TAMMIKUISET 2013
Kommentit (301)
alicia: Hieno asenne! Tervetuloa tammikuisiin.
Lucija: Jospa se sinun kierto olisi nyt pidentynyt ja ovis on vasta tulossa. En jaksa uskoa, että se olisi ehtinyt ohi mennä noilla testauksilla vielä tuossa vaiheessa kiertoa. Jos kierto oli viimeksi 23 päivää, niin voisi kuvitella oviksen nytkin tulevan aikaisintaan kp 10-15 välillä. Tsemppiä vaan! Ja vaikka sitä ovisplussaa saisikaan, niin onhan sitä raskauduttu siitä huolimatta. Peitot siis vaan heilumaan. :)
82: Tervetuloa! Varmasti fiksua hakea lääkekuuri kierron normalisoimiseksi. Mitä sitä turhaan odottaa puolta vuotta. Ilmeisen vakava sairaus tämä vauvakuume. ;)
ON: Eilen illalla testailin ensimmäiset ovistestit tähän kiertoon. Negaa näytti Clearbluen hymynaama ja liuskatestissä oli kuitenkin kohtuullisen vahva viiva jo. Eli lähellä ovista kyllä ollaan. Testailen tänä iltana uudestaan ja toivon vielä saavani sitä negaa. Ette uskokaan miten voi jännittää ovistestin tekeminen! On niin tärkeää saada ajoitus oikein inseminaatioon, joten kädet täristen teen niitä testejä. :D
Ja arvatkaa vaan miten paljon tekee mieli seksiä, kun yleensäkin halut lisääntyy oviksen lähestyessä... Ja kun me ei voida sitä nyt harrastaa ennen inssiä. Huoh. Tai eihän sitä kukaan ole kieltämällä kieltänyt, mutta ei haluta ottaa sitä riskiä, että sen takia siittiöitä ei olisi tarpeeksi.
Munarikasta pääsiäistä vielä kaikille!
Marjana kp 12/28-30 yk 25
Heissan!
Olen 26 vuotias ja mieheni vuotta vanhempi ja vauva olis toiveissa! Ollaan pari kuukautta yritetty tosissaan mutta yritykset päättyny molemmilla kerroilla menkkoihin! :( Nyt menossa kp 9/32-37, et vielä piitkä aika ootettavana! En enempiä nyt ehi kirjoitteleen mut hurjasti tsemppiä kaikille toiveilijoille, toivotaan et mahdoillisimman monella tärpää...:)
Marjana voit laittaa minulle tuohon kp43/30-32/ yk 4.
Se taitaa olla lähinnä oikeata tällä hetkellä, vaikka sata varmahan tuosta kierrosta ei voi olla, kun en tiedä, onko se asettunut...
Mutta siis tänään tai huomenna aamulla on tarkoitus tehdä testi.
Menkkoja ei siis ole vieläkään kuulunut, mutta muutoin olo on hyvä, turvotusta tosin on niin, että housut kiristää! Tosin niin on ollut aiemmistakin menkoista. Jänskättää kyllä ihan mahdottomasti tuo testi...
Marjana: Miten kävi?? Tuliko ovisplussaa? Jännittää sun puolesta! Sulla on kyl tainnu ovikset olla aika päivälleen. Onnea inssiin!
toivotonM: Tervetuloa joukkoomme :)
82: Samoin tervetuloa joukkoon! Ehdottomasti kannattaa olla lääkäriin yhteydessä jos kuukautiset ei oo säännölliset et löytyis joku syy siihen. Varmaan harvemmin saa raskaus alkunsa epäsäännöllisestä kierrosta. Mulle määrättiin noita Teroluteja kuudeksi kuukaudeksi epäsäännöllisten menkkojen takia.
