TAMMIKUISET 2013
Kommentit (301)
Marjanaa tulin tsemppaamaan, olet paljon ajatuksissa ja toivon todella voimia ja kaikkea parasta sinne! On se ihme juttu, että se sun täydellisessä aikataulussa toimiva ovis nyt antaa odotuttaa itseään :-( Hyvä silti mennä sinne klinikalle, joskus se itku tulee niin oikealla hetkellä, että asiat vähän eteneekin. Tiedän täsmälleen, miten inhottavalta tuntuu syödä Clomeja ja sitten huomata, että se meni hukkaan kaikki, meidän tapauksessa kun ei oltukaan oviksen aikaan samassa maassa. Meillä on käynyt parikin kertaa näin. Mutta älä ikinä ajattele, että veisit turhaan lääkärin aikaa!! Sulla on täysi oikeus olla siellä hoidettavana ja jos et olis, niin lääkärillä ei olis työtä. Joskus on tällasia haasteellisia juttuja, mutta älä ystävä hyvä itseäsi siitä lyö. Voimia!!!
Onkohan nyt Merkurius tai joku muu pahanilman lintu väärässä paikassa, koska myös täällä ovista vasta etsitään. Ei viivan häivääkään tänään kun testasin, eli taitaa olla tulossa pitempi kierto taas.
Tsemppiä ja lämpöisiä ajatuksia kaikille!
Gabriela kp12/27-31
Heippa kaikille!
Täällä yksi uusi kuumeilija ilmottautuu! Olen tässä taustaillut tuolla joulukuisissa, mutta täti pamahti tänään kylään joten tipahdin siis tänne tammikuisiin...
Itse olen 32 ja mies on samanikäinen. Ensimmäistä lasta yritellään ja nyt lähtee yk 3 käyntiin kunhat vuodot eka loppuu... Olin jo ihan varma että olisin raskautunut viime kierrosta, kun oli erilaisia oireita vatsan nippailua, väsymystä ym... mutta taisivat tosiaan ihan mielikuvituksen tuotetta olla... kyllä harmittaa!
Mutta nyt siis menossa kp 1/26-32, yk3
No onpas tosiaan kaikilla ovulaatiot nyt hukassa! Joka ikiselle siis tsemppiä niiden bongailuun ja ennen kaikkea hyödyntämiseen! :)
Lucija: Minusta tuo arvio pco:stasi kuulostaa ihan normaalilta. Omissa papereissa luki jotain vastaavan tyyppistä, eikä kukaan lääkäri ole ultratessaan sen kummemmin niitä kummastellut tai kauhistellut. Limakalvo sinulla ainakin on ollut hyvä :)
alicia: Joukkoplussaaminen kuulostaa hyvältä! :)
pimpelipom: Pahoittelut, että tipahdit tänne. :/ Ja kyllä tämä vauvakuume vie mukanaan, eikä niitä välikuukausia ihan helposti malta pitää.
Gabriela: Kiitos tuesta ja rohkaisusta. :)
Liisulle myös tervetuloa mukaan.
ON: No niin... Ihania olette, kun olette olleet täällä niin hengessä mukana! :) Ja ei ne kropan tuntemukset, eivätkä testitkään pettäneet. Ovulaatiota ei ollut vielä tapahtunut. Ultrassa näkyi vasemmalla puolella munarakkula, jolla oli kokoa 22mm ja limat oli kuulemma hyvät. Lääkäri päätti sitten, että inssi tehdään ja tyrkkäsi samalla Pregnyl-irroituspiikin.
Vieläkään ei kyllä ole oviskivut alkaneet, joten minulla on aika pessimistinen olo tämän inseminaation suhteen. Ajoitus ei mennyt nappiin, eikä spermakaan mitään huippua ollut. Yritetään tänä iltana ja varmaan huomisiltanakin vielä ässäillä ihan kotona, mutta kieltämättä tuo miehen sperman laatu nyt vähän masentaa. Tietenkään en aio sitä hänelle näyttää, enkä sanoa koskaan, ettei hän pahoita mieltänsä ihan turhaan. Ennen inssiä tehtävässä siittiöiden pesussa karsiutuu huonot siittiöt pois, mikä meidän tapauksessa tarkoittaa, että niitä siittiöitä jää melkoisen vähän sitten jäljellä. Hyvä puoli on se, että tälläkin kertaa niiden liikkuvuus oli 100% pesun jälkeen. :)
Silti taitaa olla pakko ajatella, että tuossa sperman laadussa on se suurin syy meidän raskautumisongelmaan. :( Sinänsä tämä turhauttaa sen takia, että vaikka ajoitus on osunut monta kertaa (lähes aina) nappiin, ei raskautta kuulu ja usko loppuu siihen, että se tuleekaan tapahtumaan ilman IVF-hoitoja. Ihmeitä toki tapahtuu ja siihen yritetään uskoa!
