttuja lapsena juurikin 80-luvulla.. Mentiin kylään, olin täysin ilmaa talonväelle, veljille tarjoiltiin, puhuttiin jne.

Sitä voi olla vaikea ymmärtää, miten siihen aikaa tyttö saattoi olla täysin ilmaa monille aikuisille. Omille vanhemmilleni olin myös, joten eivät todellakaan siihen puuttuneet.

Tuollainen tilanne voi myös olla vanhemmille niin hämmentävä, etteivät siksi pysty puuttumaan, tai sairaalloinen nöyryys (kylässä ei talonväen menettelyä arvostella) voi olla syynä puuttumattomuuteen.

Vierailija
594/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä oli aamiaisen jälkeen ruokaa seitsemän aikaan illalla. Söin lounaaksi pussillisen sipsejä, kun niitä sattui olemaan mukana.

Vierailija
595/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kymmenisen vuotta sitten menin satojen kilometrien päähän kaverille yöksi (nähtiin n. kerran vuodessa) ja hän piti Serranon perhe-maratonia kysymättä mielipidettäni. Itseäni ei olisi voinut vähempää kiinnostaa katsella, kun olin katsellut kyseistä sarjaa ihan tarpeeksi silloin 2007, kun se telkussa pyöri

Vierailija
596/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihana suomimies 😊 miksi tyytyisit johonkin vitunsäälittävään, rumaan, lörtsypilluiseen suomilahnaan, kun voit saada minut 🤭 he ovat niin säälittäviä jämiä 😁

Tää linkki on nähty vauvapalstalla niin usein, että mua on oikeasti alkanut kiinnostaa, millainen toi videon nainen oikein on!

Vierailija
597/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kahvit oli juotu, istuttiin isännän kanssa vielä sohvalle katseleen (isäntä ei puhunut sanaakaan, komenteli vaan hermostuneena lapsiaan) emäntä alkoi imuroida keittiön pöytää ja lattiaa, ei puhunut mitään vieraille koko aikana. Ja he itse pyysivät kylään meidät! Oli viimeinen kerta käydä siinä perheessä.

Minkäs sille voi jos ihmiset on oppinut noin ankeisiin oloihin, puistattaa se pönötys ja hiljaisuus ja kova huuto lapsilleen vieläkin.

Vierailija
598/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Molemmat suklaapatukathan olisi voitu jakaa kolmeen palaseen, jolloin jokainen lapsi olisi saanut kaksi palaa.

2 3 = 6.

Parempi se niin olisi ollut kuin että kaksi lasta sai yhden kokonaisen suklaapatukan ja yksi jäi kokonaan ilman.

Vierailija
599/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Molemmat suklaapatukathan olisi voitu jakaa kolmeen palaseen, jolloin jokainen lapsi olisi saanut kaksi palaa.

2 3 = 6.

Parempi se niin olisi ollut kuin että kaksi lasta sai yhden kokonaisen suklaapatukan ja yksi jäi kokonaan ilman.

* 2 3 = 6

T. Sama

Vierailija
600/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 3 = 6.

* 2 3 = 6

T. Sama

Jaaha. No 23=6

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi