Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
541/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kutsui viikonlopuksi kylään. Ensimmäisenä iltana tarjosi ruuaksi jotain Blå Band jauheesta tehtyä keittoa (ei yhtään mitään muuta) ja alkoi sitten lukea tenttiin. Minä istuin yksin sohvalla ja ihmettelin. Keksin sitten tekosyyn häipyä ja näin tein. 400km olin siis ajanut hänen luokseen.

Vierailija
542/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakal pierut haiseva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon isäntä entinen kaverini pahoinpiteli tyttöystäväänsä. Menin väliin. Poistuimme tyttöystävän kanssa paikalta. Tyttöystävä palasi seuraavana päivänä.

Katkaisin välit molempiin

Vierailija
544/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tätini kutuis minua opiskeluaikanani viikonloppuisin kylään kahville. Kutsu sisälsi aina jonkinlaista siivoamista kahvipalkalla. Kiltisti pari vuotta kävin siivoamassa, kunnes muutin toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
545/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin toisen puoliskon sukulaisten luo ja tarkoitus oli olla heillä viikonloppu ja osallistua porukalla festareille jotka oli siinä lähellä. Sitten alkoikin marina kun nukuttiin liian pitkään aamulla (klo 11 koska festareilta kotiuduttiin aina vasta aamuyö klo 05) tai halusi vähän laittautua eikä ollut sekunnissa valmis lähtöön. Festareille oli hirveä kiire vaikka siellä keskityttiin vaan juomaan kaljaa ei esiintyjiin.

Festareilla isäntä halusi määrätä mihin liikutaan ja mitä artistia katsotaan, milloin ja missä otetaan kaljaa ja naama myrtsinä heti jos ei kaikki mennyt mielensä mukaan.

Olisi voinut ilmoittaa ajoissa aikatauluista niin olisi tiennyt herätä ajoissa oikeaan aikaan ja varautua. Tai olisimme menneet hotelliin.

Vierailija
546/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teidän ystävillä kyllä "Hienoja" "Ystäviä". Ei herranenaika sentään, millaista sosiopaattista ja psykopaattista porukkaa täällä haukkuu ystäviään seläntakana.

-Alunpitäenkin kommunikointitaidot 404, koska on vain oleteltu asioita, eikä keskusteltu ja sovittu mistään etukäteen.

-Melkoista selkäänpuukottamista jokainen tarina.

-Nähdään vain oma hieno elämä oikeana.

Herranjestas aivan oikesti. Menkää itseenne ja miettikää juurisyyt, miksi olette mielestänne 100% oikeassa noissa tilanteissa.

Jos kutsutaan kylään on tapana viettää aikaa sen vieraan kanssa ja esim seurustella. Muuten voi olla siellä kotonaan ihan keskenään vaan. 3 pv syömättä on kyllä aika ikävää olla.

Vierailija
547/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teidän ystävillä kyllä "Hienoja" "Ystäviä". Ei herranenaika sentään, millaista sosiopaattista ja psykopaattista porukkaa täällä haukkuu ystäviään seläntakana.

-Alunpitäenkin kommunikointitaidot 404, koska on vain oleteltu asioita, eikä keskusteltu ja sovittu mistään etukäteen.

Herranjestas aivan oikesti. Menkää itseenne ja miettikää juurisyyt, miksi olette mielestänne 100% oikeassa noissa tilanteissa.

No esim. mulle on appivanhemmat jääneet täysin vieraiksi koska eivät ole koskaan viitsineet  puhua mulle muutamaa sanaa enempää kun heillä kylässä kutsuttuina käydään. Miehen kanssa oltu kuitenkin 9 v yhdessä. Sanovat päivää, kattavat kahvin, jututtavat miestä töistään ja menevät katsomaan telkkaria tai lepäämään. Mitään kontaktia ei saa eikä mitään kiinnostusta poikansa puolisoon ole. Yritetty on jutella ja tustustua. Sitten ihmettelevät kun käydään harvoin.