Mutta koska tästäkin päivästä ja asiasta pitää jotain riemua repiä, niin tein senkin. Pregnylhän sisältää raskaushormonia, joten se vääristää raskaustestin. Minä tyttö sitten reippaasti tein tänään illalla raskaustestin ihan siitä syystä, että sain nähdä siinä kaksi viivaa. =P Hullulla on halvat huvit. ;)
Marjana kp 15/29-30 yk 25
ajattelin tulla sit tällekkin puolelle vaikka suurperheissä myös liikuskelen.onpahan enemmän juttukavereita :)
täällä yritetään saada viidettä lasta,viimeisin vuosimallia 06 muut 98 99 ja 02 ja yksi keskenmeno 95 nyt sitten olisi vuosimalli 2013 vauva haussa.eka yritys ei onnistunut menkat alko eilen :( ei muutakuin uutta yritystä kunhan vain oviksen bongais kierto 29-30 päivää.nyt menossa kp 2/29-30 ikää jo meillä mies 39 ja minä 37 saa nähdä tulenko enää edes raskaaksi :/
plussa onnea kaikille ja tsemppiä yrityksiin.t.sassuliina kp 2/29-30 yk 2
Piti tulla heti tänään lukemaan miten eilen kävi. Hienoa että inssi kuitenkin tehtiin ja sait sen irrotuspiikin. Ei ainakaan mennyt ihan hukkaan tämä kierto. Voikohan olla niin ettei ovis ole hirveän kivulias tuolla irrotuspiikillä, eli voikohan se oireilla erilailla kun normaalisti silloin? Toivottavasti!
Hirveän paljon plussaonnea ja tsemppiä piinailuun!
Alexandra
sassuliina: Tervetuloa!
Alexandra: En kyllä yhtään tiedä vaikuttaako tuo Pregnyl oviskipuihin... Jotenkin kyllä hieman epäilen sitä. Eikähän se normaalistikaan irroita munarakkulaa kuin 24-36 tunnin päästä, joten ei se ovulaatio välttämättä ole ollut vieläkään. Pitää kuulostella oireita. ;) Ja heilutella peittoja vielä tänä iltanakin, kun mies tulee töistä. Unet jää kyllä vähiin, kun mies on iltavuorossa klo 22 asti ja minulla puolestaan aikaisia aamuja.
Mutta melkoisen arka tuo pistosjälki on. Ihan voimasanoja on pari kertaa lipsahtanut, kun se pistoskohta on osunut johonkin. Tuo siis pistettiin mahaan. Mutta en valita. Eiköhän tuo ole pienimpiä haittoja, mitä näistä myrkyistä voi saada...
Marjana kp 16/29-30 yk 25
menkat meinaan... Eli seuraavaan kertaan siirtyy yritys täälläkin. Kierto näkyy olevan jälleen sekaisin tai sanotaanko vieläkin tuon cerazeten ansiosta! Odotellaan siis, että kierto normalisoituu ja josko tuo painokin hiipisi alaspäin samalla.
Eli minun kohdalleni voit Marjana laittaa kp2/30-32 yk 5.
Kovasti sinulle Marjana tsemppiä! Toivon todella, että teillä pian onnistaisi.
Samoin myös muille tsemppauksia ja plussatuulia sekä ovistuulia!
Voi että Marjana naureskelin tuota raskaustesti juttuasi, oisin kyllä itse tehnyt aivan samoin ;D
Pahoittelut niille, jotka ovat liittyneet joukkoomme! Yhdessä nyt sitten plussataistoon!
Juuri kun pääsin sanomaan että ei ole oireen oiretta niin eilisillasta asti on ollut tylppää kipua/painetta tuolla syvällä, selvästikin kohdussa. Aiemmin mulla on ollut vaan nippailua alavatsalla mut tää on kyllä nyt ihan erilainen tunne. JA valkovuotoa tulee enemmän kuin ikinä! Koko ajan tuntuu et menkat ois jo alkanu. Lisäksi heräsin aamuyöllä vessaan enkä saanut enää unta. Mietinkin, että onko tämä nyt jotain ovisoiretta (edelleenkään ei ole ovisplussaa tullut) vai mahd. kiinnittymistä? Nyt totisesti sisäinen optimistini nostaa päätään ja hyvin korkealle, nyt sais kyllä joku tulla nuijimaan mut maan pinnalle :) Ensi viikosta taitaa tulla aikamoista piinaa..
vuoristoradan huipulta hyvää viikonloppua toivottaa Lucija kp 14/23-?
Narandja, pahoittelut. Ilmeisesti jatkat kuitenkin tammikuisissa. :)
Lucijan oireet kuulostaa hyvin vahvasti ovisoireilta! Nyt vaan mies petipuuhiin ja äkkiä! ;)
ON: Kyllä taisi meidän inseminaatio mennä harakoille. Ovulaatio tuli tosiaan myöhässä ja on päällä parasta aikaa. Inseminaatiosta on siis aikaa noin 34 tuntia. Netistä lueskelin pestyjen siittiöiden elinikää, mutta en saanut vastausta. Toiset väittää niiden elävän pidempään kuin ns. luomusiittiöiden ja toiset väittävät eliniän olevan jopa alle 12 tuntia. Että mene ja tiedä sitten. Ei tullut lääkäriltä kysyttyä asiaa.
Yritän saada miehen vielä edes pikaisiin hommiin, kun hän tulee kotiin kymmenen jälkeen. En tiedä onnistunko, kun eilenkin piti jo myöhällä noita petipuuhia harrastaa...
Usko tähän kiertoon on siis aika minimissä ja seuraavaan kiertoon ei välttämättä tehdäkään mitään hoitoja. En aio aloittaa Clomifeniä, joten katsotaan mihin ovulaatio silloin ajoittuu ja mennään inssiin, jos sopivasti sattuu vapaata silloin.
Marjana kp 16/30-31 yk 25
Moips. Miten kauan teillä on mennyt terolut kuurin loppumisen jälkeen, että menkat alkaa? Mulla loppu maanantaina kuuri, tänään testasin negan, ja kuukautisia ei vain kuulu :( Vielä pari päivää varmaan tässä odottelen ja sit pakko kai varata aika gynelle........
Tuolla taustalla lueskellut ja jännäillyt muitten kuulumisia. Olen siis tarkoituksella yrittänyt pitää hieman pienempää intoa yllä tässä kuussa, onneksi pääsiäinen meni todella nopeasti ja nytkin on ennen perjantaina alkavaa lomaa niin kova kiirus töissä ettei ehdi touhottaa.
Ihmeellisen surkeasti on kaikilla ovulaatiot osuneet nappiin, itselläkään ei ole mitään oireita vielä. Tosin joskus epäilin ettei ovista tapahdu ihan joka kuukausi ja viime kuussa kyllä oli? Luulen :)
Miehen kanssa ollaan saatu hieman puhuttuakin siitä, että miten edetään jollei tärppiä ala kuulua. Vahvasti luomuna haluaa hän edetä ja jännää että sen levollisuus tarttuu, jos vauvaa ei kuulu niin sitten ei. Reilu kymmenen vuotta sittenhän minulla oli aiemmassa parisuhteessa noin kahden vuoden yritys jossa ei ollut tärpin tärppiä, aikalailla paniikin puolella oli mielialat silloin.