ON: Eilen illalla ja tänään aamulla haalea viiva tuli ovistestiin, tai ei se ihan haaleakaan ollut, noin puolet varmistusviivan tummuudesta ehkä. Pääsiäispyhät on nyt sit pupuiltu, täytyy varmaan pitää välipäivää ;P Alkaa miehessäkin näkymään vähän turhautuneisuutta, se ei vaan niin avoimesti näytä sitä. Ensi talven matkasta puhuttaessa sanoin että entä jos oon raskaana niin mies siihen et "no tuskinpa oot".. joo'o. Vähän oon miettiny et jättäisinkö terolutit kaappiin vai pitäiskö vaan kiltisti noudattaa lääkärin ohjetta et 6 kiertoa pitäis noita syödä. Voi olla, et syön vielä tämän kierron ja sit otan terkkariin yhteyttä. Näkee ainakin jääkö kierto nyt sit pysyvästi siihen 23 päivään. Jos tuolta terkkarista ei oteta asiaan kiinni niin sit käännyn yksityisen puoleen. Sen pikkuisen käärön haluaisin jo :(
jostain syystä en oo päässyt kirjautumaan pariin päivään, vaikka miten olen yrittänyt salasanojen palautusta jne.. ajattelin jo tehdä uuden tunnuksen, mutta nyt yhtäkkiä pääsinkin.
vauvakuume on kyllä paha! pyörähdin kaupoissa ja pakko oli käydä hypistelemässä ihan pieniä vaatteita. Sisko on saamassa kohta vauvan, joten olin muka hänen vauvalleen vaatteita katsomassa.. oiih.. miehen mukaan olen vähän "tärähtänyt" ja olen hänen asenteestaan todella katelliinen. "tulee sitten kun tulee, eihän tässä nyt mikään kiire ole". en vain osaa ajatella noin.. harkitsen jo ovistestien ostamista, vaikka vasta ekaa kiertoa tässä vauvaa puuhaillaa.
ehkä nämä tuttujen (4kpl) raskaudet pistävät vauvakuumeen ihan toiseen sfääriin.
Tsemppiä kaikille muillekin tai plussatuulia täällä taidetaan toivotella :D
-onnimuuli kp 9/27-28, yk1
Toivottavasti pääsiäinen meni kaikilla kivasti! :)
Marjana: Onko hymynaamaa vielä näkynyt? Toivotaan, että se ilmestyy testiin viimeistään tänä iltana! Paljon onnea inseminaatioon!
Kysyit B6-vitamiinista. Mulla ei ole tarkkaa tietoa siitä, mihin sen (oletettu) teho luteaalivaiheen pidentämisessä perustuu, mutta ilmeisesti se jotakin kautta lisää keltarauhashormonia kehossa. En tosin tiedä, pitäisikö vitamiinia ottaa isoja (50-100 mg päivässä) annoksia, ennen kuin tällainen vaikutus syntyy. Itse uskallan toistaiseksi ottaa vain sen 25 mg päivässä.
Narandja: Toivottavasti raskaustesti näyttää plussaa! Lupaavalta ainakin vaikuttaa. Kerrothan sitten, miten kävi!
ON: Mulla on meneillään kiertopäivä 12 ja odottelen kovasti ovulaatiota. Viime kierrossa en kiinnittänyt ovulaatioon mitenkään erityisesti huomiota, mutta olen aika varma, että se tapahtui kiertopäivän 13 kohdalla.
Nyt mulla on käytössä Clearblue-digitaalitestit, aamulämmön mittaus ja limojen tarkkailu. Clearblue on toistaiseksi näyttänyt vain tyhjää rinkulaa, mutta aamulämpö oli tänään pudonnut 36,2:een (alkukierron muina päivinä lämpö on ollut vähintään pari kymmenystä korkeampi). Toivottavasti tuo pieni pudotus enteilee ovulaatiota! Jos en huomennakaan saa hymynaamaa testiin, niin sitten olen kyllä aika ihmeissäni...
Moikka!
Tänne kun viimeksi ekaa kertaa kirjoittelin, niin näin sitten heti seuraavana yönä unta että olin raskaana. Täytyy toivoa, että oli enneuni :)
Mä en oo oviksia koskaan seuraillut enkä mitään mittaillut, joten ne on vähän outoja juttuja mulle. Ehkä niitäkin rupee seuraamaan, jos tässä kesänkään aikana ei mitään tapahdu.
Aurinkoista viikkoa kaikille!
toivoton: Tervetuloa mukaan!
Narandra: Miltäs testi näytti? :)
Lucija: Varmaan miehesi vain henkisesti valmistautuu siihen, ettei se plussa niin vain tulekaan. Tsemppiä vaan! Minä kyllä käyttäisin ainakin sen 3 kiertoa Terolutia ja jos sitten ei kierto ole tasaantunut, soittelisin lääkärille. Toisilla kroppa vaan reagoi hitaammin hormoneihinkin.
onnimuuli: Sinulla onkin hyvä tekosyy pyöriä siellä vauvanvaateosastolla. ;)
Sakura: Jokos siellä Clearblue hymyilee? Kyllähän se kierto muutamalla päivällä voi heittää, mutta peitot vaan heilumaan. Hyvät hetket alkaa olla käsillä! :)
ON: Sakuran ja Lucijan kysymykseen vastaus: Ei ole hymynaamaa näkynyt. :( Meinasi itku tulla eilisiltana, kun sitä ei tullut vieläkään ja vielä suurempi itku tänä aamuna. Joudun siis soittelemaan polille heti, kun se aukeaa ja kysymään mitä tehdään. Toivottavasti saan sieltä jonkun edes kiinni, kun välillä on vaikea saada yhteyttä sinne. Tänään minulla olisi ollut se inssiaika klo 13, mutta ei sitä nyt kyllä voida tehdä. Ajattelin kysellä, että menenkö kuitenkin sinne ja katsovat ultralla tilanteen ja voisiko inssin ehkä tehdä huomis- tai perjantaiaamuna. Minun on vaan todella vaikea saada työvuoroja järjestymään enää loppuviikolle ja voi olla, että niiden takia jää nyt koko inssi tekemättä sitten. :( Ei se ovulaatio kaukana ole, koska oireita on siihen malliin. Nännit on arat ja alavatsalla jomotuksia ja vessassa juoksuttaa useammin jne... Ja oli liuskatestissä aamulla jo vahvempi viiva kuin eilen... Mahdollisesti illalla jo plussaa näyttäisi, mutta se ei riitä tähän tämän päiväiseen aikaan. Hieman kyllä ärsyttää, jos töiden takia jää tämä tekemättä nyt!
Marjana kp 14/28-30 yk 25
Piti tulla tänne katsomaan mitä sinulle kuuluu. Ilmeisesti olet saanut inssiajan, mutta nyt se hymynaama antaakin itseään odotuttaa. :( Toivottavasti saat ajan huomiselle tai perjantaille ja saat työvuorosi hoidettua! Tuntuuhan se kohtuuttomalta jos töiden takia joudutte jättämään tämän kierron väliin. Pidän peukkuja!!!!
Alexandra
Testi näytti siis negaa, mutta menkkoja ei kyllä ole kuulunut. Odotellaan vielä muutama päivä ja sitten loppuviikosta tehdään uusi testi aamupissasta, josko se jotain auttaisi.
Tosin ei mulla ole kyllä sellainen olokaan, että oisin raskaana. Jos vertaa siihen edelliseen neljän kuukauden pahoinvointiin niin nyt ei tunnu miltään :(
No odotellaan...
Tervehdys naiset, olen taustalla lukenut teitä, ja koittanut itse kirjoittaa monesti, mutta aina on mukamas jotain. Nyt sitten sain aikaiseksi.
Minut siis passitettiin lapsettomuus klinikalle pco:n takia, ja siellä tuo nyt sitten varmentui. Ensi viikolla olisi sitten munajohtimien aukiolo tutkimus, ja sitten kuukauden päästä verikokeet yms. Clomifen kuuri tässä kierrossa, ja ei ovulaatiosta tietoakaan. Ja clomien takia joudutaan odottelemaan kuukausi, jotta saadaan verikokeet, kun arvot ovat nyt koholla lääkityksen takia.
Huoh, onpa tämä perseestä, en muuta sano. Toivottavasti tässä nyt alkaa jotain selviämään, mutta sitkeä olen, seuraava kierto, ja jos ovulaation pongaan, niin en varmasti jätä sitä hyödyntämättä. Sisulla vaikka minkä pcon läpi, sanon minä.
Marjana, tsemppiä, ja hirmuisesti voimia ! On varmasti rankkaa, kun pitää aikatauluttaa ja ei onnistu aina työn takia jne. asioilla on aina tapana kyllä järjestyä. Toivottavasti se hymynaama nyt tuli, ja hommat saatiin hoitoon.
Kaikille plussa onnea !!
Claudia, kp 26/24-29 yk1+km+yk5
Olen saanut tällä viikolla lähipiiristä kaksi vauvauutista: toisen serkultani ja toisen lapsuuden ystävältäni. Jotenkin tuntuu, että nyt ei vaan jaksais, kun toivo omasta lapsesta on, mitä on... Ja lyhyen ajan sisällähän noita ilouutisia on tullut siis kaikkiaan kolme. Toki heidän kaikkien puolesta olen iloinen, vaikka välillä kirpaiseekin.
Ajattelin, että jos pariksi kuukaudeksi jättäisi nämä vauvakuumeilut, ovulaatiotestit ym. ja keskittyisi välillä johonkin muuhun. Mutta ei se taida niin helposti onnistua. Yritystä ei kuitankaan ole vielä paljoa takana, mutta jotenkin haluaa välillä muuta ajateltavaa :)
Tsemppiä kaikille, toivottavasti saatte onnistumisia! Itse taidan siirtyä hetkeksi ajattelemaan muita asioita.
-Antsi
Rukouksissani olet. Tsemppihalit, vielä se plussa sieltä tulee (siis oikea plussa, ei pelkkä hymynaama.) :)
Plussia myös muillekin, käyn aina kurkkimassa täälä. :)
Mami ja Alexandra, toivotaan ja kiitos! :)
ON: Mieliala on ollut melkoisen vaikea pitää positiivisen puolella tänään.
Soitin aamulla polille ja hoitaja oli ensin sitä mieltä, että varmaan pitäisi tämä kierto mennä nyt ihan kotikonsteilla ja jättää inssi väliin. Siinä vaiheessa minä murruin ja väkisin tuli itku. Oli sitten hoitajan kanssa puhetta, että en haluaisin noita Clomeja enää syödä ainakaan yhteenmenoon, kun olen nyt 7 kuukautta syönyt ja minua harmittaa, jos joudun niitä turhaan syömään, eikä inssiä sitten voida tehdäkään. Ilmeisesti sen keskustelu avasi sen yhteyden, että hoitaja ymmärsi, miksi olin niin turhautunut ja surullinen siinä puhelimessa.
Hän jutteli sitten lääkärin kanssa ja minulle varattiin huomisaamuksi joka tapauksessa uusi inssiaika. Mies menee antamaan aamulla spermanäytteen ja minä menen inssiin näytti ovulaatiotesti mitä vaan. Sitten katsotaan siellä lääkärissä ultralla mikä on tilanne ja laitetaan irrotuspiikko ja tehdään se inssi, mikäli se on lainkaan järkevää. On kyllä melko hutera olo koko asian suhteen... Tuntuu siltä, että menee ihan turhaan huomenna sinne, jos ovulaatio ei ole alkanut tai ei ole edes vielä alkamassa. Enkä ymmärrä mikä sitä nyt viivyttää, kun on aiemmin tullut ihan ajallaan. Mietin jo välillä sitä, että olenko voinut missata sen... Toivottavasti en kuitenkaan. Tänäkin iltana Clearblue ei antanut hymynaamaa. :(
Marjana kp 14/28-30 yk 25
Antsi: Niin tuttua, mulla lähipiirissä on yksi vauva juuri syntynyt ja kaksi tässä lähiaikoina tulossa. Toisaalta, sisko saa esikoisen, joten tosi onnellinen olen hänen puolestaan ja jänskättää kamalasti! Toivottavasti sullakin tärppäis! Jos tuntuu stressaavalta, niin voihan sitä välillä unohtaa ovulaatiotestit ja harrastaa seksiä vaan huvikseen :D..
Marjaana: Paljon tsemppiä huomiseen! toivottavasti ovulaatio olis huomenna ja kaikki sujuis hyvin!
ON: mä täällä pohdin ovulaatiotestien hankkimista, mutta en nyt vielä saanut aikaiseksi. ehkä sitten vähän myöhemmin. taidan ensin yrittää ihan "vanhanaikaisella" tavalla. Ehkä pitäis sitä B-vitamiinia kuitenkin hakea..? siitähän pitäisi olla jotain hyötyä kai.
Claudia, onneksi olet päässyt lapsettomuuspolille hoitoon. Mitäpä sitä turhaan asian kanssa takkuamaan, kun apuakin on saatavilla. Eiköhän ne ovulaation sinulle jollain konstilla taio. Aloittiko ne muuten tuon Clomifenin siis ennen niitä verikokeita? Ootkos sinä nyt tikuttanut ovulaatiota vai kävitkö ultrassa?
Antsi: Toivottavasti onnistut siinä muiden asioiden ajattelussa. :) Se on melkoisen hankalaa...
Minäkin olen monesti miettinyt, että kun saisi hetkeksi tyhjennettyä ajatukset ja unohdettua koko vauvakuumeen. Ajatustasolla sitä on kyllä yrittänyt, mutta aina kun raskauden mahdollisuus on olemassa, niin väkisin laskee päiviä ja miettii tuntemuksia. Varmaan ainoa keino olisi käyttää ehkäisyä jonkun kierron ajan, mutta kun siihenkään ei enää halua lähteä. Kamala tauti tämä vauvakuume!
onnimuuli: Voihan sitä ovulaatiota bongailla ilman testejäkin. Eli kytätä niitä kaiken maailman kropan oireita ja miettiä mikä tarkoitti mitäkin. ;) Taisi melkein vuosi minullakin mennä ennen kuin ostin edes yhtäkään ovulaatiotestiä.
ON: Ei tullut hymynaamaa tänäkään aamuna. Olen kyllä todella pettynyt tähän tilanteeseen nyt ja tuntuu ihan turhalta mennä sinne lääkäriin tässä kohta puoliin. Mies vei spermanäytteen joka tapauksessa, mutta minä en usko, että sitä inssiä tehdään. Mutta käydään nyt edes tsekkaamassa mikä tilanne siellä on... Käytännössä tuntuu vaan siltä, että vien turhaan lääkärin aikaa tässä tilanteessa. Mutta jospa saisin kysyttyä jatkosta sitten edes...
Marjana kp 15/28-30 yk 25
Claudia: Pääsitkö yksityisen vai julkisen kautta? En oo ennen kuullukaan noin nopeasta toiminnasta.
Marjana: Niin tosiaan olen käyttänyt jo 4 kiertoa terolutia ja tämä kierto olisi nyt sitten viides. Voihan olla että sulta on jäänyt se ovis bongaamatta vaikka se oiskin ihan käsillä?! Toivotaan parasta.
ON: Ei edelleenkään ovista bongattu testeillä. Eikä mitään oireistoakaan ole. Mieskin nyt kipeä, joten jää taas vähän alisuoritteiseksi tämä kierto.. Toiveet ei siis oo korkeella tälläkään kertaa. Mua jäi vähän siitä joulukuisesta lääkärikäynnistä häiritsemään se, että lääkäri puhui niin epämääräisesti mun pco:sta. Sanoi, että ei tilanne mitenkään hälyttävän huono ole ja että uskoo mun raskautuvan suht helposti. Diagnoosissakin lukee "ovariot monirakkulaiset molemminpuolin mutta tav kokoiset", mitä virkaa tollakin nyt sit on? Ja noissa kuvissa näkyy 5-10 rakkulaa molemmilla puolilla, onko sillä määrällä jotain merkitystä? Ja jos oikein ymmärsin niin kohdun limakalvo ollut 10mm silloin loppukierrossa (oli pitkittynyt kierto).
erityisen kyllästynyt Lucija kp 13
onnimuuli: Jos ovulaatiotestit ei mitenkään erityisemmin houkuttele, niin varmasti voit ihan hyvin yrittää "vanhanaikaisella" tavalla :) Itseäni vain kiinnostaa kaiken maailman mittarit, minkä vuoksi otin testit käyttöön jo nyt toisella yrityskerralla. Foolihappoa kannattaa muuten kanssa syödä, sen pitäisi olla tosi tärkeää sikiölle! Ja sen syöminen kannattaa kuulemma aloittaa jo ennen kuin on raskaana.