Vierailija
548/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin ala-asteen loppupuolella ollessani luokkakaverin luo kylään hänen itsensä kutsumana (huom) ja tää tyttö roikkui koko vierailuni ajan äidissään. Aina välillä kävi luonani huoneessaan haahuilemassa vilkaisemattakaan muhun ja palasi äkkiä takaisin keittiöön, koska "Yks juttu viä, äiti!". Koitin sinnitellä ja viihtyä edes pari tuntia, sillä tiesin tytöllä olevan hyvin vähän, jos ollenkaan, kavereita, mutta lopulta istuin tuossa huoneessa parikymmentä minuuttia yksin, tuijotellen julisteita seinillä. Kun sitten lähdin etsimään emännöitsijääni kertoakseni, että olen lähdössä, löysin hänet olkkarin sohvalta katsomassa tv:tä ja äitinsä letitti hänen hiuksiaan. Tyttö kysyi, että en kai oikeasti lähde vielä, vaikka vaikutti hyvin helpottuneelta.

Tyttö oli kyllä vähän ujo ja hitaasti lämpenevä, mutta oikeasti, me ei oltu enää eskarilaisia ekoilla leikkitreffeillä, vaan 11-12-vuotiaita. Ja ihmettelen, miten tuo hänen mammansa ei eväänsä letkauttanut, kun tyttö jätti kaverin yksinään, oma äitini olisi sanonut minulle vastaavassa tilanteessa suorat sanat karulla kielellä.

Ehkäpä tytön suositut rääväsuiset isosiskot olivat ivanneet hänelle kaverittomuudesta ja painostaneet tuomaan edes yhden frendin näytille. Tätä ainakin epäilen

Äiti kasvatti itselleen peräkämmarin tyttöä vanhuuden varaksi...

Vierailija
549/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tais kalikka kalahtaa.

Vierailija
550/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi lykkäs mut yhden serkun luo toiseen kaupunkiin. Siellä serkun jollain kaverilla oli synttäri. Mut puunattin ja hiuksetkin laitettiin ja menin serkun kanssa sinne synttäreille. Serkku häipyi johonkin istuin vain sohvalla ja aikuiset ja muut lapset kenkkuili mulle koko ajan.

Kotimatkalla serkku oli mulle vihainen kun olin näkynyt joissain valokuvissa. Joku vanhemmista olivat valittanut serkulle.

Vierailija
551/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka 1980-luvun loppupuolella olin vanhempien ja kahden vanhemman veljen kanssa erään sukulaisperheen luona kylässä. Siellä sitten vanhemmille tarjottiin kahvia ja tarjolla oli tietysti jotain syötävääkin, pullaa, keksejä ja ehkä jotain marjapiirakkaa. Perheen omat lapset olivat myös pöydässä ja heille annettiin mehua. Isoveljet olivat jo sen ikäisiä, että saivat kahvia. Vain minä en saanut mitään. Olin ehkä noin 6-8v ja muistan kuinka ihmettelin, että minä istuin siellä sohvan nurkassa hiljaa katsellen kun muut söivät ja joivat, mutta minä en saanut mitään eivätkä edes vanhemmat puuttuneet tilanteeseen mitenkään tai sanoneet mitään edes jälkeenpäin. Siellä oli myös kulhossa karkkia ja veljille sanottiin, että niitä saa ottaa, mutta minä en kehdannut ottaa tai kysyä, että saanko minäkin kun niitä tarjottiin selvästi vain veljille. Jälkeenpäin ihmettelin pitkään, että miksi minut jätettiin niin huomiotta? Muistaakseni en ollut edes tehnyt mitään tuhmaa tai sopimatonta, että minua olisi haluttu rangaista.

Vierailija
552/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsutaan kylään on tapana viettää aikaa sen vieraan kanssa ja esim seurustella. Muuten voi olla siellä kotonaan ihan keskenään vaan. 3 pv syömättä on kyllä aika ikävää olla.

Jos kutsutaan kylään, pitää aikuisten pystyä keskustelemaan ruokapuoli, "Ohjelma" , petivaatetus ja niin edelleen ETUKÄTEEN.

Jos paikanpäällä menee kaikki päälaelleen, PITÄÄ edelleen pystyä keskustelemaan asioista, mitä on sovittu. Jos jo noin helpoista asioista menee riitelyksi, voi sanoa heipat ihmissuhteelle. Ystävyys, kun koettelee paljon rankemmankin kautta.

