Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret ei väistä. Kolme rinnan kävellään

Vierailija
11.01.2025 |

Kuka muu huomannut?

Yleensä reunimmainen väistää viime hetkellä ennen törmäystä. Kerran on paukahtanut kunnolla vastakkain kun en väistänyt

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa miettiä tällaisia ei sovellu edes kevyeen liikenteeseen...

Vierailija
2/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut nuorissa, mutta vanhukset tekevät tuota. Kerran yksi törmäsi minuun ihan tahallaan, vaikka kävelin oikeaoppisesti tien oikeaa reunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heille pitäisi rakentaa oma muista erotettu osuus kevyenliikenteen väylästä? Kuulostaa yhtä fiksulle ratkaisulle kuin laittaa polkupyöräilijät raskaan autoliikenteen sekaan sille punaiselle kaistaleelle.

Vierailija
4/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en väistä minäkään. Saatan pysähtyä paikalleni ja otan aika tukevan asennon siinä. Saavat sitten arpoa että mitä tekevät.

Vierailija
5/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Tämän voi teinien kohdalla jotenkin ymmärtää, koska pyrkivät varmaan jotenkin kapinoimaan. Mutta nykyään tätä tekevät ihan lapsetkin, jopa tuollaiset 7-8-vuotiaat. Tuntuu, että käytöstapojen puute ja röyhkeys on yleistynyt jopa lasten keskuudessa. Ei tosin ihmekään, kun vanhemmatkin ovat minäminä-sukupolvea ja kuvittelevat olevansa kaiken keskipiste räkänokkineen.

Vierailija
6/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja kävelen surutta päin jos eivät osaa väistää. Harvoin tarvitsee, sillä yleensä liikun kahden koirani kanssa ja pelkäävät niitä sen verran nuo teinipissiksetkin, että väistävät.

Vierailija
7/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikään sidottu asia.

Vierailija
8/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla nuoria naisia. Nuoret miehet väistää kyllä ja nuoret miehet omaa vielä käytöstapoja mutta nuoret naiset ei omaa mitään muuta kuin miesvihaa ja käytöstavattomuutta

Vierailija
9/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isommassa porukassa kävelevät ihmiset tekevät tuota, koska he alitajuisesti ajattelevat, että heillä on oikeus ottaa koko väylä haltuun, kun heitä on monta. Iällä ei ole väliä, ihmiset ovat prsereikiä joka tapauksessa. Mitään ei ymmärretä itse, ja jos sanot, se vasta hirveää on ja siitä pitää loukkaantua ja perääsi huudella.

Vierailija
10/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsekontakti ja pieni hymy yleensä auttavat, kun joku tulee väärää puolta vastaan. Hoksaavat itse väistää. Yleensä ihmiset ovat yhteistyökykyisiä, kun heidät huomioi ystävällisesti. 

Vierailija
11/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekunnat ja muut lössit tekee ihan samaa. Yli kolmekymppisillä nyt vain on harvoin yli kahta kaveria, varsinkaan samaan aikaan samassa paikassa. Valtaosa ihmisistä vaeltlee tiedottomina kuin pässit.

Vierailija
12/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Rovaniemellä turisteja neljä rinnakkain toppahaalareissaan huput päässä. Eivät väistä ja jos takaa yrittää pyörällä ohi, eivät kuule pyöränkelloa vaikka kuinka rimputtelisi. 

Vierailija
13/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoret on tähän asti väistäneet, vaikka tulevat kolme rinnakkain vastaan, väittävät kyllä. Mietin vain kuinka kaukaa aloittajaa pitää alkaa väistämään ? Kun ei riitä että estää "kolarin". Yks vanhempi nainen oli kävellä suoraan päälle, ei tehnyt elettäkään kohti vain tuli, kun oli melkein iholla karjaisin että päällekö s**tana oot tulossa, olin siis itse koiran kanssa pientareen puolella, en edes siinä tiellä 

Vierailija
14/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda pois römpsät eestä

Vierailija
15/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painele päin vaan rohkeasti, jonkun on jossain vaiheessa ohjattava käytöstä oikeaan suuntaan. 

Vierailija
16/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen törmäystä kannattaa nostaa kyynärpää eteen.

Vierailija
17/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Hesassa itiksessä, kolme n****iä tulivat vastaan hekin kolmen miehen voimin valloittaen koko käytävän, eivät väistäneet. Olen nainen. 

Vierailija
18/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret väistää, mutta keski-ikäiset ja vanhemmat miehet ei. Menevät oikein tahallaan junan avautuvien ovienkin eteen niin, että pois jäävät eivät pääse ohi, kun nämä luomakunnan lahjattomat seisovat tiellä tai tunkevat vastaan. 

Vierailija
19/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsekontakti ja pieni hymy yleensä auttavat, kun joku tulee väärää puolta vastaan. Hoksaavat itse väistää. Yleensä ihmiset ovat yhteistyökykyisiä, kun heidät huomioi ystävällisesti. 

Jotkut tuijottavat puhelintaan niin kiinteästi, että pari kertaa on tehnyt mieli vain kävellä päin. 😁

Vierailija
20/82 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää seisomaanja ala muka tutkia jotain paperia, kännykkää tai näyteikkunaa. Jos kävelee päin, on oma vikansa.