Marjana: Nauroin tuossa yhtenä aamuna aivan ääneen kun luin sitä sinun raskaustestin tekoa!!! Ihanaa, kyllä varmaan oisin tehny samoin. Ja nyt toivottelen erityistsemppiä teille, lapsettomuus on vakava paikka ja hoidot raastavia luulen. Joten toivotaan että ihme tapahtuisi!
vesisadeterkuin,
Aliiina (kp 10/28-33 ja yk 5)
No jos sit tammikuinen pienokainen?! :) Vähän taustaa kun on tullu uusiakin. Ite 27 ja mies 28, lapset 08 ja 09. Kolmatta ja viimeistä kuumeillaan. Esikoista yritettiin 3 v., toinen tärppäs yk 4 ja nyt lähti yk 3 käyntiin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
hilma kp 1/25-32 yk 3
Auringonkukkanen: Mulla ekalla tero kuurilla alko muistaakseni noin viikon päästä niiden lopetuksesta. Siitä seuraavissa kierroissa on alkanut menkat joko samana päivänä kun lopetin kuurin tai päivää ennen. Eli kyllä se voi vaihdella paljonkin. Onko sulla ensimmäinen kierto teroluteilla? Voi viedä aikaa ennen kun kierto tasoittuu niiden kanssa.
hilmalle tervetuloa joukkoon!
ON: Pienet oireilut jatkuu vaan eikä ovista bongattu vieläkään. En jaksa enää tikutella tässä kierrossa kun tulosta siitä ei tunnu tulevan.. Nyt sit pukkaa mullekin flunssaa päälle. Jospa tänään silti jaksais petipuuhiin. :P Aloitin alkuviikosta tarkkailee syömisiäni ja nyt jo lähtenyt kilo! Jes! Mulla on pientä ylipainoa, mutta ei siitä mulle ole koskaan esim lääkärit maininneet et pitäis pudottaa. Mut ajattelin nyt et jos siitä jotain apua olisi tämän vauvaprojektin suhteenki. On ainaki motivaatio nyt kohdillaan! Vielä jos neljä kiloa saisi pois kevään aikana niin oisin tosi tyytyväinen :)
- Lucija kp 15 ja tero- kuuri aloitettu 5. kertaa!
Ehkä nyt on jotain outoja tuulia liikkeellä, kun monella on ovikset hukassa..
täälläkään ei oikein ole ovista pongattu. Mullahan on aina ollut kierto 27-28 päivää ja tuo päivän erokin johtuu siitä, että yleensä alkaa kuukautiset illalla (kp27) mut joskus vasta seuraavana aamuna (kp28).. olen "aina" tuntenut ovulaation sellaisena "nippailuna" ja valkovuoto on muuttunut jne. Tässä kierrossa ei ole vielä mitään tapahtunut, vaikka olin laskevinani että tänään pitäisi oviksen olla..
no, ehkä sitten huomenna? Ollaan oltu vähän kipeinäkin, eikä ole oikein huvittanut vauvaa puuhailla, sitäkin innokaampana sitä "tehtiin" heti kuukautisten jälkeen.. :D ehkä pitää sitten tulevaisuudessa odottaa otollisia päiviä, että riittää tarpeeksi innostusta, heh..
Mullakin vähän ylipainoa on, joten voishan sitä tässä odotellessa vähän pudottaa.. ainakin se 5 kiloa, joka on tullut esikoisen jälkeen. Ja joo, minä lihoin imetysaikana!!
Kukakohan tästä ryhmästä ekana plussaa?!? toivottavasti tulis paljon plussia sitten parin viikon päästä..
-onnimuuli kp 13/27-28
Lucija: on joo eka kierto teroluteilla. Ihmettelin tosiaan kun lääkäri sanoi nää määrätessään että parin päivän sisään alkaa sitten kuukautiset... Mut hyvä kuulla että voi vaihdella paljonkin! :)
Tuolta joulukuisista olen säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt teiä kurkkimassa ja toivonut plussa aaltoa :)
Itsellä nyt jännä viikko menossa ja kaksi kertaa olen jo meinanut testinkin tehdä, mutta ei :) tänään siis dpo 10 mutta jos sitä nyt viikon jaksais vielä odottaa :) positiivisuus on jatkunut ihan viime metreille saakka, mutta nyt on alkanut kyllä hieman epäillyttämään vaikka nippailua on jatkunut aika tasaseen nyt sellasen about viikon ja huimaus oli aika paha yhessä vaiheessa, ei ennään kuitenkaan.
No onnea tänne ja mä lähen takas omaan pinoon jännittään :)
mupis kp 21/28
Olipas kivaa lueskella teidän kaikkien viestejä muutaman päivän tauon jälkeen! Itseänikin rupesi ihan jännittämään meidän kaikkien puolesta.