Muuten eivät lähtökohtaisesti kumpikaan osapuoli ole henkisesti täysin terveitä, ellei ihan perusasioistakaan osata sopia ja tehdä yhdessä asioita. Pätee parisuhteisiinkin.

Aikuisella pitää olla myös YMMÄRRYS asioista= Mene pikkulapsiperheeseen kylään/ yökylään = Pitää olla 100%:n varma, että aikuisten iltaa ei tulla näkemään. Vanhemmat ei jaksa, tai lapset "Haittaavat". Siis jos oletus on viettää aikuisten kesken iltaa.

Lapsiperhetapaamiset on aivan eri juttu ja lähtöasennekin eri.

Eli menkää hyvät ihmiset itseenne: Miettikää, mitä haluatte ystävyydeltä ja yhdessäololta. Sanokaa tämä ystävillenne, tai lopettakaa suhde.

Meidän perheessämmekin ystäviä on enemmälti tullut, kuin lähtenyt 20v yhdessäolon aikana. Nyt kuvioon ei oikein mahtuisi pikkulapsiperheitä. Ennen ei sopinut aikuislapsiperheitä.

Elämä on ihan omia valintoja. Valinnat kannattaa tehdä pohdinnan jälkeen, mitä haluaa ja mitä voi antaa.

On syöty / juotu meillä ja muualla aina vastavuoroisesti. Suhteet lujittuneet ja asioista pystyy ihan aikuisten oikeasti juttelemaan.

On aivan selvää meidänkin "Ringissä", että joku tykkää lihasta, joku vihanneksista. Joku juo olutta, toinen viiniä. Kukaan ei nosta haloota, eikä pahoita mieltänsä, kun asioista on juteltu. Aina on samaan pöytään, esimerkiksi mökillä mahduttu ja naurettu / itketty vedet silmissä.

Vierailija
553/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa oli ilmoitettu juhlien kesto (14-17) ja lapsen kummi, joka on hyvä ystäväni, lähti kahdeksalta!

Kyllä minä voin sanoa hyvälle ystävälleni ihan suoraan, että nähdäänkö taas joku toinen kerta ja jutellaan lisää, ollaan nyt niin väsyneitä että aletaan iltapuuhiin. Ei siitä mene herne nenään, mutta ehkä teillä on vähän pintakoreammat suhteet.....

Juuri tuo pintakoreus, tai mielenterveysongelmat tulevat ensimmäisenä mieleeni tästä ketjusta.

Aidot suhteet perustuvat ihmisten aitouteen ja suoraan puhumiseen.

Vierailija
554/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa oli ilmoitettu juhlien kesto (14-17) ja lapsen kummi, joka on hyvä ystäväni, lähti kahdeksalta!

Kyllä minä voin sanoa hyvälle ystävälleni ihan suoraan, että nähdäänkö taas joku toinen kerta ja jutellaan lisää, ollaan nyt niin väsyneitä että aletaan iltapuuhiin. Ei siitä mene herne nenään, mutta ehkä teillä on vähän pintakoreammat suhteet.....

Olet asian ytimessä, jonka näemmä harva tajuaa. Sitten porukka itkee täällä, kun ei osata hoitaa ihmissuhteita XD

Vierailija
555/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin (ennen lapsia) kahdestaan miehen kanssa ulkomailla kylästelemässä ystäväperheen luona ja nukuttiinkin siellä. Ilta meni viiniä naukkaillessa ja rupatellessa - ja tosi myöhään päästiin nukkumaan.

Aamukuudelta oli sokkiherätys, kun perheen nuorimmainen hyppäsi meidän sänkyyn kädessään Spiderman-ukko ja rääkäisi täysillä "SPIDERMAAAAAN!"

Mitä kuvittelitte, kun menitte pikkulapsiperheeseen yökylään? Saa rauhassa nukkua krapulaansa...Voivoi...

Eihän tuo lapsen käytös ole mielestäni hyväksyttävää, mutta realistista odottaa ja paljon muutakin. Karjumista, itkua, meteliä, keskeytyksiä, jne.

Katse sinne peiliin.