Marjana: Tosi harmi, ettei ovulaatiota ole kuulunut! :( Tehtiinkö se inseminaatio tänään kuitenkin tai selvisikö jotain muuta?
ON: Mulla ei ole vieläkään (kp 14) näkynyt hymynaamaa Clearbluen testissä, ja jotenkin tuntuu, ettei sitä tule enää tässä kierrossa näkymäänkään :/ Ajattelin testata vielä huomenna tai enintään ylihuomenna ja sitten saa riittää.
Ihmettelen, että onko mulla ollut ovulaatiota ollenkaan, vai eikö se vain jostain syystä ole näkynyt testissä. Aamulämmössä tapahtuneet muutokset viittaisivat mielestäni siihen, että ovulaatio olisi tapahtunut suunnilleen eilen, ja myös eilinen limaneritys voisi liittyä samaan asiaan :P Mutta enpä sitten tiedä kuitenkaan, kun Clearbluen testien pitäisi olla luotettavia ja ne ovat kuitenkin näyttäneet vain tyhjää rinkulaa.
Missäs meidän ovulaatiot oikein luuraa?!
Sakura, Ei kannata jättää testaamista vielä, mullakin oli ovulaatio viime kuussa vasta kp19 paikkeilla...eli voi hyvinkin olla vähän myöhässä ja varsinkin jos on epätarkka tuo kierron pituus, kuten mulla ollut pillerien lopettamisen jälkeen.
Marjanalle tsemppiä, toivottavasti inssi onnistui! Tulehan kertomaan miten kävi :)
ON: täti on pian lähdössä, ihanaa, mieli virkeänä kohti kevättä ja uusia kujeita. Eikös me naiset laitetakin plussa lista nyt kevät-kesän aikana ihan uusiin sfääreihin (luonnollisesti tähän tarvitaan myös miehiä)! ;)
-alicia
Moikka! Uutena liittyisin joukkoon, koska vauvakuume kaipaa jotain purkautumiskanavaa. Katsotaan nyt osuuko tää viesti ees oikein mukaan keskusteluun. Kohta nähdään.
Taustoja: Olen 30 v, mies kohta 34 ja tyttö kesällä 4. Viime kesänä minuun iski jostain kova vauvakuume. Kovempi mitä ennen esikoistakaan oli, joten miestä sitten suostuttelin loman ajan vauvahankkeeseen. Heinäkuun lopussa jätin e-pillerit pois. Viimeksi niiden lopettamisen jälkeen kesti puoli vuotta ennen kuin menkat itsestään alkoivat. Nyt en halunnut odottaa niin kauaa, joten menin jo syyskuussa lääkäriin ja sain yhden jakson Terolutteja jotta menkat alkaisivat. Ne tulivatkin sitten heti läääkkeen jälkeen, seuraavat sitten puolentoista kuukauden kuluttua, sit seuraavat siitä kahden kuukauden kuluttua ja nyt viimeisimmät niistä puolestaan kahden ja puolen kuukauden kuluttua. Eli välit on vaan venyneet ja venyneet. Täältä keskustelusta nyt huomasinkin, että lääkkeitä olisi kai kannattanut minulle määrätä kolmeksi jaksoksi eikä vain yhdeksi. Jos seuraavatkaan kuukautisen eivät nyt tule ajallaan, niin taidanpa varata uudestaan ajan lääkäriin. Viimeksi vauva tärppäsi heti ekasta yrityksestä, joten tämä elokuusta asti yrittäminen on tuntunut pitkältä. Toisaalta vauvalla ei olisi sikäli mikään kiire, että meillä alkaa ensi kesänä rakennuttamis-projekti ja talo valmistunee vasta kesällä 2013. Ihanteellista olisi, että vauva syntyisi vasta silloin. Mutta se vauvakuume vaan pääsi nyt yllättämään!
No, tulipa siinä sepustus. Taisi olla ihan tarve päästä jakamaan mietteitä omasta tilanteesta kun ei näitä viitsi avoimesti muuten huudella.
Yk taitaa siis olla 5 ja kp 7.