Marjana: Kyllä nauratti sun raskaustestailut :) Muut ovat sanoneet, että olisivat toimineet samalla tavoin, mutta minä en varmaan olisi, koska tuskin olisi tullut edes mieleen. Ehkä se olikin siksi niin yllättävän hauskaa. Mutta kurja tilanne muuten teillä. Kovasti tsemppiä!
Mupis: Plussatuulia vielä sinne joulukuisiin!
Niinkun näköjään muillakin niin myös täällä ovista ei näy eikä kuulu. Noh.. eihän se nyt mikään ihmekkään ole kun tuo tuntuu aina tulevankin niin kauhean myöhään. Ei siis ollut kaikenmaailman poppakonsteista vissiin hyötyä tässä kierrossa. Ajattelin nyt sitten että kun menkat alkaa seuraavan kerran niin ottaisin yhteyttä yksityiselle gynelle että pääsisi vähän juttelemaan tuosta lyhyestä luteaalivaiheesta yms. Mies on kylläkin sitä mieltä että pitäisi vaan rauhassa odotella ja yrittää jos se sieltä itsekseen korjaantuisi. :/
Pidän muille peukkuja että ne ovikset nyt on löydetty ja hyödynnetty tässä kierrossa ja pian alkaa ilmaantumaan paljon plussia, KIITOS!!
Jadesa kp 16/29
Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti kurkkimassa että mitä tänne kuuluu. Marjanan tarina on erityisesti jäänyt mieleen, ja pitääkin aina tulla katsomaan missä mennään, ja joko vihdoin saisi huokaista onnen huokaukset Marjanan puolesta.
Viime vuonna kirjottelin parin kierron verran Huhti- ja toukokuisissa, kunnes syksyllä 2011 itselläni todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, jolloin yritys laitettiin tauolle. Nyt alkuvuodesta labrakokeiden mukaan tilanne oli korjaantunut, ja jatkoimme siitä mihin syksyllä jäimme, eli kolmatta kuumeilemaan. Nyt on taas muutama kuukausi mennyt, tuloksetta edelleen, mutta toiveet on korkealla nyt kun tuo vajaatoiminta on lääkityksellä selätetty.
Marjanalle tulin siis vaan sanomaan, että älä nyt hyvä nainen heitä kirvestä vielä kaivoon tuon inssin suhteen, viisaat sanovat, että siittiöiden matka sinne munajohtimiin kestää jopa vuorokauden, niin siellähän ne on olleet hienot siittiöt ovella vastassa kun ovis on tapahtunut, ehkä juuri parhaimpaan aikaan! Eikös lh-huippua tikuttamallakin se inssi tehdä siitä ovisplussasta (12-24h?), ja se on hyvin yksilöllistä, että ovis tapahtuu n.24-48h kuluessa siitä ovisplussasta. Eli hyvinkin voi joillain ihan normaaliakin luomukiertoon tehdystä inssistä se että ne siittiöt joutuu siellä odottelemaan jälkeen tuon ajan sitä ovista sitten. Ja kyllähän nyt pestyt priimasiittiöt joita sinne on matkaan lääkärin toimesta saatettu, elää vähintään sen minkä luomutkin, eli 34h ei luulisi olevan lainkaan menetetty peli. :)
Tsemppiä sinne, palailen takaisin taustalle ihmettelemään...
Aco
Moi.. Eli joulukuisista tänne tipahdin..
Pikaista minusta: olen 22 ja mieheni 35. Meidän esikoinen on 2 ja toista lasta yrittämässä. Tämä kierto piti aluksi mennä ehkäisyllä ja sit yrittää helmivauvaa mut tiedän ettei se onnistu kun vauvakuume niiiiiiiin kova! ( esikoinen on syntynyt tammikuussa ni siks)...
Marjanalle tsempit tähän kiertoon! Miten tämä päivä sitten meni? Saitteko inssin tehtyä vai? Toivottavasti! Täällä peukut ja varpaat pystyssä! :)
Ja kaikille muille tsemppiä ja plussatuulia!!!:)
Pimpelipom kp 4/ 31-35 yk 1(km) + yk3