Vierailija
556/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin (ennen lapsia) kahdestaan miehen kanssa ulkomailla kylästelemässä ystäväperheen luona ja nukuttiinkin siellä. Ilta meni viiniä naukkaillessa ja rupatellessa - ja tosi myöhään päästiin nukkumaan.

Aamukuudelta oli sokkiherätys, kun perheen nuorimmainen hyppäsi meidän sänkyyn kädessään Spiderman-ukko ja rääkäisi täysillä "SPIDERMAAAAAN!"

Niin. Mitä se täydellinen pariskunta voikaan odottaa, kun menee pikkulapsiperheeseen yökylään "Rentoutumaan", heh...

Vierailija
557/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon emäntä kertoo alkaneensa laihdutuskuurille ja luettelee kaikki tuttavansa ketkä ovat myös ja millä kuurilla. Ja joka kerta kun käyn:-). Kaipa yrittää mulle vihjailla jotain:-D

Tai kertoo harrastuksestaan puhtaasti vain oman innokkuutensa kautta, kuten sinäkin omista shoppailuista, savenvalamisesta, joogasta, laukuista, jne. Jotka ei kiinnosta välttämättä häntä pätkääkään.

Vierailija
558/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kutsuvieraina erään pariskunnan mökillä. Ensimmäinen järkytys oli, kun ehdottivat kimppasaunaa, josta kieltäydyin vedoten ujouteeni. Noh käytiin sitten naiset ja miehet erikseen. Sielläpäin on kuulemma ihan normaalia saunoa alasti porukassa...

Toinen järkytys oli, että syömään, siis ihan ruokapöytään tultiin ilman vaatteita, pikkuhousut saattoi olla aamupalalla herrasväellä päällä, kyllä meni ruokahalut. Muuten oikein mukava pariskunta, mutta ilmeisesti jotain nudistihenkisiä :D.

Mitä lienee saippuasarjoja oletkaan katsonut, mutta useimmilla eri mökeillä, eri porukoissa:

Suomessa olen saunonut sekasaunoissa alasti ja sen jälkeen osa porukasta grillannut alasti. Ei mitään nudistiporukkaa, vaan tavan kansalaisia eri yhteiskuntaluokista.

Vierailija
559/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti palaa, kun täällä lukee tekstejä.

Kollega pyysi mökille monta vuotta.

Ei ollut autoa, eikä kiinnostusta.

Sitten ostettiin auto ja kuulemma loppui tekosyyt.

Mentiin sitten. Etukäteen kysyttiin mitä tehdään, mitä tuodaan. Uimapuku on hyvä ottaa.

Mentiin perille la aamuna. Isäntä sanoi uimapuvut päälle ja veteen.

Meidän piti viedä joku tälläinen matto veteen, täyttää se hiekalla. Vesi oli kylmää.

Huvittavinta oli mies seisoi rannalla ja poltti sikaria, huuteli ohjeita.

Saatiin levitettyä se. Pari kiveä vietiin, kun isäntä Igor tuli lapioiden kanssa, vastasin voit itsekin mennä veteen.

Kuittasi on selkä kipeä.

Menin vaihtaa vaatteet, työkaveri ihmetteli tuliko se jo kuntoon.

Katsoin ja kysyin miksi et itse ole tuolla kärräämässä itse

Odotettiin kommentti ja lähdettiin kotiin.

Töissä ihmiset kyseli miten meni jne.

Työkaveri kertoi me lähdettiin heti pois. Minä kerroin mä en ala venäläisen miehen orjaksi.

Työkaveri on kiva, mutta hänen venäläisellä miehellä on arvot pielessä.

Kuulemma on normaalia autetaan talkoissa.

Silloib itse myös osallistutaan, eikä polteta sikaria

Vierailija
560/1052 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kylään vanhemman tuttavaparikunnan luo. Kahville kutsuivat. Yhtäkkiä vaan poistuivat kylpyhuoneeseen. Ihmettelin vähän aikaa ja ajattelin mennä ilmoittamaan, että minun pitää poistua. Pariskunta oli sekstailemassa saunassa. Kuulin vaan, kun nainen sanoi, työnnä välillä peppuunkin. Poistuin vähin äänin    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi