Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET 2013

Kommentit (301)

Vierailija
81/301 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Liisulle ja pahoittelut joulukuisista tippuneille!

Marjana: Sun inssitarinalla oli hauska loppu :) Mutta niin kuin Aconitum sanoi, niin eikös ole ihan mahdollista, että inseminaatio on ajoittunut varsin hyvinkin ovulaation kannalta?

mupis: Jännältä kuulostaa! Tsemppiä ja plussatuulia :)

ON: Lopetin ovulaation testaamisen, kun se alkoi tuntua ihan hyödyttömältä. Jälkikäteen ajateltuna pidän aika todennäköisenä, että ovis tapahtui kp 12 kohdalla, ja meillä oli onneksi juuri kyseisenä päivänä (ja seuraavana) aktiviteettia makuuhuoneessa ;)

Tänään on kuitenkin ollut sellainen olo, että kuukautiset olisivat alkamassa ihan just. Toivottavasti ne eivät kuitenkaan ala ainakaan vielä, sillä luteaalivaihe jäisi siinä tapauksessa todella lyhyeksi!

Sakura kp 18/23-?

Vierailija
82/301 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne voi päivittää, että kp 1/28-? yk 4

Tästä se lähtee :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Auringonkukkasen menkat löytyi sieltä kuitenkin. :)

Aliina: Ainahan sinä voit sitten käydä vaikka yksityisellä puolella ultrassa ja verikokeissa selvittämässä, että sinulla olisi ainakin perusjutut ok, jos ei tärppiä ala kuulua. Eihän sitä heti ole pakko mihinkään suuriin tutkimuksiin/hoitoihin lähteä, onneksi. :) Hienoa, että olette saaneet puhuttua asiasta!

Jadesa: Minä kyllä rohkaisen käymään siellä lääkärissä, jos se luteaalivaihe oikeasti onkin teillä se ongelma. Kohtuullisen helposti hoidettava asia, joten miksi sitä lykkäisikään.

Aco ja Sakura: Kyllä, inssi tehdään 12-24 tuntia LH-huipun jälkeen, mutta kun sitä huippua ei tullut. Ovulaatio oli myöhässä ja se irrotuspiikki irrotti munarakkulan vasta tuon 34 tuntia myöhemmin. Ja tosiaan en saanut vastausta heikentääkö se sperman pesu siittiöiden elinikää. Jos niin käy, niin silloin oltiin kyllä myöhässä. Mutta uskotaan ja toivotaan. :)

ON: Saatiin sitten kuitenkin heiluteltua peittoja vielä silloin ovisiltana. Kaikki voitava on siis tehty tämänkin kierron eteen. Nyt on menossa dpo 4 ja onneksi siellä on taustalla se irrotuspiikki, joten en edes hätäile raskaustestin tekoa noin niinkuin tosimielellä. :D Nyt vaan kuulostellaan elimistöä ja kehitetään kamalasti muuta tekemistä, että aika kuluu huomaamatta!

Marjana kp 20/30-31 Dpo 4 yk 25

Vierailija
84/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisin tulla jo varmuuden vuoksi tänne tammikuisiin.

Esikoista toivotaan ja minulla todettu PCO. Nyt kolmas kierto terolutien kanssa menossa. Ensikuussa aika lapsettomuusklinikalle, en sitten osaa sanoa miten asian kanssa siellä edetään..

Minä 21 ja mies 20.

TSEMPPIÄ teille kaikille!! :)

pikkunuppu kp 21/24 yk 6

Vierailija
85/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kurvasi paikalle tänään. Kummasteöen vaan miksi jo nyt, keskenmenosta aikaa 24 päivää, olisin odottanut alkavaksi myöhemmin, tosin jos laskee siitä kun sain plussan testiin (ja vuotelin koko raskausajan)niin taitaa tulla runsas 30 päivää. No, hormonitoiminta varmasti supersekaisin taas:(

Mutta siis taustoja: 2 lasta ennestään 05&06. Lasten välissä kohdunulkoinenraskaus joka olikin rankka kokemus ja olin todella kipeä säästävän leikkauksen jälkeen sekä kovilla kipulääkkeillä. Kolmatta kuumeiltu lokakuusta 2010 (kuparikierukka poistettiin silloin) ja maaliskuussa 2011 keskenmeno. Lähes tasan vuosi ja plussa testiin 2012 maaliskuussa ja keskenhän sekin meni. Olen aiemmin tullut helposti raskaaksi enkä tiedä mistä nyt kiikastaa. Gynellä käyty ja kaikki ok, limakalvotkin loistavat. Kierrot heittelivät tuon vuoden takaisen keskenmenon jälkeen 26-35 mutta tasoittuivat loppuvuodesta 2011. Nyt vaan odotellaan miten sekaisin kierto nyt on ja kuuluuko sitä plussaa enää koskaan ja jos kuuluu niin meneekö sekin kesken. Olen ollut todella masentunut ja ahdistunut koko tämän kevään. Ei jaksa mikään kiinnostaa. Vauvakuume on niin suuri että sen suhteen en hanskoja tiskiin lyö vaikka usko onkin kadonnut jonnekin maan syövereihin. Positiivista on nyt se että raskaaksi tulen (pari kemiallistakin viime vuonna) mutta eipä sekään tunnu helposti meikäläisellä enää käyvän. Ja ikää ei ole mielettömiä, monet tässä iässä esikoistaan kuumeilevat ja helposti raskautuvat.

Anteeksi omanapaisuus

Ele kp1

Vierailija
86/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelle halit ja jaksamista:( On sinua koeteltu, toivotaan, että ensi tammikuussa sulla ois pikkukolmonen sylissä=)

ON: Eli tänään mulla alko menkat. Kuukausi sitten poistettu hormonikierukka ja yk 1 oli kyllä totisesti yritystä täynnä. Meillä 3 lasta ennestään, nuorinkin jo 3 täyttänyt.

töönis kp1/26-?, yk 2

Vierailija
87/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo.. vähän on nyt sellaset epätodelliset mietteet... eli kp23 tulikin kp1 ja tänne tulin siis minäkin..

mupis kp1/-28 yk5

Vierailija
88/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Olen 23-vuotias vauvakuumeilija. Nyt on oikeastaan vasta ensimmäinen yrityskierto meneillään, kp 21. Haastetta yritykseen tuo epäsäännöllinen kierto.

Olen mittaillut lämpöä päivittäin, ja se on jo muutaman päivän ollut jopa 37.2. Muita oireita palelu, rintojen arkuus, sormien turpoaminen ja sormien nivelten särky, nenän tukkoisuus öisin, ripuli... Saa nähdä onko kuukautiset tulossa vai olisinko näin nopeasti raskaana. :)

Vierailija
89/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta uutta ja vanhaa tuttua tullut, tervetuloa! Vaikka varsinkaan mupista en ois tahtonu nähä enää täällä, olen siis käynyt vakoilemassa joulukuisissa:) Olin jotenkin varma että nyt tärppäsi...

marjana: Kyllä mä varmaan menenkin normigynelle käymään kunhan lomat/reissut on lusittuna. Toissavuonna kävin viimeksi joten ihan perusteet on mennä ilman mitään "vauvajuttujakaan". Muistaakseni silloin gyne totesi, että hommat kunnossa ja vauvojakin voisi vielä tulla. En kuunnellut sen tarkemmin mitä selvitti kun ei todellakaan ollut ajankohtaista, enemminkin vaivaannuttavaa kun ollut monta vuotta yksipuoleinen vauvakuume päällänsä... Jotenkin tuo gynellä käynti "huvin vuoksi" ei nappaile, joskus vaan tarttee (kuulemma). Kierto kun on säännöllinen ja mitään oireita ei ole niin sitähän luottaa että kaikki on kunnossa. Nyt sitten toki aivan eri tilanne kun on toive olemassa.

on: Vihdoin alkanut tuntua sellaisia ovistuntemuksia. Ehkäpä se sieltä tuloo vielä, eikä kai ne päivätkään ole vielä täynnä? Loma alkaa perjantaina ja viikon reissu iloiseen itä-eurooppaan tiedossa, ei haittaisi vaikka reissun aikana ei muistaisi vauvahaaveita mietiskellä. Pelkkää huvikseen peiton heiluttelua ja parisuhdeilottelua!

terkuin,

Aliina

Vierailija
90/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

ei tullut meille tämän vuoden vauvaa. Kp 1/26-28, yk 5.

Cedarfalls

Vierailija
91/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei.. nyt siis oon jo masennellu täällä muutaman tunnin ja.. ei auta..

masentelen varmaan uuteen ovikseen asti..

toivottavasti ei nyt ala ihan järkiään oleen kierto näin lyhyt tai sitten on vaan hopuutettava lääkäriä ja mentävä keskustelemaan tästäkin asiasta.

Sitä aina tippuu niin korkeelta kun odotukset on niin kovat.. ja siis jos ihan totta puhutaan niin mä olin jo aikavarma että nyt oli tärpänny..

mutta ei se auta kun aloitella tehtaileen meille se tammikuun nyytti.

(Tulisit jo! sua on täällä odotettu)

aliiina: kaikesta ihanuudesta huolimatta, en minäkään olisi sinua halunnut nähdä :)

mutta koska näin kävi niin tsempataan toisiamme (ja siis kaikkia muitakin) jälleen yksi kierto eteenpäin ja sitten emme enään helmikuisissa näe :) vai mitä? :)

no jos siirtäis taas ajatukset hetkeksi siihen että thaimaan matka ois taas hieman varmempi nyt :) lämmittää hieman :) tai no ei vielä mutta siellä sitten :)

mupis kp1 yk5

Vierailija
92/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkaa olla lopuillaan, joten yritys jatkukoon. Täytynee olla aktiivinen tuolla makkarin puolella,kun kierto ei näköjään ollutkaan tasaantunut niin kuin odotin... Ovis-testejä en ole koskaan tehnyt enkä nyt vielä ainakaan viitsi sellaisia hankkia, mennään nyt näin perinteisin keinoin ensin. Katsotaan asiaa uudelleen sitten, jos ei näin ala kuulua mitään.

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
93/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä kanssa menkat alkaa olla lopuillaan eli uutta yritystä voidaan aloitella...

Narandja:

Mäkään vielä en ole lähtenyt ovistestejä kokeilemaan, mutta viime kierrosta hieman lämpöä seurailin ja se kyllä nousikin loppukierrosta hieman korkeammaksi... Eli mekin ajateltiin toistaiseksi luonnon keinoin yrittää, yritän tuota miestä saada sänkypuuhiin tarpeeksi usein ja itse toivoisin että ainakin 2-3 pv välein, meillä se menee niin päin että minä se olen kuka näitä puuhia enemmän meillä tahtoo...

Mies tuossa totesi kun ilmoitin menkkojen alkaneen, että taidan liikaa stressata asian suhteen. Meillä on kun lähipiirissä useampikin pariskunta jotka on raskautuneet vasta kun ovat melkein jo toivon asian suhteen heittäneet.

Mutta on se metka tuo ihmisen mieli, jotenkin on kuitenkin vaikea olla tätä asiaa miettimättä kuin kuume on niin kova, mutta yritän kyllä tietoisesti välillä asiaa olla ajattelematta. Ja lisäksi olin jotenkin ns aivan varma että viime kierrosta olisi napannut, oli loppukierrosta monta päivää alavatsalla nippailua ja kuvittelin että ruokahalu on kasvanut ym ym. Taisivat kaikki oireet olla ihan kuviteltuja tosiaan... Mutta ehkä tammikuu on parempi kuukausi syntyä kuin joulukuu, on ainakin tulevaisuudessa luokallaan niitä vanhempia (tällä lohdutan itseäni)...

Nyt vaan positiivista mieltä ja testauksia kaikille!

Vierailija
94/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut harmittavan paljon uusia. Mutta tosiaan ehkä se tammikuu on parempi kuukausi kuin joulukuu. Tervetuloa siis kaikille!

Mulle kävi hassu juttu hammaslääkärissä. Hammaslääkäri totesi, että pitää ottaa röntgen-kuva hampaistani. Hän sitten kysyi "Ethän ole raskaana?". Vähän aikaa ihmettelin, että miten vastaisin, mutta totesin, että toivon olevani, mutta vielä ei ole siitä tietoa. Lääkäri sitten sanoi, että taisi olla vähän väärin muotoiltu kysymys, että positiivinen asiahan se raskaus on. Lisäksi sanoi, että ei sillä kyllä väliä olisikaan vaikka olisin raskaana, koska ei siitä suun kuvauksesta vauvalle haittaa olisi. Miksiköhän hammaslääkäri edes raskautta tiedusteli kun ei kumminkaan mihinkään vaikuttanut...Ei sen mulle mitään väliä kyllä, mutta keskustelumme vaan tuntui hassulta.

Foolihaposta joku mainitsi aiemmin ja sitä minäkin olen syönyt, koska olen ymmärtänyt sen ehkäisevän sikiön kehitymmishäiriöitä tai vastaavaa. Sen lisäksi olen vain D-vitamiineja popsinut samalla kun tyttäremmelekin annetaan. Siinä kaikki miten raskauteen valmistaudun. Esikoista yrittäessämme join myös greippi-mehua. Silloin tärppäsi heti alkuunsa, joten ehkä kohta pitäisi siirtyä taas mehulinjalle, jos siitä olisi apua.

Toivottavasti pian alkaa +-uutiset!

82

Vierailija
95/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt loppu vuotaminen??

kp oli 22 kun alkoi näyttämään että jotain vuotaa ja minä tietenkin toivoin sen olevan jotain iloiseen liittyvää hämärä vuotoa. No tänään sitten sitä tuli jo kunnolla ja nyt se sitten loppu taas..

Ihmettelinkin jo aikaisemminkin että miten jäikin muka kierto niin lyhyeksi..

Närästys jatkuu aivan kammottavana ja oon varmaan vetäny sata rennietä.

pitää varmaan ottaa yhteys lääkäriin ja alkaa selvitteleen mistä tää tällenen kierto oikein keksi tulla..

voiko se meinata jotain pahaa??

mupis kp1

96/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko testaillu jos olisitkin raskaana? Kuulemma ihan normaalia vuotaa alkuraskaudessa..

ON: tässä pikaisesti lueskelen ja en ehdi kaikille vastata mutta tervetuloa uusille! Tässä kierroksessa sit plussailaan!:)

Jee ja täti lähti pari päivää sit:) tarkoitus ois ottaa rauhallisemmin vauvakuumeilun suhteen ja ei ressata mut sekin on helpompi sanottu kuin tehty...

Pimpelipom kp 9/31-35

Vierailija
97/301 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimpelipom: testasin iltasella, mutta ihan tyylipuhdas nega oli.. toki aamulla vois näyttää muutenkin peremmin, mutta aattelin että jos tässä nyt oottelen pari päivää ja testaan uudelleen jos ei nyt kunnon vuoto ala. Inhoja nämä tälläset.

Tulis nyt vaan se täti niin pääsis tammi nyyttiä vääntään :)

mupis kp1

98/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille tervetuloa!

aliina: Juu kyllä ne gynen käynnit "huvin vuoksi" kannattaa kuitenkin. Minä olen aina otattanut papan vuoden välein, vaikka siinäkin riittäisi kahden vuoden välein. Sen takia on aina hyvä käydä kerran vuodessa. Mukavaa reissua teille! :)

Cederfalls: Eikö tuntunutkin lohduttamalta ajatus, että vauvaa ei tule tänä vuonna ollenkaan... Minulle oli se henkisesti hieman kova paikka, kun piti siirtyä kuumeilemaan vauvaa ensi vuodelle. :/

Liisu: Toisille se stressi vaikuttaa oikeasti raskautumiseen. Pitäisi vaan yrittää elää mahdollisimman normaalia elämää ja nauttia kaikista asioista nyt, eikä keskittyä vain vauvakuumeiluun. Kummasti se vaan aina siellä pääkopassa pyörii.

82: Erikoista, että röntgen otettiin silti, vaikka et ollut varma oletko raskaana. Minulla oli myös hammasröntgen joku aika sitten ja jouduin siirtämään sitä aikaa kerran, koska kierto oli juuri luteaalivaiheessa, jolloin raskaus olisi voinut alkaa jo, mutta sitä ei vielä tiennyt. Ja uudestaan mennessäkin hoitaja kysyi heti, että onko raskauden mahdollisuutta.

mupis: Onko sinulla tuo vuoto sitten koko kuukautisten ajan samanlaista? Minulla nimittäin jossain vaiheessa muuttui siten, että vuoto alkaa tiputtelulla, sitten tulee kunnon vuotoa 1-2 päivää, sen jälkeen välissä 1 päivä lähes vuodotonta aikaa ja sitten vuotaa taas enemmän 2-3 päivää.

ON: Täällä mennään hissukseen eteenpäin näitä piinaviikkoja. Eilen illalla kärsin kovista vatsakivuista ja vatsaa kramppasi siten, etten pystynyt istumaan. Kipu tuntui myös alavatsalla. Keräsi myös ilmaa vatsaan samalla, joten en tiedä johtuiko tuo kipu ihan siitä sitten. Kesti muutaman tunnin ja meni ohi. Tuskinpa tuo liittyy näihin vauvakuumeiluasioihin mitenkään, mutta hassua se silti oli. Kyllä sitä plussaa vaan niin kovasti toivoisi, että kaikki oireet kuvittelee liittyvän raskauteen. Henkisesti olen asennoitunut menemään kohti IVF-hoitoja, mutta sydämestäni toivon, että raskaus alkaisikin ennen sitä.

Marjana kp 21/30-31 Dpo 5 yk 25

99/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ojoi,

Mä oon miettinyt että mitä tarkoittaa, kun joku puhuu piinaviikoista, mutta nythän sen tajusin.. Kun ovulaation aika on ohi, mutta ei voi vielä testata.. :D mun mies ihmetteli, että mihin niitä raskaustestejä tarvii, että huomaahan sen, jos ei kuukautiset ala. Se oli vähän järkyttynyt, kun ostin sellasen raskaustestin, jossa luki että voi testata 4 päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista. Että olenko mä jotenkin kärsimätön!?

Täytyy sitten kai mieheltä salaa testata.. heh..

Marjaana: voi kunpa nyt tulis se raskausuutinen, oot jo niin kauan kuumeillut! viikko vielä, niin tiiät!? Tsemppiä kauheasti!

Ku rupesin ekaa lasta odottamaan, niin ei ollut kyllä mitään oireita (paitsi ei kuukautisia) ennen rv16, jolloin rupes ihan vähän maha pömpöttämään.. loppuraskaudesta olikin sitten oireita senkin edestä.. :D

Nyt mäkin täällä tarkkailen, että tuntisinkohan kiinnittymiskipua ja voisko olla sitä tai tätä.. vaikka luultavasti ei oo vielä pitkään aikaan mitään oireita. Te, kenellä on lapsia(/km), oletteko tunteneet/huomanneet kiinnittymisen?

tsemppiä joulukuisista pudonneille, toivottavasti nyt tärppää! ja piinaviikkoilijat ei taitaa vielä pysyä tammikuisissa vaikka kävis köpelösti ja tulis täti kylään.

Plussatuulia!

-onnimuuli kp17/ 27-28/yk1

Vierailija
100/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis vuoto on ainakin tällähetkellä nollassa. Katsotaan joko suvaitsisi tulla takaisin vielä vai mitä meinailee. tuskin tässä kierrossa mitään ovistakaan tulee jos tää nyt tällästä on..

Marjaana: Toivon todellakin että sinulle jos jollekkin se plussa nyt rämähtäis! ja sovitaan ettei enään nähdä näissä keskusteluissa :) Tsemppiä vaan nyt kovasti ja onnea!

mupis kp2 (23)